ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żagań o statusie miejskimDrukuj informacjęSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żagań o statusie miejskim

Szczegóły informacji

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żagań o statusie miejskim

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (gospodarka nieruchomościami)

Ogłoszono dnia: 2013-08-21 12:31:35

Termin załatwienia

7 dni od daty wpływu kompletnego wniosku

Miejsce załatwienia

pl. Słowiański 17

Sposób załatwienia

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Burmistrz Miasta Żagań wydając stosowne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy.

Miejsce odbioru

pl. Słowiański 17

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zawierający:
  • nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres/imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP),
  • numer identyfikacyjny REGON,
  • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
2. Oświadczenie zgodne z art. 9 c ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3. Dowód wniesienia wpłaty opłaty skarbowej

Czas realizacji

7 dni od daty wpływu kompletnego wniosku

Opłaty

1)     50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej.
2)     25 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50% stawki określonej od wpisu).
3)      17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wpis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa ( prokury),
Zapłatę opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Żaganiu, Plac Słowiański 17 lub przelewem/przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Żaganiu nr 66 1090 2558 0000 0006 4000 0100 prowadzony w BZ WBK 1 O. w Żaganiu.

Tryb odwoławczy

Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Zielonej Górze za pośrednictwem Burmistrza Miasta Żagań w terminie 14 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub otrzymania zaświadczenia o innej treści niż żądana.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2012 r., poz. 391, z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2013 r., poz. 672).
3. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U.2013 r., poz. 21).
4. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206).
5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013 r., poz. 267).
6. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2012 r., poz.1282).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony