ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników w Żaganiu w okresie od dnia 01.04.2012 r. do 31 marca 2013Drukuj informację Zamówienie publiczne: Mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników w Żaganiu w okresie od dnia 01.04.2012 r. do 31 marca 2013

Szczegóły informacji

Mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników w Żaganiu w okresie od dnia 01.04.2012 r. do 31 marca 2013

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM

Finansowanie: ze środków własnych Gminy

Nr UZP: 65426-2012

Termin składania ofert / wniosków: 2012-03-15 11:00:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta Żagań, Plac Słowiański 17 pok. nr 25

Ogłoszono dnia: 2012-03-05 przez Grażyna Niklewicz

Treść:

OGŁOSZENIE

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 PZP, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego

 Gmina  Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-39
fax. 068 477-10-17
www.um.zagan.pl ; www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan       zakładka przetargi publiczne
ogłasza zamówienie publiczne na wykonanie usługi pn.: „Mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników  w Żaganiu w okresie od dnia 01.04.2012 r. do 31 marca 2013” w trybie  przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 PZP- dla usług.
 1.Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej Urzędu Miasta /BIP- przetargi publiczne/ www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan lub można ją otrzymać -na pisemny wniosek Wykonawcy -   w siedzibie Zamawiającego /Wydział  Zamówień Publicznych -pokój nr 25/.
2. Określenie przedmiotu  zamówienia publicznego – jego zakres
CPV 90.61.00.00.-6       USŁUGI SPRZĄTANIA I ZAMIATANIA ULIC

        90.91.40.00-7               
USŁUGI SPRZĄTANIA PARKINGÓW
 Mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników  w Żaganiu, w okresie od 01.04.2012 r. do 31 marca 2013r.
 2.1. Przedmiot usługi przewidzianej do wykonania obejmuje :
a) oczyszczanie mechaniczne ulic, parkingów i  placów gminnych z błota, piasku, liści i innych zanieczyszczeń,

b) oczyszczanie mechaniczne i ręczne chodników z błota, piasku, liści i innych  zanieczyszczeń.

Zakres usługi obejmuje : oczyszczanie ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników z błota, piasku, liści i innych zanieczyszczeń ( tj. odchodów zwierzęcych, zanieczyszczeń roślinnych- chwastów, traw, rosnących w pasie drogowym oraz ciągach pieszych i chodnikach).
2.2. Powierzchnia ulic i parkingów objęta oczyszczaniem  – ogółem 82796 m2
Powierzchnia chodników objęta oczyszczaniem – ogółem 28940 m2. Razem : 111736 m2.  

Wykaz ulic, parkingów, placów gminnych oraz chodników objętych oczyszczaniem zawierają
załączniki nr 1 i nr 2 do projektu umowy.
2.3. Ulice, parkingi, place gminne oraz chodniki wymienione w załącznikach do projektu umowy należy oczyszczać na bieżąco, aby nie dopuścić do ich zanieczyszczenia. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego nadzoru w zakresie utrzymania czystości i porządku następujących terenów: Bulwar nad Bobrem, ulice zlokalizowane w centrum miasta w szczególności : Plac Słowiański, Ul. Warszawska, Rynek, ul. Bracka, ul. Słowackiego. 
2.4. Oczyszczanie ulic, parkingów i placów gminnych w miesiącach : listopad, grudzień, styczeń, luty i marzec będzie uzależnione od panujących warunków atmosferycznych. Wstrzymanie oczyszczania nastąpi na wniosek Zamawiającego z dniem rozpoczęcia zimowego utrzymania dróg,  placów i parkingów gminnych w Żaganiu.
3. Informacja dotycząca ofert częściowych :

Zamawiający nie dopuszcza  możliwości składania ofert częściowych.

4. Informacje dotyczące ofert wariantowych

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

5. Termin realizacji zamówienia   

 Od 01.04.2012 r.   do 31 marca 2013 r.          

6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków

6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :

a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;          

b) posiadania wiedzy i doświadczenia;

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  wykonania zamówienia;  

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

6.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia np. w formie konsorcjum. 

6.3. W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i   zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo. 

6.4. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej  współpracę tych Wykonawców.

6.5. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków określonych w punkcie 6.1 ogłoszenia :

a) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności, gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania takowych uprawnień; 

b)w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg Wykonawcę, który w okresie ostatnich  trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej jedną  usługę, odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej jak 150 000,00 zł. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9  podpunkt 1 litera b ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych  podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;

c) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,  Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego wykonawcę, który będzie dysponował co najmniej dwiema zamiatarkami ulicznymi oraz co najmniej jedną zamiatarką chodnikową.  Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9 podpunkt 1 litera c ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od  charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w  takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji  niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 

d) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,   Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który  będzie ubezpieczony   od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży wraz z ofertą dokument określony w punkcie 6.9. podpunkt 1 litera e ogłoszenia.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić
łącznie.

6.6. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1  Ustawy Prawo zamówień publicznych.  

 W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o  braku podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych w   art.24 ust.1  Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz składa  stosowne dokumenty określone w punkcie 6.9 w zakresie  informacji o oświadczeniach lub dokumentach, jakie dostarczyć mają Wykonawcy, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy występujący wspólnie warunek  braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą spełnić oddzielnie.

6.7. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, na zasadzie spełnia /nie spełnia. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu albo nie wykazania w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych – po wyczerpaniu czynności związanych z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów lub oświadczeń.  

6.8. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 
6.9. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w  postępowaniu oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych

1) w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w  postępowaniu na podstawie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :

 a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
 b) wykaz wykonanych usług  w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym  okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców  oraz musi załączyć dokument potwierdzający należyte wykonanie tej usługi;
 c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy
usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
 d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
 
e) opłaconą polisę,  a w przypadku jej braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od  odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust 1  Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty :
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
b) aktualny odpis  z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień  publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych;

 3) dokumenty  dla podmiotów zagranicznych :
a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w   punkcie 6.9. podpunkt 2  litera b – składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,  potwierdzające  odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się  dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania  osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma  siedzibę lub miejsce zamieszkania;
c) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego
siedzibą lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio dla miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu;
 4) jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, polega na zasobach innych podmiotów i podmioty te będą brały udział w realizacji części  zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty wykazane w punkcie 6.9 podpunkt 2 ogłoszenia.
6.10.Informacja odnośnie stawianych ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko do Wykonawców , u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, lub w przypadku podmiotów zagranicznych -  w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego

Zamawiający nie stawia ograniczeń w możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne  do  wymienionych wyżej Wykonawców.

7. Informacja na temat wadium
 Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.

8. Informacja o przewidywanych zaliczkach na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.

9.1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie - Kryterium: Cena - 100 % / łączna cena brutto, na którą składają się miesięczne ceny brutto/.


9.2. Przy ocenie kryterium: Cena,   oferty będą punktowane w oparciu o wynik działania matematycznego, w następujący sposób : 
        stosunek oferty z najniższą ceną brutto spośród ważnych ofert
C= -------------------------------------------------------------------------------------x100% x 100 pkt
           do ceny brutto badanej oferty
10. Miejsce i termin składania ofert.

Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań, Plac Słowiański 17 pok. nr 25, do dnia 15 marca   2012 r. do  godziny 11.00.

11.Termin związania ofertą.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

12.  Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.      

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

13. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 Zamawiający nie przewiduje zamiaru ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

14. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z  zastosowaniem aukcji elektronicznej .

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w trybie  art.67 ust.1 pkt.6 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
16. Informacja dotycząca istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty   
Zamawiający – na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość  zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

a) w zakresie wartości wynagrodzenia:

    - w przypadku zmiany powierzchni objętej oczyszczaniem (powyżej 10%) wartość wynagrodzenia określonego w paragrafie 4 ust.1 umowy  będzie podlegała zmianie.
      Nowa wartość wynagrodzenia ustalona będzie na podstawie następującego wzoru:

                  W n x Nx
      Wx= -----------------
                        N

      gdzie : W x-  to nowa wartość wynagrodzenia
                   Wn - to wynagrodzenie wg umowy
                   Nx - to nowa powierzchnia oczyszczania

                   N -  to powierzchnia oczyszczana wg umowy 

    - wysokość wynagrodzenia Wykonawcy w roku 2013 (miesiące: styczeń, luty, marzec  2013r ) zależna będzie od  wysokości  środków budżetowych przyznanych na ten cel. W przypadku zagwarantowania niepełnych środków budżetowych lub nie zagwarantowania ich wcale w 2013 roku, Zamawiającemu służy prawo zmniejszenia zakresu  rzeczowego przedmiotu zamówienia odpowiednio do przyznanych środków budżetowych lub odstąpienia od umowy bez ponoszenia konsekwencji  określonych w umowie. 

17. Informacja dotycząca  finansowania projektu/ programu ze środków Unii Europejskiej

Przedmiot zamówienia  publicznego nie jest finansowany ze środków Unii  Europejskiej.

18. Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przyznane na sfinansowanie całości lub części zamówienia 

Nie przewiduje się  gdyż przedmiot zamówienia nie jest finansowany ze środków Unii  Europejskiej.      

19. Informacja o dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych

Ogłoszenie zostało zamieszczone  w  Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 02 marca 2012r. Nr ogłoszenia:UZP-65426-2012

                                                                                                BURMISTRZ

                                                                                             Sławomir Kowal

Żagań, dnia 01 marca 2012r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grażyna Niklewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-03-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Grażyna Niklewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-03-05 09:08:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-03-05 09:48:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-03-16 09:55:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2214 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony