Rejestr zmian
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIMDrukuj informację Zamówienie publiczne: UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIMSzczegóły informacji
UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM
Finansowanie: Usługi
Nr UZP: 113922-2013
Termin składania ofert / wniosków: 2013-03-29 11:00:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta Żagań, Plac Słowiański 17 pok. nr 26
Ogłoszono dnia: 2013-03-21 przez Janina Chłostowska
Treść:
OGŁOSZENIE
Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego
Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
www.um.zagan.pl ; www.bip.zagan.pl zakładka przetargi publiczne
ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie usługi pn.: „UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM, polegające na :
- mechanicznym i ręcznym zamiataniu ulic oraz
- opróżnianiu i wywozie śmieci z koszy ulicznych,
w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 PZP- dla usług.
1.Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej Urzędu Miasta /BIP- przetargi publiczne/ www.bip.zagan.pl lub można ją otrzymać -na pisemny wniosek Wykonawcy - w siedzibie Zamawiającego /Biuro Kontroli i Zamówień Publicznych -pokój nr 26/.
2. Określenie przedmiotu zamówienia publicznego – jego zakres
CPV 90.61.00.00.-6 USŁUGI SPRZĄTANIA I ZAMIATANIA ULIC
- USŁUGI SPRZĄTANIA PARKINGÓW
- USŁUGI ZBIERANIA ŚMIECI
- USŁUGI WYWOZU STAŁYCH ODPADÓW MIEJSKICH
2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje :
1) mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów i placów gminnych, placów zabaw, przystanków komunikacji publicznej, chodników i alejek z błota, piasku, liści i innych zanieczyszczeń – zgodnie z wykazem zał. nr 1,2,3,4;
2) opróżnianie i wywóz śmieci z koszy ulicznych – zgodnie z wykazem zał. nr 5 .
2.2. Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje :
1) mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych, placów zabaw, przystanków komunikacji publicznej, chodników i alejek z błota, piasku, liści i innych zanieczyszczeń (tj. odchodów zwierzęcych, zanieczyszczeń roślinnych - chwastów, traw rosnących w pasie drogowym oraz ciągach pieszych i chodnikach).
Powierzchnia ulic, parkingów i placów objęta oczyszczaniem – ogółem 82 796,00 m2.
Powierzchnia chodników i alejek objęta oczyszczaniem – ogółem 28 940,00 m2.
Razem: 111 736,00 m2. Wykaz ulic, parkingów, placów gminnych objętych oczyszczaniem zawiera załącznik Nr 1 do umowy, natomiast wykaz chodników i alejek – załącznik nr 2 do umowy.
Liczba przystanków komunikacyjnych będących w zarządzaniu Gminy Żagań o statusie miejskim przewidzianych do mechanicznego i ręcznego oczyszczania – ogółem 74 szt. Wykaz przystanków komunikacji publicznej przedstawia załącznik nr 3 do umowy.
Wykaz placów zabaw dla dzieci zawiera załącznik nr 4 do umowy;
Powierzchnia ulic, parkingów i placów objęta oczyszczaniem – ogółem 82 796,00 m2.
Powierzchnia chodników i alejek objęta oczyszczaniem – ogółem 28 940,00 m2.
Razem: 111 736,00 m2. Wykaz ulic, parkingów, placów gminnych objętych oczyszczaniem zawiera załącznik Nr 1 do umowy, natomiast wykaz chodników i alejek – załącznik nr 2 do umowy.
Liczba przystanków komunikacyjnych będących w zarządzaniu Gminy Żagań o statusie miejskim przewidzianych do mechanicznego i ręcznego oczyszczania – ogółem 74 szt. Wykaz przystanków komunikacji publicznej przedstawia załącznik nr 3 do umowy.
Wykaz placów zabaw dla dzieci zawiera załącznik nr 4 do umowy;
2) ulice, parkingi, place gminne, place zabaw, przystanki komunikacji publicznej, chodniki i alejki należy oczyszczać na bieżąco, aby nie dopuścić do ich zanieczyszczenia;
3) opróżnianie i wywóz śmieci z koszy ulicznych – liczba koszy ogółem 246 szt. Wykaz koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie miasta Żagań zawiera załącznik nr 5 do umowy;
4) opróżnianie i wywóz śmieci z koszy ulicznych na terenie miasta Żagań obejmuje w szczególności:
a) opróżnianie koszy ulicznych wg potrzeb, aby nie dopuścić do ich przepełnienia,
b) uprzątnięcie nieczystości zlokalizowanych na ulicy w pobliżu kosza ulicznego i ewentualnie ławki,
c) bieżące mycie koszy ulicznych.
2.3. Dodatkowe informacje do przedmiotu zamówienia:
1) wszystkie materiały niezbędne do prowadzenia mechanicznego i ręcznego oczyszczania ulic, parkingów, placów gminnych, placów zabaw, przystanków komunikacji publicznej, chodników i alejek oraz opróżniania i wywozu śmieci z koszy ulicznych, Wykonawca zapewnia we własnym zakresie, w ramach ustalonego wynagrodzenia;
2) Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia winien dysponować zasobem technicznym ( sprzętem) umożliwiającym prawidłową realizację przedmiotu zamówienia, wykazanym w ofercie, a mianowicie:
- dwiema zamiatarkami ulicznymi o ładowności min. 4,5 ton każda,
- co najmniej jedną zamiatarką chodnikową o pojemności zbiornika na zmiotki min. 1,5 m3
- co najmniej jedną zamiatarką chodnikową o pojemności zbiornika na zmiotki min. 1,5 m3
- mobilnym odkurzaczem o mocy powyżej 4 kW,
- samochodem osobowo-ciężarowym – skrzyniowym o ładowności do 3,5 tony, przeznaczonym do opróżniania i wywozu śmieci z koszy ulicznych oraz powinien - na każdorazowe wezwanie Zamawiającego- okazać wymieniony sprzęt Zamawiającemu;
3) Wykonawca zobowiązany jest do codziennego wykonywania prac w zakresie utrzymania czystości i porządku na następujących terenach: Bulwar nad Bobrem, Park przy Szkole Podstawowej Nr 7 oraz ulice zlokalizowane w centrum miasta, w szczególności: Plac Słowiański, ul. Warszawska, ul. Szprotawska, Rynek, ul. Bracka, ul. Słowackiego;
4) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań dotyczących ilości odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz kwartalnych rozliczeń ilości złożonych odpadów na składowisku odpadów;
5) termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec zmianie w zależności od panujących warunków atmosferycznych;
6) oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych, placów zabaw, przystanków komunikacji publicznej oraz chodników i alejek w miesiącach: listopad i grudzień, będzie uzależnione od panujących warunków atmosferycznych. Wstrzymanie oczyszczania nastąpi na wniosek Zamawiającego z dniem rozpoczęcia zimowego utrzymania dróg, parkingów, placów gminnych oraz chodników w Żaganiu;
7) realizacja usługi objętej przedmiotem umowy winna być prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj. ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz.391); ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013 r., poz.21); zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przepisami BHP, z należytą starannością, dobrze jakościowo i estetycznie.
3. Informacja dotycząca ofert częściowych :
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. Informacje dotyczące ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Termin realizacji zamówienia
Od dnia 10 kwietnia 2013 r. do 31 grudnia 2013 r.
6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
6.1. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków:
a) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający żąda od Wykonawcy:
- posiadania uprawnień do wykonywania działalności regulowanej w zakresie: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Żagań
- posiadania uprawnień do transportu odpadów o kodach : 20 03 03 – odpad z czyszczenia ulic i placów i 20 03 01 – niesegregowane odpady komunalne, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz.391 ) oraz zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach(t.j. z 2010 r. nr 185 poz. 1243 z późn.zm) w związku z art.233 ust.2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013r., poz. 21);
- zawartej umowy z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) lub instalacją zastępczą dla regionu zachodniego w obowiązującym Planie Gospodarki Odpadami Województwa Lubuskiego, potwierdzającą odbiór odpadów z czyszczenia ulic i placów oraz odpadów komunalnych z koszy ulicznych.
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca złoży dokumenty określone w punkcie 6.5 ppkt.1 litera a.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
b) w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg Wykonawcę, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej jedną okresową lub ciągłą usługę dotyczącą mechanicznego i ręcznego oczyszczania ulic o wartości usługi nie mniejszej jak 200 000,00 zł., oraz wykonał co najmniej jedną okresową lub ciągłą usługę dot. opróżniania i wywozu śmieci z koszy ulicznych o wartości nie mniejszej jak 50 000,00 zł.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.5 podpunkt 1 litera b ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.5 ppkt.2
c) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie dysponował :
- co najmniej dwiema zamiatarkami ulicznymi o ładowności 4,5 tony każda
- co najmniej jedną zamiatarką chodnikową o pojemności zbiornika na zmiotki min, 1,5 m3,
- mobilnym odkurzaczem o mocy powyżej 4 kW
- samochodem osobowo-ciężarowym skrzyniowym o ładowności do 3,5 tony, przeznaczonym do opróżniania śmieci z koszy ulicznych.
Na potwierdzenie spełnienia tych warunków Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.5 podpunkt 1 litera c ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, wskazując jakie to będą zasoby i jaki ma charakter stosunek łączący Wykonawcę z innym podmiotem , oraz składając dokumenty dotyczące tego podmiotu określone w punkcie 6.5. ppkt.2;
d) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.5. podpunkt 1 litera d ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
6.2. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych w art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz składa stosowne dokumenty określone w punkcie 6.5 ppkt.2 SIWZ.
Wykonawcy występujący wspólnie warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą spełnić oddzielnie.
6.3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, na zasadzie spełnia /nie spełnia. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu albo nie wykazania w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych – po wyczerpaniu czynności związanych z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów lub oświadczeń.
6.4. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.5. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych
1) w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :
a) oświadczenie w oparciu o art.44 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych; oraz :
- wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Żagania;
- aktualne zezwolenie na transport odpadów o kodach 20 03 03 i 20 03 01
- umowa z RIPOK lub instalacją zastępczą potwierdzająca odbiór odpadów z czyszczenia ulic oraz odpadów komunalnych z koszy ulicznych;
b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów – poświadczeń, czy usługi te zostały wykonane (są wykonywane) należycie, czy zostały wykonane nienależycie.
Obowiązek złożenia poświadczeń o należytym bądź nienależytym wykonaniu usług, wymienionych w wykazie usług głównych, dot. wszystkich wymienionych w wykazie usług dotyczących mechanicznego i ręcznego oczyszczania ulic wartości nie mniejszej jak 200 000 zł. oraz wszystkich wymienionych w wykazie usług dotyczących opróżniania koszy ulicznych o wartości nie mniejszej jak 50 000 zł. Poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca, w miejsce poświadczeń może złożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi (tzw. referencje).
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, a w stosunku do których Zamawiający żąda poświadczeń, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów- poświadczeń.
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) dokumenty dla podmiotów zagranicznych :
a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.9. podpunkt 2 litera b – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibą lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu;
4) jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, polega na zasobach innych podmiotów Wykonawca jest zobowiązany przedstawić:
a) w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty wykazane w punkcie 6.9 podpunkt 2 ogłoszenia.
b) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz dokumentów dotyczących: zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
5) Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz.331, z późn.zm), albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
6.6.Informacja odnośnie stawianych ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko do Wykonawców , u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, lub w przypadku podmiotów zagranicznych - w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Zamawiający nie stawia ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne do wymienionych wyżej Wykonawców.
7. Informacja na temat wadium
7.1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.
7.2. Wadium w wysokości 9000,00 zł, słownie: dziewięć tysięcy złotych i 00/100, należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
7.3. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku z niżej wymienionych form:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158, z późn.zm).
7.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101 i przechowuje się na tym rachunku.
7.5. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana na wskazanym koncie Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania ofert. Kopię dowodu wpłaty wadium Wykonawca dołącza do oferty.
7.6. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu winien być złożony w oryginale, odrębnie od oferty, przed terminem składania ofert.
7.7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania.
7.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej /lub unieważnieniu postępowania/, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
7.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7.10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7.12.Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
7.13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
7.14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie /o uzupełnienie oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, zgodnie z art.26ust.3 i art.25 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych/ nie złożył dokumentów lub oświadczeń czy też pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
7.15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana :
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8. Informacja o przewidywanych zaliczkach na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
9.1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie - Kryterium :
Cena - 100 %
10. Miejsce i termin składania ofert.
Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań, Plac Słowiański 17 pok. nr 26, do dnia 29 marca 2013 r. do godziny 11.00.
11.Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje zamiaru ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
14. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej .
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w trybie art.67 ust.1 pkt.6 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
16. Informacja dotycząca istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty
16.1.Zamawiający – na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
a) w zakresie wartości wynagrodzenia:
- w przypadku zmiany powierzchni objętej oczyszczaniem (powyżej 10%) wartość wynagrodzenia określonego w paragrafie 5 ust.1 litera a umowy będzie podlegała zmianie.
Nowa wartość wynagrodzenia ustalona będzie na podstawie następującego wzoru:
W n x Nx
Wx= --------------------------
N
gdzie : W x- to nowa wartość wynagrodzenia
Wn - to wynagrodzenie wg umowy
Nx - to nowa powierzchnia oczyszczania
N - to powierzchnia oczyszczana wg umowy
- w przypadku zmiany ilości koszy (zwiększenia lub zmniejszenia) powyżej lub poniżej 10 sztuk wartość wynagrodzenia określonego w paragrafie 5 ust.1 litera b będzie podlegała zmianie. Nowa wartość wynagrodzenia ustalana będzie na podstawie następującego wzoru:
WN x NX
WX= ------------------- ;
N
gdzie : WX– nowa wartość wynagrodzenia
N – ilość koszy wg umowy
WN– wartość umowna opróżniania koszy i wywozu śmieci w danym miesiącu
NX– nowa ilość koszy
17. Informacja dotycząca finansowania projektu/ programu ze środków Unii Europejskiej
Przedmiot zamówienia publicznego nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.
18. Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przyznane na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Nie przewiduje się gdyż przedmiot zamówienia nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.
19. Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21 marca 2013r. Nr ogłoszenia: 113922-2013.
Żagań, dnia 14 marca 2013r.
Pełniąca funkcję Burmistrza
Miasta Żagań
Małgorzata Kuźniar
JCh/