ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy w pasie drogowym drogi gminnejDrukuj informacjęSprawa: Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy w pasie drogowym drogi gminnej

Szczegóły informacji

Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy w pasie drogowym drogi gminnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Inwestycji i Zagospodarowania Przestrzennego

Ogłoszono dnia: 2016-03-21 14:17:05

Termin załatwienia

do 30 dni od daty złożenia wniosku z wymaganymi dokumentami, lub do 60 dni od daty złożenia wniosku w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej

Miejsce załatwienia

Wniosek należy złożyć w Punkcie Informacji (parter) Urzędu Miasta Żagań, Plac Słowiański  17, 68-100 Żagań

Sposób załatwienia

  • Rozpatrzenie wniosku,
  • W przypadku braku niezbędnych do wydania decyzji dokumentów prośba o uzupełnienie,
  • Wydanie decyzji na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Miejsce odbioru

pl. Słowiański 17, pokój nr 25, 26 - piętro II

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym drogi gminnej.
  2. Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z dokładną lokalizacją reklamy.
  3. Projekt graficzny lub fotografia reklamy wraz z dokładnymi wymiarami.

Czas realizacji

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w nieprzekraczalnym terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku z wymaganymi dokumentami, lub do 60 dni od daty złożenia wniosku w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej.

Opłaty

Stawka za 1m2 powierzchni reklamowej za każdy dzień wynosi - 1,00 zł

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Burmistrza miasta Żagań w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Uwagi

Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na umieszczenie reklamy w pasie drogowy drogi gminnej należy złożyć w terminie umożliwiającym jego rozpatrzenie, tj. co najmniej na 1 miesiąc przed planowanym terminem umieszczenia reklamy.
 
W przypadku:
  • samowolnego naruszenia pasa drogowego,
  • przekroczenia terminu określonego w decyzji,
  • zwiększenia zajętej powierzchni ponad określoną w decyzji
Zarządca drogi będzie pobierał karę pieniężną zgodnie z art. 40 ust. 12 i 13 Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( Dz. U. poz. 460 z 2015r. - tekst jednolity ) w wysokości 10-krotnych należnych opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. poz. 460 z 2015r. z późniejszymi zmianami),
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481 z 2004r.),
  3. Uchwała nr XVII/88/2007 Rady Miasta Żagań z dnia 30 października 2007 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam (Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego nr 127 poz. 1727 z 2007r.),
  4. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z Dz. U. poz. 23 z 2016r. z późniejszymi zmianami)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony