ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM- na okres 2 miesięcyDrukuj informację Zamówienie publiczne: ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM- na okres 2 miesięcy

Szczegóły informacji

ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM- na okres 2 miesięcy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: w toku

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM

Finansowanie: ze środków własnych Gminy

Nr UZP: 366333-2016

Termin składania ofert / wniosków: 2016-12-22 11:00:00

Ogłoszono dnia: 2016-12-14 przez Janina Chłostowska

Treść:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
 
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żagań o Statusie Miejskim, krajowy numer identyfikacyjny 52679400000, ul. Plac Słowiański  17, 68100   Żagań, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 684 771 040, e-mail jchlostowska@um.zagan.pl, faks 684 771 017.
Adres strony internetowej (URL): www.um.zagan.pl
 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
nie
http://bip.zagan.pl / zakladka przetargi publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.bip.zagan.pl /zakladka przetargi publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres
 
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Zgodnie z art. 10 ust.2 ustawy Pzp w związku z art. 18 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Pzp oraz niektórych innych ustaw, składanie ofert odbywa sie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Gmina Żagań o statusie miejskim ul. Jana Pawła II nr 15, pok.nr 20, 68-100 Żagań, Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
 
 
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM- na okres 2 miesięcy
Numer referencyjny: WZP.271.17.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie

II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Żagań o statusie miejskim, polegająca na: - odbiorze i transporcie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych, pozostałości z selektywnie zbieranych odpadów oraz przekazaniu ich do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (bądź instalacji zastępczych), właściwej dla regionu zachodniego gospodarki odpadami komunalnymi w województwie lubuskim. Zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego (Uchwała Nr XXX/281/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 grudnia 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 r. - Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2012 r. poz. 1835 i 2866 oraz z 2015 r. poz. 301), regionalną instalację do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych stanowi Zakład Zagospodarowania Odpadów Spółka z o.o., Marszów 50A, 68-200 Żary; - odbiorze i transporcie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz ich przekazanie do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. Marszów 50A, 68-200 Żary (zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiot umowy ma być realizowany z zachowaniem harmonogramu i sposobu określonego w: - uchwale Nr XXV/65/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 14 lipca 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim; - uchwale Nr XXV/66/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 14 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi; Charakterystyka Gminy Żagań o statusie miejskim: Powierzchnia Gminy Żagań o statusie miejskim wynosi 4038 ha. Liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Żagań - 2 722 (stan na dzień 31.10.2016 r.). Liczba mieszkańców miasta Żagań, która jest objęta systemem - 21 656 osób (stan na dzień 31.10.2016 r.). Wg stanu na dzień 31.10.2016 r. : - segregacja odpadów - 1334 nieruchomości zamieszkałe, tj. 49%, - brak segregacji - 1388 nieruchomości zamieszkałe, tj. 51% (odbierane są odpady komunalne zmieszane). Ilość wytworzonych odpadów komunalnych w 2015 r. przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Żagań wynosi 7 118 Mg, z tego: - zmieszane odpady komunalne stanowiły 5485 Mg - selektywnie zebrane odpady komunalne - 1633 Mg (z tego: opakowania z papieru i tektury - 198 Mg, opakowania ze szkła- 247 Mg, opakowania z tworzyw sztucznych - 204 Mg, odpady komunalne ulegające biodegradacji - 545 Mg, odpady wielkogabarytowe - 93 Mg oraz odpady budowlane i remontowe - 346 Mg). Łączna ilość wytworzonych odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie miasta Żagań w 2015r. wynosi 10 270 Mg, z tego: - zmieszane odpady komunalne stanowiły 6794 Mg - odpady z czyszczenia ulic i placów - 296 Mg - opakowania z papieru i tektury - 236 Mg - opakowania ze szkła - 256 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych - 218 Mg - szkło - 6 Mg - zmieszane odpady opakowaniowe - 12 Mg - odpady komunalne ulegające biodegradacji - 1342 Mg - inne odpady nieulegające biodegradacji - 237 Mg - odpady wielkogabarytowe - 104 Mg - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1 Mg - odpady budowlane i remontowe - 736 Mg - odpady ze studzienek kanalizacyjnych - 10 Mg - gleba i ziemia, w tym kamienie - 22 Mg. Podana wyżej liczba właścicieli nieruchomości zamieszkałych z podziałem na segregację lub jej brak, jak również ilość odpadów może ulec zmianie. Wskazane wyżej dane należy traktować jako ilości orientacyjne. Wykonawca powinien przy obliczaniu ceny oferty wziąć pod uwagę wszystkie dostępne informacje oraz sprawdzić charakterystykę terenową i rodzaj zabudowy na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Zamawiający wymaga, aby odbiorowi odpadów podlegała cała ilość odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i pozostałości z sortowania (zmieszane odpady komunalne przy selektywnym zbieraniu odpadów); b) odpady zebrane selektywnie wymienione w art. 3 ust. 2 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także: odpady zielone, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony. 2. Wykonawca w ciągu 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy, wyposaży nieruchomości zamieszkałe w urządzenia do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów pozostałych po segregacji i odpadów selektywnie zbieranych. Wielkość pojemnika na danej nieruchomości zamieszkałej powinna być dostosowana do ilości osób korzystających z tego pojemnika, oraz wskaźnika odpadów ustalonego w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim (Uchwała Nr XXV/65/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 14 lipca 2016 r.). Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych powinny być metalowe lub plastikowe oraz muszą odpowiadać polskim normom PN-EN 840. Pojemniki są własnością Wykonawcy. Ponadto pojemniki powinny być odpowiednio oznakowane (nazwa i dane kontaktowe Wykonawcy oraz napis o rodzaju gromadzonych odpadów). W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz nieruchomości zamieszkałych wraz z liczbą zamieszkałych osób oraz informacją czy właściciel zadeklarował segregowanie odpadów komunalnych. Na tej podstawie Wykonawca będzie wiedział jakie pojemniki i w jakiej ilości przyporządkować do danej nieruchomości zamieszkałej. 3. Worki do selektywnej zbiórki odpadów dostarcza Wykonawca na własny koszt. Wykonawca w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych, które zadeklarowały gromadzenie odpadów w sposób selektywny w komplet worków o odpowiedniej kolorystyce, z tworzywa LDPE o grubości minimum: - 0,06 mm do zbiórki papieru i tektury - niebieski przeźroczysty, - 0,06 mm do tworzywa sztucznego, metali i opakowań wielomateriałowych - żółty przeźroczysty, - 0,07 mm do zbiórki szkła - zielony przeźroczysty, - 0,08 mm do zbiórki odpadów ulegających biodegradacji, bioodpadów oraz odpadów zielonych - czarny przeźroczysty, o minimalnej pojemności 120 litrów, odpowiednio oznakowanych (napis o rodzaju gromadzonych odpadów, nazwa i dane kontaktowe Wykonawcy, wg. załącznika nr 1). W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz informujący o ilości nieruchomości zamieszkałych, gdzie będzie prowadzona selektywna zbiórka odpadów komunalnych. Wykaz będzie zawierać: adres nieruchomości właściciela, zarządcy lub użytkownika nieruchomości, ilość i wielkość worków danego koloru. Wykaz ten będzie stanowił podstawę do zaopatrzenia poszczególnych właścicieli nieruchomości zamieszkałych we właściwą ilość worków w danym kolorze do selektywnej zbiórki odpadów. Po każdorazowym odbiorze wysegregowanych odpadów Wykonawca zobowiązany jest pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. W przypadku zgłoszenia przez właściciela nieruchomości potrzeby większej ilości worków, Wykonawca ma obowiązek uzupełnienia worków w ilości zgłaszanej przez danego właściciela, w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze od dnia zgłoszenia. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Żagań o statusie miejskim, uwzględniając poniżej podaną częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów, a mianowicie: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne(kod 20 03 01) przy nieselektywnym zbieraniu odpadów oraz zmieszane odpady komunalne powstałe przy selektywnym zbieraniu odpadów: - jeden raz w tygodniu z terenu nieruchomości zamieszkałej w zabudowie jednorodzinnej, - co najmniej jeden raz w tygodniu z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i odpady pozostałe po segregacji selektywnie zbieranych odpadów komunalnych gromadzone będą w pojemnikach, odpady te należy odebrać z wyznaczonych i przeznaczonych do tego celu miejsc, (tj. sprzed posesji, altanki śmietnikowe, pergole śmietnikowe, boksy na kontenery, komory zsypowe, itp.). Pojemniki o określonej pojemności zapewnia Wykonawca. b) odpady zbierane w sposób selektywny (szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe) - dwa razy w miesiącu z terenu nieruchomości zamieszkałej w zabudowie jednorodzinnej, - jeden raz w tygodniu z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej. c) odpady zbierane w sposób selektywny (odpady komunalne ulegające biodegradacji, odpady zielone oraz bioodpady): - co najmniej jeden raz w tygodniu z terenu nieruchomości zamieszkałej w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wykonawca zapewnia worki i pojemnik na odpady pozostałe po segregacji. Wprowadza się cztery rodzaje worków: Worki: zielony przezroczysty- szkło, niebieski przezroczysty - papier i tektura, żółty przezroczysty - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, czarny przezroczysty - odpady ulegające biodegradacji, bioodpady oraz odpadów zielone. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie pojemnikowym. Pojemniki o określonej objętości i kolorystyce zapewnia Wykonawca. Wprowadza się pięć rodzajów pojemników: Pojemniki: zielony - szkło, niebieski - papier i tektura, żółty - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, czarny z napisem : bioodpady - odpady ulegające biodegradacji, bioodpady oraz odpadów zielone, pojemnik z napisem : zmieszane odpady komunalne powstałe przy selektywnym zbieraniu odpadów. d) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: Wykonawca jest obowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta Żagań. Zamawiający ustali z Wykonawcą szczegółowe terminy, tj. wyznaczy po dwa dni w danym miesiącu, w których mieszkańcy będą mogli pozbyć się wielkogabarytów (1 dzień) oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (drugi dzień), po uprzednim zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości zamieszkałej tego faktu do Wykonawcy. Odpady te będą odbierane bezpośrednio z posesji. Szczegółowa informacja o terminach zbiórki zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej miasta Żagań oraz Wykonawcy. e) odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 09 04): Wykonawca ma obowiązek w ramach zryczałtowanej opłaty odebrać odpady budowlane i rozbiórkowe na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości zamieszkałej w ilości do 1m3/rok od każdego lokalu mieszkalnego lub domu mieszkalnego jednorodzinnego. Wykonawca jest obowiązany dostarczyć odpowiedni pojemnik lub kontener właścicielowi w terminie 48 godzin od momentu uzyskania zgłoszenia (zgłoszenie potwierdzone telefaksem lub drogą elektroniczną – e-mail), a następnie odebrać te odpady, nie później niż do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia konieczności ich odbioru. Wykonawca ponosi wszelkie koszty z tym związane. 5. Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia w strefie zabudowy jednorodzinnej oraz w strefie skupisk budynków wielorodzinnych (w miejscach ogólnodostępnych) 50 punktów selektywnej zbiórki odpadów (tzw. gniazda ). Każdy z tych punktów powinien składać się z czterech pojemników przeznaczonych do zbiórki: 1) papieru i tektury, 2) szkła, 3) tworzyw sztucznych oraz 4) bioodpadów. Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia gniazd w przeciągu 7 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca powinien posiadać w rezerwie 20 kompletów tzw. gniazd na okoliczność potrzeby ustawienia dodatkowych gniazd na terenie miasta Żagań. Zamawiający wskaże lokalizację tych punktów w dniu zawarcia umowy. Pojemniki muszą być odpowiednio oznakowane i dostosowane kolorystycznie do rodzaju zbieranych odpadów. Pojemność pojemników nie może być mniejsza niż 1,1 m3, a ich opróżnianie powinno odbywać się systematycznie nie dopuszczając do ich przepełnienia (nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu - papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne; nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu – bioodpady). Punkty muszą być rozmieszczone w taki sposób, aby zapewnić łatwy dostęp dla mieszkańców. Dodatkowo należy oznakować je informacją : Punkt ogólnodostępny oraz umieścić informację dotyczącą prawidłowego gromadzenia poszczególnych frakcji odpadów. 6. Wykonawca jest zobowiązany do zorganizowania na terenie miasta Żagań punktu obsługi mieszkańców Żagania (zwanym dalej Biurem Obsługi Klienta – BOK) czynnego od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w przedziale godzinowym 7:00 do 15:00 minimum 8 godzin, z zastrzeżeniem, iż przynajmniej w jednym dniu czynny on będzie 10 godzin. W BOK obsługę bezpośrednią zapewniać będzie co najmniej jedna osoba. BOK winien być oznaczony w sposób widoczny, estetyczny i czytelny, w tym oznaczenie tabliczka drzwi BOK z podaniem imion i nazwisk pracujących tam osób. Wykonawca zapewni Klientom miejsca parkingowe znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie budynku BOK. Biuro Obsługi Klienta posiadać będzie tablicę informacyjna, na której wywieszane będą informacje (ogłoszenia) istotne dla mieszkańców miasta (np. o usługach, dokumentach, adres strony internetowej, adres e-mail, komunikaty, wzory wypełnionych formularzy, itd.). Wykonawca zapewni aktualność zamieszczanych informacji. Ulotki informacyjne dla klientów będą na bieżąco aktualizowane, powszechnie dostępne w BOK. W BOK udostępnione zostaną dwie infolinie telefoniczne, czynne w godzinach pracy. Do głównych zadań Biura Obsługi Klienta (BOK) należeć będzie: - udzielanie informacji w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, - wydawanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, - dystrybucja worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, - wyjaśnienie przyczyn nieodebrania odpadów, - udostępnianie wzorów wniosków i formularzy przekazanych przez Zamawiającego oraz własnych zatwierdzonych przez Zamawiającego, - promowanie segregowania odpadów, uświadamianie mieszkańcom problemu nadmiernego wytwarzania odpadów, - zbieranie i gromadzenie informacji dotyczących potrzeb klienta, - dystrybucja materiałów informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 7. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (np. w przypadku nieodebrania z nieruchomości zamieszkałej odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków, itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. 8. Odbiór odpadów komunalnych Wykonawca powinien realizować w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, w godz. od 6.00 do 22.00. 9. Wykonawca jest zobowiązany do: - odbierania odpadów selektywnie zebranych w sposób uniemożliwiający przemieszanie się poszczególnych frakcji odpadów; - odbierania odpadów w sposób uniemożliwiający przemieszanie się selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi; - zorganizowania odbioru i transportu odpadów, aby nie zagrażał on bezpieczeństwu ruchu drogowego i odbywał się w terminach wyznaczonych w harmonogramie; - porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi wysypanymi z pojemników, worków lub pojazdu w trakcie realizacji usługi, a także odpady wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w trakcie wyniku aktów wandalizmu); - odstawienia pojemników na odpady, po ich opróżnieniu, w miejsce ich wystawienia; - zabrania odpadów luzem leżących lub dostawionych dodatkowych worków z odpadami (np. odpady zgromadzone w workach innego rodzaju niż te, które dostarczył Wykonawca), które powstały w wyniku przepełnienia pojemników i worków i zostały umieszczone, np. obok pojemnika lub pergoli śmietnikowych, altan śmietnikowych, boksów na kontenery, itp. tzw. nadwyżki. 10. W przypadku braku możliwości terminowego odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów z uwagi na złe warunki atmosferyczne lub inne uzasadnione okoliczności Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach utrudniających prawidłowe wykonanie usługi. W przypadku zaistniałych utrudnień Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów transportu i amortyzacji pojazdów. Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady komunalne niezwłocznie po ustaniu przyczyn uniemożliwiających ich odbiór. 11. Wykonawca niezwłocznie dostarczy dodatkowy pojemnik na swój koszt, jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy Wykonawcy. 12. Obowiązek utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, ustawionych na nieruchomościach zamieszkałych spoczywa na Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego czyszczenia, mycia i dezynfekcji pojemników zlokalizowanych na terenie nieruchomości zamieszkałych – jednak co najmniej jeden raz na dwa miesiące. W przypadku braku możliwości przystąpienia do czyszczenia, mycia i dezynfekcji pojemników z powodu wystąpienia złych warunków atmosferycznych (niskie temperatury), czynności te należy wykonać niezwłocznie po ustąpieniu przyczyn uniemożliwiających ich dokonanie. Usługa mycia i dezynfekcji pojemników powinna być świadczona po uprzednim poinformowaniu zarządcy lub właściciela nieruchomości o terminie i miejscu przeprowadzenia ww. usługi. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć protokół Zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty wykonania dezynfekcji pojemników. Mycie i dezynfekcja powinna być prowadzona w miejscu ustawienia pojemników – w specjalnie do tego przystosowanym pojeździe. 13. Wykonawca dostarczy i ustawi pojemniki w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia. Dotyczy to zmian ilości pojemników na danej nieruchomości lub nowych nieruchomości, jeśli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. Zmiany dokonuje właściciel nieruchomości na podstawie złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 14. Wykonawca sporządzi (pisemnie) dla całego terenu miasta Żagań dokładny harmonogram odbioru i wywozu odpadów komunalnych. Formę, treść, wygląd, itp. harmonogramu Wykonawca uzgodni z Zamawiającym w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca będzie odbierał zebrane odpady komunalne bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałej, w terminach określonych w zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramie odbioru i wywozu odpadów, przez cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest poinformować właścicieli nieruchomości zamieszkałych (strona internetowa Wykonawcy) i dostarczyć im wycinkowy harmonogram odbioru i wywozu odpadów w terminie 7 dni przed dokonaniem pierwszego odbioru i wywozu odpadów. Wykonawca ma obowiązek jeden raz w roku dostarczyć wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałym wycinkowy harmonogram odbioru i wywozu odpadów, obejmujący terminy odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z poszczególnych nieruchomości. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 15. Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym ustali harmonogram zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości zamieszkałych wycinkowy harmonogram odbioru i wywozu ww. odpadów. Informację o terminach zbiórki Wykonawca jest zobowiązany zamieścić na swojej stronie internetowej. 16. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, w wyjątkowych sytuacjach na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów zgromadzonych na nieruchomościach, poza ustalonym harmonogramem, gdy ich pozostawienie zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 17. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni od dnia ustalenia naruszenia obowiązków. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację zdjęciową potwierdzającą, że odpady gromadzone były niewłaściwie oraz umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny ustalenia ww. zdarzenia, a także dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego postępowania z odpadami komunalnymi wraz ze sporządzoną przez nich notatką. 18. Wykonawca ma obowiązek posiadać odpowiednie wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego, utrzymać odpowiedni stan sanitarny pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz urządzeń do odbierania odpadów komunalnych, zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy transportowo-magazynowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 r., poz. 122). Wykonawca musi posiadać lub dysponować: a) bazą transportowo-magazynową na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Żagań w celu zgromadzenia niezbędnego sprzętu i materiałów, na której znajdują się: - pomieszczenie/a administracyjno-socjalne dla pracowników, - zaplecze biurowe dla pracownika/ów odpowiedzialnego za prowadzenie dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, - miejsca przeznaczone do parkowania minimum 5 pojazdów do odbierania odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, - miejsca do magazynowania selektywnie zbieranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, - legalizowana samochodowa waga najazdowa - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, - punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów oraz miejscem do mycia i dezynfekcji pojazdów i pojemników na odpady, zabezpieczony przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zgodnie z obowiązującymi przepisami - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. b) odpowiednim potencjałem technicznym: - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywni zebranych odpadów komunalnych; - co najmniej jednym samochodem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników lub co najmniej jednym urządzeniem przenośnym przeznaczonym do tych czynności; - co najmniej dwoma pojazdami o pojemności załadunkowej min. 6,5m3, przystosowanymi do odbioru i wywozu odpadów wielkogabarytowych. Pojazdy te muszą spełniać wymagania określone w ww. rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku. W razie awarii pojazdów do odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy odpowiadający wymogom przepisów i warunkom niniejszej specyfikacji. Wszystkie samochody specjalistyczne (o których mowa powyżej), którymi posługuje się Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy muszą być oznaczone/opisane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszystkie samochody specjalistyczne muszą spełniać obowiązujące przepisy prawa. Dla każdego samochodu specjalistycznego, którym posługuje się Wykonawca przy realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia wykonawca musi posiadać wypis z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy. W przypadku realizacji usługi odbioru/wywozu odpadów komunalnych dopuszcza się posiadanie wypisu z zaświadczenia o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne. Zamawiający wymaga wyposażenia wszystkich samochodów specjalistycznych, którymi posługuje się Wykonawca podczas realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, w systemy GPS monitorujące ruch pojazdów na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć wszystkie samochody specjalistyczne wykorzystywane do realizacji tak, aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące aktualną lokalizację, ruch pojazdu, postoje, rozładunek pojazdu. c) Zamawiający, w zakresie wymagań zatrudnienia przez wykonawcę (lub podwykonawcę) , w myśl art. 22 paragraf 1 ustawy z 26.06.1974 r. Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę min. 22 osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia. System kontroli będzie następujący: składanie Zamawiającemu co miesięcznych oświadczeń o liczbie osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przy realizacji przedmiotu zamówienia oraz Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania wyrywkowej kontroli Wykonawcy w celu sprawdzenia liczby osób przez niego zatrudnionych do wykonywania czynności związanych z przedmiotem zamówienia. 19. Wykonawca stosownie do treści art. 9n ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), obowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Burmistrzowi Miasta Żagań w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. Sprawozdania należy złożyć na drukach określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934). 20. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, a mianowicie sporządzania i przekazywania Zamawiającemu w terminie do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym była realizowana usługa, miesięcznych raportów (dalej Raport), zawierających szczegółowe informacje, a mianowicie: - ilość (masa) odebranych odpadów komunalnych zmieszanych (Mg) - sposób i miejsca zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych; - ilość (masa) odebranych odpadów komunalnych selektywnie zbieranych, z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (Mg); - ilość (masa) odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (Mg); - ilość (masa) odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (Mg); - ilość (masa) odpadów budowlanych i rozbiórkowych odebranych na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości zamieszkałej (Mg); - sposób i miejsca zagospodarowania odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny, - liczba nieruchomości zamieszkałych, od których zostały odebrane odpady komunalne; - adresy właścicieli nieruchomości zamieszkałych, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim i wykazem przekazanym przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu miesięcznych kart przekazania odpadów, oddzielnie dla każdego rodzaju odpadu. Wykonawca sporządza pisemnie Raport i przesyła go w formie papierowej oraz elektronicznej na adres Zamawiającego. Wykonawca po uzgodnieniu Raportu z Zamawiającym oraz przekazaniu stosownych kart przekazania odpadów przesyła Zamawiającemu fakturę za realizację usługi. Prowadzenie ww. dokumentacji nie zwalnia Wykonawcy z prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z zasadami przewidzianymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) oraz w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), w szczególności sprawozdań, o których mowa w art. 9n tej ustawy. 21. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta Żagań zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych, odpadów zielonych, odpadów pozostałych po segregacji selektywnie zbieranych odpadów komunalnych oraz selektywnie zbieranych odpadów komunalnych i transportu tych odpadów do zagospodarowania w regionalnej instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z .o. o. w Marszowie. Selektywnie zebrane odpady komunalne, które nie zostaną przyjęte w Zakładzie Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. Marszów 50A, 68-200 Żary, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 oraz art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). 22. Wykonawca ponosi koszty odbioru i transportu odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta Żagań. 23. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Wymagane poziomy odzysku zostały wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). W przypadku nieosiągnięcia zakładanych poziomów określonych przepisami prawa Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę realizacji umowy, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcę niniejszej umowy. 24. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o adresach nieruchomości potencjalnie zamieszkałych, na których powstały odpady, a nie zostały ujęte w bazie adresowej przekazanej Wykonawcy przez Zamawiającego. 25. Wykonawca jest zobowiązany okazać na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu zamówienia, a także zapewnienie Zamawiającemu dostępu do danych z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, w który wyposażone muszą być pojazdy do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 26. Wykonawca ma obowiązek zapewnić całodobowy kontakt telefoniczny, w celu przyjmowania zgłoszeń od Zamawiającego. W dniu podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz aktualnych numerów telefonów z uwzględnieniem łączności bezprzewodowej, numerów telefaksu oraz adresów poczty e-mail dla celów kontaktu. 27. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustaw u.c.p.g., Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwienia i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 28. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia przy zachowaniu należytej staranności, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z: - Ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, - Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t. j. Dz. U. 2013 r., poz.21 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, - Planem gospodarki odpadami województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku (uchwała Sejmiku Województwa Lubuskiego Nr XXX/280/12 z dnia 10 września 2012 r., uchwała Sejmiku Województwa Lubuskiego Nr XXX/281/12 z dnia 10 września 2012 r., uchwała Sejmiku Województwa Lubuskiego Nr XXXIII/351/12 z dnia 19 grudnia 2012 r.), - Uchwałą Nr IV/39/15 Sejmiku Województwa Lubuskiego z 09.02.2015 r. zmieniającą uchwałę Nr XXXIII/351/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 grudnia 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 r., - Uchwałą Nr XXXV/9/2013 Rady Miasta Żagań z dnia 31 stycznia 2013 roku w sprawie sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość zamieszkałą mieszkańcami, a w części nieruchomość niezamieszkałą przez mieszkańców na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim. - Uchwałą Nr XXIV/56/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 23 czerwca 2016 roku w sprawie ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwałą Nr XXV/65/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 14 lipca 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim, - Uchwałą Nr XXV/66/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 14 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwałą Nr XXVIII/99/2016 Rady Miasta Żagań z dnia 28 października 2016 roku w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:90512000-9, 90511000-2, 90513100-7, 34928480-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
Okres w miesiącach: 2

II.9) Informacje dodatkowe:
 
 
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
 
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający wymaga posiadania - aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn.zm.), - aktualnego wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r, (Dz. U z 2013 r. poz.21 z pożn.zm. ), prowadzonego przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art.235 ust.2 tej ustawy, - aktualnego zezwolenia na transport odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wdanego przez właściwego starostę, lub posiadania wpisu do rejestru opisanego w art. 49 ust.7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2013 r. , poz.21 z późn.zm. ), - aktualnego zezwolenia na zbieranie odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wydanego przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, opisane w art. 41 ust.1 lub art. 232 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz.21 z późn.zm. ).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 250 000 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, że: a) wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługę polegającą na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych wykonanej na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 2 miesięcy, o wartości minimum 250 000 zł.; b) dysponuje następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia publicznego: - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jednym samochodem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników lub co najmniej jednym urządzeniem przenośnym przeznaczonym do tych czynności, - co najmniej dwoma pojazdami o pojemności załadunkowej min. 6,5m3, przystosowanymi do odbioru i wywozu odpadów wielkogabarytowych. Pojazdy te muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku, w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz.122). oraz ze dyspo0nuje bazą transportowo-magazynowa na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Żagań w celu zgromadzenia niezbędnego sprzętu i materiałów - zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 18 SIWZ rozdziału 3 opisu przedmiotu zamówienia. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w SIWZ. 6. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-9 SIWZ. 8. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-9 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu 2) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo- w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 2) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 3) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 3) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 4) wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6.7. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, określonego w pkt. 5.3.1 zamawiający żąda od wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę do złożenia dokumentów potwierdzających : - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn.zm.), - aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r, (Dz. U z 2013 r. poz.21 z pożn.zm. ), prowadzonego przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art.235 ust.2 tej ustawy, - aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wdane przez właściwego starostę, lub posiadania wpisu do rejestru opisanego w art. 49 ust.7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2013 r. , poz.21 z późn.zm. ), - aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, opisane w art. 41 ust.1 lub art. 232 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz.21 z późn.zm. ). 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej określonego w pkt 5.3.2. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna określoną przez Zamawiającego. 3. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.3.3. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy który złożył najkorzystniejszą ofertę : a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy, b) wykazu wyposażenia zakładu dostępnego wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; 4. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Formularz ofertowy - załącznik do SIWZ.
 
 
SEKCJA IV: PROCEDURA
 
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
nie

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr czas trwania etapu
   

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60
kryterium środowiskowe 1 - dysponowanie pojazdami specjalistycznymi, ktore będą uzywane przy realizacji przedmiotu zamówienia, o ktorych mowa w punkcie 18 opisu pr

Załączniki