ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ŻAGANIU NA OKRES 3 LATDrukuj informację Zamówienie publiczne: BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ŻAGANIU NA OKRES 3 LAT

Szczegóły informacji

BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ŻAGANIU NA OKRES 3 LAT

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM

Finansowanie: ze środków własnych Gminy

Nr UZP: ZP.271.25.2011

Termin składania ofert / wniosków: 2012-01-30 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2012-01-30 11:10:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań ul. Plac Słowiański 17, pok. Nr 13.

Ogłoszono dnia: 2011-12-06 przez Grażyna Niklewicz

Treść:

OGŁOSZENIE
 

Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej przekraczającej wyrażoną w złotych kwotę określoną w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych – dla usług w trybie przetargu nieograniczonego

 

I. INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

I.1) NAZWA, ADRESY, PUNKTY KONTAKTOWE

Gmina Żagań o statusie miejskim

Adres pocztowy: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, POLSKA

Punkt kontaktowy: Urząd Miasta, Wydział Zamówień Publicznych, pok. 25 ,

                               Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań

                               Tel. 68 477-10-39; fax: 68 477-10-17

Osoba do kontaktów: Grażyna Niklewicz

Adres internetowy: www.um.zagan.pl; bip/przetargi publiczne
 

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu publicznym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna będzie na stronie internetowej Zamawiającego: www.um.zagan.pl w BIP-ie w przetargach publicznych.

 

Oferty należy przesłać na adres: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, Wydział Zamówień Publicznych, pok. 25.

 

I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEGO I GŁÓWNY PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

Organ władzy lokalnej/ Administracja samorządowa

Ogólne usługi publiczne

Instytucja zamawiająca nie dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających.

 
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1 Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego
 

BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ZAGANIU NA OKRES 3 LAT

 

II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce świadczenia usługi:

Usługa: kategoria nr27

Główne miejsce świadczenia usługi – tereny zielone należące do Gminy Żagań o statusie miejskim

 
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
 
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej

Zamówienie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej

 
II.1.5) Krótki opis przedmiotu zamówienia:

1. Bieżące utrzymanie i konserwacja terenów zieleni stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim, na okres 3 lat od daty zawarcia umowy. Zakres usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:

1) prześwietlanie i cięcie pielęgnacyjne drzew,

 2) oczyszczanie drzew z odrostów,

 3) wycinka suchych i chorych drzew i krzewów,                       

 4) odmładzanie skupin krzewów,
 5) usuwanie wiatrołomów,

 6) zakup, ustawienie i dekoracja choinek w okresie świątecznym,

 7) likwidacja nielegalnych wysypisk śmieci na terenach zieleni miejskiej,

 8) dokarmianie ptactwa wodnego w okresie zimowym,

 9) grabienie liści,
10) odtwarzanie pasów zieleni,

11) odtwarzanie alejek parkowych i ścieżek na terenach parków miejskich i zieleńców,

12) nasadzenia w gazonach i rabatach ( kwiatów, krzewów i drzew),
13) pielenie, nawożenie i podlewanie rabat i gazonów,

14) oczyszczanie, przekopanie i spulchnianie ziemi na rabatach z roślinami wieloletnimi i

     na gazonach,
15) zakup sadzonek drzew i krzewów oraz wykonywanie nasadzeń,
16) zakładanie nowych trawników oraz koszenie trawników.
17) nawożenie, usuwanie chwastów, przycinanie i kształtowanie żywopłotów,

18) zebranie i usunięcie: skoszonych traw, zebranych liści, ściętych żywopłotów, gałęzi i

     innych zanieczyszczeń z terenów zielonych,

19) konserwacja i uzupełnianie ławek parkowych i pojemników na odpady (koszy) 

     zlokalizowanych na terenach zielonych,

 20) zabezpieczenie roślin wieloletnich przed sezonem zimowym.

 Powierzchnia terenów zieleni stanowiącej własność Gminy Żagań o statusie miejskim stanowi około 20 ha.

2. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do :
  1) prowadzenia prac związanych z utrzymaniem i konserwacją zieleni zlokalizowanej : 

       a)  na cmentarzach wojennych w Żaganiu tj. :

        - ul. Kożuchowska - dwa cmentarze Armii Radzieckiej,

        - ul. Lotników Alianckich -cmentarz żołnierzy rosyjskich,

        - ul. Lotników Alianckich - cmentarz STALAG VIIIC,

        - ul. Kożuchowska - kwatera żołnierzy niemieckich z 1 wojny światowej zlokalizowana

           na cmentarzu komunalnym.

           Razem 5 obiektów o ogólnej powierzchni ok.3 ha,

      b) w lesie komunalnym - o powierzchni ok 104,9 ha, 

      c) w pasie drogowym dróg gminnych w Żaganiu.

  2) opracowywania propozycji miesięcznych zakresów robót, w terminie do 25 dnia miesiąca

      poprzedzającego dany miesiąc. Zamawiający każdorazowo przed rozpoczęciem

      nowego miesiąca, będzie zatwierdzał opracowany przez Wykonawcę zakres prac,

      obejmujący kolejność, zakres i wartość robót wraz z terminem ich wykonania (typowanie

      robót);

  3) prowadzenia  prac zgodnie ze sztuką ogrodniczą, obowiązującymi przepisami,  polskimi

      normami, zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością, przepisami BHP, dobrze

      jakościowo i estetycznie.
 

3.  Dodatkowe informacje związane z realizacją przedmiotu zamówienia:  

 

  1) zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy powinny obejmować również:

     a) organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza robót,

    b) ponoszenie kosztów zakupu, załadunku, rozładunku i składowania materiałów 

         niezbędnych do wykonania prac objętych zamówieniem,

     c) zapewnienie sprzętu wraz z obsługą, materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi,

         niezbędnego do bieżącego utrzymania i konserwacji zieleni.

    2) prace będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane na podstawie

     szczegółowej umowy,

 3) wykonawca w oparciu o podane w ofercie składniki cenotwórcze opracuje kosztorys

     ofertowy zawierający ceny jednostkowe na wykonanie poszczególnych rodzajów robót

     (które stanowić będą załącznik do umowy);

 4) do prowadzenia rozliczeń za wykonane roboty przyjmowane będą ceny jednostkowe

     ujęte w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik do oferty złożonej w zamówieniu

     publicznym. Rozliczenie za wykonanie potwierdzonego przez Zamawiającego zakresu

     robót następować będzie w okresach miesięcznych;

 5) za roboty, na które uzgodniono ceny jednostkowe, wynagrodzenie stanowić będzie

     iloczyn ilości rzeczywiście wykonanych prac, potwierdzonych przez Zamawiającego i cen

     jednostkowych;

6) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie przedmiotu

     zamówienia, zgodnie z zakresem robót (czynności do wykonania), lokalizacją, a także

     terminem ich realizacji,  określonymi w protokole typowania robót.

7) Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich pozycji ujętych w

    kosztorysie ofertowym za wyjątkiem pozycji : materiały. Sposób rozliczenia

    materiałów użytych do realizacji prac określa paragraf 4 ust. 11 projektu umowy.

    Kosztorys ofertowy przedstawia średnioroczny jednostkowy zakres prac. Z uwagi  

    na to iż okres realizacji usługi obejmuje trzy lata, Wykonawca uzyskaną kwotę w   
    kosztorysie ofertowym  mnoży razy 3.
8) Wykonawca winien posiadać dostęp do bazy magazynowej- do   

    nieodpłatnego przechowywania ławek, koszy na śmieci, gazonów oraz drewna

    opałowego pozyskanego z wycinki drzew.

9) Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa o wykonanie przedmiotu zamówienia

    jest zobowiązany przed zawarciem umowy przedłożyć Zamawiającemu do wglądu

    stosowny dokument odnośnie sposobu gospodarowania zebranymi odpadami

    komunalnymi / np. umowa z operatorem prowadzącym działalność w zakresie odbierania

    odpadów komunalnych, bądź w zakresie gospodarowania odpadami, ewentualnie

    odpowiednie zezwolenie  w zakresie gospodarki odpadami/. 

 
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
Główny przedmiot:

77.31.00.00-6 USŁUGI SADZENIA ROŚLIN ORAZ UTRZYMANIE TERENÓW ZIELONYCH

Dodatkowe przedmioty:

77.34.00.00-5 USŁUGI OKRZESYWANIA DRZEW ORAZ PRZYCINANIA ŻYWOPŁOTÓW

77.31.41.00-5 USŁUGI W ZAKRESIE TRAWNIKÓW

77.31.20.00-0 USŁUGI USUWANIA CHWASTÓW

 

II.1.7) Zamówienie nie jest objęte porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)

 

II.1.8) Informacja dotycząca ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

 

II.1.9) Informacje dotyczące ofert wariantowych

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych

 

II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres zamówienia:

Zamówienie obejmuje wykonanie bieżącego utrzymania i konserwacji terenów zieleni stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy.

Wartość szacunkowa zamówienia bez VAT: 2 018 089,75 PLN

II.2.2) Opcje - nie

II.3 CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI

Od dnia zawarcia umowy przez okres 36 miesięcy

III INFORMACJA O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM

III.1 WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje

1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium

2.Wadium w wysokości 33.000,00 zł, słownie: trzydzieści trzy tysiące złotych,  należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

3.Wadium należy wnieść w jednej z niżej wymienionych form:
   1) pieniądzu;

   2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo

       - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

   3) gwarancjach bankowych;

   4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

   5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy

       z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

       (Dz.U. Nr 109, poz.1158, z późn.zm).

4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek  bankowy wskazany przez zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań  39 1090 2558 0000 0006 4000 0101 i przechowuje się na tym rachunku.

5.Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana na wskazanym  koncie Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania ofert. Kopię dowodu wpłaty wadium Wykonawca dołącza do oferty.

6. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu winien być złożony w oryginale, odrębnie od oferty,  przed terminem składania ofert.

7.Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we  właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego  postępowania.

8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się  wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 

10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

12.Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do   zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.8 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia  odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego

14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie /o uzupełnienie oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, zgodnie z art.26 ust.3 i art.25 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych/ nie złożył dokumentów lub oświadczeń czy też pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana :

   1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach

       określonych w ofercie;

   2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

   3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn

       leżących po stronie Wykonawcy.

III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności lub odniesienia do odpowiednich przepisów je regulujących.

1.Zamówienie finansowane jest ze środków własnych Gminy
2.Płatność

1) wynagrodzenie wykonawcy w okresie realizacji umowy /przez 3 lata/ nie może przekroczyć kwot, jakie Zamawiający przeznaczał będzie na realizacje przedmiotu zamówienia w danych latach budżetowych ;

2) Zamawiający corocznie będzie informował Wykonawcę o wielkości środków finansowych zabezpieczonych w budżecie na realizację przedmiotu umowy;

3) Zapłata wynagrodzenia następować będzie na podstawie faktur Wykonawcy wystawionych w terminach do 5 dnia miesiąca następnego;

4) faktury Wykonawcy powinny być wystawione po dokonaniu odbioru wykonanych prac zgodnych z zatwierdzonym przez Zamawiającego zakresem prac;

5) faktury płatne będą w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego;

6) sposób zapłaty faktur: przelewem na konto Wykonawcy nr………………………..

……………………………………………………………………………………………….

7) za datę wykonania świadczenia pieniężnego uznaje się datę obciążenia konta Zamawiającego;

8) Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i posiada NIP 924-10-00-673

9) Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktur bez swojego podpisu.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego. 

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2)posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej;

Na potwierdzenie tego wymogu Wykonawcy składają oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22ust.1.

Wykonawcy występujący wspólnie mogą złożyć oświadczenie łącznie.

2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia/ np. w formie konsorcjum/. W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.  Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo.

Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

3.Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków określonych w punkcie 1:

1) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności związanej z bieżącym utrzymaniem i konserwacja terenów zieleni miejskiej, gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania takich uprawnień/ typu zezwolenia, licencja, koncesja/.

4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Ustaw Prawo zamówień publicznych.

W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą następujące dokumenty:

1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;;

2) aktualny odpis z właściwego rejestru /np. KRS/, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych

3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnik urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie   na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. 

5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w  art. 24  ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24  ust.1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania ofert; 

Wykonawcy występujący wspólnie warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania spełniają na takich samych warunkach, jak Wykonawcy występujący samodzielnie / odrębnie dla każdego podmiotu/.

 

5. Dokumenty dla podmiotów zagranicznych / jeżeli dotyczy/ :

a) jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej  Polskiej, osoby, o których mowa w art.24 ust.1 pkt.5-8  ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w  odniesieniu do nich zaświadczenie  właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w  zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6  miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w   miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób;

b) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w :

*punkcie 4 podpunkt 2-4 i 6 ogłoszenia,  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma   siedzibę lub  miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:    - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości /wystawiony nie wcześniej   niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert /, 

 - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu /wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert /,

- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o  zamówienie / wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

*punkcie 4 podpunkt 5 , składa zaświadczenie właściwego organu sądowego

lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych /wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy  przed  upływem terminu składania ofert/ ;

c) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma  siedzibę  lub miejsce zamieszkania, nie wydaje   się dokumentów, o których  mowa w podpunkcie 5 litera b, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie  złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo  organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce  zamieszkania. Dokumenty te powinny być wystawione w dacie, tak jak dokumenty określone w punkcie 4 podpunkt 2-4 i 6 oraz w punkcie 4 podpunkt 5 ;

d) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę  mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium  Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych  organów odpowiednio  miejsca zamieszania osoby lub kraju, w którym  Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o  udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

III.2.2. Zdolność ekonomiczna i finansowa

a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności

     gospodarczej związanej z przedmiotem  zamówienia, na kwotę nie mniejszą jak

     1 000 000,00 zł. (jeden milion złotych) i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży   

      wraz z ofertą opłacona polisę,  a w przypadku braku tego dokumentu  inny dokument

      potwierdzający, że  Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w

     zakresie prowadzonej działalności związanej z   przedmiotem zamówienia, na kwotę 

      nie mniejszą jak jeden milion złotych. 

       Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą  spełnić łącznie;

 b) posiada zdolność finansową lub zdolność kredytową, na kwotę nie mniejszą jak

       600 000 zł. /słownie: sześćset tysięcy złotych i na potwierdzenie spełnienia tego

       warunku złoży wraz z ofertą informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-  

       kredytowej, w których to wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość

      posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie

       wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

       Wykonawca w celu wykazania zdolności finansowej może polegać na zdolności

       finansowej innego podmiotu, niezależnie od charakteru prawnego łączących go

       z nim stosunków. W tym celu przedstawia pisemne zobowiązanie tego podmiotu do

       oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy

       wykonywaniu zamówienia oraz składa dokumenty określone w punkcie III.2.1 pkt 4 

       dotyczące tego podmiotu. 
III.2.3. Zdolność techniczna

1.W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten   wymóg tego Wykonawcę, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania   ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał  usługę bądź usługi w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej, o łącznej wartości nie mniejszej jak 1 000 000,00 zł ( słownie: jeden milion złotych) brutto tj.z podatkiem VAT

Przez utrzymanie i konserwację terenów zieleni miejskiej należy rozumieć usługę         obejmującą koszenie nawierzchni trawiastych, wycinkę drzew lub przycinanie drzew,   sadzenie drzew i kwiatów, formowanie żywopłotów, zakładanie nowych trawników.

 Na potwierdzenie  spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z  ofertą wykaz wykonanych usług w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i odbiorców oraz musi załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.   Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych  zasobów na okres  korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;

 

2) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do   wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego   Wykonawcę, który :

a)będzie dysponował sprzętem niezbędnym do wykonania przymiotu zamówienia :

samochodem  dostawczym do 0,9 t , ciągnikiem kołowym, przyczepą skrzyniową do 3,5 t., piłą  motorową łańcuchową, kosiarką spalinową, wykaszarką  do skarp, samochodem  dostawczym do 3,5 t.

 Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży dokument określony w    punkcie 6.1 podpunkt 4 SIWZ . Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. 

 W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania          zamówienia, Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów,          niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w          takiej sytuacji zobowiązany jest  udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował          zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w          tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji      niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia ,oraz  składając dokumenty  określone w  sekcji III.2.1 punkt 4.

b) będzie dysponował  co najmniej jedną osobą, która ukończyła kurs lub szkolenie albo         inną formę kształcenia zawodowego z zakresu gospodarza zieleni lub posiada tytuł         zawodowy mistrza ogrodnika, albo posiada inne uprawnieni predysponujące ją do          wykonywania prac z zakresu utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej np.        wykształcenie ogrodnicze, leśne, architektura krajobrazu. Na potwierdzenie spełnienia         tego warunku Wykonawca złoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu            zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z        informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia        niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie          czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. W zakresie dysponowania odpowiednimi osobami do wykonania zamówienia,   Wykonawca może polegać na potencjale osobowym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, oraz składając  dokumenty określone w sekcji III.2.1.pkt 4.

 

III.2.4) Zamówienia zastrzeżone

Zamawiający nie przewiduje zamówień zastrzeżonych dla zakładów pracy chronionej oraz w ramach programów pracy chronionej.

IV PROCEDURA:

IV.1) Rodzaj procedury – otwarta, przetarg nieograniczony

IV.2.1 Kryteria udzielenia zamówienia

Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie : Najniższej ceny – 100%

IV.2.2) Informacja o aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej ofert z zastosowaniem aukcji elektronicznej

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1 Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego

ZP.271.25.2011

IV.3.2 Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: nie dotyczy

IV.3.3 Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych

SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan w zakładce: przetargi publiczne.

Termin składania wniosków dotyczących dokumentów lub dostępu do dokumentów został wyznaczony do dnia 24 stycznia 2012, dokumenty nie są odpłatne.

IV.3.4 Termin składania ofert

Data:30 stycznia 2012 godzina: 11:00

IV.3.5 Obowiązujący język, w którym należy sporządzić ofertę:

Postępowanie prowadzi się w języku polskim, oferty należy składać w języku polskim /PL/.

IV 3.6 Minimalny okres związania Wykonawcy ofertą

60 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

IV.3.7 Warunki otwarcia ofert

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 stycznia 2012 godzina 11:10

Miejsce: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań ul. Plac Słowiański 17, pok. Nr 13.

V. INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

V.1) Zamówienie nie jest zamówieniem o charakterze powtarzającym się

V.2) Zamówienie nie dotyczy projektu / programu finansowanego ze środków wspólnotowych

 
V.3. PROCEDURY ODWOŁAWCZE
 

V.3.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa POLSKA, e-mail: uzp@uzp.gov.pl ,tel 48-22 4587801, fax 48-22 458 77 00

 
V.3.2. Składanie odwołań
 

1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną i fakt ich otrzymania na żądanie drugiej strony został potwierdzony, albo w terminie 15 dni  - jeżeli zostały przesłane w inny sposób niż faksem czy drogą elektroniczną.

2.Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie: 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.

3.Odwołanie wobec innych czynności niż te określone w punktach 1 i 2 wnosi się w terminie: 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

4.Jeżeli Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

    1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o

          udzieleniu zamówienia; 

2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku

          Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu Zamówienia.

V.3.3 Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:

Urząd Zamówień Publicznych, Departament Odwołań, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa Polska ,e-mail uzp@uzp.gov.pl ,tel 48-22 4587801, fax 48-22 458 77 00

 

V.4) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA

Ogłoszenie wysłano: ogłoszenie zostało przekazane do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 05 grudnia 2011, godz. 15:07.

 

V.5 )DODATKOWE ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE

  1. ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE, GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ SPECYFIKACJĘ ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAÓWIENIA
Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań, Polska
Urząd Miasta Żagań, Wydział Zamówień Publicznych, pok. Nr 25
Osoba do kontaktów: Grażyna Niklewicz e-mail: g.niklewicz@um.zagan.pl
Fax: 48-68 477 1017
 
  1. ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE, GDZIE NALEŻY PRZESŁAĆ OFERTY:
Gmina Żagań o statusie miejskim
Urząd Miasta Żagań
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań Polska
Wydział Zamówień Publicznych – pok. Nr 25.
 
 
 
 
 
Żagań, dnia 05 grudnia 2011
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grażyna Niklewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-12-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Grażyna Niklewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-12-06 09:44:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-12-06 09:49:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-02-08 14:01:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2999 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony