Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Żagań
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Szczegóły informacji

PAŁAC KSIĄŻĘCY W ŻAGANIU – CENTRUM TOŻSAMOŚCI I PRZYSZŁOŚCI EUROPEJSKIEJ – ETAP I

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Burmistrz Miasta Żagań

Finansowanie: Roboty budowlane

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2009-04-28 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2009-04-28 11:10:00

Ogłoszono dnia: 2009-03-18 przez Grażyna Niklewicz

Treść:

Nasz znak: ZP-341-8-2009             Żagań 27.04.2009
Dotyczy: wyjaśnienia treści SIWZ na zadanie pn” Pałac Książęcy w Żaganiu –
Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – ETAP I „



Na podstawie art. 38ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., w związku ze zwróceniem się Wykonawcy o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. zadania pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I / zapytanie skierowano w dniu 24.04.2009r – fax/ , Zamawiający przekazuje treść zapytania z wyjaśnieniem :

Pytanie nr 1:

W opisie technicznym do projektu remontu Budynku Pałacowego Pałacu Książęcego w Żaganiu, punkcie 1.6 dot. Instalacji grzewczo-wentylacyjnej zapisano:

„….na poddaszu sytuuje się także agregat schładzający o mocy 60 kW „
- Brak rysunku z umieszczeniem agregatu wody lodowej.
- Czy jest to agregat ze zdalnym skraplaczem? Jeżeli tak to gdzie ma być umieszczony skraplacz?
- Jeżeli agregat ma być chłodzony powietrzem to przewiduje się dostarczać powietrze do schładzania wymienników agregatu a w jaki sposób planuje się usuwać na zewnątrz powietrze z ciepłem odpadowym?
- W jaki sposób agregat ma być dostarczony na poddasze?
- Czy 60 kW mocy chłodzącej jest wystarczająca dla wydajności centrali = 40.000 m3/h?
- Czy w branży budowlanej przewidziana jest konstrukcja wsporcza pod agregat wody lodowej?

Odpowiedź:

Opracowanie to dotyczy części opracowania dotyczącego całego obiektu, dlatego na tym etapie agregat umieszczono w pomieszczeniu centrali na poddaszu. Ze względów architektonicznych powietrze do chłodzenia agregatu pobierane miało być z kubatury poddasza, a wyrzucane w kanalie kominowym obok wyrzutni centrali. Aby zabezpieczyć montaż urządzeń w pomieszczeniu centrali zakłada się wykonanie dodatkowego stropu. Agregat w tym rozwiązaniu jak i elementy centrali dostarczone mają być przez dach obiektu. Ze względu na ograniczenia mocy zainstalowanej, oraz biorąc pod uwagę fakt, iż przygotowywane będzie powietrze do wysokości około 3m sali kryształowej , oraz sporadyczne wykorzystanie obydwu sal dobrano agregat o mocy 60kW optymalnie to 100kW.


Pytanie nr 2:
W opisie technicznym do projektu remontu Budynku Pałacowego Pałacu Książęcego w Żaganiu, punkcie 1.6 dot. Instalacji grzewczo-wentylacyjnej zapisano:

„Dla wentylacji tych układów zastosowano centralę grzewczo wentylacyjne z opcją schładzania z wymiennikiem krzyżowym o wydajności do 40 000 m3/h dla Sali konferencyjnej. Centrale wentylacyjne zlokalizowane zostały w wydzielonych strefach budynku”.

- Z powyższego zapisu wynika, że jest mowa, o co najmniej 2 szt centrali . W przedmiarach robót jest mowa o 1 szt centrali wentylacyjnej.
- Czy SA dane techniczne centrali wentylacyjnej oraz założenia parametrów do doboru urządzenia?
- Czy przedmiotowa centrala wentylacyjna ma mieć wydatek 40 000 m3/h?
- W jaki sposób centrala ma być dostarczona na poddasze?
- Rysunki instalacji grzewczo-wentylacyjnej są nieczytelne. Czy można otrzymać rysunki wykonane zgodnie z zasadami rysunku technicznego?
- Czy w branży budowlanej jest przewidziana konstrukcja wsporcza pod centralę wentylacyjną?
- Czy maszynownia nie jest w innej strefie ppoż.? Jeżeli tak , jakie klapy ppoż. należy zastosować i co ze sterowaniem tych klap?

Odpowiedź:
W opracowywanej części obiektu występuje jedna centrala, druga miała być sytuowana na poziomie piwnicy i została usunięta z wykonania. W pomieszczeniu po tej centrali na poziomie piwnic sugeruje się przeniesienie lokalizacji agregatu schładzającego, w celu uniknięcia problemów z hałasem i montażem, w tym celu założono w poz. 122 i 123 dodatkowe rurociągi. Dla potrzeb Sali kryształowej przewidziano centrale o wydatku 40 000 m3/h. Istnieje również możliwość rozwiązania instalacji grzewczo wentylacyjnej stosując dwie lub 3 centrale o mniejszym wydatku redukując armaturę instalacji. Centrale w elementach należy dostarczyć przez dach. W pomieszczeniu centrali założono wykonanie dodatkowego stropu. Nie ma możliwości ze względów architektonicznych wykonania klap oddymiających. Przeniesienie agregatu do pomieszczenia w którym miała być lokalizowana centrala na poziomie piwnic , rozwiązało by problem kwalifikacji pomieszczenia pod kątem p.poż. Rzeczywiści zbyt mała rozdzielczość (JPG) uszkodziła szczegóły rysunków. Pilnie to zostanie naprawione.


Pytanie nr 3:

„ Powietrze dostarczane jest siecią kanałów do poszczególnych anemostatów”

- Jaki typ, wielkość oraz ilość anemostatów należy wycenić?

Odpowiedź:

Osiem nawiewów 400/600, dla wywiewu sześć 400/600 i jeden 400/800 typu nie podano.


Pytanie nr 4:

W przedmiarze „Pałac wsch END” w poz. 122, 123 zapisano:

„Montaż rurociągów miedzianych spawanych o przew. Do 50,0 mm Grubość ścianki do 6,0 mm
RAZEM 72.000

Montaż rurociągów miedzianych spawanych o przew. Do 3.0mm grubość ścianki do 6.0mm
RAZEM 20.000

Pytanie:
- Dla jakiej instalacji przewidziane są w/w rury?
- Czy jest projekt na w/w instalację, aby wycenić odpowiednią armaturę?

Odpowiedź:

Poz. 122 i 123 kosztorysu instalacyjnego, to rurociągi armatury centrali i agregatu z założeniem ewentualnego przeniesienia agregatu na poziom piwnicy.


GN/
Z poważaniem

Nasz znak: ZP-341-8-2009                Żagań 27.04.2009
Dotyczy: wyjaśnienia treści SIWZ na zadanie pn "Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – ETAP I"


Na podstawie art. 38ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., w związku ze zwróceniem się Wykonawcy o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. zadania pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I / zapytanie z dnia 23.04.2009r/ , Zamawiający przekazuje treść zapytania z wyjaśnieniem:

Pytanie nr 1:
Czy oferenci mogą modyfikować przedmiary prac , jeśli uznają że są one niezgodne z ilościami podanymi w dokumentacji projektowej? W jaki sposób należy wprowadzić do przedmiaru różnice wynikające z dokumentacji projektowej, aby zapewnić porównywalność ofert?
Odpowiedź:
Oferenci nie mogą bez wiedzy i zgody Zamawiającego modyfikować przedmiarów prac, jeśli uznają, że są one niezgodne z ilościami podanymi w dokumentacji projektowej.
W takim przypadku Wykonawca winien zwrócić się do Zamawiającego zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Pytanie nr 2:

Czy zamawiający zakłada osobne fakturowanie prac konserwatorskich, w myśl obowiązujących przepisów , zwolnionych od podatku VAT?

Odpowiedź:
Fakturowanie robót odbywać się będzie zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowy. Zamawiający nie przewiduje osobnego fakturowania za prace konserwatorskie.


Pytanie nr 3:

Czy zamawiający może określić jaki gatunek kamienia należy przyjąć w pozycjach 209 i 210 ?

Odpowiedź:
W pozycjach 209 i 210 jest to marmur w 2 kolorach ( ciemny i szary) jak część istniejąca – zdjęcie posadzki zamieszczono w dniu 27.04.2009 na stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan

Zwracamy się również z prośbą o przysłanie druku ZP-2, zawierającego ustaloną wartość zamówienia na zadanie pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – Etap I”

Zgodnie z Drukiem ZP-2 i Drukiem ZP-1 wartość przedmiotu zamówienia można wypełnić po otwarciu ofert. Tytułem informacji podaję, że całe zadanie oszacowano na wartość przekraczającą progi unijne natomiast I etap będący przedmiotem zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych.




GN/
Z poważaniem
Burmistrz Miasta Żagań
Sławomir Kowal

Nasz znak: ZP-341-8-2009          Żagań 24.04.2009
Dotyczy: zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Na podstawie art. 38ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., z uwagi na liczne zapytania Wykonawców o wyjaśnienie treści specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zadanie pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I, konieczności udzielenia odpowiedzi na te zapytania, a także na wniosek Wykonawcy, Zamawiający przedłuża termin składania ofert o 8 dni.
Nowy termin składania i otwarcia ofert ustala się na dzień 07 maja 2009 rok, godzina i miejsce złożenia i otwarcia ofert nie ulega zmianie.

GN/                                                                                                Z poważaniem


Nasz znak: ZP-341-8-2009          Żagań 16.04.2009
Dotyczy: wyjaśnienia treści SIWZ na zadanie pn” Pałac Książęcy w Żaganiu –
Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – ETAP I „

Na podstawie art. 38ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., w związku ze zwróceniem się Wykonawcy o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. zadania pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I / zapytanie skierowano w dniu 21.04.2009r – fax/ , Zamawiający przekazuje treść zapytania z wyjaśnieniem :

Pytanie:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, które należy prowadzić pod stałym nadzorem konserwatorskim i archeologicznym, ponadto wykonanie badań i prac konserwatorskich.

Czy zgodnie z zapisami SIWZ ( załącznik – potencjał kadrowy) w odniesieniu do pracowników, którzy będą wykonywać badania i prace konserwatorskie i archeologiczne do oferty załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie przez tych pracowników wykształcenia i doświadczenia zgodnie z zapisami § 8 ust. 3 oraz § 9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09 czerwca 2004 rok?

Odpowiedź:

Zgodnie z zapisem pkt 10.1.lit. b Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
/ Warunki udziału w postępowaniu/ zamawiający żąda od wykonawców aby co najmniej jedna osoba: kierownik budowy posiadał kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09 czerwca 2004 roku. Wykonawca winien udokumentować posiadanie tych kwalifikacji przez co najmniej jedną osobę- kierownika budowy, załączając do oferty stosowne dokumenty potwierdzające kwalifikacje wynikające z w/w rozporządzenia.
GN/
Z poważaniem



Nasz znak: ZP-341-8-2009                   Żagań 16.04.2009
Dotyczy: wyjaśnienia treści SIWZ na zadanie pn” Pałac Książęcy w Żaganiu –
Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – ETAP I „


Na podstawie art. 38ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., w związku ze zwróceniem się Wykonawcy o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. zadania pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I / zapytanie skierowano w dniu 21.04.2009r – fax/ , Zamawiający przekazuje treść zapytania z wyjaśnieniem :

Pytanie:
Udostępniona dokumentacja nie zawiera schematów rozdzielni elektrycznych. Prosimy o załączenie do strony internetowej dokumentacji dotyczącej schematów rozdzielni elektrycznych

Odpowiedź:

Schematy rozdzielni elektrycznych zamieszczono na stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan w dniu 21.04.2009 roku

GN/
 Z poważaniem


Nasz znak: ZP-341-8-2009              Żagań 17.04.2009
Dotyczy: wyjaśnienia treści SIWZ na zadanie pn  "Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – ETAP I"



Na podstawie art. 38ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., w związku ze zwróceniem się Wykonawcy o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. zadania pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I , Zamawiający przekazuje treść zapytania z wyjaśnieniem :

Pytanie nr 1:

Wzór umowy par 7 ust 1

Z przytoczonego zapisu wynika, iż rozliczenia z Wykonawca będą się odbywały w oparciu o przygotowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram rzeczowo-finansowy.
W związku z powyższym prosimy o wyjaśnienie czy harmonogram rzeczowo-finansowy winien być przedłożony przez Wykonawcę wraz z ofertą czy też w terminie późniejszym np. w momencie podpisania umowy. Jednocześnie prosimy o wskazanie , w jakim terminie ( liczonym od dnia otrzymania tego dokumentu przez Zamawiającego ) Zamawiający będzie zobowiązany do zatwierdzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego.


Odpowiedź:

Zgodnie z pkt 3.4 Instrukcji dla wykonawców , wykonawca ma obowiązek sporządzić harmonogram rzeczowo-finansowy . Harmonogram określony w pkt. 3.4 SIWZ wykonawca składa wraz z ofertą.
Po rozstrzygnięciu przez zamawiającego postępowania przetargowego, wybrany wykonawca zobowiązany będzie do aktualizacji swojego harmonogramu, który będzie stanowił podstawę do rozliczeń z wykonawcą.
Aktualny harmonogram wykonawca przedkłada zamawiającemu w dniu podpisania umowy. Zamawiający zatwierdzi przedłożony harmonogram w terminie 14-stu dni od jego otrzymania.

Pytanie nr 2:

Pkt. 20.16 SIWZ

Zgodnie z treścią przywołanego fragmentu, SIWZ Zamawiający wskazuje, iż termin gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia liczony będzie od momentu przekazania obiektu do użytkowania.
Przytoczony zapis wskazuje, iż termin gwarancji i rękojmi biegnie nie bezpośrednio po zakończeniu realizacji zamówienia przez Wykonawcę, lecz po upływie określonego terminu od tego momentu. Wobec powyższego zwracamy się z prośbą o potwierdzenie iż terminem zakończenia realizacji przedmiotowego zamówienia jest podpisanie protokołu odbioru końcowego przez Wykonawcę i Zamawiającego.
Jednocześnie w związku z tym, iż w świetle obowiązujących przepisów na Inwestorze ciąży obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz wykonanie wszelkich czynności niezbędnych do uzyskania tej decyzji a także z uwagi na fakt , iż przedmiot zamówienia polega na realizacji robót budowlanych a nie na uzyskaniu decyzji administracyjnych, prosimy o potwierdzenie iż uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (wraz z wszelkimi czynnościami administracyjnymi niezbędnymi do jej uzyskania) nie jest objęte przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź:

Zgodnie z art. 59 ust. 7 Prawo budowlane, stroną w postępowaniu w sprawie pozwolenia na użytkowanie jest wyłącznie inwestor czyli zamawiający.
Jednakże aby inwestor / zamawiający/ mógł otrzymać decyzję administracyjną pozwolenie na użytkowanie zależy to w szczególności od wykonawcy , a mianowicie od jakości wykonanych przez wykonawcę robot a także od kompletności dokumentów dostarczonych przez ustanowionego przez wykonawcę kierownika budowy, o których mowa w art. 57 ustawy Prawo budowlane.

Pytanie nr 3:

SIWZ Rozdział 20, pkt 20.15 oraz Umowa paragraf 12 ust. 3

Zgodnie z oczekiwaniem Zamawiającego po wykonaniu przedmiotu umowy i jej odbiorze wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu własną fakturę i fakturę wystawioną przez Podwykonawcę wraz z dowodem zapłaty należności wynikającej z tej faktury dla Podwykonawcy.
Dla Wykonawcy oznacza to iż ma obowiązek zapłacenia podwykonawcom wynagrodzenia za wykonane roboty, przed otrzymaniem wynagrodzenia od Zamawiającego. Doprowadzi to do sytuacji, w której ciężar kredytowania prac wykonanych przez Podwykonawców obciąża Wykonawcę i w wielu przypadkach niemożliwym staje się skorzystanie z normalnego praktykowanego na rynku kredytu kupieckiego, co naraża Wykonawcę na dodatkowe i niepotrzebne koszty finansowe.
Z uwagi na powyższe oraz w celu uniknięcia nieuzasadnionego zgłoszenia przez Podwykonawcę roszczeń w zakresie rozliczeń z Wykonawca prosimy o zastąpienie dotychczasowego zapisu w SIWZ Rozdział 20, pkt 20,15 zaczynającego się od słów
„Po wykonaniu przedmiotu…..” oraz zapisu w Umowie paragraf 12, ust. 3 nowym o brzmieniu:

„Po wykonaniu przedmiotu umowy i jej odbiorze Wykonawca zobowiązany jest przedstawić własną fakturę i oświadczenie podwykonawcy potwierdzające, iż na dzień wystawienia oświadczenia wszystkie rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą są dokonywane zgodnie z zapisami umowy podwykonawczej .
W przypadku niezapłacenia należności dla Podwykonawcy – Wykonawca wyraża zgodę na uregulowanie przez Zamawiającego tej należności. Poprzez uregulowanie
Należności w stosunku do podwykonawców należy rozumieć uregulowanie należności wymagalnych tzn. takich należności, których termin płatności dla Wykonawcy minął.
W przypadku zgłoszenia Zamawiającemu zaległości w rozliczeniach Podwykonawca powinien dostarczyć Zamawiającemu protokół odbioru robót, za które nie otrzymał w uzgodnionym z Wykonawca terminie zapłaty, podpisany przez Wykonawcę oraz kopię faktury VAT, której dotyczą zaległości w rozliczeniach.
W przypadku uregulowania należności przez Zamawiającego w stosunku do Podwykonawcy Zamawiający zapłaci wy nagrodzenie Wykonawcy wynikające z jego faktury w wysokości pomniejszonej o tę cześć wynagrodzenia , która została zapłacona Podwykonawcy”.

Odpowiedź:

Zgodnie z art. 647 ¹ Kodeksu Cywilnego , inwestor i wykonawca ponoszą solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane wykonane przez podwykonawcę.
W związku z powyższym zamawiający nie widzi konieczności zmiany treści zapisu
§ 12 ust. 3 projektu umowy i pkt 20.15 Instrukcji dla wykonawców.
W myśl zapisów w wyżej wymienionych dokumentach, wykonawca nie musi kredytować podwykonawcy. Może wyrazić zgodę aby zamawiający bezpośrednio dokonywał zapłaty na rzecz podwykonawcy, pomniejszając o tą część należność dla wykonawcy.


Pytanie nr 4:

Wzór umowy , paragraf 11 ust. 1

Prosimy o potwierdzenie, iż zgodnie z w/w ustępem Zamawiający oczekuje od Wykonawcy posiadania:
- ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej chroniącej od roszczeń cywilnoprawnych w zakresie prowadzonej przez Wykonawcę działalności gospodarczej
- ubezpieczenia budowlano-montażowego obejmującego ochroną cały proces realizacyjny inwestycji ( zamówienia)

Odpowiedź:

Zamawiający oczekuje od wykonawców:
- polisy , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – na kwotę nie mniejsza niż 1.000.000 PLN zgodnie z zapisem pkt 11.3 c Instrukcji dla wykonawców – jest to dokument potwierdzający warunek znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Dokument ten wykonawca składa wraz z ofertą.

- ubezpieczenia od ryzyk budowlanych. Wybrany wykonawca ( po rozstrzygnięciu przetargu) składa w dniu podpisania umowy.

Pytanie nr 5:

Załącznik do oferty „ Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat”

Zgodnie z powyższym załącznikiem wykonawcy składają oświadczenie dotyczące przeciętnego zatrudnienia pracowników wraz z podziałem na konkretne zawody . Biorąc pod uwagę, że wykonawcy zatrudniający znaczną liczbę pracowników działających w różnych specjalnościach mogą mieć trudność z wymienieniem wszystkich zawodów, w których wykonują pracę przedmiotowi pracownicy.
Prosimy o potwierdzenie , czy powyższy załącznik może zawierać w rubryce zawód wyłącznie podział na dwie grupy pracowników – umysłowych oraz fizycznych bez konkretyzowania nazw poszczególnych zawodów, w których wspomniani pracownicy realizują pracę.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza aby wykonawca w rubryce zawód wykazał tylko dwie gruby pracowników – umysłowych i fizycznych.
Wykonawca winien pogrupować pracowników i przedstawić grupy zawodowe pracowników np.: grupa budowlańców ilość osób….., elektryków….. instalatorów…… umysłowi .. … itp…..



Pytanie nr 5 (6)

Załącznik do oferty „Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca”

Prosimy o potwierdzenie, że w powyższym załączniku ( zgodnie z jego treścią: „oświadczam, że dysponuję/ będę dysponował następującymi narzędziami i urządzeniami do wykonania zamówienia” ) należy wymienić wyłącznie te narzędzia i urządzenia, które wykonawca zamierza przeznaczyć do realizacji zamówienia , a nie wszystkie urządzenia, którymi dysponuje/ będzie dysponował wykonawca.
Dodatkowo prosimy o potwierdzenie, że powyższy załącznik ma wyłącznie charakter poglądowy i informacyjny, w związku z czym wykonawca nie ma obowiązku dokładnego wyliczenia wszystkich urządzeń, które będą niezbędne dla realizacji inwestycji? Przyjęcie tezy , zgodnie z która należy wymienić wszystkie niezbędne urządzenia i sprzęt mogłoby być podstawą do licznych sporów ( protestów), w zakr4esie tego czy wybrana przez Zamawiającego oferta wymienia kompletny wykaz urządzeń i sprzętów, czy też nie..

Odpowiedź:

Jak sama nazwa załącznika mówi, wykonawca zobowiązany jest wykazać narzędzia i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
Załącznik ma charakter informacyjny.
Zamawiający w SIWZ nie żądał od wykonawców posiadania / dysponowania konkretnych urządzeń, sprzętu.
GN/                                                 
Z poważaniem
Burmistrz Miasta Żagań
Sławomir Kowal

Nasz znak: ZP-341-8-2009      Żagań 16.04.2009
Dotyczy: wyjaśnienia treści SIWZ na zadanie pn "Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej – ETAP I"


Na podstawie art. 38ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z dnia 29 listopada 2007 r ze zm., w związku ze zwróceniem się Wykonawcy o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. zadania pn” Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej” – ETAP I , Zamawiający przekazuje treść zapytania z wyjaśnieniem :

Pytanie:

Pkt 11.3 „c” SIWZ

W treści przywołanego zapisu Zamawiający wskazuje, jakie uprawnienia winien posiadać Kierownik budowy powołując się jednocześnie na „Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich , restauratorskich robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych „Z treści w/w Rozporządzenia wynika, iż uprawnieniami opisanymi w Rozporządzeniu dysponują osoby, które”. .posiadają tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbyły po ukończeniu tych studiów , co najmniej 12-miesieczna praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków.

2. W dziedzinach nieobjętych programem wyższych studiów, o których mowa w ust. 1, prace konserwatorskie, prace restauratorskie i badania konserwatorskie mogą prowadzić osoby , które posiadają przynajmniej średnie wykształcenie w danej dziedzinie oraz odbyły , co najmniej 5 letnia praktykę zawodowa w zakresie konserwacji i badania zabytków. Ponadto zgodnie z cytowanym Rozporządzeniem robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych w świetle § 8 ust. 1 w/w Rozporządzenia mogą kierować „…osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnia praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych…”

W związku z powyższym oraz z uwagi na charakter obiektu będącego przedmiotem zamówienia ( zabytek nieruchomy) prosimy o potwierdzenie, iż wykonawca spełnia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu w odniesieniu do dysponowania osobą kierownika budowy ( kierowanie robotami o specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, jeżeli osoba ta dysponuje uprawnieniami wynikającymi z § 8 ust. 1 w/w Rozporządzenia.

Odpowiedź:

Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą Kierownika budowy, który posiada odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego
(kierowanie robotami o specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń) oraz może udokumentować odbytą co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych – to Wykonawca w tym zakresie spełnia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.


GN/
Z poważaniem
Burmistrz Miasta Żagań
Sławomir Kowal

 
OGŁOSZENIE

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego

Burmistrz Miasta Żagań
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
info@um.zagan.pl

ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie robót budowlanych pn.: ,,PAŁAC KSIĄŻĘCY W ŻAGANIU – CENTRUM TOŻSAMOŚCI I PRZYSZŁOŚCI EUROPEJSKIEJ”, w trybie: przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP.

1.ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA BĘDZIE SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej Urzędu Miasta /BIP- przetargi/ www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan lub na wniosek Wykonawcy można ją otrzymać w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia, w siedzibie Zamawiającego /Wydział Kontroli i Zamówień Publicznych -pokój
nr 26/, lub otrzymać przesyłką pocztową na adres Wykonawcy.

2.OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I JEGO
ZAKRESU
,,PAŁAC KSIĄŻĘCY W ŻAGANIU – CENTRUM TOŻSAMOŚCI I PRZYSZŁOŚCI EUROPEJSKIEJ – ETAP I”
Realizacja ETAPU I w czynnym obiekcie zabytkowym.
Wartość szacunkowa etapu I nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 u PZP.
2.2. Walutą niniejszego przetargu jest PLN
2.3. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany :
- przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu
Operacyjnego na lata 2007-2013 Priorytet V Rozwój i modernizacja
infrastruktury turystycznej i kulturowej, Działanie 5.1 Rozwój i
modernizacja regionalnej infrastruktury turystycznej i kulturowej.
- z kredytu bankowego
- z dochodów własnych Gminy

UWAGA!

W związku z tym, ze przedmiot zamówienia ma być dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 , Zamawiający zastrzega, że w przypadku nie pozyskania dofinansowania, postępowanie przetargowe będzie unieważnione a Wykonawcom nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tego tytułu.
KOD CPV
45.00.00.00-7 Roboty budowlane
45.21.23.53-5 Roboty budowlane w zakresie pałaców
45.26.26.90-4 Remont starych budynków
45.45.30.00-7 Roboty remontowe i renowacyjne
45.45.30.00-7 WYKONYWANIE POKRYĆ I KONSTRUKCJI DACHOWYCH ORAZ
PODOBNE ROBOTY
45..11.13.00-1 ROBOTY ROZBIÓRKOWE
45.30.00.00-0 ROBOTY INSTALACYJNE W BUDYNKACH
45.26.26.00-7 RÓŻNE SPECJALNE ROBOTY BUDOWLANE
45.33.00.00-9 ROBOTY INSTALACYJNE WODNO-KANALIZACYJNE I SANITARNE
45.31.00.00-3 ROBOTY INSTALACYJNE ELEKTRYCZNE
45.26.25.20-2 ROBOTY MUROWE
45.41.00.00-4 TYNKOWANIE
45.44.21.00-8 ROBOTY MALARSKIE
45.42.10.00-4 ROBOTY W ZAKRESIE STOLARKI BUDOWLANEJ
45.45.00.00-6 ROBOTY BUDOWLANE WYKOŃCZENIOWE

2.1. Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje:
ETAP I robót budowlanych w czynnym obiekcie zabytkowym obejmującym skrzydło wschodnie.
„Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej”.
Parametry całego budynku:
- powierzchnia zabudowy PZ = 4137,40 m2
- kubatura Pałacu - bez dachu V1= 69 272,60 m3
- kubatura dachu V2 = 22 724,50 m3
- razem kubatura Pałacu Vc = 91 997,10 m3
- gabaryty budynku długość i szerokość LxS = 78,0m x 82,0 m
- wysokość budynku od strony fosy:
do gzymsu / w kalenicy - H1 = 21,10m / 31,40 m
- wysokość budynku od strony dziedzińca
do gzymsu / w kalenicy - H2 = 13,80m / 24,06 m

Zestawienie powierzchni skrzydło wschodnie: Pu = 4099.76 m2
- powierzchnia piwnica Pu = 1414.29 m2
- powierzchnia parteru Pu = 1332.87 m2
- powierzchnia piwnica Pu = 1352.6 m2

Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności:
1. Prace konserwatorskie, rozbiórkowe, budowlane i instalacyjne dotyczące
przebudowy Pałacu Książęcego w Żaganiu skrzydła wschodniego w zakresie
piwnic, przyziemia oraz piętra.
2. Prace remontowe dachu całego obiektu Pałacu Książęcego.
3. Wymianę stolarki okiennej
Ad.1
Prace konserwatorskie, rozbiórkowe, budowlane i instalacyjne dotyczące przebudowy Pałacu Książęcego w Żaganiu skrzydła wschodniego w zakresie piwnic, przyziemia oraz piętra.
Zakres prac budowlanych i rozbiórkowych:
* roboty rozbiórkowe - skrzydło wschodnie:
-przekucia w murach, rozbiórka murowanych elementów wentylacji mechanicznej oraz ścianek działowych przeznaczonych do likwidacji,
-wykucie muru poniżej parapetu pod okna istn. w miejscu projektowanego wyjścia ewakuacyjnego. Od zewnątrz mur należy usuwać metodą nacinania, aby nie zniszczyć detalu na elewacji,
-demontaż stalowych pomostów, stalowych schodów i urządzeń w pomieszczeniu byłej kotłowni i wentylatorni oraz demontaż stalowych elementów zaplecza sceny na I piętrze ( konstrukcja wieszarowa dla potrzeb dekoracji, rampy oświetlenia oraz pomosty techniczne, schody stalowe),
-demontaż istniejącego dźwigu towarowego, przeznaczonego do przebudowy,
-rozbiórka dwóch stropów podscenia oraz wyższego stropu na poziomie +7,60 w korytarzu od strony dziedzińca,
-rozbiórka żelbetowej klatki schodowej prowadzącej do pom. podscenia w narożniku południowo- wschodnim,
-skucie zawilgoconego tynku na murach korytarza od strony dziedzińca ( na całej wysokości ściany ) oraz w partii cokołowej na elewacji od strony dziedzińca,
-usunięcie posadzki z cegły ( wykonanej w trakcie remontu w latach 70-89 tych) i wyrównanie poziomu posadzki na zapleczu restauracji,
-usunięcie posadzki z lastrika oraz z płytek gresowych w korytarzu przy demontowanej klatce schodowej,
-demontaż podłogi z paneli w pom. biurowych,
-rozbiórka ścian w pom. biurowych na parterze oraz ścianki wydzielającej kasę,
-w istniejących węzłach sanitarnych - rozbiórka ścianek działowych i sufitu podwieszonego, skucie glazury, demontaż posadzki z płytek,
-przekucia w miejscach projektowanych otworów drzwiowych i osadzenie nadproży,
-demontaż okien i drzwi do wymiany,
-demontaż drzwi przewidzianych do renowacji i ponownego zamontowania,
-demontaż instalacji sanitarnych i elektrycznych- wg projektów branżowych.
• roboty budowlane - skrzydło wschodnie:
- wykonanie ścianek działowych wynikających z wprowadzenia nowej funkcji,
- likwidacja otworów w płycie żelbetowej (stropowej) nad pomieszczeniami znajdującymi się poza obrysem Pałacu (pod dziedzińcem),
- wykonanie stropu w pomieszczeniu dawnej kotłowni oraz schodów o konstrukcji stalowej,
- wykonanie stropów nad pomieszczeniami nr 1.5W, 1.19W i 1.20W (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną),
- wykonanie w pomieszczeniu nr 07, 08, 09 i 010 (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną) sufitu podwieszonego z ułożoną izolacją termiczną z lekkiej wełny mineralnej ( 20 cm ) na folii paraizolacyjnej,
- osadzenie nadproży z belek stalowych dwuteowych,
- oczyszczenie, naprawa i wyrównanie nierównych istniejących tynków w piwnicach. Należy skuć tynki odparzone i o złej przyczepności, ubytki uzupełnić zaprawą wapienno -cementowej o klasie jak tynk istniejący, całość wyrównać rzadką zaprawą – pod malowanie i wykonanie okładzin,
- po skuciu zawilgoconego tynku w na murach korytarza od strony dziedzińca (na całej wysokości ściany): oczyszczenie osuszenie muru i wykonanie tynków renowacyjnych wg systemu Remmers, lub równoważnych.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
- wykonanie sufitu podwieszonego w sali wystawienniczej (dotychczasowa scena - po demontażu pomostów i ramp oświetleniowych) pomieszczeniu nr 2.14W (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną),
- wykonanie sufitów podwieszonych z płyt GKF na ruszcie podwójnym w pomieszczeniach nr 1.19W, 1.20W, 1.26W. 1.27W, 1.28W, 1.29W oraz 2.13W i 2.14W (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną),
- wymiana okien na drewniane wykonane na wzór istniejącego (skrzynkowe w miejsce istniejącego skrzynkowych i jednoramowe w miejsce pojedynczych. Okna pojedyncze występują na I piętrze od strony dziedzińca oraz w piwnicach),
- naprawa sztukaterii, naprawa i malowanie boazerii oraz renowacja istniejących drzwi, bram, boazerii i okiennic - wg zatwierdzonego programu prac konserwatorskich uzyskanych po przeprowadzeniu badań konserwatorskich,
- montaż drzwi projektowanych nowych,
- wykonanie nowych posadzek i naprawa istniejących,
- wentylacja grawitacyjna z wykorzystaniem istniejących przewodów kominowych,
- wykonanie nowych instalacji sanitarnych, elektrycznych, wentylacji mechanicznej - wg projektów branżowych,
- roboty wykończeniowe- malowanie, okładziny.
Zakres badań i prac konserwatorskich
Ze względu na wysoką wartość kulturową Pałacu Książęcego w Żaganiu, wszelkie prace budowlane związane z remontem i przebudową pomieszczeń, wymianą instalacji, remontem elewacji, a w szczególności z pracami w pomieszczeniach z zachowanym historycznym wystrojem wnętrz, muszą być poprzedzone badaniami konserwatorskimi i opracowaniem, przez osobę o wymaganych uprawnieniach, programu prac konserwatorskich, który należy uzgodnić z Lubuskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wszelkie prace winny być wykonywane pod nadzorem konserwatorskim.
Zakres badań konserwatorskich:
• badanie elementów architektonicznych w celu sprawdzenia pierwotnych warstw kolorystycznych (dotyczy to drzwi, boazerii, wewnętrznych okiennic, kominków oraz pozostałych elementów, które występują w Pałacu),
• badanie elementów sztukaterii na sufitach, fasetach, ścianach oraz rozet występujących na ościeżach otworów drzwiowych na I piętrze, w celu ustalenia krotności warstw wtórnych oraz ustalenia pierwotnej kolorystyki,
• badanie wewnętrznych elementów klatki schodowej, ościeża oraz portale przy drzwiach wewnętrznych na kondygnacji przyziemia oraz parteru),
• badanie elementów ślusarskich (balustrady).
Zakres prac konserwatorskich:
- usunięcie wtórnych warstw warstwy farby z elementów architektonicznych i ich renowacja,
- usunięcie wtórnych warstw farby z detali sztukatorskich i ich renowacja (sztukaterie na sufitach były kilkakrotnie malowane i zatarty został pierwotny, ostry rysunek detalu),
- odtworzenie detalu (w formie rozetek) na ościeżach otworów drzwiowych na I
piętrze,
- renowacja elementów stalowych krat i balustrad,
- renowacja istniejących elementów wewnętrznych z piaskowca -elementy klatki schodowej, ościeża oraz portale przy drzwiach wewnętrznych na kondygnacji przyziemia oraz parteru,
Ad.2
Prace remontowe dachu całego obiektu Pałacu Książęcego obejmujące
w szczególności:
1. Prace rozbiórkowe istniejącego pokrycia dachowego wraz z ołaceniem
- pow. ok. 4970 m2
2. Ołacenie powierzchni dachu łatami 38x50 mm - pow. ok. 4970 m2
3. Ułożenie foli wstępnego krycia paroprzepuszczalna - pow. ok. 4970 m2
4. Krycie dachu dachówką ceramiczną karpiówką w łuskę pow. ok. 4970 m2
5. wymiana rynien, ruru spustowych i obróbek blacharskich na nowe miedziane
6. wymiana uszkodzonych elementów więźby
7. impregnacja więźby dachowej preparatami ogniochronnymi i owadobójczymi
8. przemurowanie kominów z odtworzeniem detalu geometrycznego
9. czyszczenie kamieniarki lukarn
10. wykonanie wyłazów dachowych
11. malowanie kominów oraz bocznych ścian lukarn.
Ad. 3
Wymianę stolarki okiennej
Ilość okien podlegająca wymianie:
Piwnica – 16 szt.
Parter – 27 szt.
Piętro – 27szt.
Poddasze – 10 szt.
Stolarka okienna : okna do wymiany, wykonane o podziale jak istniejące:
- pojedyncze okna piwnic : do wymiany na drewniane jednoramowe , współczynnik U – 1,1 W/m2K, podział i szerokość ramiaków na wzór okien istniejących. W górnej ramie okien należy osadzić nawiewniki wrębowe,
- okna skrzynkowe parteru i I piętra oraz skrzynkowe drzwi balkonowe – do wymiany na nowe skrzynkowe z drewna pod malowanie, podział i szerokość ramiaków na wzór okien istniejących,
- okna pojedyncze łukowe na I piętrze od strony dziedzińca - wymiana na okna jednoramowe z szybą zespoloną, wsp. U – 1,1 W/m2K, podział i szerokość ramiaków na wzór okien istniejących,
- okna pojedyncze stalowe poddasza – do wymiany na drewniane jednoramowe
z szybą zespoloną wsp. U = 1,1 W/m2K.
Parapety istniejące: drewniane do wymiany na nowe, z płyt granitowych
i marmurowych – pozostają bez zmian, z płyty lastriko – do wyłożenia kamieniem
( marmur ) grub. 2,0 cm z kapinosem przykrywającym płytę lastrika.

2.3 Szczegółowy zakres robot do wykonania określony został w projekcie budowlanym opracowanym przez Pałac Książęcy sp. z o.o. w Żaganiu zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę Nr 522/2008 z dnia 26.09.2008r, oraz decyzją Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr ZM.MSDe 421-358/1-08 z dnia 12.09. 2008r
Roboty budowlane prowadzone będą pod nadzorem Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze.

2.4 Wykonawca jest zobowiązany sporządzić kalkulację ceny ofertowej na podstawie przedmiarów robót stanowiących załącznik do niniejszej SIWZ z zachowaniem układu, kolejności tj. każda pozycja z kosztorysu ofertowego winna być wyceniona według kolejności i bez pominięcia pozycji, wraz z cenami jednostkowymi i wartością wszystkich robót, wykazem stawek i narzutów.
W cenie ofertowej uwzględni koszt tablic o których mowa w pkt. 2.6.

2.5 Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z załączonymi
do SIWZ : dokumentacją projektową, przedmiarami robót.

2.6 Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo – finansowy wykonania przedmiotu zamówienia, z podziałem na lata realizacji z uwzględnieniem, że zakres finansowy robót planowanych do wykonania w 2009 roku nie może przekroczyć kwoty 5.085.000,00 zł brutto

2.7. Wykonawca na swój koszt wykona i zamontuje dwie tablice informacyjne, że przedmiot zamówienia został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej zgodnie z wytycznymi/ zał. do specyfikacji/ Instytucji Zarządzającej Lubuskim Regionalnym Programem Operacyjnym w zakresie informacji i promocji dla beneficjentów / jedna tablica w trakcie trwania robót budowlanych, druga tablica po zakończeniu robót budowlanych /

3. INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT WARIANTOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
rozpoczęcie : w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy
zakończenie : termin zakończenia robót nie później niż do 30 listopada 2010
roku.
6. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I SPOSÓB DOKONANIA OCENY
ICH SPEŁNIENIA

6.1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają
warunki określone w art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo
Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz.1655
zmiany Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz.1058 ) oraz w Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia. Za spełniających warunki uznaje się
Wykonawców, którzy :
a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień tzn. kierownik budowy winien posiadać kwalifikacje, o
których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r w
sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót
budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także
innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań
archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków
ruchomych ( Dz. U. Nr 150, poz. 1579)
b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania
zamówienia /posiadają doświadczenie w wykonywaniu robót
budowlanych na obiektach wpisanych do rejestru zabytków/ i wykonali
co najmniej 2 roboty remontowo - budowlane na budynku wpisanym
do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 300.000 PLN każda
odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia należą do izby samorządu zawodowego i posiadają
uprawnienia do:
- kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń, co najmniej jedna osoba : kierownik budowy winien
posiadać kwalifikacje o których mowa w Rozporządzeniu Ministra
Kultury z dnia 09.06.2004r w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, restauratorskich robót budowlanych, badań
konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy
zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i
poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr
150, poz. 1579)
- kierowania robotami w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń
- kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń
i złożą odpowiednie dokumenty potwierdzające uprawnienia oraz
dokumenty potwierdzające przynależność każdej z tych osób do
właściwej izby samorządu zawodowego.
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie
zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych
wykonawców.

6.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć następujące oświadczenia oraz
dokumenty:
Wykonawca jest zobowiązany złożyć formularz oferty wraz z następującymi
oświadczeniami i dokumentami
6.2.1 Oświadczenie Wykonawcy zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych , że
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień.

- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub
przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia
potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,

- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia,

- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się /konsorcjum/ wystarczy złożenie
oświadczenie przez jednego z konsorcjantów/.

6.3. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do
wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca jest
zobowiązany złożyć następujące dokumenty:

a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego
oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat
oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
d) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych,
wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się każdy konsorcjant składa oddzielnie.

6.4 W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku
posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz
dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące
dokumenty:

a) Wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, odpowiadających
swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości przedmiotu, daty i
miejsca wykonania / w tym co najmniej 2 roboty remontowo-budowlane
wykonane na budynku wpisanym do rejestru zabytków o wartości nie
mniejszej niż 300.000 PLN każda odpowiadającą swoim rodzajem
robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia / oraz z
załączeniem dokumentów potwierdzających iż roboty te zostały
wykonane należycie.

Wartość podana w walucie innej niż złoty polski przeliczana będzie według
średniego kursu Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia
27 kwietnia 2009 roku.

b) Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń,
którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca , lub pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do
wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie wskazał
narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował.

c) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, lub pisemne zobowiązanie innych
podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania
zamówienia, jeżeli takie osoby zostały wskazane w wykazie. Osoby,
które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia należą do izby
samorządu zawodowego i posiadają wymagane uprawnienia do:
- kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń, co najmniej jedna osoba : kierownik budowy winien
posiadać kwalifikacje o których mowa w Rozporządzeniu Ministra
Kultury z dnia 09.06.2004r w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, restauratorskich robót budowlanych, badań
konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy
zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i
poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U.
Nr 150, poz. 1579)
- kierowania robotami w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń,
- kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
Instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń

i złożą odpowiednie dokumenty potwierdzające uprawnienia oraz
dokumenty potwierdzające przynależność każdej z tych osób do
właściwej izby samorządu zawodowego.

d) informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub
liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat , a
w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie.
W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w
dokumentów przez jednego z konsorcjantów.

6.5. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez wykonawcę w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:

a) sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono
badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.

b) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej , w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę co najmniej 400.000 PLN.

c) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności – na kwotę nie mniejszą niż
1.000.000 PLN.
W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w
dokumentów przez jednego z konsorcjantów.

Wartości podane w walutach innych niż złoty polski przeliczane będą według
średniego kursu Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia
27 kwietnia 2009 roku.

6.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w
punkcie 6.3 lit. a, b i d składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
d) w zakresie pkt 6.3 lit. c – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dokumenty w zakresie pkt 6.5 lit. b powinny być wystawione nie
wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a
pozostałe nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert
6.7. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których
mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6.8. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zgodnie z
zasadą reprezentacji wykonawcy wskazaną w dokumencie rejestrowym
Wykonawcy albo poprzez osobę umocowaną w sposób właściwy do
dokonania czynności poświadczenia dokumentów za zgodność
oryginałem. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z
tłumaczeniem na język polski , poświadczonym przez wykonawcę.

6.9. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie
złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń oraz dokumentów
potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub
którzy nie złożyli stosowych pełnomocnictw, albo którzy złożyli
wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty
potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zawierające
błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w
wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy
podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny
potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań
określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym
upłynął termin składania ofert.
6.10. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym, przez siebie terminie do
złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów niezbędnych
do przeprowadzenia postępowania / spełnienie wymagań określonych
przez Zamawiającego/.
6.11.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana
przez Zamawiającego na zasadzie spełnia/nie spełnia. W przypadku
niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu
Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24
ustawy.
6.12.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

7. INFORMACJA NA TEMAT WADIUM

7.1 Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 360.000,00 PLN
/ słownie: trzysta sześćdziesiąt tysiące złotych/
7.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo – kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym ;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007r, Nr 42, poz. 275)
7.3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek
bankowy Zamawiającego Nr konta 39 1090 2558 0000000 6400 00 101 z
dopiskiem wadium na „ Pałac Książęcy w Żaganiu- Centrum Tożsamości i
Przyszłości Europejskiej”
7.4 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku
bankowym.
7.5 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
1) upłynął termin związania ofertą;
2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono
zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
3) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty
zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
4) na wniosek wykonawcy z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych:
- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
- który został wykluczony z postępowania
- którego oferta została odrzucona;
7.6 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie należących po jego stronie;
7.7 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana :
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
7.8 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu , zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane , pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę

8. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE

8.1.Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie :
Ceny - 100 %.
8.2.Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów, jaką po
uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.
8.3.Przy ocenie punkty będą przyznawane według następujących zasad:
Kryterium – cena
cena oferowana minimalna brutto
Cena = --------------------------------------------------x 100 pkt x 100%
cena badanej oferty brutto

8.4. Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna ofertę z najniższą ceną o
wartości brutto.
9. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
9.1.Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta
Żagań Plac Słowiański 17 pok. nr 26, do dnia 28 kwietnia 2009 r. do
godziny 11.00 czasu miejscowego. Koperta powinna być oznaczona:
„Pałac Książęcy w Żaganiu – Centrum Tożsamości i Przyszłości
Europejskiej” oraz winna być opatrzona w nazwę i adres Wykonawcy
oraz nr telefonu.
Koperta powinna zawierać napis „Nie otwierać przed dniem 28 kwietnia 2009r. przed godzina 11.10”
9.2.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 kwietnia 2009 roku w siedzibie
Zamawiającego w pokoju nr 6 o godzinie 11.10 - czasu miejscowego.
10. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
11. INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
12. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ
OFERTY Z ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z
zastosowaniem aukcji elektronicznej.
13. INFORMAJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH.
W okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego Zamawiający
przewiduje udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych
zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych.
14. Zamówienie zostało ogłosz

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grażyna Niklewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Grażyna Niklewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-18 13:50:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-18 13:50:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-03-18 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4427 raz(y)