Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: „BUDOWA NAWIERZCHNI DROGOWEJ ULICY ŚRODKOWEJ” - etap I na odcinku od ulicy Piaskowej do ul. KonarskiegoDrukuj informację Zamówienie publiczne: „BUDOWA NAWIERZCHNI DROGOWEJ ULICY ŚRODKOWEJ” - etap I na odcinku od ulicy Piaskowej do ul. KonarskiegoSzczegóły informacji
„BUDOWA NAWIERZCHNI DROGOWEJ ULICY ŚRODKOWEJ” - etap I na odcinku od ulicy Piaskowej do ul. Konarskiego
Status: unieważniony
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM
Finansowanie: ze środków własnych Gminy
Nr UZP: 322370-2013
Termin składania ofert / wniosków: 2013-08-26 11:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-08-26 11:10:00
Ogłoszono dnia: 2013-08-09 przez Janina Chłostowska
Treść:
OGŁOSZENIE
Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego
Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
www.um.zagan.pl ; www.bip.zagan.pl zakładka przetargi publiczne
ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie roboty budowlanej pn.: „BUDOWA NAWIERZCHNI DROGOWEJ ULICY ŚRODKOWEJ” - etap I na odcinku od ulicy Piaskowej do ul. Konarskiego
w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 PZP- dla usług.
1.Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej Urzędu Miasta /BIP- przetargi publiczne/ lub można ją otrzymać -na pisemny wniosek Wykonawcy - w siedzibie Zamawiającego /Biuro Kontroli i Zamówień Publicznych -pokój nr 26/.
2. Określenie przedmiotu zamówienia publicznego – jego zakres
Budowa nawierzchni drogowej ulicy Środkowej- etap I na odcinku od ul. Piaskowej do ul. Konarskiego
CPV 45.00.00.00-7 ROBOTY BUDOWLANE
45.10.00.00-8 PRZYGOTOWANIE TERENU POD BUDOWĘ
45.11.00.00-1 ROBOTY ZIEMNE
45.23.00.00-8 ROBOTY BUDOWLANE W ZAKRESIE BUDOWY DRÓG
2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) obsługę budowy
2) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe
3) roboty ziemne i podbudowy
4) elementy ulic
5) warstwy bitumiczne
6) regulacja urządzeń obcych
7) roboty wykończeniowe
8) kanalizacja roboty ziemne, roboty montażowe, skrzynki rozsączające.
2.2. Dodatkowe informacje do przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca jest zobowiązany sporządzić kalkulację ceny ofertowej w oparciu o załączony kosztorys robót dla etapu I, uwzględniając dodatkowo koszt obsługi geodezyjnej( w tym wykonanie mapy i obmiarów powykonawczych z uwzględnieniem pomiarów wysokościowych, a także koszt wykonania badań dotyczących stopnia zagęszczenia podbudowy poszczególnych warstw nawierzchni drogowej),
2) niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać w zakresie określonym w przedmiarze robót dla etapu I (sporządzonym przez Daniela Sadowskiego), zgodnie z załączonym projektem budowlanym zawierającym: kosztorys ofertowy, przedmiar robót, informację BIOZ, operat wodno prawny, projekt czasowej organizacji ruchu, projekt organizacji ruchu, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.
Uwaga:
Zamawiający załącza do SIWZ dokumentację techniczną na cały zakres robót budowy nawierzchni drogowej ulicy Środkowej natomiast realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje wyłącznie wykonanie robót w zakresie określonym w przedmiarze robót dla etapu I (odcinek od ulicy Piaskowej do ulicy Konarskiego).
3. Informacja dotycząca ofert częściowych :
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. Informacje dotyczące ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Termin realizacji zamówienia
Od dnia zawarcia umowy do 10 października 2013 r.
6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
6.1. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków:
a) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności, gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania takowych uprawnień;
b) w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg Wykonawcę, który w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczącą budowy nawierzchni drogowej o wartości nie mniejszej jak 300 000 zł. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.5 podpunkt 1 litera b ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.5 ppkt.2
c) w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie dysponował co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
- drogowej w ograniczonym zakresie lub dysponującą innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym uprawnienia w w/w specjalności,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych lub dysponującą innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym uprawnienia w w/w specjalności.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.5 podpunkt 1 litera c ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, oraz składając dokumenty określone w punkcie 6.5. ppkt.2
d) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.5. podpunkt 1 litera d ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
6.2. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych w art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz składa stosowne dokumenty określone w punkcie 6.5 ppkt.2 SIWZ.
Wykonawcy występujący wspólnie warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą spełnić oddzielnie.
6.3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, na zasadzie spełnia /nie spełnia. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu albo nie wykazania w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych – po wyczerpaniu czynności związanych z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów lub oświadczeń.
6.4. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.5. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych
1) w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty:
a) oświadczenie w oparciu o art.44 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
b) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów – poświadczeń, dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Obowiązek wykazania i złożenia poświadczeń o należytym bądź nienależytym wykonaniu robót budowlanych wymienionych w wykazie, dotyczy najważniejszych robót związanych z budową nawierzchni drogowych.
Poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca, w miejsce poświadczeń może złożyć dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w paragrafie 1 ust.1 pkt.2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, a w stosunku do których Zamawiający żąda poświadczeń, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów- poświadczeń;
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami;
d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, i że ubezpieczenie to zostało opłacone.
2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) dokumenty dla podmiotów zagranicznych :
a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.5. podpunkt 2 litera b – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibą lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu;
4) jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, osób zdolnych do wykonania zamówienia, polega na zasobach innych podmiotów Wykonawca jest zobowiązany przedstawić :
a) w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty wykazane w punkcie 6.5 podpunkt 2 ogłoszenia.
b) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;
5) Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz.331, z późn.zm), albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
6.6.Informacja odnośnie stawianych ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko do Wykonawców , u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, lub w przypadku podmiotów zagranicznych - w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Zamawiający nie stawia ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne do wymienionych wyżej Wykonawców.
7. Informacja na temat wadium
7.1. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.
8. Informacja o przewidywanych zaliczkach na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
9.1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie - Kryterium :
Cena - 100 %
10. Miejsce i termin składania ofert.
Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań, Plac Słowiański 17 pok. nr 26, do dnia 26 sierpnia 2013 r. do godziny 11.00.
11.Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje zamiaru ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
14. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej .
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki - art.67 ust.1 pkt.6 Ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego.
16. Informacja dotycząca istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty
16.1.Zamawiający – na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy
1) w zakresie wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem że:
a) zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych (zamówienie dodatkowe w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp) na zadaniu o wykonanie robót budowanych, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia,
b) prace objęte umową o wykonanie robót budowlanych zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
c) wystąpiły nietypowe dla danej pory roku warunki atmosferyczne, które ze względów obiektywnych uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych zgodnie z normami techniczno-budowlanymi, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy,
d) w wyniku działania siły wyżej (klęski żywiołowe : trzęsienia ziemi, pożary, powodzie, tornada, wichury itp.), mające wpływ na terminowość robót budowlanych,
e) zachodzi konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji o wykonanie robót budowlanych danych, zgody osób trzecich lub właściwych organów;
2) w zakresie zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, zmiany wysokości wynagrodzenia umownego Wykonawcy pod warunkiem, że:
a) z niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji o roboty budowlane przyczyn, wykonanie całości przedmiotu zamówienia napotyka na istotne trudności, których przezwyciężenie wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, albo wiązałoby się z nadmierną stratą dla Zamawiającego,
b) wystąpiła rozbieżność pomiędzy wielkością planowanych robót określonych w SIWZ i w kosztorysie ofertowym, a wielkością faktycznie wykonanych robót określonych w kosztorysie powykonawczym. Zmiana wynagrodzenia umownego nastąpi o wartość wycenionych wykonanych lub nie wykonanych prac, wyliczoną w oparciu o ceny jednostkowe zastosowane w kosztorysie ofertowym Wykonawcy na podstawie obmiaru poszczególnych pozycji.
17. Informacja dotycząca finansowania projektu/ programu ze środków Unii Europejskiej
Przedmiot zamówienia publicznego nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.
18. Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przyznane na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Nie przewiduje się gdyż przedmiot zamówienia nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.
19. Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 9 sierpnia 2013r. Nr ogłoszenia: 322370-2013.
Żagań, dnia 8 sierpnia 2013r. BURMISTRZ
JCh/ Daniel Marchewka
Załączniki
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: „BUDOWA NAWIERZCHNI DROGOWEJ ULICY ŚRODKOWEJ” - etap I na odcinku od ulicy Piaskowej do ul. KonarskiegoDrukuj informację Zamówienie publiczne: „BUDOWA NAWIERZCHNI DROGOWEJ ULICY ŚRODKOWEJ” - etap I na odcinku od ulicy Piaskowej do ul. Konarskiego
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Janina Chłostowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-08-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Janina Chłostowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-08-09 11:57:01 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-08-09 12:05:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-08-27 11:57:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2051 raz(y) |