ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Żagań
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Bieżące utrzymanie i konserwację zieleni miejskiej w Żaganiu na okres 3 latDrukuj informację Zamówienie publiczne: Bieżące utrzymanie i konserwację zieleni miejskiej w Żaganiu na okres 3 lat

Szczegóły informacji

Bieżące utrzymanie i konserwację zieleni miejskiej w Żaganiu na okres 3 lat

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Burmistrz Miasta Żagań

Finansowanie: Roboty budowlane

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2008-08-26 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2008-08-26 11:10:00

Ogłoszono dnia: 2008-07-14 przez Janina Chłostowska

Treść:

OGŁOSZENIE

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej przekraczającej wyrażoną w złotych kwotę określoną w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych-dla usług.

Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
info@um.zagan.pl


ogłasza zamówienie publiczne na: "Bieżące utrzymanie i konserwację zieleni miejskiej w Żaganiu na okres 3 lat"
w trybie: przetargu nieograniczonego.

I.Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie
internetowej Urzędu Miasta /BIP- przetargi/ http://bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan lub można ją
otrzymać - na wniosek Wykonawcy - w siedzibie Zamawiającego /Wydział
Kontroli i Zamówień Publicznych -pokój nr 26/, lub przesyłką pocztową - wysyłając wniosek o udostępnienie SIWZ, na adres Zamawiającego.

II.Przedmiot zamówienia publicznego – jego zakres
CPV 77.00.00.00., 77.21.15.00-7, 77.21.16.00-8, 77.31.00.00-6, 77.31.20.00-0, 77.31.41.00-5, 77.34.00.00-5.

Wykonanie bieżącego utrzymania i konserwacji terenów zieleni stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim, w okresie od zawarcia umowy przez okres 3 lat. Zakres usługi przewidzianej do wykonania obejmuje następujące zadania:
1. Bieżące utrzymanie i konserwację terenów zieleni stanowiących własność
Gminy Żagań o statusie miejskim w okresie od zawarcia umowy na okres 3
lat, a w szczególności:
a) prześwietlanie, przedkrzesanie i cięcie pielęgnacyjne drzew,
b) oczyszczanie drzew z odrostów,
c) wycinka suchych i chorych drzew i krzewów,
d) odmładzanie skupin krzewów,
e) usuwanie wiatrołomów
f) zakup, ustawienie i dekoracja choinek w okresie świątecznym,
g) likwidacja nielegalnych wysypisk śmieci na terenach zieleni miejskiej,
h) dokarmianie ptactwa wodnego w okresie zimowym,
i) grabienie liści,
j) odtwarzanie pasów zieleni,
k) odtwarzanie alejek parkowych i ścieżek na terenach parków miejskich
i zieleńców,
l) nasadzenia w gazonach i rabatach ( kwiatów, krzewów i drzew),
ł) pielenie, nawożenie i podlewanie rabat i gazonów,
m) oczyszczanie, przekopanie i spulchnianie ziemi na rabatach z roślinami
wieloletnimi i na gazonach,
n) zakup sadzonek drzew i krzewów oraz wykonywanie nasadzeń,
o) zakładanie nowych trawników oraz koszenie trawników.
p) nawożenie, usuwanie chwastów, przycinanie i kształtowanie żywopłotów,
r) zebranie i usunięcie: skoszonych traw, zebranych liści, ściętych
żywopłotów, gałęzi i innych zanieczyszczeń z terenów zielonych,
s) konserwacja i uzupełnianie ławek parkowych i pojemników na odpady
(koszy) zlokalizowanych na terenach zielonych,
t) zabezpieczenie roślin wieloletnich przed sezonem zimowym.
2. Ponadto Wykonawca będzie prowadził prace związane z utrzymaniem i
konserwacją zieleni zlokalizowanej na :
a) cmentarzach wojennych w Żaganiu tj. :
- ul. Kożuchowska - dwa cmentarze Armii Radzieckiej,
- ul. Lotników Alianckich -cmentarz żołnierzy rosyjskich,
- ul. Lotników Alianckich - cmentarz STALAG VIIIC,
- ul. Kożuchowska - kwatera żołnierzy niemieckich z 1 wojny światowej
zlokalizowana na cmentarzu komunalnym.
Razem 5 obiektów o ogólnej powierzchni ok.3 ha,
b) w lesie komunalnym ( w oparciu o uproszczony plan urządzania lasu
miasta Żagań),
c) zieleni zlokalizowanej w pasie drogowym dróg gminnych w Żaganiu.
3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania propozycji miesięcznych
zakresów robót w terminie do 25 dnia miesiąca poprzedzającego dany
miesiąc.
4. Zamawiający będzie zatwierdzał opracowany przez Wykonawcę zakres
prac (przed rozpoczęciem nowego miesiąca) obejmujący kolejność,
zakres i wartość robót wraz z terminem ich wykonania ( typowanie robót).
Realizacja robót prowadzona będzie zgodnie ze sztuką ogrodniczą,
obowiązującymi przepisami, polskimi normami, zasadami wiedzy
technicznej, należytą starannością, przepisami BHP, dobrze jakościowo i
estetycznie.
5. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym
proponowaną ceną ofertową obejmuje również:
a) organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza robót,
b) ponoszenie kosztów zakupu, załadunku, rozładunku i składowania
materiałów niezbędnych do wykonania prac objętych zamówieniem,
c) zapewnienie sprzętu wraz z obsługą, materiałami pędnymi i
eksploatacyjnymi niezbędnego do bieżącego utrzymania i konserwacji
zieleni,
d) koszty ubezpieczeń, podatków, koszty działalności Wykonawcy.
6. Prace będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane na
podstawie szczegółowej umowy.
7. Wykonawca w oparciu o podane w ofercie składniki cenotwórcze opracuje
kosztorys ofertowy zawierający ceny jednostkowe na wykonanie
poszczególnych rodzajów robót ( które zawierał będzie załącznik do
umowy).
8. Powierzchnia terenów zieleni stanowiącej własność Gminy Żagań wynosi
ok. 20 ha.
9. Finansowanie ze środków własnych Gminy.
III. Informacja dotycząca ofert częściowych :
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

IV. Informacje dotyczące ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

V. Termin realizacji zamówienia :

Od momentu zawarcia umowy przez okres 3 lat.

VI. Warunki udziału w postępowaniu i sposób dokonania oceny ich spełnienia.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają
warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w
Ustawie Prawo Zamówień Publicznych / tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr
223, poz.1655/. Każdy Wykonawca zostanie uznany za spełniającego
warunki, jeżeli:
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć następujące oświadczenia oraz
dokumenty:
a) Ofertę wraz z kosztorysem ofertowym.
W przypadku wspólnego ubiegania się / konsorcjum/ wymagane jest aby ofertę
złożyło Konsorcjum- reprezentowane przez wyznaczonego Pełnomocnika.
b)Oświadczenie Wykonawcy, że :
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się /konsorcjum/ oświadczenie składa każdy z
Wykonawców oddzielnie.
c) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do
ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się każdy konsorcjant składa oddzielnie,
d) Koncesję, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania
koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie
objętym przedmiotowym zamówieniem publicznym.
W przypadku wspólnego ubiegania się wymagane jest aby dokument złożył tylko jeden z konsorcjantów.
e) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art.24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy /wykluczenie z postępowania/ i w art.24 ust.1 pkt. 9
ustawy /czyny zabronione pod groźbą kary/, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania oferty.
W przypadku wspólnego ubiegania się wymagane jest aby dokument złożył każdy konsorcjant oddzielnie.
f) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne
lub społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się wymagane jest aby dokument złożył każdy konsorcjant oddzielnie.

3. W celu potwierdzenia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej
wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca składa :
a) Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy- w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością
usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów
potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie;
b) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi
dysponuje wykonawca;
c) Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie
ostatnich 3 lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie;
d) Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nich czynności;
e)Dokumenty stwierdzające, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia posiadają wymagane prawem uprawnienia - jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień.
W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w dokumentów przez jednego z konsorcjantów.

4. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
Wykonawca składa:
a) Sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez
biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią
odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego,
innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za
okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – za ten okres;
b) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w
którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
a) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności, na kwotę nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty.
W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w /w dokumentów przez jednego z konsorcjantów.

5.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 2
lit.c,.e, f składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne
i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się wymagane jest aby w/w dokument złożył
każdy konsorcjant oddzielnie.

6.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia
osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

7.Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zgodnie z zasadą reprezentacji
wykonawcy wskazaną w dokumencie rejestrowym Wykonawcy albo poprzez
osobę umocowaną w sposób właściwy do dokonania czynności poświadczenia
dokumentów za zgodność oryginałem.

8.Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli
oświadczeń oraz żądanych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków
udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich
uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta
wykonawcy podlega odrzuceniu lub koniczne byłoby unieważnienie
postępowania; oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez
Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane
usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu
wyznaczonym przez zamawiającego, jako termin uzupełnienia oświadczeń lub
dokumentów.

9.Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym, przez siebie terminie do złożenia
wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów niezbędnych do
przeprowadzenia postępowania / spełnienie wymagań określonych przez
Zamawiającego/.

10.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez
Zamawiającego na zasadzie „spełnia/nie spełnia”. W przypadku niespełnienia
jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie
wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ustawy. Ofertę Wykonawcy
wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

VII. Informacja na temat wadium
1.Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 32.220 zł.
Słownie: trzydzieści dwa tysiące dwieście dwadzieścia złotych.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

VIII. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie :
ceny – 100 %.
2. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.
3. Przy ocenie punkty będą przyznawane według następujących zasad:
cena oferowana minimalna brutto
Cena = ------------------------------------------------- x 100 %
cena badanej oferty brutto

IX. Informacje administracyjne .
1 Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego
ZP-341-16-2008

2. Miejsce i termin składania ofert:
Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań
Plac Słowiański 17 pok. nr 26, do dnia 26 sierpnia 2008 r. do godziny 11.00
czasu miejscowego. Koperta powinna być oznaczona:
Bieżące utrzymanie i konserwacja zieleni miejskiej w Żaganiu na okres 3 lat oraz
winna być opatrzona w nazwę i adres Wykonawcy oraz nr telefonu i faksu.
w pokoju nr 6 o godzinie 1110- czasu miejscowego.

3. Obowiązujący język, w którym należy sporządzić ofertę:
Postępowanie prowadzi się w języku polski, oferty należy składać w języku
polskim /PL/.

4. Minimalny okres związania Wykonawcy ofertą:
Okres związania Wykonawcy ofertą wynosi 60 dn. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

5. Warunki otwarcia ofert.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26 sierpnia 2008 roku w siedzibie Zamawiającego w
pokoju nr 6 o godzinie 11.10 - czasu miejscowego.

6. Ogłoszenie wysłano :
Zamówienie zostało przekazane do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji
Wspólnot Europejskich dniu 7 lipca 2008r. i opublikowane w dniu 12.07.2008 r
Pod nr 2008/S134-179747
Ogłoszenie zamieszczono:
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Żagań w dniu 14 lipca 2008 r.
www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan

X. Informacje uzupełniające
X. 1. Zamówienie nie dotyczy projektu finansowanego ze Środków Wspólnotowych.

X. 2. Procedury odwoławcze
X.2.1.Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Aleje Jana Christiana Szucha 2/4
00-582 Warszawa, POLSKA, E-mail:prezes@uzp.gov.pl, tel: (022) 4587702, faks: (0-22) 4587700

X.2.2. Składania odwołań:
- Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia doręczenia protestu lub
upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego
kopię zamawiającemu.
- Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest
równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
- Kopię odwołania zamawiający przekazuje jednocześnie wszystkim
uczestnikom postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, nie
później jednak niż w terminie 2 dni od dnia jej otrzymania, wzywając ich do
wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym.
- Uczestnik postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu może
zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego najpóźniej do czasu
otwarcia posiedzenia składu orzekającego Izby, wskazując swój interes
prawny w przystąpieniu i stronę, do której przystępuje.
- Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Urzędu, przekazując jego
kopię zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
- Czynności wykonawcy, który przystąpił do postępowania odwoławczego, nie
mogą pozostawać w sprzeczności z czynnościami i oświadczeniami strony,
do której przystąpił.
- Odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli uiszczono wpis.
- Wpis uiszcza się najpóźniej w dniu wniesienia odwołania, w dowód jego
uiszczenia dołącza się do odwołania.
- Jeżeli wpis nie zostanie uiszczony Prezes Urzędu Zamówień Publicznych
zwraca odwołanie.
- O zwrocie odwołania rozstrzyga Prezes Urzędu w drodze postanowienia, na
które nie przysługuje zażalenie.

X.2.3. Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Urząd Zamówień Publicznych, Departament Odwołań Al.Jana Christiana
Szucha 2/4, 00-582 Warszawa, POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl, tel.: (0-22) 4587801, faks: (0-22) 4587700

XI. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

XII. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z
zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Chłostowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-07-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Chłostowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-07-14 13:25:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-07-14 13:25:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-07-14 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1007 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony