Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Żagań
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Szczegóły informacji

BUDOWA SYSTEMU DRÓG NA TERENIE STREFY AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ PRZY ULICY ASNYKA W ŻAGANIU - ETAP I

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM

Finansowanie: Roboty budowlane

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2010-12-22 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-12-22 11:10:00

Ogłoszono dnia: 2010-12-07 przez Janina Chłostowska

Treść:

ZAPYTANIE I ODPOWIEDŹ

Nasz znak : ZP-341-30-2010 Żagań, dnia 17 grudnia 2010 r.
Dotyczy: zapytań do SIWZ w przetargu nieograniczonym pn. „Budowa systemu dróg na terenie strefy aktywności gospodarczej przy ul. Asnyka w Żaganiu” – etap I.


W związku ze złożonymi przez kolejnego Wykonawcę zapytaniami do SIWZ na wykonanie roboty budowlanej jak wyżej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - art.38 ust.1i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.), Zamawiający udziela wyjaśnień na złożone przez Wykonawcę zapytania do SIWZ, w następujący sposób :

PYTANIE 1
Zamawiający opisuje następująco przedmiot zamówienia: „ przedmiot zamówienia obejmuje: budowę odcinka od wjazdu ( skrzyżowanie ulic Młynarskiej z Bolesławiecką ) na drogę nr 1 do skrzyżowania z przedłużeniem drogi nr 2 tj. na długości ok. 280 m. W związku z powyższy, proszę o potwierdzenie czy budowany odcinek ma być w km od 1+431,5 do km 1+711,5 (droga nr 1) ? Jeżeli nie to, proszę o wskazanie kilometrarza drogi.
Czy budowa w/w odcinka uwzględnia również drogę nr 5 tj. 53m?
ODPOWIEDŹ
Budowana ma być droga w kilometrarzu km 1+431,5 do 1+711,5
Budowa uwzględnia tylko budowę zjazdu w drogę nr 5 w nawierzchni asfaltowej , a pozostały odcinek tylko podbudowę .


PYTANIE 2
Czy Zamawiający przewiduje całkowite zamknięcie drogi na czas prowadzenia budowy dla ruchu kołowego? .
ODPOWIEDŹ
Zamawiający przewiduje całkowite zamknięcie drogi na czas budowy z pozostawieniem możliwości dojazdu do posesji w rejonie drogi nr 5.


PYTANIE 3
Na skrzyżowaniu projektowanych dróg nr 1 i nr 5 jest płot do posesji, który przy podniesieniu niwelety drogi do rzędnych projektowanych będzie widoczny w świetle drogi na około 50cm. Czy Zamawiający przewiduje jego podwyższenie?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie przewiduje podwyższenia istniejącego ogrodzenia.

PYTANIE 4
W związku ze znacznym podniesieniem niwelety drogi zwracam się z zapytaniem jakie zakończenie projektowanego odcinka drogi przewiduje Zamawiający ?

ODPOWIEDŹ
Należy wykonać zjazd gruntowy umożliwiający połączenie z drogą gruntową.


PYTANIE 5
Czy Zamawiający przewiduje również podniesienie zjazdów do wysokości niwelety nowobudowanej drogi?
ODPOWIEDŹ
Budowa zjazdów z drogi publicznej należy do właścicieli nieruchomości. Na etapie projektowania nie przewidziano zjazdów indywidualnych.


PYTANIE 6
W opisie technicznym jest napisane: „drogi projektuje się w nasypach. Ponieważ inwestycja zlokalizowana jest na terenach zalewowych nie istniała możliwość dowiązania się do istniejących rzędnych terenu w calu uniknięcia dużej ilości robót ziemnych. W związku z powyższym część skarp umocniona zostanie matami geosyntetycznymi z materacem bentonitowym, w obsypce piaskowej, których zadaniem będzie oprócz wzmocnienia skarp dodatkowa ochrona przeciwpowodziowa (przeciwwodna)”.
W związku z powyższym zwracamy się z zapytaniem: Czy mata jest wystarczającą ochroną zabezpieczającą prze rozmyciem nasypu drogi, a w efekcie jej uszkodzenia? Kto będzie ponosił odpowiedzialność i udzieli gwarancji na roboty wykonane zgodnie z projektem, jeżeli droga i nasyp ulegnie uszkodzeniu podczas powodzi?
ODPOWIEDŹ
Maty bentonitowe od wielu lat z powodzeniem są stosowane do budowy między innymi wałów przeciwpowodziowych. Mata bentonitowa ułożona zgodnie z zaleceniami i wytycznymi producenta jest wystarczająca dla ochrony nasypu drogi.
Wykonawca robót udziela gwarancji na wykonane roboty zgodnie z postanowieniami kontraktu.


Z poważaniem
BURMISTRZ
Sławomir Kowal



-----------------------------------------------------------------------------------------------

ZAPYTANIE I ODPOWIEDŹ

Nasz znak : ZP-341-30-2010 Żagań, dnia 17 grudnia 2010 r.
Dotyczy: zapytań do SIWZ w przetargu nieograniczonym pn. „Budowa systemu dróg na terenie strefy aktywności gospodarczej przy ul. Asnyka w Żaganiu” – etap I.


W związku ze złożonymi przez jednego z Wykonawców licznymi zapytaniami do SIWZ na wykonanie roboty budowlanej jak wyżej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - art.38 ust.1i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.), Zamawiający udziela wyjaśnień na złożone przez Wykonawcę zapytania do SIWZ, w następujący sposób :

PYTANIE 1
Czy w załączonym do SIWZ przedmiarze robót omyłkowo wpisano złe kolejne numery liczb porządkowych pozycji, czy też tych pozycji przedmiaru jest więcej?. Jeżeli tak, to prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej właściwego przedmiaru robót.

ODPOWIEDŹ
Zgodnie z punktem 3.3. rozdziału 3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, załączone do dokumentacji technicznej przedmiary robót nie stanowią podstawy do ustalenia ceny oferty, są one wyłącznie formą pomocniczą dla Wykonawcy, zatem nie mają znaczenia ujawnione błędy w kolejności liczb porządkowych pozycji.

PYTANIE 2
Odcinek drogi do przebudowy ma szerokość między krawężnikami 6 metrów a na przekroju poprzecznym 8 metrów. Jeżeli droga będzie miała 8m to w zakres wchodzi przebudowa komory ciepłowniczej, która przy 6m już wchodzi w kolizję z projektowaną drogą, oraz słupy ŚN i NN które w obecnej chwili stoją w poboczu drogi. Czy projektant podnosząc niweletę na tym, odcinku średnio o metr założył dopuszczalny zwis napowietrznych sieci przechodzących z w/w słupów. Według opisu technicznego z urządzeń obcych występuje tylko wodociąg.

ODPOWIEDŹ
Odcinek drogi objęty przetargiem ma szerokość 6,0n. Z domiarów terenowych jak również z uzgodnień z formą Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje Sp. z o.o. wynika, iż droga nie koliduje z urządzeniami wod.-kan., w tym z komorą kanalizacyjną. Slupy elektroenergetyczne znajdują się poza projektowaną drogą. Zachowany zostaje dopuszczalny zwis sieci napowietrznych.

PYTANIE 3
Zgodnie z zapisami ustawy o zamówieniach publicznych należy stosować wymagania odnoszące się do zharmonizowanych norm europejskich, zapis wskazany w rozdziale 2 pkt1. dokumentami odnoszącymi się do norm europejskich są wytyczne WT 1 Kruszywa oraz WT2 Mieszanki asfaltowe. Zasadnym staje się fakt używania na przedmiotowym kontrakcie opracowanych WT 1 2010 w odniesieniu do kruszyw oraz WT 2 2010 w odniesieniu do mieszanki asfaltowej. Prosimy o zmianę SST kontraktu na wskazane wytyczne.
ODPOWIEDŻ
Kontrakt należy realizować zgodnie z wytycznymi WT-1 2010 w odniesieniu do kruszyw oraz WT-2 2010 w odniesieniu do mieszanek asfaltowych, które stanowią załącznik do zarządzenia Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad nr 102 z dnia 19.11.2010 roku. W kontrakcie należy wykonać : warstwę podbudowy bitumicznej oznaczoną wg nowych wytycznych jako AC22P, warstwę wiążącą jako AC16W oraz warstwę ścieralną jako AC11S. W kontrakcie należy stosować kruszywa zgodnie z normą PN-EN : 13043, badania zgodnie z normą PN-EN: 933, PN-EN:1097, PN-EN: 1367, mieszanki mineralno-asfaltowe zgodnie z normą PN-EN 13108-x, badania według PN-EN 12697-x.


PYTANIE 4
W SST D.04.07.01 Zamawiający wskazuje kategorię ruchu KR3, w SST D.05.03.05 kategorię KR 3-6, natomiast w SST D.05.03.05 kategorię KR 2. Prosimy o ujednolicenie kategorii ruchu.
ODPOWIEDŹ
Projektowana kategoria ruchu KR-3


PYTANIE 5
W przedmiotowym SST Zamawiający powołuje wszystkie rodzaje asfaltów. Prosimy o jednoznaczne wskazanie rodzaju asfaltu na poszczególne mieszanki asfaltowe.
ODPOWIEDŹ
Dla podbudowy i warstwy wiążącej należy stosować asfalt 35/50 według normy PN-EN 12591:2002, dla warstwy ścieralnej asfalt 50/70, według normy PN-EN 12591:2002,

Z poważaniem

BURMISTRZ
Sławomir Kowal


-----------------------------------------------------------------------------------------------


ZAPYTANIE I ODPOWIEDŹ

Nasz znak : ZP-341-30-2010 Żagań, dnia 15 grudnia 2010 r.
Dotyczy: zapytań do SIWZ w przetargu nieograniczonym pn. „Budowa systemu dróg na terenie strefy aktywności gospodarczej przy ul. Asnyka w Żaganiu” – etap I.

W związku ze złożonymi przez jednego z Wykonawców zapytaniami do SIWZ na wykonanie roboty budowlanej jak wyżej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - art.38 ust.1i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.), Zamawiający udziela wyjaśnień na złożone przez Wykonawcę zapytania do SIWZ, w następujący sposób :

PYTANIE 1
Na mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych zaznaczono kolorem niebieskim ciąg pieszy. Czy jest on przedmiotem wykonania tego zadania ? Jeżeli tak , to prosimy o określenie zakresu i technologii jego wykonania .

Element zaznaczony na mapie kolorem niebieskim nie jest ciągiem pieszym tylko poboczem utwardzonym kruszywem naturalnym o grubości warstwy 20cm . Nawierzchnia bitumiczna ograniczona ma być krawężnikiem , który stanowić ma opór dla warstw konstrukcyjnych budowanej nawierzchni .

PYTANIE 2
Podczas wizji lokalnej stwierdzono brak wpustów ulicznych. Czy na dzień dzisiejszy wykonano sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej w pełnym zakresie?

Odpowiedź
Kanalizacja deszczowa i sanitarna wykonana jest w zakresie niezbędnym dla obecnie funkcjonujących firm. Odwodnienie drogi odbywać się będzie powierzchniowo bez wpustów ulicznych.

PYTANIE 3
Czy na dzień dzisiejszy wykonano oświetlenie uliczne w pełnym zakresie?

Odpowiedź
Oświetlenie uliczne nie zostało wykonane.

PYTANIE 4
Czy Zamawiający posiada zezwolenie na wycinkę drzew? Jeżeli tak to prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej.

Odpowiedź
Zamawiający nie posiada zezwolenia na wycinkę drzew. Ewentualną wycinkę drzew Wykonawca uzgodni we własnym zakresie.


PYTANIE 5
Czy Zamawiający posiada uzgodnienia z właścicielami sieci uzbrojenia podziemnego
( telefony , woda , gaz , energetyka ). Jeżeli tak , to prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej.

Odpowiedź
Dokumentacja projektowa została uzgodniona i uzyskano pozwolenie na budowę . W styczniu 2009 roku , kiedy została opracowana dokumentacja projektowa „Strefa” posiadała uzbrojenie tylko w sieć wodociągową i częściowo kanalizację sanitarną (uzgodnienie z ŻWiK w dokumentacji). Obecnie Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji obowiązany jest do uzgodnienia i powiadomienia wszystkich właścicieli sieci uzbrojenia podziemnego jakie występuje na Strefie.

SJ /JCh/KCz
Z poważaniem

BURMISTRZ
Sławomir Kowal



-----------------------------------------------------------------------------------------------

ZAPYTANIE I ODPOWIEDŹ

Nasz znak : ZP-341-30-2010 Żagań, dnia 13 grudnia 2010 r.
Dotyczy: zapytań do SIWZ w przetargu nieograniczonym pn. „Budowa systemu dróg na terenie strefy aktywności gospodarczej przy ul. Asnyka w Żaganiu” – etap I.


W związku ze złożonym przez jednego z Wykonawców zapytaniem do SIWZ na wykonanie roboty budowlanej jak wyżej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - art.38 ust.1i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.), Zamawiający udziela wyjaśnień na złożone przez Wykonawcę zapytanie do SIWZ, w następujący sposób :

PYTANIE 1
Czy w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki VAT w roku 2011 r (termin składania ofert 22.12.2010 r. ) Zamawiający sporządzi aneks do umowy uwzględniający zmianę wartości umowy z tego tytułu?

ODPOWIEDŹ
W przedmiotowym postępowaniu obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe o wartości brutto, obliczone na podstawie ceny brutto podanej przez Wykonawcę w ofercie /zgodnie z paragrafem 5 wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 7 SIWZ/, a zatem Zamawiający nie przewiduje dokonania zamiany wynagrodzenia ze względu ma zmianę stawki podatku VAT w roku 2011 r.

PYTANIE 2
Czy Zamawiający posiada projekt docelowej organizacji ruchu?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie posiada docelowej organizacji ruchu na przedmiotowe zadanie.

PYTANIE 3
Czy Wykonawca w cenie ryczałtowej ma doliczyć koszt opracowania projektu i wykonania docelowego oznakowania poziomego i pionowego?

ODPOWIEDŻ
Wykonawca powinien uwzględnić koszty opracowania projektu i wykonania docelowego oznakowania poziomego i pionowego ale tylko w rejonie skrzyżowania z istniejącą ulicą Bolesławiecką.


Z poważaniem
BURMISTRZ
Sławomir Kowal


-----------------------------------------------------------------------------------------------
OGŁOSZENIE

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego

Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17 68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
www.um.zagan.pl ; www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan zakładka przetargi publiczne

ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie roboty budowlanej pn.: „Budowa systemu dróg na terenie strefy aktywności gospodarczej przy ulicy Asnyka w Żaganiu” - etap I
w trybie: przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP- dla robót budowlanych.

1.Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych
warunków zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miasta /BIP - przetargi publiczne/ www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan lub można ją otrzymać – na pisemny wniosek Wykonawcy - w siedzibie Zamawiającego /Wydział Kontroli i Zamówień Publicznych - pokój nr 26/.

2.Określenie przedmiotu zamówienia publicznego – jego zakres
CPV 45. 23.31.20-6 ROBOTY W ZAKRESIE BUDOWY DRÓG
45.11.12.00-0 ROBOTY W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA TERENU POD
BUDOWĘ, ROBOTY ZIEMNE

Budowa systemu dróg na terenie strefy aktywności gospodarczej przy ulicy Asnyka w Żaganiu” – etap I
Lokalizacja: Żagań
Finansowanie: środki własne.

2.1.Przedmiot zamówienia obejmuje : budowę odcinka od wjazdu (skrzyżowanie ulic Młynarskiej z Bolesławiecką) na drogę nr 1 do skrzyżowania z przedłużeniem
drogi nr 2 tj. na długości ok. 280 mb. W szczególności należy wykonać :
1) roboty drogowe, w tym :
a) korytowanie nawierzchni pod wykonanie warstw konstrukcyjnych,
b) ewentualny odwóz nadmiaru urobku z korytowania,
c) warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego,
d) krawężnik oporowy w granicach budowanej nawierzchni,
e) nawierzchnia bitumiczna - warstwa wiążąca,
f) nawierzchnia bitumiczna - warstwa ścieralna,
g) zjazdy na drogi boczne
h) oznakowanie na czas budowy – kpl. 1

2.2. Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ofercie koszt oraz wykonanie obsługi geodezyjnej (w tym koszt i wykonanie map oraz obmiarów powykonawczych z uwzględnieniem wysokościowych), a także koszt i wykonanie badań dotyczących stopnia zagęszczenia podbudowy.
2.3. Ze względu na ustalenie przez Zamawiającego wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu roboty budowlanej, wykonawca jest zobowiązany przed przystąpieniem do opracowania oferty do gruntowanego sprawdzenia zakresu wykonanych robót drogowych istniejącej drogi tłuczniowej na odcinku – wjazd droga nr 1 do drogi nr 3 (obecnie cały ruch obsługi strefy aktywności gospodarczej odbywa się tym odcinkiem drogi). Załączone do dokumentacji technicznej przedmiary robót nie stanowią podstawy do ustalenia ceny oferty , są one wyłącznie formą pomocniczą dla Wykonawcy

2.4. Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z projektem technicznym sporządzonym przez Pracownię Projektową FORMA.

3.Informacja dotycząca ofert częściowych :
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

4.Informacje dotyczące ofert wariantowych:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

5. Termin realizacji zamówienia :
Zakończenie - nie później jak do 18 maja 2011 r.

6.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
6.1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
6.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia np. w formie konsorcjum.
6.3.W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo.
6.4.Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.5.Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków określonych w punkcie
6.1:
1) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności, gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania takowych uprawnień;
2) w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg Wykonawcę, który w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą przedmiotowi zamówienia- polegającą na wybudowaniu drogi o nawierzchni bitumicznej o długości nie mniejszej jak 250mb. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9 podpunkt 1 litera b ogłoszenia, z załączonymi do niego dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i
doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;
3) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie dysponował co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub dysponującą innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym uprawnienia w w/w specjalności. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9 podpunkt 1 litera c ogłoszenia. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, oraz składając dokumenty
określone w punkcie 6.9. podpunkt 1 litera d;
4) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9. podpunkt 1 litera e ogłoszenia. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
6.6.Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których
mowa w art. 24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych. W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych w art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz składa stosowne dokumenty określone w punkcie 6.9 w zakresie informacji o oświadczeniach lub dokumentach, jakie dostarczyć mają Wykonawcy, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy występujący wspólnie warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą spełnić oddzielnie.

6.7.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, na zasadzie spełnia /nie spełnia. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu albo nie wykazania w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych – po wyczerpaniu czynności związanych z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów.
6.8.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

6.9.Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych:

1) w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
b) wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. Wykonawca musi wykazać się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wybudowaniu drogi o nawierzchni bitumicznej o długości co najmniej 250 mb oraz musi załączyć dokument potwierdzający, iż robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona;
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca musi wykazać się co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej
lub dysponującą innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym uprawnienia w w/w specjalności;
d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień:
e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

2) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru /KRS/, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

3) dokumenty podmiotów zagranicznych :
a) jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osoby, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych
osób;
b) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
- w punkcie 6.9. podpunkt 2 litera b, d – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne,
- w punkcie 6.9. podpunkt 2 litera c – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-8 ustawy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 6.9. podpunkt 3 litera b, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
d) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu;

5) jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, polega na zasobach innych podmiotów i podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca jest
zobowiązany przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty wykazane w punkcie 6.9 podpunkt 2 głoszenia.

6.10.Informacja odnośnie stawianych ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko do Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, lub w przypadku podmiotów zagranicznych - w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego Zamawiający nie stawia ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne do wymienionych wyżej Wykonawców.

7. Informacja na temat wadium : Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.

8. Informacja o przewidywanych zaliczkach na poczet wykonania zamówienia
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
9.1.Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie -
Kryterium: Cena - 100 % / cena brutto/.
9.2.Przy ocenie kryterium: Cena, oferty będą punktowane w oparciu o wynik działania matematycznego, w następujący sposób:
stosunek oferty z najniższą ceną brutto spośród ważnych ofert
C= ------------------------------------------------------------------x100% X 100 pkt
do ceny brutto badanej oferty

10.Miejsce i termin składania ofert
Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań Plac Słowiański 17 pok. nr 26, do dnia 22 grudnia 2010 r. do godziny 11.00.

11.Termin związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

12.Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

13.Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie przewiduje zamiaru ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

14.Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15.Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w trybie art.67 ust.1 pkt.7 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

16. Informacja dotycząca istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty
Zamawiający – na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy:
a) w zakresie wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem że:
- prace objęte umową o wykonanie robót budowlanych zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub też wystąpiły warunki atmosferyczne, które ze względów obiektywnych uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych zgodnie z normami techniczno-budowlanymi, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy,
- zachodzi konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji o wykonanie robót budowlanych danych, zgody osób trzecich lub właściwych organów;

17.Informacja dotycząca finansowania projektu/ programu ze środków Unii
Europejskiej.
Przedmiot zamówienia publicznego nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.

18.Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przyznane na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Nie przewiduje się - przedmiot zamówienia nie jest finansowany ze środków Unii
Europejskiej.

19.Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 7 grudnia 2010 r. Nr ogłoszenia: 350689-2010.
JCh/
BURMISTRZ
Sławomir Kowal

Żagań, 6 grudnia 2010 r.

Załączniki

  • (ZIP, 127.7 KiB) Data publikacji: 2010-12-07 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-07
  • (ZIP, 956 KiB) Data publikacji: 2010-12-07 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-07
  • (ZIP, 17.4 MiB) Data publikacji: 2010-12-07 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-07
  • (BMP, 1.9 MiB) Data publikacji: 2010-12-07 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-07
  • (BMP, 1.9 MiB) Data publikacji: 2010-12-07 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-07
  • (ZIP, 5.3 KiB) Data publikacji: 2010-12-13 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-13
  • (ZIP, 6.3 KiB) Data publikacji: 2010-12-16 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-16
  • (ZIP, 7.3 KiB) Data publikacji: 2010-12-17 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-17
  • (ZIP, 6.9 KiB) Data publikacji: 2010-12-17 | Data wytworzenia informacji: 2010-12-17

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Chłostowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-12-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Chłostowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-12-07 13:51:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-12-07 13:51:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-12-07 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2110 raz(y)