Przetargi publ.
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRADrukuj informację Zamówienie publiczne: ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRASzczegóły informacji
ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Status: w toku
Tryb: przetarg nieograniczony o wartości powyżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP - dla usług i dostaw
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Burmistrz Miasta Żagań
Finansowanie: Usługi
Nr UZP: BZP 588174-N-2017
Termin składania ofert / wniosków: 2017-09-25 10:00:00
Ogłoszono dnia: 2017-09-14 przez Janina Chłostowska
Treść:
Zamawiający ;
Gmina Żagań o Statusie Miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
jako Lider Zamawiających udzielających wspólnie zamówienia
Partnerzy :
1. Gmina Żary o statusie miejskim
Rynek 1-5, 68-200 Żary
2. Gmina Żagań
Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
3. Gmina Żary
ul. Aleja Jana Pawła II 6, 68-200 Żary
Przedmiot zamówienia:
„ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA”
Główny przedmiot :
KOD CPV 63.51.10.00-4 ORGANIZACJA WYCIECZEK
63.50.00.00-4 USŁUGI BIUR PODRÓŻY, PODMIOTÓW TURYSTYCZNYCH I
POMOCY TURYSTYCZNEJ
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
zawiera :
1. Nazwę i adres Zamawiającego
2. Tryb udzielenia zamówienia
3. Opis przedmiotu zamówienia
4. Termin wykonania zamówienia
5. Warunki udziału w postępowaniu
5a. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art.24 ust.1
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków
udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
7. Zasady składania oświadczeń i dokumentów oraz wyboru oferty
8. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń lub dokumentów, jeżeli Zamawiający, w sytuacjach
określonych w art. 10c-10e, przewiduje inny sposób porozumiewania się niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, także wskazanie osób uprawnionych
do porozumiewania się z Wykonawcami
9. Wymagania dotyczące wadium
10. Termin związania ofertą
11. Opis sposobu przygotowania ofert
12. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
13. Opis sposobu obliczenia ceny
14. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty,
wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert, a jeżeli przypisanie
wagi nie jest możliwe z obiektywnych przyczyn, zamawiający wskazuje kryteria
oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego
15. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
16. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
17. Istotne postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór
umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w
sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach
18. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
19. Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert
częściowych
20. Informacja o maksymalnej liczbie Wykonawców, z którymi Zamawiający zawrze
umowę ramową - jeżeli Zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej
21. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, jeżeli
Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień
22. Informacja o ofertach wariantowych tj. opis sposobu ich przedstawienia oraz
minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z
wybranymi kryteriami oceny, jeżeli Zamawiający wymaga lub dopuszcza ich
składanie
23. Adres poczty elektronicznej lub strony Internetowej Zamawiającego
24. Informacja dotycząca walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia
między Zamawiającym a Wykonawcą, jeżeli Zamawiający przewiduje rozliczenia
w walutach obcych
25. Informacja o aukcji elektronicznej – jeżeli Zamawiający przewiduje aukcję
elektroniczną
26. Informacja o zwrocie kosztów udziału w postępowaniu
27. Informacja z zakresu art.29 ust.3a Ustawy Prawo zamówień publicznych
(wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie
umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności
w zakresie realizacji zamówienia.
28. Informacja o podwykonawcach
29. Zakończenie postępowania.
Załączniki:
1. Formularz ofertowy
2. Oświadczenia
3. Oświadczenie o grupie kapitałowej
4. Projekt umowy
Rozdział 1
Zamawiający
Gmina Żagań o Statusie Miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. + 48 68-477-10-40, fax. +48 68- 477-10-17
Jako Lider Zamawiających wspólnie udzielających zamówienia
Partnerzy :
1. Gmina Żary o statusie miejskim
Rynek 1-5, 68-200 Żary
2. Gmina Żagań
Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
3. Gmina Żary
ul. Aleja Jana Pawła II 6, 68-200 Żary
Rozdział 2
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
2.1.Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 209 000 euro dla dostaw i usług (tekst jednolity Dz.U. z 2017r. poz.1579) .
2.2.Postępowanie prowadzone jest na podstawie przepisów :
- art. 10 ust.1, art.16 ust.1 i art. 39 -45 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz.1579 );
- Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz.1126).
2.3.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej.
2.4.Finansowanie zamówienia : zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Poprawa jakości kształcenia w Żarsko-Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym” dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w części współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa 8 Nowoczesna Edukacja, Działanie 8.2. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych, Poddziałanie 8.2.1. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych – projekty realizowane poza formuła ZIT; ze środków własnych Gminy Żagań o statusie miejskim, Gminy Żary o statusie miejskim, Gminy Żagań, Gminy Żary.
2.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U z 2017 r. poz.1579 ).
Rozdział 3
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA
KOD CPV 63.51.10.00-4 ORGANIZACJA WYCIECZEK
63.50.00.00-4 USŁUGI BIUR PODRÓŻY, PODMIOTÓW TURYSTYCZNYCH I
POMOCY TURYSTYCZNEJ
3.1. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest organizacja wyjazdów dydaktycznych dla 806 uczestników projektu i ich opiekunów obejmujących:
1) wizytę w Parku Naukowo-Technologicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego (czas trwania
wizyty ok. 5h; grupy max. 40 - 50 osobowe) w tym wizyta w laboratoriach PNT oraz
przeprowadzenie demonstracji (4 laboratoria: laboratorium elektroakustyki, laboratorium
kompatybilności elektromagnetycznej, laboratorium budownictwa zrównoważonego,
laboratorium skaningowej mikroskopii próbnikowej) oraz demonstracja maszyn typu CNC,
2) wizytę w Centrum Nauki KEPLER w Zielonej Górze wraz z wizytą w Centrum
Przyrodniczym
3.2. Do obowiązków wykonawcy należy w szczególności:
1) organizacja transportu w obie strony autokarami klasy turystycznej (klimatyzacja,
nagłośnienie, mikrofon), z ilością miejsc nie mniejszą niż dla wszystkich osób
(uczestników i opiekunów) na wycieczce wraz z kierowcą i kierownikiem wyjazdu jak
również oznaczenie autokaru znakiem „dzieci” oraz dwiema planszami - zgodnie z
wzorem opracowanym przez Zamawiającego (informacja o dofinansowaniu
wyjazdu z funduszy UE)- plansze dostarczy zamawiający.
Wykonawca zobowiązany jest do transportu uczestników z miejsca wyjazdu do
poszczególnych docelowych obiektów oraz z powrotem na miejsce wyjazdu oraz
zapewnienia przejazdu na terenie Zielonej Góry do miejsc zaplanowanych w programie
wyjazdu,
2) pokrycie wszystkich opłat drogowych i parkingowych,
3) pokrycie kosztów udziału opiekunów uczestników/uczniów, których liczba powinna być
określona w zależności od liczebności grup w następujący sposób: liczba
uczestników/uczniów wyjazdu pozostających pod opieką jednego opiekuna nie może
przekraczać 15 osób.
4) zapewnienie opieki kierownika, pilota i przewodników,
5) ubezpieczenia uczestników wyjazdu,
6) zakupu biletów wstępu i dokonania innych opłat związanych z pobytem i zajęciami w
Centrum nauki KEPLER oraz w Centrum Przyrodniczym i w Parku Naukowo-
Technologicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego,
7) zapewnienie wyżywienia dla uczestników wyjazdu i opiekunów w formie:
- napój (np. Nestea) 0,5l + woda niegazowana 0,5l,
- świeża bułka słodka/drożdżowa w indywidualnym opakowaniu,
- lunch – (pizza (do wyboru min. 3 rodzaje) lub danie makaronowe/pasta (do wyboru 3
rodzaje), napój) w Zielonej Górze lub okolicach (max. odl. 5 km), zaplanowany po
pierwszej z dwóch atrakcji
- obiad - (drugie danie mięsne z ziemniakami lub frytkami, zestaw surówek, napój lub
kompot) oraz deser (np. ciasto lub lody) w Zielonej Górze lub okolicach (max. odl. 5 km)
po zakończeniu wycieczki, przed jazdą z powrotem.
3.3. Dodatkowe informacje do opisu przedmiotu zamówienia :
1) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody na osobie lub mieniu zaistniałe
podczas wyjazdu. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia kosztów związanych z
eksploatacją i używaniem pojazdów związanych z przedmiotem zamówienia. Wykonawca
zapewni na swój koszt zastępczy środek transportu, w taki sposób, aby nie powodować
opóźnień czasowych. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych
kosztów. W przypadku, gdy Wykonawca nie zapewni zastępczego środka transportu oraz
kierowcy w sytuacji określonej wyżej, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie
zastępczej usługi. Wykonawca ponosi wszelkie koszty zapewnienia zastępczego środka
transportu,
2) ze względu na ilość uczestników wyjazdy będą rozłożone w czasie i organizowane w
grupach max. 40-50 osobowych. Bez konsultacji i zgody Zamawiającego nie dopuszcza
się tworzenia grup wycieczkowych składających się z uczestników od więcej niż jednego
partnera/gminy,
3) ze względu na realizację projektu w formule partnerstwa – usługa będzie realizowana na
rzecz gmin: Gmina Żagań o statusie miejskim, Gmina Żagań, Gmina Żary o statusie
miejskim, Gmina Żary. Usługa dotyczy organizacji wyjazdów dla uczestników projektu i ich
opiekunów z 10 szkół objętych projektem zlokalizowanych i podlegających wcześniej
wymienionym samorządom. Miejscem wyjazdu na każdą z wycieczek będzie siedziba
szkoły, przy czym każdorazowo konkretne miejsce będzie ustalane z przedstawicielem
Zamawiającego,
4) Liderem/Partnerem wiodącym projektu jest Gmina Żagań o statusie miejskim
(ZAMAWIAJĄCY). Partnerami są: Gmina Żagań, Gmina Żary o statusie miejskim, Gmina
Żary,
5) umowa zostanie zawarta pomiędzy Liderem projektu – Gminą Żagań o statusie
miejskim i Partnerami Projektu a wyłonionym w postępowaniu Wykonawcą;
6) faktury wystawione osobno dla każdego z Partnerów oraz Lidera, w oparciu o
kalkulację: cena x liczba uczestników/uczniów przypadających na każdego z
partnerów, zgodnie z poniższym zestawieniem.
l.p.
|
Partner
|
Nazwa szkoły
|
Liczba uczestników projektu/uczniów
|
1
|
Gmina Żagań o statusie miejskim
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Żaganiu (byłe Publiczne Gimnazjum nr 1 w Żaganiu), ul. Żarska 1 , 68-110 Żagań
|
136
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Żaganiu (byłe Publiczne Gimnazjum nr 2 w Żaganiu)
ul. Nocznickiego 18, 68-100 Żagań
|
168
|
||
2
|
Gmina Żary o statusie miejskim
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 Żarach (byłe Publiczne Gimnazjum nr 1 w Żarach) ul. Stanisława Staszica 16, 68-200 Żary
|
84
|
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Żarach (byłe Publiczne Gimnazjum nr 2 w Żarach) ul. Broni Pancernej 8, 68-200 Żary
|
80
|
||
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 (byłe Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żarach) ul. Okrzei 19, 68-200 Żary
|
148
|
||
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 (byłe Publiczne Gimnazjum nr 4 w Żarach) ul. Pułaskiego 4, 68-200 Żary
|
40
|
||
3
|
Gmina Żagań
|
Publiczna Szkoła Podstawowa w Tomaszowie (byłe Publiczne Gimnazjum w Tomaszowie)
ul. Leśna 1, 68-114 Tomaszowo
|
60
|
4
|
Gmina Żary
|
Publiczna Szkoła Podstawowa w Mirostowicach Dolnych (byłe Publiczne Gimnazjum w Mirostowicach Dolnych, Pl.Kościelny 25, 68-205 Mirostowice Dolne
|
30
|
Publiczna Szkoła Podstawowa w Grabiku (byłe Publiczne Gimnazjum w Grabiku) Grabik 102, 68-200 Żary
|
40
|
||
Publiczna Szkoła Podstawowa w Bieniowie (byłe Publiczne Gimnazjum w Bieniowie) ul. Dolna 5A, 68-200 Bieniów
|
20
|
||
RAZEM LICZBA UCZESTNIKÓW:
|
806
|
7) Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest przedstawić planowany harmonogram
wyjazdów uwzględniający możliwości organizacyjne zarówno Parku Naukowo-
Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego jak Centrum Nauki KEPLER oraz
uwzględniający w pierwszej kolejności udział uczestników z Gminy Żary i Gminy Żagań
(X-XII 2017);
8) Wykonawca na co najmniej siedem dni przed każdym z wyjazdów zobowiązany jest do
poinformowania i uzgodnienia z Zamawiającym termin jego realizacji.
Rozdział 4
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Rozpoczęcie : Od dnia zawarcia umowy.
Zakończenie : Maksymalny i nieprzekraczalny termin zakończenia realizacji zamówienia ustala się na 20 czerwca 2018 r.
Zamawiający informuje, że realizacja usługi musi odbywać się sukcesywnie w każdym z 9 miesięcy (X 2017 – VI 2018) w dni nauki szkolnej.
Rozdział 5
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
POSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST.1
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 i ust.5 pkt 1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ.
5.2. Warunki udziału w postępowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej
- określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ.
- 25) Art. 22 zmieniony przez art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. (Dz.U.09.206.1591) zmieniającej nin. ustawę z dniem 22 grudnia 2009 r.
5.2.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
5.2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5.2.4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5.2.5.Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu
5.3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., Zamawiający żąda aby wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności objętej przedmiotem zamówienia – był wpisany do Rejestru Organizatorów Turystyki i posiadał cert7yfikat/gwarancję spełniającą wymogi ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 187). Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą złoży stosowne dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnienia.
5.3.2. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. b) SIWZ Zamawiający nie stawia żadnego warunku.
5.3.3. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ, Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
a) dysponuje odpowiednim sprzętem technicznym umożlwiającym wykonanie
przedmiotowej usługi tj. dysponuje sprawnymi technicznie autokarami. do przewozu
osób, w ilości umożliwiającej prawidłową realizację zamówienia (autokary klasy
turystycznej z klimatyzacją, nagłośnieniem, mikrofonem, z ilością miejsc nie mniejszą
niż dla wszystkich uczestników i opiekunów na wycieczce),
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia :pilot wycieczek,
przewodnik, kierownik wyjazdu.
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunków Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą złoży stosowne dokumenty o których mowa w rozdziale 6 pkt. 6.3. litera c.
5.3.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5.3.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5.3.6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust.5 pkt.1 .
5.3.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli
wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 5.3.3. SIWZ.
5.3.8. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu
zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5.3.9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ.
5.3.10. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
5.4. Zgodnie z art. 24 ust. 1 i ust.5 pkt.1 Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie
wykazał braku podstaw wykluczenia;
2) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art.
250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.
U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o
sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6
czerwca 1997 r. - Kodeks karny,
c) skarbowe,
d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
3) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego,
wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce
komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za
przestępstwo, o którym mowa w pkt 5.4. ppkt 2 SIWZ;
4) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję
administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności
należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz
z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych
należności;
5) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa
wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega
wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje lub
nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
6) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje
podejmowane przez zamawiającego podejmowane przez zamawiającego w
postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności
zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w
postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia
lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia,
o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu
takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być
wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w
postępowaniu;
9) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu
zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
10) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz
ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października
2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą
kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544);
11) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz
ubiegania się o zamówienia publiczne;
12) wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184,
1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie
prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
13) wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd
układzie w postepowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie
wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w
trybie art. 332 ust.1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z
2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z2016 r poz. 615) lub którego upadłość
ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ
zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje
zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził
likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust.1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo
upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233,978,1166,1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615).
5.5.Oferte wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Rozdział 6
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA
6.1. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów, określonego w pkt. 5.3.1 zamawiający żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych, certyfikat /gwarancja – spełniające wymogi ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 187).
6.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub
finansowej określonego w pkt 5.3.2. SIWZ zamawiający nie żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę żadnych dokumentów.
6.3. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.3.3. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę :
a) wykazu urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia
publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych , uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
6.4. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w
postepowaniu
2) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu.
6.5.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 6.4. podpunkt 2 składa dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osobą, której dokument dotyczy , nie wydaje się zadanego dokumentu , zastępuje się ten dokument dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
6.6. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6.7. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
6.8. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp.
6.9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ.
6.10. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ ( oświadczeń), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
Rozdział 7
ZASADY SKŁADANIA OŚWIADCZEN I DOKUMENTÓW ORAZ WYBORU OFERTY
7.1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz planowany harmonogram wyjazdów uwzględniający możliwości organizacyjne zarówno Parku Naukowo-Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego jak Centrum Nauki KEPLER oraz uwzględniający w pierwszej kolejności udział uczestników z Gminy Żary i Gminy Żagań (X-XII 2017).
Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczeń stanowi Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ.
7.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.1. SIWZ.
7.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
7.4. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
7.5. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć cześć zamówienia Podwykonawcy , Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom ( w jakim procencie ) i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
7.6. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 Pzp zamawiający w postępowaniu najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Na podstawie art. 24aa ust. 1 Pzp zamawiający w pierwszej kolejności dokona badania ofert w celu ustalenia, czy złożona oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 Pzp, a następnie dokona oceny ofert w oparciu o opis kryteriów oraz ich wagi i sposobu oceny ofert, określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Po dokonaniu oceny ofert zamawiający na podstawie art. 26 ust. 2 Pzp przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz o brak podstaw wykluczenia.
7.7. Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
7.8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) - dalej zwanego „rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.”, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
7.9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
7.10. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
7.11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
7.12. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
7.13. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt 7.1. SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.14. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.15. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7.16. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
7.17. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Rozdział 8
INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OSWIADCZEN LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSOB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
8.1. W postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147 i 615).
8.2. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8.3. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:
w zakresie opisu przedmiotu zamówienia :
1) Magdalena Augustyniak Naczelnik Wydziału PSiZŚZ e-mail:
m.augustyniak@um.zagan.pl ; numer faxu: 68 7441017 ;
2) Aleksadra Sibiga-Zenkner Inspektor w Wydziale PSiZŚZ e-mail :
w zakresie procedury przetargowej
Janina Chłostowska Naczelnik WZP e-mail: j.chlostowska@um.zagan.pl
8.4. Zamawiający nie dopuszcza – w zakresie przedmiotu zamówienia - porozumiewania się z wykonawcami za pośrednictwem telefonu.
Rozdział 9
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4 900,00 zł. (słownie : cztery tysiące dziewięćset złotych).
9.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości.
9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji:
1) jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia.,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy;
2) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp,
z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o
którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na p
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRADrukuj informację Zamówienie publiczne: ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA