Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RPDrukuj informacjęSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RPSzczegóły informacji
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RP
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2003-09-02 08:48:00
Termin załatwienia
niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Joanna Muzyka-Drozdek, Ilona Bartlińska
Miejsce załatwienia
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 164
Telefon kontaktowy
68 477 10 58
Adres e-mail
info@um.zagan.pl
Sposób załatwienia
Wniosek rozpatrywany jest w dniu przyjęcia zgłoszenia.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje osobie zaświadczenie o zameldowaniu.Miejsce odbioru
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 164
Wymagane Dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” zawierające m.in. potwierdzenie faktu pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, w formie czytelnego podpisu na formularzu meldunkowym z oznaczeniem daty jego złożenia
- Dowód osobisty lub paszport
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, orzeczenie sądu.
Czas realizacji
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
Opłaty
- od czynności zameldowania nie pobiera się opłat
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna.
Uwagi
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zameldowania na adres pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r, poz. 267 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Zameldowanie na pobyt stały może być dokonane w nowym miejscu pobytu z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu.
- Zameldowania w stosunku do dzieci obywateli polskich urodzonych na terenie RP dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015r, poz. 388 z późn. zm) ;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U.2014r. poz. 1628 z późn. zm)