Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
DODATEK MIESZKANIOWY
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Świadczeń Społecznych
Ogłoszono dnia: 2011-09-26 08:52:36
Termin załatwienia
Decyzja zostanie wydana w okresie do jednego miesiąca od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Osoba kontaktowa
Alicja Borkowska, Dorota Paluch
Miejsce załatwienia
Wydział Świadczeń Społecznych, Pałac Książęcy w Żaganiu, ul. Szprotawska 4
Numer pokoju: 114
Numer pokoju: 114
Godziny urzędowania:
Poniedziałek: 7:30 - 15:30
Wtorek: 7:30 - 17:00
Środa: 7:30 - 15:30
Czwartek: 7:30 - 15:30
Piątek: 7:30 - 14:00
Telefon kontaktowy
68 477 10 80
Sposób załatwienia
Decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego.
Miejsce odbioru
Decyzja zostanie przesłana na podany adres zamieszkania za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
2. Deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego.
3. Formularze dostępne w Wydziale Świadczeń Społecznych oraz Punkcie Informacji.
2. Deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego.
3. Formularze dostępne w Wydziale Świadczeń Społecznych oraz Punkcie Informacji.
Załączniki niezbędne do uzyskania dodatku mieszkaniowego:
1. Zaświadczenie o dochodach za okres trzech pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających złożenie wniosku ( z zakładu pracy, odcinki emerytury, renty lub zaświadczenie z ZUS, z uczelni o wysokości stypendium, z jednostki wojskowej o wysokości pobranego żołdu, z OPS o wysokości zasiłku stałego, kserokopia decyzji przyznającej zasiłek rodzinny wraz z dodatkami do zasiłku, kserokopia decyzji przyznająca świadczenie pielęgnacyjne, kserokopia decyzji przyznającej świadczenia z funduszu alimentacyjnego i zaświadczenie od komornika o wysokości wyegzekwowanych alimentów).2. W przypadku domu jednorodzinnego – zaświadczenie organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę potwierdzające powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu oraz rachunki za wodę, ścieki i śmieci.
3. Aneks czynszowy,
4. Faktura za energię elektryczną.
Opłaty
Nie pobiera się.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze (65 – 048 Zielona Góra ul. Al. Niepodległości 7) za pośrednictwem tut. organu w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Uwagi
Forma dodatku mieszkaniowego to pomoc finansowa, która jest przeznaczona na częściowe pokrycie wydatków na mieszkanie ponoszonych przez gospodarstwo domowe.
O dodatek mieszkaniowy mogą ubiegać się osoby, które spełniają trzy podstawowe warunki:
1) mieszkają w lokalach, do których posiadają tytuł prawny,
2) w gospodarstwie wieloosobowym dochód nie przekracza 125% najniższej emerytury, natomiast w gospodarstwie jednoosobowym 175%,
3) powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu nie przekracza powierzchni normatywnej określonej w art. 3 ustawy o ponad 30%.
O dodatek mieszkaniowy mogą ubiegać się osoby, które spełniają trzy podstawowe warunki:
1) mieszkają w lokalach, do których posiadają tytuł prawny,
2) w gospodarstwie wieloosobowym dochód nie przekracza 125% najniższej emerytury, natomiast w gospodarstwie jednoosobowym 175%,
3) powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu nie przekracza powierzchni normatywnej określonej w art. 3 ustawy o ponad 30%.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych ( t.j. Dz.U. z 2017, poz. 180)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz.U. 2013, poz 589)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U. Nr 156 poz. 1817 z późn.zm.)