ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: BUDOWA ŁĄCZNIKA ULICY KONOPNICKIEJ Z ULICĄ BEMA Drukuj informację Zamówienie publiczne: BUDOWA ŁĄCZNIKA ULICY KONOPNICKIEJ Z ULICĄ BEMA

Szczegóły informacji

BUDOWA ŁĄCZNIKA ULICY KONOPNICKIEJ Z ULICĄ BEMA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: w toku

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM

Finansowanie: Roboty budowlane

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2011-03-03 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2011-03-03 11:10:00

Miejsce złożenia oferty: URZĄD MIASTA ŻAGAN, 68-100 ŻAGAŃ, PLAC SŁOWIAŃSKI 17, POK. NR 25 WYDZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Ogłoszono dnia: 2011-02-16 przez Janina Chłostowska

Treść:

OGŁOSZENIE

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego

Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
www.um.zagan.pl ; www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan zakładka przetargi publiczne

ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie roboty budowlanej pn.: „Budowa łącznika ulicy Konopnickiej z ulicą Bema”
w trybie: przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP- dla robót budowlanych.

1.Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych
warunków zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miasta /BIP - przetargi publiczne/ www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan lub można ją otrzymać – na pisemny wniosek Wykonawcy - w siedzibie Zamawiającego /Wydział Zamówień Publicznych - pokój nr 25/.

2.Określenie przedmiotu zamówienia publicznego – jego zakres
CPV 45. 23.31.20-6 ROBOTY W ZAKRESIE BUDOWY DRÓG
45.11.12.00-0 ROBOTY W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA TERENU POD
BUDOWĘ, ROBOTY ZIEMNE

Budowa łącznika ulicy Konopnickiej z ulicą Bema.
Lokalizacja: Żagań
Finansowanie: środki własne.

2.1.Przedmiot zamówienia obejmuje :
a) roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni, w tym :
- rozebranie chodników z płyt betonowych 50x50 – 260,00 m2
- rozebranie nawierzchni z płyt drogowych – 390,00 m2
- rozebranie krawężników i obrzeży betonowych – 130,00 m
- wywiezienie gruzu z terenu robót – 400 m2
b) roboty ziemne i podbudowy, w tym:
- korytowanie -953,00 m2
- dolna warstwa podbudowy – 980,00 m2
- podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych gr. 6cm – 680,00 m2
c) elementy ulic i nawierzchnie, w tym:
- krawężniki betonowe wystające i najazdowe odpowiednio 262,00 mb i
131,00 mb
- nawierzchnie z kostki brukowej gr.8 cm – 200,00 m2
- nawierzchnia mineralno-bitumiczna warstwa wiążąca – 680,00 m2
- nawierzchnia mineralno-bitumiczna warstwa ścieralna – 840,00 m2
d) urządzenia obce i regulacje, w tym:
- ułożenie rur osłonowych typu arot – 110,00mb
- oznakowanie trasy kabla – 110,00 mb
- regulacja studzienek – 5 szt.
e) oznakowanie, w tym:
- pionowe znaki drogowe – 9 kpl.
- humusowanie skarp – 260,00 m2
2.3. Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ofercie koszt oraz wykonanie obsługi geodezyjnej (w tym koszt i wykonanie map oraz obmiarów powykonawczych z uwzględnieniem wysokościowych), a także koszt i wykonanie badań stopnia zagęszczenia podbudowy.
2.4. Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z projektem
budowlanym sporządzonym przez Projektanta mgr inż. Daniela Sadowskiego.

3.Informacja dotycząca ofert częściowych :
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

4.Informacje dotyczące ofert wariantowych:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

5. Termin realizacji zamówienia :
Zakończenie - nie później jak do 24 kwietnia 2011 r.

6.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełnienia tych warunków
6.1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają
warunki dotyczące :
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadania wiedzy i doświadczenia;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia;
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
6.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia np. w formie
konsorcjum.
6.3.W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika
Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo.
6.4.Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.5.Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków określonych w
punkcie 6.1:
a) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania
określonej działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy
potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności, gdyż
przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania takowych uprawnień;
b) w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za
spełniającego ten wymóg Wykonawcę, który w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną,
odpowiadającą przedmiotowi zamówienia- polegającą na wybudowaniu drogi o
nawierzchni mineralno-bitumicznej. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku
Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9 podpunkt
1 litera b ogłoszenia, z załączonymi do niego dokumentami potwierdzającymi,
że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich
przy wykonywaniu zamówienia;
c) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te
wymogi tego Wykonawcę, który będzie dysponował co najmniej jedną osobą
uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub
dysponującą innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych
czynności, do wykonywania których uprawniają w aktualnym stanie prawnym
uprawnienia w w/w specjalności. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku,
Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9 podpunkt 1
litera c ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca może polegać na potencjale
innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi
stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie
tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, oraz składając dokumenty
określone w punkcie 6.9. podpunkt 1 litera d;
d) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający uzna za
spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który będzie ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
związanej z przedmiotem zamówienia i na potwierdzenie spełnienia tego
warunku złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9. podpunkt 1
litera e ogłoszenia. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek
mogą spełnić łącznie.
6.6.Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw
do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o
których mowa w art. 24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych
w art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz składa stosowne
dokumenty określone w punkcie 6.9 w zakresie informacji o oświadczeniach
lub dokumentach, jakie dostarczyć mają Wykonawcy, w celu potwierdzenia
spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy występujący wspólnie warunek braku podstaw do wykluczenia
z postępowania muszą spełnić oddzielnie.
6.7.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na
podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów żądanych
przez Zamawiającego, na zasadzie spełnia /nie spełnia. Z dokumentów i
oświadczeń musi wynikać, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu na dzień składania ofert. W przypadku niespełnienia
jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu albo nie wykazania w
wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie
art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych – po wyczerpaniu czynności
związanych z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów.
6.8.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.9.Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć
Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1
Ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące
dokumenty :
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w
art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
b) wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie posiadania wiedzy i
doświadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem
ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz musi załączyć dokumenty
potwierdzające, iż roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone;
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,
posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień:
e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia na podstawie art.24 ust 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące
dokumenty :
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru /KRS/, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu
o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku
do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo
zamówień publicznych;
c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert;
d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art.24 ust.1 pkt.9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert;
3) dokumenty podmiotów zagranicznych :
a) jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej osoby, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 5-8
ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego
organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące
niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8
ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych
osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób;
b) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
- w punkcie 6.9. podpunkt 2 litera b, d – składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
publiczne,
- w punkcie 6.9. podpunkt 2 litera c – składa zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-
8 ustawy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert;
c) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których
mowa w punkcie 6.9. podpunkt 3 litera b, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te powinny
być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert;
d) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę
mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych
organów odpowiednio miejsca zamieszania osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie
niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu;
5) jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy
i doświadczenia, potencjału technicznego, polega na zasobach innych
podmiotów i podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia,
Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty
wykazane w punkcie 6.9 podpunkt 2 głoszenia.

6.10.Informacja odnośnie stawianych ograniczeń w możliwości ubiegania się
o zamówienie publiczne tylko do Wykonawców, u których ponad 50%
pracowników stanowią osoby niepełnosprawne, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób
niepełnosprawnych, lub w przypadku podmiotów zagranicznych - w
rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub
Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Zamawiający nie stawia ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie
publiczne do wymienionych wyżej Wykonawców.

7. Informacja na temat wadium :
Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.

8. Informacja o przewidywanych zaliczkach na poczet wykonania zamówienia
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet
wykonania zamówienia.

9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
9.1.Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie -
Kryterium: Cena - 100 % / cena brutto/.
9.2.Przy ocenie kryterium: Cena, oferty będą punktowane w oparciu o wynik
działania matematycznego, w następujący sposób:

stosunek oferty z najniższą ceną brutto spośród ważnych ofert
C= --------------------------------------------------------------x100%
do ceny brutto badanej oferty

10.Miejsce i termin składania ofert
Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań
Plac Słowiański 17 pok. nr 25, do dnia 3 marca 2011 r. do godziny 11.00.

11.Termin związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

12.Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

13.Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie przewiduje zamiaru ustanowienia dynamicznego systemu
zakupów.

14.Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z
zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z
zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15.Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w trybie
art.67 ust.1 pkt.6 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

16.Informacja dotycząca istotnych zmian postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty
Zamawiający – na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień
publicznych dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy:
a) w zakresie wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem że:
- zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych na zadaniu o wykonanie
robót budowanych, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia
terminowe zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia,
- prace objęte umową o wykonanie robót budowlanych zostały wstrzymane
przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub też
wystąpiły nietypowe dla danej pory roku warunki atmosferyczne, które ze
względów obiektywnych uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych zgodnie
z normami techniczno-budowlanymi, co uniemożliwia terminowe zakończenie
realizacji przedmiotu umowy,
- zachodzi konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie
planowania inwestycji o wykonanie robót budowlanych danych, zgody osób
trzecich lub właściwych organów;
b) w zakresie zmniejszenia /zwiększenia przedmiotu zamówienia pod warunkiem,
że:
- z niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji o roboty
budowlane przyczyn, wykonanie całości przedmiotu zamówienia napotyka na
istotne trudności, których przezwyciężenie wymagałoby poniesienia
niewspółmiernie wysokich kosztów,
- zachodzi konieczność udzielenia zamówień dodatkowych nieobjętych
zamówieniem podstawowym Wykonawcy robót budowlanych na podstawie
art.67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych;

17.Informacja dotycząca finansowania projektu/ programu ze środków Unii
Europejskiej.
Przedmiot zamówienia publicznego nie jest finansowany ze środków Unii
Europejskiej.

18.Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA), które miały być przyznane na sfinansowanie całości lub części
zamówienia
Nie przewiduje się - przedmiot zamówienia nie jest finansowany ze środków
Unii Europejskiej.

19.Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu
16 lutego 2011 r. Nr ogłoszenia: 54863-2011

Żagań, dnia 15 lutego 2011r.


BURMISTRZ
Sławomir Kowal

Załączniki

  • (ZIP, 133.2 KiB) Data publikacji: 2011-02-16 | Data wytworzenia informacji: 2011-02-16
  • (ZIP, 1.4 MiB) Data publikacji: 2011-02-16 | Data wytworzenia informacji: 2011-02-16
  • (ZIP, 1.9 MiB) Data publikacji: 2011-02-16 | Data wytworzenia informacji: 2011-02-16
  • (ZIP, 127.8 KiB) Data publikacji: 2011-02-16 | Data wytworzenia informacji: 2011-02-16
« powrót do poprzedniej strony