Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO PONAD 3 MIESIĄCE Drukuj informacjęSprawa: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO PONAD 3 MIESIĄCESzczegóły informacji
WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO PONAD 3 MIESIĄCE
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2014-07-17 14:34:34
Termin załatwienia
W chwili przyjęcia zgłoszenia
Osoba kontaktowa
Ewa Dziedzic, Ilona Bartlińska
Miejsce załatwienia
Plac Słowiański 17, pok. nr 6 - parter
Telefon kontaktowy
68 4771058
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Czynność wymeldowania i wydanie zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku wymeldowania się
Miejsce odbioru
Plac Słowiański 17 pok. nr 6 / parter
Wymagane Dokumenty
1.Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” /dotyczy wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu bez równoczesnego zameldowania w nowym miejscu/
2. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości ( osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skróconego aktu urodzenia).
Czas realizacji
W chwili przyjęcia zgłoszenia
Opłaty
Od czynności wymeldowania nie pobiera się opłat
- opłata skarbowa – 17,00 zł za udzielenie pełnomocnictwa / opłatę skarbową można wnieść w kasie Urzędu Miasta Żagań lub wpłacić na konto Urząd Miasta Żagań nr konta: 66 1090 2558 0000 0006 4000 0100
Tryb odwoławczy
- Brak, czynność materialno-techniczna
Uwagi
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 15 czerwca 1960r- Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2013r, poz. 267) , po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie
- Osoba, która opuszcza miejsce czasowego pobytu trwającego ponad 3 miesiące jest obowiązana wymeldować się , najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139. Poz. 993 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 kwietnia 2012r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z dnia 28 grudnia 2012r, poz. 1475).