ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRADrukuj informację Zamówienie publiczne: ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA

Szczegóły informacji

ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: w toku

Tryb: przetarg nieograniczony o wartości powyżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP - dla usług i dostaw

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Burmistrz Miasta Żagań

Finansowanie: Usługi

Nr UZP: BZP 588174-N-2017

Termin składania ofert / wniosków: 2017-09-25 10:00:00

Ogłoszono dnia: 2017-09-14 przez Janina Chłostowska

Treść:

Zamawiający ;
Gmina Żagań o Statusie Miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
jako Lider Zamawiających  udzielających wspólnie  zamówienia                                   
 
Partnerzy :
1. Gmina Żary o statusie miejskim
     Rynek 1-5, 68-200  Żary
2. Gmina Żagań 
     Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
3. Gmina Żary
     ul. Aleja Jana Pawła II 6, 68-200 Żary
 
Przedmiot zamówienia:
„ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH   ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA”
 
 
Główny przedmiot :
KOD CPV  63.51.10.00-4 ORGANIZACJA WYCIECZEK
                  63.50.00.00-4 USŁUGI BIUR PODRÓŻY, PODMIOTÓW TURYSTYCZNYCH I
                                          POMOCY  TURYSTYCZNEJ
 
         SPECYFIKACJA       ISTOTNYCH
            WARUNKÓW   ZAMÓWIENIA
zawiera :
                            
  1. Nazwę i adres Zamawiającego
  2. Tryb udzielenia zamówienia
  3. Opis przedmiotu zamówienia
  4. Termin wykonania zamówienia
  5. Warunki udziału w postępowaniu
  5a. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art.24 ust.1
  6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów  potwierdzających  spełnienie warunków
      udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
  7. Zasady składania oświadczeń i dokumentów oraz wyboru oferty
  8. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
      przekazywania oświadczeń lub dokumentów, jeżeli Zamawiający, w sytuacjach
      określonych w art. 10c-10e, przewiduje inny sposób porozumiewania się niż przy
      użyciu środków komunikacji elektronicznej,  także wskazanie osób uprawnionych      
      do porozumiewania się z Wykonawcami
  9. Wymagania dotyczące wadium
10. Termin związania ofertą
11. Opis sposobu przygotowania ofert
12. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
13. Opis sposobu obliczenia ceny
14. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty,
      wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert, a jeżeli przypisanie
      wagi nie jest możliwe z obiektywnych przyczyn, zamawiający wskazuje kryteria
      oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego
15. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
       w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
16. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
17. Istotne postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
      umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór
      umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w
      sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach  
18. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku
       postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego
19. Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert
       częściowych
20. Informacja o  maksymalnej liczbie Wykonawców, z którymi Zamawiający zawrze
      umowę ramową - jeżeli Zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej 
21. Informacja o  przewidywanych zamówieniach uzupełniających, jeżeli
      Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień
22. Informacja o  ofertach wariantowych tj. opis sposobu ich przedstawienia oraz
      minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z
      wybranymi kryteriami oceny, jeżeli Zamawiający wymaga lub dopuszcza ich
      składanie
23. Adres poczty elektronicznej lub strony Internetowej Zamawiającego
24. Informacja  dotycząca  walut  obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia
      między Zamawiającym a Wykonawcą, jeżeli Zamawiający przewiduje rozliczenia
      w walutach obcych
25. Informacja o aukcji elektronicznej – jeżeli Zamawiający przewiduje aukcję
      elektroniczną 
26. Informacja o zwrocie kosztów udziału w postępowaniu
27. Informacja z zakresu art.29 ust.3a Ustawy Prawo zamówień publicznych
      (wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę  na podstawie
      umowy o pracę osób wykonujących  wskazane przez Zamawiającego czynności
      w zakresie realizacji zamówienia.
28. Informacja  o  podwykonawcach
29. Zakończenie postępowania.
 
Załączniki:
1. Formularz ofertowy
2. Oświadczenia
3. Oświadczenie o grupie kapitałowej
4. Projekt umowy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rozdział 1
Zamawiający
Gmina Żagań o Statusie Miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. + 48 68-477-10-40,     fax.  +48  68- 477-10-17
Jako  Lider  Zamawiających wspólnie udzielających zamówienia                                           
 
Partnerzy :
1. Gmina Żary o statusie miejskim
     Rynek 1-5, 68-200  Żary
2. Gmina Żagań 
     Armii Krajowej 9, 68-100 Żagań
3. Gmina Żary
     ul. Aleja Jana Pawła II 6, 68-200 Żary
 
Rozdział 2
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
 
2.1.Przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej  nie przekraczającej  wyrażonej  w złotych równowartości  kwoty 209 000 euro dla dostaw i usług  (tekst jednolity Dz.U. z 2017r. poz.1579) .
 
2.2.Postępowanie prowadzone jest na podstawie  przepisów :
-   art. 10 ust.1,  art.16 ust.1  i art. 39 -45  Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity  Dz. U. z    2017 r. poz.1579 );
- Rozporządzenia  Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca  2016  r. w sprawie rodzajów   dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia  (Dz. U. z 2016 r.  poz.1126).
 
2.3.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej.
 
2.4.Finansowanie zamówienia : zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Poprawa jakości kształcenia w Żarsko-Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym” dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w części współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa 8 Nowoczesna Edukacja, Działanie 8.2. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych, Poddziałanie 8.2.1. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie  ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych – projekty realizowane poza formuła ZIT;  ze  środków własnych  Gminy Żagań o statusie miejskim, Gminy Żary o statusie miejskim, Gminy Żagań, Gminy Żary.  
 
2.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych  (t.j. Dz. U z 2017 r. poz.1579 ).
 
 
Rozdział 3
PRZEDMIOT  ZAMÓWIENIA
 
ORGANIZACJA WYJAZDÓW DYDAKTYCZNYCH DLA 806 UCZESTNIKÓW PROJEKTU (UCZNIÓW 10 SZKÓŁ OBJĘTYCH PROJEKTEM ) ORAZ ICH OPIEKUNÓW W RAMACH   ZADANIA 12 : POZNAJEMY ŚWIAT-EDUKACJA I EKSPERYMENTY POZA SZKOŁĄ, POZYCJA 113 WYJAZD DYDAKTYCZNY I- CENTRUM NAUKI KEPLER ZIELONA GÓRA
 
KOD CPV  63.51.10.00-4 ORGANIZACJA WYCIECZEK
                  63.50.00.00-4 USŁUGI BIUR PODRÓŻY, PODMIOTÓW TURYSTYCZNYCH I
                                          POMOCY  TURYSTYCZNEJ
 
3.1. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest organizacja wyjazdów dydaktycznych dla 806 uczestników projektu i ich opiekunów obejmujących:
1) wizytę w Parku Naukowo-Technologicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego (czas trwania     
    wizyty ok. 5h; grupy max. 40 - 50 osobowe) w tym wizyta w laboratoriach PNT oraz
    przeprowadzenie demonstracji (4 laboratoria: laboratorium elektroakustyki, laboratorium
    kompatybilności elektromagnetycznej, laboratorium budownictwa zrównoważonego,
    laboratorium skaningowej mikroskopii próbnikowej) oraz demonstracja maszyn typu CNC,
2) wizytę w Centrum Nauki KEPLER w Zielonej Górze wraz z wizytą w Centrum
    Przyrodniczym
 
3.2. Do obowiązków wykonawcy należy w szczególności:
 1) organizacja transportu w obie strony autokarami klasy turystycznej (klimatyzacja,
    nagłośnienie, mikrofon), z ilością miejsc nie mniejszą niż dla wszystkich osób
    (uczestników i opiekunów) na wycieczce wraz z kierowcą  i kierownikiem wyjazdu  jak
    również oznaczenie autokaru znakiem „dzieci” oraz  dwiema planszami - zgodnie z
    wzorem opracowanym  przez Zamawiającego (informacja o dofinansowaniu
    wyjazdu z funduszy UE)- plansze dostarczy zamawiający.  
    Wykonawca zobowiązany jest do transportu uczestników z miejsca wyjazdu do     
    poszczególnych docelowych obiektów oraz z powrotem na miejsce wyjazdu oraz
    zapewnienia przejazdu na terenie Zielonej Góry do miejsc zaplanowanych w programie
    wyjazdu,
2) pokrycie wszystkich opłat drogowych i parkingowych,
3) pokrycie kosztów udziału opiekunów uczestników/uczniów, których liczba powinna być
    określona w zależności od liczebności grup w następujący sposób: liczba
    uczestników/uczniów wyjazdu pozostających pod opieką jednego opiekuna nie może
    przekraczać 15 osób.
4) zapewnienie opieki kierownika, pilota i przewodników,
5) ubezpieczenia uczestników wyjazdu,
6) zakupu biletów wstępu i dokonania innych opłat związanych z pobytem i zajęciami w      
    Centrum nauki KEPLER oraz w Centrum Przyrodniczym i w Parku Naukowo-
    Technologicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego,
7) zapewnienie wyżywienia dla uczestników wyjazdu i opiekunów w formie:
    - napój (np. Nestea) 0,5l + woda niegazowana 0,5l,
    - świeża bułka słodka/drożdżowa w indywidualnym opakowaniu,
    - lunch – (pizza (do wyboru min. 3 rodzaje) lub danie makaronowe/pasta (do wyboru 3
      rodzaje), napój) w Zielonej Górze lub okolicach (max. odl. 5 km), zaplanowany po
      pierwszej z dwóch atrakcji
    - obiad - (drugie danie mięsne z ziemniakami lub frytkami, zestaw surówek, napój lub
      kompot) oraz deser (np. ciasto lub lody) w Zielonej Górze lub okolicach (max. odl. 5 km)
      po zakończeniu wycieczki, przed jazdą z powrotem.
 
3.3. Dodatkowe informacje do opisu przedmiotu zamówienia :
1) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody na osobie lub mieniu zaistniałe
    podczas wyjazdu. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia kosztów związanych z
    eksploatacją i używaniem pojazdów związanych z przedmiotem zamówienia. Wykonawca
    zapewni na swój koszt zastępczy środek transportu, w taki sposób, aby nie powodować
    opóźnień czasowych. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych
    kosztów. W przypadku, gdy Wykonawca nie zapewni zastępczego środka transportu oraz
    kierowcy w sytuacji określonej wyżej, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie
    zastępczej usługi. Wykonawca ponosi wszelkie koszty zapewnienia zastępczego środka
    transportu,
2) ze względu na ilość uczestników wyjazdy będą rozłożone w czasie i organizowane w
    grupach max. 40-50 osobowych. Bez konsultacji i zgody Zamawiającego nie dopuszcza
    się tworzenia grup wycieczkowych składających się z uczestników od więcej niż jednego
    partnera/gminy,
3) ze względu na realizację projektu w formule partnerstwa – usługa będzie realizowana na
    rzecz gmin: Gmina Żagań o statusie miejskim, Gmina Żagań, Gmina Żary o statusie
    miejskim, Gmina Żary. Usługa dotyczy organizacji wyjazdów dla uczestników projektu i ich
    opiekunów z 10 szkół objętych projektem zlokalizowanych i podlegających wcześniej
    wymienionym samorządom. Miejscem wyjazdu na każdą z wycieczek będzie siedziba
    szkoły, przy czym każdorazowo konkretne miejsce będzie ustalane z przedstawicielem
    Zamawiającego,  
4) Liderem/Partnerem wiodącym projektu jest Gmina Żagań o statusie miejskim
    (ZAMAWIAJĄCY). Partnerami są: Gmina Żagań, Gmina Żary o statusie miejskim, Gmina
    Żary,    
5) umowa zostanie zawarta pomiędzy  Liderem projektu – Gminą Żagań o statusie
    miejskim i  Partnerami Projektu  a wyłonionym w postępowaniu  Wykonawcą;
6) faktury wystawione osobno dla każdego z Partnerów oraz Lidera, w oparciu o   
    kalkulację: cena x liczba uczestników/uczniów przypadających na każdego z
    partnerów, zgodnie z poniższym zestawieniem.
 
l.p.
Partner
Nazwa szkoły
Liczba uczestników projektu/uczniów
1
Gmina Żagań o statusie miejskim
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Żaganiu (byłe Publiczne Gimnazjum nr 1 w Żaganiu), ul. Żarska 1 , 68-110 Żagań
136
 
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Żaganiu (byłe Publiczne Gimnazjum nr 2 w Żaganiu)
ul. Nocznickiego 18, 68-100 Żagań
168
2
Gmina Żary o statusie miejskim
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 Żarach (byłe Publiczne Gimnazjum nr 1 w Żarach) ul. Stanisława Staszica 16, 68-200 Żary
84
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Żarach (byłe Publiczne Gimnazjum nr 2 w Żarach) ul. Broni Pancernej 8, 68-200 Żary
80
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5  (byłe Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żarach) ul. Okrzei 19, 68-200 Żary
148
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 (byłe Publiczne Gimnazjum nr 4 w Żarach) ul. Pułaskiego 4, 68-200 Żary
40
3
Gmina Żagań
Publiczna Szkoła Podstawowa w Tomaszowie (byłe Publiczne Gimnazjum w Tomaszowie)
ul. Leśna 1, 68-114 Tomaszowo
60
4
Gmina Żary
Publiczna Szkoła Podstawowa w Mirostowicach Dolnych (byłe Publiczne Gimnazjum w Mirostowicach Dolnych, Pl.Kościelny 25, 68-205 Mirostowice Dolne
30
Publiczna Szkoła Podstawowa w Grabiku (byłe Publiczne Gimnazjum w Grabiku) Grabik 102, 68-200 Żary
40
Publiczna Szkoła Podstawowa w Bieniowie (byłe Publiczne Gimnazjum w Bieniowie) ul. Dolna 5A, 68-200 Bieniów
20
RAZEM LICZBA UCZESTNIKÓW:
806
 
7) Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest przedstawić planowany harmonogram
    wyjazdów uwzględniający możliwości organizacyjne zarówno Parku Naukowo-
    Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego jak Centrum Nauki KEPLER oraz
    uwzględniający w pierwszej kolejności udział uczestników z Gminy Żary i Gminy Żagań
    (X-XII 2017);
8) Wykonawca na co najmniej siedem dni przed każdym z wyjazdów zobowiązany jest do
     poinformowania i uzgodnienia z Zamawiającym termin jego realizacji.
 
 
Rozdział 4
TERMIN WYKONANIA  ZAMÓWIENIA
 
Rozpoczęcie : Od  dnia zawarcia umowy.
Zakończenie : Maksymalny  i nieprzekraczalny termin zakończenia realizacji zamówienia ustala się na  20 czerwca 2018 r.  
Zamawiający informuje, że realizacja usługi musi odbywać się sukcesywnie w każdym z 9 miesięcy (X 2017 – VI 2018)  w dni nauki szkolnej.
 
 
  
Rozdział 5
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
POSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST.1
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 i ust.5 pkt 1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ.
5.2. Warunki udziału w postępowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
     a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile   
         wynika to z odrębnych przepisów,
     b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
     c) zdolności technicznej lub zawodowej
- określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ.
  1. 25) Art. 22 zmieniony przez art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 listopada 2009 r. (Dz.U.09.206.1591) zmieniającej nin. ustawę z dniem 22 grudnia 2009 r.
5.2.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
 
5.2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
5.2.4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
 
5.2.5.Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
 
5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu
5.3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., Zamawiający żąda aby wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności objętej przedmiotem zamówienia – był wpisany do Rejestru Organizatorów Turystyki i posiadał  cert7yfikat/gwarancję spełniającą wymogi ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 187).   Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą złoży  stosowne dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnienia. 
5.3.2. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. b) SIWZ Zamawiający nie stawia żadnego warunku.
5.3.3. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ, Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
     a) dysponuje odpowiednim sprzętem technicznym umożlwiającym wykonanie
         przedmiotowej usługi tj. dysponuje  sprawnymi  technicznie autokarami. do przewozu
         osób, w ilości umożliwiającej  prawidłową realizację zamówienia (autokary klasy
         turystycznej z klimatyzacją, nagłośnieniem, mikrofonem, z ilością miejsc nie mniejszą
         niż dla  wszystkich uczestników i opiekunów  na  wycieczce), 
     b) dysponuje  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia :pilot wycieczek,
         przewodnik, kierownik wyjazdu.  
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunków Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą złoży stosowne dokumenty o których mowa w rozdziale 6 pkt. 6.3. litera c.
5.3.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5.3.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5.3.6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust.5 pkt.1 .  
5.3.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
       a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
       b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli
          wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 5.3.3. SIWZ.
 
5.3.8. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
    1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
    2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu
        zamówienia publicznego;
    3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
    4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
        udziału w postępowaniu zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5.3.9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ.
5.3.10. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
5.4. Zgodnie z art. 24 ust. 1   i ust.5 pkt.1 Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:       
    1) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie            
         wykazał braku podstaw wykluczenia;
    2) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
       a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art.
           250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.
           U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o
           sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176),
       b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6
            czerwca   1997 r. - Kodeks karny,
       c) skarbowe,
       d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach    
           powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
           terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
   3) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego,  
       wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce
       komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za    
       przestępstwo, o którym mowa w pkt 5.4. ppkt 2 SIWZ;
   4) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję     
       administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na
       ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności
       należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz
       z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych
       należności;
   5) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa
       wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega
       wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje lub  
       nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
   6) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
       wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje
       podejmowane przez zamawiającego  podejmowane przez zamawiającego w
        postępowaniu o udzielenie zamówienia;
   7) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności
        zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w
        postępowaniu o udzielenie zamówienia;
   8) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia
        lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia,
        o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu
        takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być
        wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w
        postępowaniu;
   9) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu   
        zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
        co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
  10) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz   
        ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października
        2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą
        kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544);
  11) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz   
        ubiegania się o zamówienia publiczne;
  12) wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z
        dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184,
        1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do
        udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie
        prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
13)  wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd
        układzie w postepowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie
        wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w
        trybie art. 332 ust.1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z
        2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z2016 r poz. 615) lub którego upadłość
        ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ
        zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli  układ nie przewiduje
        zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził
        likwidację jego majątku w  trybie art. 366 ust.1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo
        upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233,978,1166,1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615).
 
5.5.Oferte wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
 
 
Rozdział 6
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA
 
6.1. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile  wynika to z odrębnych
przepisów,  określonego w pkt. 5.3.1  zamawiający  żąda od wykonawcy  który złożył najkorzystniejszą ofertę dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych, certyfikat /gwarancja – spełniające wymogi ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 187).  
 
 6.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub
finansowej określonego w pkt 5.3.2. SIWZ zamawiający nie  żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę  żadnych dokumentów.   
 
6.3. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.3.3. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę :
a) wykazu urządzeń technicznych dostępnych    wykonawcy w celu wykonania zamówienia
     publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
 b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
     szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich
     kwalifikacji zawodowych , uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
     wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu  wykonywanych przez nie czynności
     oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi  osobami. 
 
6.4. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
   1) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w
       postepowaniu 
   2) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności
       gospodarczej, jeżeli  odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,  
       wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.  
   3) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej
       grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
       wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
       potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
       konkurencji w postępowaniu.
 
6.5.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 6.4. podpunkt 2  składa dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania  potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osobą, której dokument dotyczy ,  nie wydaje się zadanego dokumentu , zastępuje się ten dokument dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do  jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał  dotyczyć,  złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
6.6. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6.7. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
6.8. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp.
6.9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ.
6.10. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.4. SIWZ ( oświadczeń), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
 
Rozdział 7
ZASADY SKŁADANIA OŚWIADCZEN I DOKUMENTÓW  ORAZ WYBORU OFERTY
7.1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz planowany harmonogram wyjazdów uwzględniający możliwości organizacyjne zarówno Parku Naukowo-Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego jak Centrum Nauki KEPLER oraz uwzględniający w pierwszej kolejności udział uczestników z Gminy Żary i Gminy Żagań  (X-XII 2017).
Informacje zawarte w oświadczeniach  stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczeń stanowi Załącznik nr 2 i nr 3  do SIWZ.
7.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt  7.1. SIWZ.
7.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
7.4. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
7.5. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć cześć zamówienia Podwykonawcy , Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom  ( w jakim procencie ) i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
7.6. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 Pzp zamawiający w postępowaniu najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Na podstawie art. 24aa  ust. 1 Pzp zamawiający w pierwszej kolejności dokona badania ofert w celu ustalenia, czy złożona oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 Pzp, a następnie dokona oceny ofert w oparciu o opis kryteriów oraz ich wagi i sposobu oceny ofert, określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Po dokonaniu oceny ofert zamawiający na podstawie art. 26 ust. 2 Pzp przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz  o  brak podstaw wykluczenia.
7.7. Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
7.8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5  i 7  rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) - dalej zwanego „rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.”, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
7.9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
7.10. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
7.11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
7.12. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
7.13. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt 7.1. SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.14. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.15. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7.16. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
7.17. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Rozdział 8
INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ  ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OSWIADCZEN LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSOB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
 
8.1. W postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147 i 615).
 
8.2. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
 
8.3.  Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:
w zakresie  opisu przedmiotu zamówienia :
    1) Magdalena Augustyniak  Naczelnik  Wydziału PSiZŚZ e-mail:
         m.augustyniak@um.zagan.pl ; numer faxu: 68 7441017 ;
    2) Aleksadra Sibiga-Zenkner Inspektor w Wydziale PSiZŚZ  e-mail :
        a.zenkner@um.zagan.pl
 
w zakresie procedury przetargowej
Janina Chłostowska Naczelnik WZP e-mail: j.chlostowska@um.zagan.pl
 
8.4.   Zamawiający nie dopuszcza – w zakresie przedmiotu zamówienia -  porozumiewania się z wykonawcami  za pośrednictwem telefonu.
 
 
Rozdział 9
WYMAGANIA DOTYCZĄCE  WADIUM
 
9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie  4 900,00 zł. (słownie : cztery  tysiące dziewięćset złotych).
 
9.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
 
9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp:
     1) pieniądzu,
     2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -   
         kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
     3) gwarancjach bankowych,
     4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
     5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
         ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
         Przedsiębiorczości.
 
9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji:
   1)  jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
       a)  odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
            określonych w ofercie,
       b)  nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli
            Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia.,
       c)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z
            przyczyn leżących po stronie wykonawcy;
   2)  jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp,
        z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów   
        potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o
        którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na p