Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓWDrukuj informacjęSprawa: WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓWSzczegóły informacji
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2016-03-02 14:14:10
Termin załatwienia
3 dni od daty złożenia wniosku
Osoba kontaktowa
Joanna Muzyka-Drozdek, Ilona Bartlińska, Marzena Glanc
Miejsce załatwienia
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 164
GODZINY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW
poniedziałek, środa, czwartek od 7:30 do 14:30
wtorek od 7:30 do 17:00 /przerwa od 14:30 do 15:30/
piątek od 7:30 do 14:00
Telefon kontaktowy
68 477 10 57, 68 477 10 58
Sposób załatwienia
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW część A
Wyborca stale zamieszkały lub niezamieszkały, ale stale przebywający na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały lub wyborca stale zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze gminy na własny wniosek wniesiony pisemnie do urzędu gminy zostanie umieszczony w rejestrze wyborców właściwym dla wskazanego miejsca zamieszkania lub przebywania. Wniosek można składać cały rok najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach pracy Urzędu.
Wyborca stale zamieszkały lub niezamieszkały, ale stale przebywający na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały lub wyborca stale zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze gminy na własny wniosek wniesiony pisemnie do urzędu gminy zostanie umieszczony w rejestrze wyborców właściwym dla wskazanego miejsca zamieszkania lub przebywania. Wniosek można składać cały rok najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach pracy Urzędu.
Do wniosku należy dołączyć:
- kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy;
- pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy;
- pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW część B
Wyborca obywatel Unii Europejskiej nie będący obywatelem polskim, stale zamieszkały na obszarze gminy i uprawniony , na podstawie i w zakresie określonych w innych ustawach, do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie jest już wpisany do rejestru wyborców wpisany jest na własny wniosek .
Wyborca obywatel Unii Europejskiej nie będący obywatelem polskim, stale zamieszkały na obszarze gminy i uprawniony , na podstawie i w zakresie określonych w innych ustawach, do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie jest już wpisany do rejestru wyborców wpisany jest na własny wniosek .
Do wniosku muszą być załączone:
- kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy;
- pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
UDOSTĘPNIANIE REJESTRU WYBORCÓW
Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w Urzędzie Miasta najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania – w godzinach pracy Urzędu.
- kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy;
- pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
UDOSTĘPNIANIE REJESTRU WYBORCÓW
Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w Urzędzie Miasta najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania – w godzinach pracy Urzędu.
Miejsce odbioru
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 164
GODZINY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW
poniedziałek, środa, czwartek od 7:30 do 14:30
wtorek od 7:30 do 17:00 /przerwa od 14:30 do 15:30/
piątek od 7:30 do 14:00
Wymagane Dokumenty
- Wniosek
- Deklaracja
Czas realizacji
3 dni od daty złożenia wniosku
Opłaty
Wniosek i decyzja nie podlegają opłacie.
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem burmistrza, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.
Uwagi
Wyborcy zameldowani na pobyt stały wpisani są do rejestru wyborców z urzędu. Można być ujętym tylko w jednym rejestrze wyborców. Rejestr wyborców potwierdza prawo wybierania oraz prawo wybieralności. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców składają osoby, które nie posiadają meldunku w miejscu zamieszkania, lub osoby które zamieszkują pod innym adresem niż adres zameldowania. Wniosek o wpis do rejestru wyborców mogą również złożyć osoby, które nie posiadają stałego zameldowania.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r. poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. 21, poz. 112 ze. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze ( Dz. U. Nr 158, poz. 941 ).