ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Asystent rodziny

Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Żaganiu

Wymiar etatu: pełny etat, tj. 40 godzin tygodniowo

Ilość etatów: 1

Wydział: Ośrodek Pomocy Społecznej w Żaganiu

Data udostępnienia: 2015-02-09

Ogłoszono dnia: 2015-02-09 przez Elżbieta Światłowska

Termin składania dokumentów: 2015-02-24 15:30:00

Nr ogłoszenia: 1

Zlecający: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Żaganiu

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowane co najmniej rocznym stażem pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz  jego władza rodzicielska nie jest zawieszana ani ograniczona,
  • kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny  - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
  • kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
b. Wymagania dodatkowe:
  • znajomość specyfiki pracy w jednostce organizacyjnej samorządu terytorialnego,
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  • znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
  • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
  • odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, punktualność,
  • wysoka kultura osobista,
  • nieposzlakowana opinia,
  • umiejętność podejmowania decyzji,
  • znajomość zasad ochrony danych osobowych,
  • odporność na stres, kreatywność,
  • komunikatywność,
  • dobry stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do głównych zadań pracownika będzie należało m. in.:
  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy
    z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  •  udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich
    i umiejętności psychospołecznych,
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział
    w zajęciach psychoedukacyjnych,
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców
    i dzieci,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi zatrudniającemu,
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami
    i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2009r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. nr 180, poz. 1493, z późn. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

V. Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie*,
  • list motywacyjny
  • życiorys (CV),
  • świadectwa pracy – kserokopie,
  • dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku asystenta rodziny (ukończone szkolenia, kursy, certyfikaty) lub ich odpisy,
  • inne dodatkowe dokumenty poświadczające inne posiadane kwalifikacje i umiejętności, referencje,
  • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i posiadaniu pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
  • Oświadczenie z klauzulą:*
1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji – zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2014r. Nr 101, poz. 1182)”,

Inne dokumenty poza wskazanymi nie będą przyjmowane i nie mają wpływu na procedurę rekrutacyjną.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2015-02-24 15:30:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie tut. OPS, pokój nr 19 , I-piętro lub drogą pocztową
w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
 „Nabór na wolne stanowisko  -  Asystent rodziny OPS w Żaganiu”.
c. Miejsce:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Żaganiu
ul. Pstrowskiego 3,
68-100 Żagań
pokój nr 19 , I-piętro

VII. Informacje dodatkowe:

Dokumenty dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. 68/478 22-95.
Informacja o wynikach naboru zamieszczona będzie w BIP Urzędu Miasta Żagań.
 
O terminie i miejscu postępowania  kwalifikacyjnego kandydaci będą informowani telefonicznie lub pisemnie. Wszyscy kandydaci zostaną  poinformowani o wynikach naboru.
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury naboru nie podlegają zwrotowi. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru zakwalifikują się do dalszego etapu zostaną umieszczone w protokole i będą stanowiły załącznik do protokołu z przeprowadzonego naboru. Dokumenty pozostałych kandydatów będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowane osoby.
 
* druk kwestionariusza można pobrać w siedzibie jednostki dokonującej naboru lub na stronie internetowej OPS w Żaganiu pod adresem www.ops.zagan.pl
* druki oświadczeń z klauzulą można pobrać na stronie internetowej OPS w Żaganiu
www.ops.zagan.pl

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Elżbieta Światłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-02-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Elżbieta Światłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-02-09 14:10:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-02-09 14:11:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-18 12:00:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2714 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony