ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA I OBYWATELI UE NA POBYT CZASOWY PONAD 3 MIESIĄCE Drukuj informacjęSprawa: ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA I OBYWATELI UE NA POBYT CZASOWY PONAD 3 MIESIĄCE

Szczegóły informacji

ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA I OBYWATELI UE NA POBYT CZASOWY PONAD 3 MIESIĄCE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2014-07-16 08:34:14

Termin załatwienia

W chwili przyjęcia zgłoszenia

Osoba kontaktowa

Ewa Dziedzic, Ilona Bartlińska

Miejsce załatwienia

Plac Słowiański 17, pok. nr 6 parter

Telefon kontaktowy

68 4771058

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

1.Czynnośćzameldowania i wydanie poświadczenia zameldowania ważnego do czasu upływu terminu zameldowania.

Miejsce odbioru

Plac Słowiański 17, pok. nr 6 parter
 
GODZINY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW
poniedziałek, środa, czwartek od 7:30 do 14:30
wtorek od 7:30 do 17:00 / przerwa od 14:30 do 15:30/
piątek od 7:30 do 14:00

Wymagane Dokumenty

  1. Wypełniony i podpisany formularz „ Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”
  2.  Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
  3. Potwierdzenie faktu  pobytu w lokalu , dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, w formie czytelnego podpisu na formularzu meldunkowym z oznaczeniem daty jego złożenia.
  4. Cudzoziemiec przedstawia wizę,   dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej  lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany.
  5. Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.

Czas realizacji

W chwili przyjęcia zgłoszenia

Opłaty

- od czynności zameldowania nie pobiera się opłat

Tryb odwoławczy

- Brak, czynność materialno-techniczna

Uwagi

  1. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym  lub  obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu , licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Cudzoziemiec  inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium  Rzeczypospolitej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba ze jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
  2. Zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postepowania administracyjnego
( tj Dz. U. 2013, poz. 267 ) , po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości. )

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139. Poz. 993 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 kwietnia 2012r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U.  z  dnia 28 grudnia 2012r , poz. 1475)
« powrót do poprzedniej strony