Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGODrukuj informacjęSprawa: WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGOSzczegóły informacji
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2003-09-02 08:48:00
Termin załatwienia
W chwili przyjęcia zgłoszenia
Osoba kontaktowa
Ewa Dziedzic, Ilona Bartlińska
Miejsce załatwienia
Plac Słowiański 17, pokój nr 6 - parter
Telefon kontaktowy
68 477 10 58
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Czynność wymeldowania i wydanie zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku wymeldowania się
Miejsce odbioru
Plac Słowiański 17, pokój nr 6 /parter, dla osób niepełnosprawnych wejście od podwórka
Wymagane Dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz „ Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”/dotyczy wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego bez równoczesnego zameldowania w nowym miejscu pobytu/.
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości ( osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skróconego aktu urodzenia).
Czas realizacji
- w przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego czynność wymeldowania dokonywana jest bezzwłocznie. - w wyniku dokonania wymeldowania interesant otrzymuje wydruk komputerowy w postaci poświadczenia wymeldowania z pobytu stałego.
Opłaty
Od czynności wymeldowania nie pobiera się opłat
Tryb odwoławczy
- Brak, czynność materialno-techniczna
- opłata skarbowa – 17,00 zł za udzielenie pełnomocnictwa / opłatę skarbową można wnieść
w kasie Urzędu Miasta Żagań lub wpłacić na konto Urząd Miasta Żagań nr konta:
66 1090 2558 0000 0006 4000 0100
Uwagi
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego , zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.
- Wymeldowania z miejsca pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika , legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 15 czerwca 1960r- Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000r, Nr 98, poz. 1071 ze zm.) , po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Osoba, która wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi ( właściwemu ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu). Zgłoszenia wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a zgłoszenia powrotu – najpóźniej w 30. dniu , licząc od dnia powrotu.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie
- Osoba, która opuszcza miejsce stałego pobytu jest obowiązana wymeldować się , najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139. Poz. 993 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 kwietnia 2012r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z dnia 28 grudnia 2012r , poz. 1475)