Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Żagań
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Szczegóły informacji

Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg położonych na gruntach komunalnych w Żaganiu

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Burmistrz Miasta Żagań

Finansowanie: Roboty budowlane

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2009-09-25 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2009-09-25 11:10:00

Ogłoszono dnia: 2009-09-15 przez Janina Chłostowska

Treść:

OGŁOSZENIE

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej
206 000 euro

Burmistrz Miasta Żagań
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
info@um.zagan.pl

ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie zadania pn.: ,,Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg położonych na gruntach komunalnych w Żaganiu”
w trybie : przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 206.000 euro.

1. ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA BĘDZIE
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie
internetowej Urzędu Miasta /BIP- przetargi/ www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan lub można ją
pobrać -na wniosek Wykonawcy - w siedzibie Zamawiającego /Wydział
Kontroli i Zamówień Publicznych -pokój nr 26/, lub otrzymać przesyłką
pocztową na adres Wykonawcy.

2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I JEGO ZAKRES
KOD CPV 90.62.00.00-9 USŁUGI ODŚNIEŻANIA,
90.63.00.00-2 USŁUGI USUWANIA OBLODZEŃ
„Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg położonych na gruntach komunalnych w Żaganiu”
2.1. Zakres prac przewidzianych do wykonania obejmuje :
Wykonanie wszystkich czynności związanych z utrzymaniem w okresie
zimowym dróg gminnych, dróg położonych na gruntach komunalnych,
parkingach, w Żaganiu w sezonie zimowym 2009/2010.
Zakres prac obejmuje w szczególności:
a) utrzymanie ciągłej przejezdności dróg poprzez odśnieżanie,
b) utrzymanie ciągłej komunikacji pieszej na chodnikach oraz w rejonie
przejść dla pieszych poprzez odśnieżanie,
c) zwalczanie śliskości pośniegowej i gołoledzi poprzez posypywanie
piaskiem lub środkami dopuszczonymi do stosowania w tym zakresie,
d) wywożenie śniegu – w miarę zaistniałych potrzeb,
e) stałe oczyszczenie ze śniegu i lodu wpustów ulicznych,
f) uprzątniecie piasku z jezdni, chodników, parkingów objętych akcją, po
zakończeniu okresu zimowego, nie później niż po 14 dniach od
zakończenia akcji oraz na bieżąco w przypadku występowania dłuższych
okresów ocieplenia.
2.2.Zasady zimowego utrzymania dróg gminnych i dróg położonych na
gruntach komunalnych:
a) ustala się jeden standard utrzymania dróg,
b) w okresie objętym zimowym utrzymaniem dróg i parkingów wszystkie
drogi i parkingi powinny być całodobowo przejezdne. Nawierzchnia
powinna być odśnieżona i posypana na całej szerokości,
c) dopuszcza się następujące odstępstwa od ustalonego standardu:
po ustaniu opadów śniegu :
luźny - do 2 godzin
zajeżdżony - nigdy
zaspy - nigdy
błoto pośniegowe – do 2 godzin,
od stwierdzenia występowania zjawiska:
gołoledź - 2 godziny
szron - 2 godziny
szadź - 2 godziny
pośniegowa - 4 godziny
lodowica - 4 godziny
d) ustalenie nowych czasowych standardów utrzymania dróg następuje:
w przypadku wystąpienia skrajnie niekorzystnych i nieustabilizowanych
warunków atmosferycznych i pogodowych (zawieje i zamiecie śnieżne,
długotrwałe burze śnieżne niweczące efekty odśnieżania dróg), gdy
osiągnięcie i utrzymanie na drogach i parkingach wymaganego
standardu może być niewykonalne.
e) sezon zimowy trwa od 15 października 2009 roku do 31 marca 2010
roku.
Czas ten może ulec zmianie w zależności od panujących warunków
atmosferycznych, w uzgodnieniu z Zamawiającym.

3. INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH :
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

4. INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT WARIANTOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
rozpoczęcie 15 października 2009 r.
zakończenie 31 marca 2010r.
Terminy realizacji przedmiotu zamówienia mogą ulec zmianie w zależności
od panujących warunków atmosferycznych.

6. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I SPOSÓB DOKONANIA OCENY
ICH SPEŁNIENIA
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają
warunki określone w art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo
Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007r. Nr 223, poz.1655 z
późn.zm.) oraz w SIWZ. Za spełniających warunki uznaje się
Wykonawców, którzy :
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień,
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów
do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do
wykonania zamówienia (muszą posiadać doświadczenie w prowadzeniu
prac związanych z prowadzeniem akcji zimowego utrzymania dróg;
muszą posiadać sprzęt do prowadzenia akcji ( pługi, posypywarki);
muszą posiadać możliwość utrzymywania całodobowej
dyspozycyjności pracowników odpowiedzialnych za realizację prac
oraz podjęcie natychmiastowych działań związanych z usunięciem
powstałego zagrożenia.
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
6.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć następujące oświadczenia oraz
dokumenty:
a)Oświadczenie Wykonawcy, że :
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień,
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub
przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia
potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 6.1 litera b
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się /konsorcjum/ oświadczenie składa
każdy z Wykonawców oddzielnie.
6.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do
wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca jest
zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o
wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się każdy konsorcjant składa
oddzielnie.
b) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art.24 ust.1 pkt.4-8 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art.24 ust.1 pkt 9 Ustawy Prawo zamówień publicznych, /dot.
podmiotów zbiorowych/, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się
/konsorcjum/ dokument składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
6.4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca jest zobowiązany złożyć
następujące dokumenty:
a) Wykaz wykonanych /wykonywanych/ usług w okresie ostatnich trzech lat
przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie,
odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym
przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że
usługi te zostały wykonane należycie.
b) Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń,
którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca.
6.5. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
a) Ważną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności. W przypadku wspólnego ubiegania się
wystarczające jest złożenie w/w dokumentu przez jednego z
konsorcjantów.
6.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w
punkcie 6.3 lit. a i b składa dokument lub dokumenty, wystawione w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
6.6.1. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których
mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6.7. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zgodnie z
zasadą reprezentacji wykonawcy wskazaną w dokumencie rejestrowym
Wykonawcy albo poprzez osobę umocowaną w sposób właściwy do
dokonania czynności poświadczenia dokumentów za zgodność
oryginałem.
6.8. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie
złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń oraz dokumentów
potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub
którzy nie złożyli stosowych pełnomocnictw, albo którzy złożyli
wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty
potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zawierające
błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w
wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy
podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny
potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań
określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym
upłynął termin składania ofert.
6.9. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym, przez siebie terminie do
złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów niezbędnych
do przeprowadzenia postępowania / spełnienie wymagań określonych
przez Zamawiającego/.
6.10. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana
przez Zamawiającego na zasadzie spełnia/nie spełnia. W przypadku
niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu
Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24
ustawy.
6.11.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

7. INFORMACJA NA TEMAT WADIUM
Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.

8. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE
8.1.Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie :
kryterium cena /ryczałtowa brutto/ za 1 dzień prowadzonego
zimowego utrzymania - waga 100 %
8.2.Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów, jaką po
uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.
8.3.Przy ocenie punkty będą przyznawane według następujących zasad:
Kryterium - cena
cena oferowana minimalna brutto
Cena = ----------------------------------------------------100 pkt x 100 %
cena badanej oferty brutto
8.4. Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna ofertę z najniższą ceną o
wartości brutto.

9. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
9.1.Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta
Żagań Plac Słowiański 17 pok. nr 26, do dnia 25 września 2008 r. do
godziny 11.00 czasu miejscowego. Koperta powinna być oznaczona :
„Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg położonych na gruntach
komunalnych w Żaganiu,, oraz winna być opatrzona w nazwę i adres
Wykonawcy oraz nr telefonu.
9.2.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25 września 2008 roku w siedzibie
Zamawiającego w pokoju nr 25 o godzinie 11.10- czasu miejscowego.

10. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

11. INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

12. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ
OFERTY Z ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z
zastosowaniem aukcji elektronicznej.
13. INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

13. Zamówienie zostało ogłoszone na stronie Urzędu Zamówień
Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych dniu 15 września 2009r.
Nr ogłoszenia: 156693-2009.

Żagań, dnia 15 września 2008r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Chłostowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-09-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Chłostowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-09-15 14:53:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-09-15 14:56:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-09-15 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2022 raz(y)