Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ŻAGANIU NA OKRES 3 LATDrukuj informację Zamówienie publiczne: BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ŻAGANIU NA OKRES 3 LATSzczegóły informacji
BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ŻAGANIU NA OKRES 3 LAT
Status: rozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM
Finansowanie: ze środków własnych Gminy
Nr UZP: ZP.271.25.2011
Termin składania ofert / wniosków: 2012-01-30 11:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2012-01-30 11:10:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań ul. Plac Słowiański 17, pok. Nr 13.
Ogłoszono dnia: 2011-12-06 przez Grażyna Niklewicz
Treść:
Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej przekraczającej wyrażoną w złotych kwotę określoną w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych – dla usług w trybie przetargu nieograniczonego
I. INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
Gmina Żagań o statusie miejskim
Adres pocztowy: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, POLSKA
Punkt kontaktowy: Urząd Miasta, Wydział Zamówień Publicznych, pok. 25 ,
Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań
Tel. 68 477-10-39; fax: 68 477-10-17
Osoba do kontaktów: Grażyna Niklewicz
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu publicznym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna będzie na stronie internetowej Zamawiającego: www.um.zagan.pl w BIP-ie w przetargach publicznych.
Oferty należy przesłać na adres: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, Wydział Zamówień Publicznych, pok. 25.
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEGO I GŁÓWNY PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy lokalnej/ Administracja samorządowa
Instytucja zamawiająca nie dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających.
BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA ZIELENI MIEJSKIEJ W ZAGANIU NA OKRES 3 LAT
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce świadczenia usługi:
Główne miejsce świadczenia usługi – tereny zielone należące do Gminy Żagań o statusie miejskim
Zamówienie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej
1. Bieżące utrzymanie i konserwacja terenów zieleni stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim, na okres 3 lat od daty zawarcia umowy. Zakres usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:
1) prześwietlanie i cięcie pielęgnacyjne drzew,
3) wycinka suchych i chorych drzew i krzewów,
6) zakup, ustawienie i dekoracja choinek w okresie świątecznym,
7) likwidacja nielegalnych wysypisk śmieci na terenach zieleni miejskiej,
8) dokarmianie ptactwa wodnego w okresie zimowym,
11) odtwarzanie alejek parkowych i ścieżek na terenach parków miejskich i zieleńców,
14) oczyszczanie, przekopanie i spulchnianie ziemi na rabatach z roślinami wieloletnimi i
18) zebranie i usunięcie: skoszonych traw, zebranych liści, ściętych żywopłotów, gałęzi i
innych zanieczyszczeń z terenów zielonych,
19) konserwacja i uzupełnianie ławek parkowych i pojemników na odpady (koszy)
zlokalizowanych na terenach zielonych,
20) zabezpieczenie roślin wieloletnich przed sezonem zimowym.
Powierzchnia terenów zieleni stanowiącej własność Gminy Żagań o statusie miejskim stanowi około 20 ha.
a) na cmentarzach wojennych w Żaganiu tj. :
- ul. Kożuchowska - dwa cmentarze Armii Radzieckiej,
- ul. Lotników Alianckich -cmentarz żołnierzy rosyjskich,
- ul. Lotników Alianckich - cmentarz STALAG VIIIC,
- ul. Kożuchowska - kwatera żołnierzy niemieckich z 1 wojny światowej zlokalizowana
Razem 5 obiektów o ogólnej powierzchni ok.3 ha,
b) w lesie komunalnym - o powierzchni ok 104,9 ha,
c) w pasie drogowym dróg gminnych w Żaganiu.
2) opracowywania propozycji miesięcznych zakresów robót, w terminie do 25 dnia miesiąca
poprzedzającego dany miesiąc. Zamawiający każdorazowo przed rozpoczęciem
obejmujący kolejność, zakres i wartość robót wraz z terminem ich wykonania (typowanie
3) prowadzenia prac zgodnie ze sztuką ogrodniczą, obowiązującymi przepisami, polskimi
normami, zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością, przepisami BHP, dobrze
3. Dodatkowe informacje związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
1) zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy powinny obejmować również:
a) organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza robót,
b) ponoszenie kosztów zakupu, załadunku, rozładunku i składowania materiałów
niezbędnych do wykonania prac objętych zamówieniem,
c) zapewnienie sprzętu wraz z obsługą, materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi,
niezbędnego do bieżącego utrzymania i konserwacji zieleni.
2) prace będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane na podstawie
3) wykonawca w oparciu o podane w ofercie składniki cenotwórcze opracuje kosztorys
ofertowy zawierający ceny jednostkowe na wykonanie poszczególnych rodzajów robót
4) do prowadzenia rozliczeń za wykonane roboty przyjmowane będą ceny jednostkowe
ujęte w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik do oferty złożonej w zamówieniu
publicznym. Rozliczenie za wykonanie potwierdzonego przez Zamawiającego zakresu
robót następować będzie w okresach miesięcznych;
5) za roboty, na które uzgodniono ceny jednostkowe, wynagrodzenie stanowić będzie
iloczyn ilości rzeczywiście wykonanych prac, potwierdzonych przez Zamawiającego i cen
6) Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie przedmiotu
zamówienia, zgodnie z zakresem robót (czynności do wykonania), lokalizacją, a także
7) Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich pozycji ujętych w
materiałów użytych do realizacji prac określa paragraf 4 ust. 11 projektu umowy.
Kosztorys ofertowy przedstawia średnioroczny jednostkowy zakres prac. Z uwagi
nieodpłatnego przechowywania ławek, koszy na śmieci, gazonów oraz drewna
opałowego pozyskanego z wycinki drzew.
9) Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa o wykonanie przedmiotu zamówienia
jest zobowiązany przed zawarciem umowy przedłożyć Zamawiającemu do wglądu
stosowny dokument odnośnie sposobu gospodarowania zebranymi odpadami
komunalnymi / np. umowa z operatorem prowadzącym działalność w zakresie odbierania
odpowiednie zezwolenie w zakresie gospodarki odpadami/.
77.31.00.00-6 USŁUGI SADZENIA ROŚLIN ORAZ UTRZYMANIE TERENÓW ZIELONYCH
77.34.00.00-5 USŁUGI OKRZESYWANIA DRZEW ORAZ PRZYCINANIA ŻYWOPŁOTÓW
77.31.41.00-5 USŁUGI W ZAKRESIE TRAWNIKÓW
77.31.20.00-0 USŁUGI USUWANIA CHWASTÓW
II.1.7) Zamówienie nie jest objęte porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
II.1.8) Informacja dotycząca ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
II.1.9) Informacje dotyczące ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres zamówienia:
Zamówienie obejmuje wykonanie bieżącego utrzymania i konserwacji terenów zieleni stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy.
Wartość szacunkowa zamówienia bez VAT: 2 018 089,75 PLN
II.2.2) Opcje - nie
II.3 CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Od dnia zawarcia umowy przez okres 36 miesięcy
III INFORMACJA O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM
III.1 WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium
2.Wadium w wysokości 33.000,00 zł, słownie: trzydzieści trzy tysiące złotych, należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo
- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101 i przechowuje się na tym rachunku.
5.Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana na wskazanym koncie Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania ofert. Kopię dowodu wpłaty wadium Wykonawca dołącza do oferty.
6. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu winien być złożony w oryginale, odrębnie od oferty, przed terminem składania ofert.
7.Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania.
8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
12.Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.8 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego
14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie /o uzupełnienie oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, zgodnie z art.26 ust.3 i art.25 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych/ nie złożył dokumentów lub oświadczeń czy też pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana :
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności lub odniesienia do odpowiednich przepisów je regulujących.
1) wynagrodzenie wykonawcy w okresie realizacji umowy /przez 3 lata/ nie może przekroczyć kwot, jakie Zamawiający przeznaczał będzie na realizacje przedmiotu zamówienia w danych latach budżetowych ;
2) Zamawiający corocznie będzie informował Wykonawcę o wielkości środków finansowych zabezpieczonych w budżecie na realizację przedmiotu umowy;
3) Zapłata wynagrodzenia następować będzie na podstawie faktur Wykonawcy wystawionych w terminach do 5 dnia miesiąca następnego;
4) faktury Wykonawcy powinny być wystawione po dokonaniu odbioru wykonanych prac zgodnych z zatwierdzonym przez Zamawiającego zakresem prac;
5) faktury płatne będą w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego;
6) sposób zapłaty faktur: przelewem na konto Wykonawcy nr………………………..
7) za datę wykonania świadczenia pieniężnego uznaje się datę obciążenia konta Zamawiającego;
8) Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i posiada NIP 924-10-00-673
9) Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktur bez swojego podpisu.
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego.
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Na potwierdzenie tego wymogu Wykonawcy składają oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22ust.1.
Wykonawcy występujący wspólnie mogą złożyć oświadczenie łącznie.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia/ np. w formie konsorcjum/. W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo.
Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3.Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków określonych w punkcie 1:
1) w zakresie posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności związanej z bieżącym utrzymaniem i konserwacja terenów zieleni miejskiej, gdyż przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania takich uprawnień/ typu zezwolenia, licencja, koncesja/.
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Ustaw Prawo zamówień publicznych.
W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru /np. KRS/, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnik urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
Wykonawcy występujący wspólnie warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania spełniają na takich samych warunkach, jak Wykonawcy występujący samodzielnie / odrębnie dla każdego podmiotu/.
5. Dokumenty dla podmiotów zagranicznych / jeżeli dotyczy/ :
a) jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art.24 ust.1 pkt.5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób;
b) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w :
*punkcie 4 podpunkt 2-4 i 6 ogłoszenia, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości /wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert /,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu /wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert /,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie / wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych /wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert/ ;
c) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w podpunkcie 5 litera b, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te powinny być wystawione w dacie, tak jak dokumenty określone w punkcie 4 podpunkt 2-4 i 6 oraz w punkcie 4 podpunkt 5 ;
d) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.2.2. Zdolność ekonomiczna i finansowa
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą jak
1 000 000,00 zł. (jeden milion złotych) i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży
wraz z ofertą opłacona polisę, a w przypadku braku tego dokumentu inny dokument
potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę
nie mniejszą jak jeden milion złotych.
Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie;
b) posiada zdolność finansową lub zdolność kredytową, na kwotę nie mniejszą jak
600 000 zł. /słownie: sześćset tysięcy złotych i na potwierdzenie spełnienia tego
warunku złoży wraz z ofertą informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej, w których to wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca w celu wykazania zdolności finansowej może polegać na zdolności
finansowej innego podmiotu, niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nim stosunków. W tym celu przedstawia pisemne zobowiązanie tego podmiotu do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy
wykonywaniu zamówienia oraz składa dokumenty określone w punkcie III.2.1 pkt 4
1.W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg tego Wykonawcę, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał usługę bądź usługi w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej, o łącznej wartości nie mniejszej jak 1 000 000,00 zł ( słownie: jeden milion złotych) brutto tj.z podatkiem VAT
Przez utrzymanie i konserwację terenów zieleni miejskiej należy rozumieć usługę obejmującą koszenie nawierzchni trawiastych, wycinkę drzew lub przycinanie drzew, sadzenie drzew i kwiatów, formowanie żywopłotów, zakładanie nowych trawników.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z ofertą wykaz wykonanych usług w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i odbiorców oraz musi załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;
2) w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który :
a)będzie dysponował sprzętem niezbędnym do wykonania przymiotu zamówienia :
samochodem dostawczym do 0,9 t , ciągnikiem kołowym, przyczepą skrzyniową do 3,5 t., piłą motorową łańcuchową, kosiarką spalinową, wykaszarką do skarp, samochodem dostawczym do 3,5 t.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży dokument określony w punkcie 6.1 podpunkt 4 SIWZ . Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie.
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia ,oraz składając dokumenty określone w sekcji III.2.1 punkt 4.
b) będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która ukończyła kurs lub szkolenie albo inną formę kształcenia zawodowego z zakresu gospodarza zieleni lub posiada tytuł zawodowy mistrza ogrodnika, albo posiada inne uprawnieni predysponujące ją do wykonywania prac z zakresu utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej np. wykształcenie ogrodnicze, leśne, architektura krajobrazu. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawcy występujący wspólnie powyższy warunek mogą spełnić łącznie. W zakresie dysponowania odpowiednimi osobami do wykonania zamówienia, Wykonawca może polegać na potencjale osobowym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, oraz składając dokumenty określone w sekcji III.2.1.pkt 4.
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone
Zamawiający nie przewiduje zamówień zastrzeżonych dla zakładów pracy chronionej oraz w ramach programów pracy chronionej.
IV.1) Rodzaj procedury – otwarta, przetarg nieograniczony
IV.2.1 Kryteria udzielenia zamówienia
Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie : Najniższej ceny – 100%
IV.2.2) Informacja o aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej ofert z zastosowaniem aukcji elektronicznej
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1 Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego
IV.3.2 Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: nie dotyczy
IV.3.3 Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
SIWZ jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.wrota.lubuskie.pl/umzagan w zakładce: przetargi publiczne.
Termin składania wniosków dotyczących dokumentów lub dostępu do dokumentów został wyznaczony do dnia 24 stycznia 2012, dokumenty nie są odpłatne.
IV.3.4 Termin składania ofert
Data:30 stycznia 2012 godzina: 11:00
IV.3.5 Obowiązujący język, w którym należy sporządzić ofertę:
Postępowanie prowadzi się w języku polskim, oferty należy składać w języku polskim /PL/.
IV 3.6 Minimalny okres związania Wykonawcy ofertą
60 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 stycznia 2012 godzina 11:10
Miejsce: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań ul. Plac Słowiański 17, pok. Nr 13.
V.1) Zamówienie nie jest zamówieniem o charakterze powtarzającym się
V.2) Zamówienie nie dotyczy projektu / programu finansowanego ze środków wspólnotowych
V.3.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa POLSKA, e-mail: uzp@uzp.gov.pl ,tel 48-22 4587801, fax 48-22 458 77 00
1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną i fakt ich otrzymania na żądanie drugiej strony został potwierdzony, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób niż faksem czy drogą elektroniczną.
2.Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie: 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
3.Odwołanie wobec innych czynności niż te określone w punktach 1 i 2 wnosi się w terminie: 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4.Jeżeli Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o
udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu Zamówienia.
V.3.3 Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:
Urząd Zamówień Publicznych, Departament Odwołań, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa Polska ,e-mail uzp@uzp.gov.pl ,tel 48-22 4587801, fax 48-22 458 77 00
V.4) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA
Ogłoszenie wysłano: ogłoszenie zostało przekazane do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 05 grudnia 2011, godz. 15:07.
V.5 )DODATKOWE ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
- ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE, GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ SPECYFIKACJĘ ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAÓWIENIA
- ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE, GDZIE NALEŻY PRZESŁAĆ OFERTY:
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Grażyna Niklewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-12-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Grażyna Niklewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-12-06 09:44:06 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-12-06 09:49:08 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-02-08 14:01:06 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2999 raz(y) |