ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO PONAD 3 MIESIĄCE Drukuj informacjęSprawa: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO PONAD 3 MIESIĄCE

Szczegóły informacji

WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO PONAD 3 MIESIĄCE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2014-07-17 14:34:34

Termin załatwienia

W chwili przyjęcia zgłoszenia

Osoba kontaktowa

Ewa Dziedzic, Ilona Bartlińska

Miejsce załatwienia

Plac Słowiański 17, pok. nr 6 - parter

Telefon kontaktowy

68 4771058

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Czynność  wymeldowania i wydanie  zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku wymeldowania  się 

Miejsce odbioru

Plac Słowiański 17 pok. nr 6 / parter

Wymagane Dokumenty

1.Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” /dotyczy wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego  trwającego ponad 3 miesiące  przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu bez równoczesnego zameldowania w nowym miejscu/
2. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości ( osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skróconego aktu urodzenia).

Czas realizacji

W chwili przyjęcia zgłoszenia

Opłaty

Od czynności wymeldowania  nie pobiera się opłat
-  opłata skarbowa – 17,00 zł za udzielenie pełnomocnictwa / opłatę skarbową można wnieść w kasie Urzędu Miasta Żagań lub wpłacić na konto  Urząd Miasta Żagań nr konta: 66  1090 2558 0000 0006 4000 0100

Tryb odwoławczy

    - Brak, czynność materialno-techniczna

Uwagi

  1. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  2. Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2  ustawy z dnia 15 czerwca 1960r- Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2013r, poz. 267) , po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
  3. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie
  4. Osoba, która opuszcza miejsce czasowego pobytu trwającego ponad 3 miesiące  jest obowiązana wymeldować się , najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139. Poz. 993 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 kwietnia 2012r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U.  z  dnia 28 grudnia 2012r, poz. 1475).
« powrót do poprzedniej strony