Uchwały
Szczegóły informacji
IV/25/2006
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: brak
Kadencja: brak
Data wejścia w życie: 2006-12-28
Data podjęcia/podpisania: 2006-12-28
Tytuł aktu:
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Straży Miejskiej w Żaganiu
Treść:
UCHWAŁA Nr IV/25/2006
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 28 grudnia 2006r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Straży Miejskiej w Żaganiu.
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 28 grudnia 2006r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Straży Miejskiej w Żaganiu.
Na podstawie art. 8 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o strażach gminnych (Dz. U. Nr 123, poz. 779 ze zm.) Rada Miasta Żagań nadaje Straży Miejskiej w Żaganiu
REGULAMIN ORGANIZACYJNY STRAŻY MIEJSKIEJ W ŻAGANIU
REGULAMIN ORGANIZACYJNY STRAŻY MIEJSKIEJ W ŻAGANIU
§ 1.
1. Straż Miejska w Żaganiu, zwana dalej „Strażą” jest samorządową, umundurowaną formacją powołaną do ochrony porządku publicznego utworzoną na podstawie Zarządzenia Nr 3 Burmistrza Miasta Żagania z dnia 10 września 1992 roku.
2. Straż działa w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Żagań jako Komenda Straży Miejskiej zwana dalej „Komendą Straży”.
3. Straż spełnia służebną rolę wobec społeczności lokalnej, wykonując swe zadania z poszanowaniem godności i praw obywateli.
4. Koszty związane z funkcjonowaniem Straży są pokrywane z budżetu miasta Żagania.
2. Straż działa w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Żagań jako Komenda Straży Miejskiej zwana dalej „Komendą Straży”.
3. Straż spełnia służebną rolę wobec społeczności lokalnej, wykonując swe zadania z poszanowaniem godności i praw obywateli.
4. Koszty związane z funkcjonowaniem Straży są pokrywane z budżetu miasta Żagania.
§ 2.
1.Terenem działania Straży jest obszar administracyjny miasta Żagania.
2.Siedzibą Straży jest Komenda Straży przy ul. Jana Pawła II 15.
3.Straż używa pieczęci:
-okrągłej z godłem państwa w środku oraz napisem w otoku:
„Straż Miejska w Żaganiu”,
-prostokątnej o treści:
„URZĄD MIASTA ŻAGAŃ
STRAŻ MIEJSKA
Tel..(068) 477 10 70
ul. Jana Pawła II 15
68-100 ŻAGAŃ”
2.Siedzibą Straży jest Komenda Straży przy ul. Jana Pawła II 15.
3.Straż używa pieczęci:
-okrągłej z godłem państwa w środku oraz napisem w otoku:
„Straż Miejska w Żaganiu”,
-prostokątnej o treści:
„URZĄD MIASTA ŻAGAŃ
STRAŻ MIEJSKA
Tel..(068) 477 10 70
ul. Jana Pawła II 15
68-100 ŻAGAŃ”
§ 3.
1.Strażą kieruje Komendant Straży powoływany i odwoływany przez Burmistrza Miasta Żagań po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji.
2.Przełożonym Komendanta Straży jest Burmistrz Miasta Żagań.
3.Nadzór nad działalnością Straży sprawuje Burmistrz Miasta Żagań a w zakresie fachowym - Komendant Główny Policji poprzez Komendanta wojewódzkiego Policji w Gorzowie Wielkopolskim.
2.Przełożonym Komendanta Straży jest Burmistrz Miasta Żagań.
3.Nadzór nad działalnością Straży sprawuje Burmistrz Miasta Żagań a w zakresie fachowym - Komendant Główny Policji poprzez Komendanta wojewódzkiego Policji w Gorzowie Wielkopolskim.
§ 4.
W związku z wykonywaniem swoich zadań Straż współpracuje z Komendą Powiatową Policji w Żaganiu w zakresie określonym Porozumieniem o współpracy Straży i Policji zawartym między Burmistrzem Miasta Żagań a Komendantem Powiatowym Policji w Żaganiu.
§ 5.
1.Komendant Straży wykonuje swoje zadania przy pomocy Komendy Straży.
2.Straż wykonuje zadania w zakresie ochrony porządku publicznego wynikające z ustaw i aktów prawa miejscowego oraz realizuje zadania z zakresu obronności kraju, należące do Burmistrza Miasta Żagań, zgodnie z przepisami ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
3.Zadania, o których mowa w ust.2, wykonują pracownicy Straży, zwani dalej strażnikami.
2.Straż wykonuje zadania w zakresie ochrony porządku publicznego wynikające z ustaw i aktów prawa miejscowego oraz realizuje zadania z zakresu obronności kraju, należące do Burmistrza Miasta Żagań, zgodnie z przepisami ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
3.Zadania, o których mowa w ust.2, wykonują pracownicy Straży, zwani dalej strażnikami.
§ 6.
1. W skład Komendy Straży wchodzą:
a) Komendant Straży,
b) dyżurny Komendy Straży,
c) przewodnik psa służbowego,
d) kierowca samochodu służbowego,
e) strażnicy Straży tworzący następujące zespoły zadaniowe:
- pieszy patrol prewencyjny,
- zmotoryzowany patrol interwencyjny,
- zmotoryzowany zespół konwojowy,
- sekcja d/s ruchu drogowego,
- sekcja d/s sanitarno-porządkowych,
- sekcja d/s ochrony środowiska,
- sekcja d/s zwierząt bezdomnych i bezpańskich,
- sekcja d/s prowadzenia handlu na targowiskach miejskich,
f) Referat Obrony Cywilnej.
2. Szczegółowe zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk oraz sposób ich wykonywania określa Komendant Straży.
3. Dopuszcza się wzajemne łączenie funkcji i zespołów.
a) Komendant Straży,
b) dyżurny Komendy Straży,
c) przewodnik psa służbowego,
d) kierowca samochodu służbowego,
e) strażnicy Straży tworzący następujące zespoły zadaniowe:
- pieszy patrol prewencyjny,
- zmotoryzowany patrol interwencyjny,
- zmotoryzowany zespół konwojowy,
- sekcja d/s ruchu drogowego,
- sekcja d/s sanitarno-porządkowych,
- sekcja d/s ochrony środowiska,
- sekcja d/s zwierząt bezdomnych i bezpańskich,
- sekcja d/s prowadzenia handlu na targowiskach miejskich,
f) Referat Obrony Cywilnej.
2. Szczegółowe zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk oraz sposób ich wykonywania określa Komendant Straży.
3. Dopuszcza się wzajemne łączenie funkcji i zespołów.
§ 7.
1. Do zadań dyżurnego Komendy Straży należy:
a) przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń,
b) stałe utrzymywanie łączności radiowej z patrolem pieszym i zmotoryzowanym oraz zespołem konwojowym,
c) utrzymywanie łączności telefonicznej ze wszystkimi służbami publicznymi i porządkowymi w mieście a przede wszystkim z Policją w celu wzajemnego przekazywania sobie informacji o zdarzeniach,
d) prowadzenie dokumentacji dyżuru,
e) przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków w godzinach otwarcia Komendy Straży.
2. Do zadań pieszego patrolu prewencyjnego oraz zmotoryzowanego patrolu interwencyjnego należy:
a) bieżące przeprowadzanie interwencji przekazanych przez dyżurnego Komendy Straży,
b) prewencyjne patrolowanie miasta w zakresie ochrony spokoju i porządku publicznego,
c) zabezpieczenie miejsca zdarzenia, przestępstwa, katastrofy albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem do momentu przybycia właściwych służb miejskich, itp.,
d) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
e) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zdarzeń,
f) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
g) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
h) doprowadzanie osób nietrzeźwych do OPD, PIZ lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli, osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu
innych osób,
i) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi.
3.Do zadań zmotoryzowanego zespołu konwojowego należy:
a) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych na potrzeby gminy, urzędu, itp.
b) ochrona osób konwojowanych oraz przewożonych przez nie walorów pieniężnych.
4. Do zadań przewodnika psa służbowego należy praca z psem służbowym i jego utrzymanie.
5. Do zadań kierowcy samochodu służbowego należy pełna obsługa samochodu służbowego.
6. Do zadań sekcji d/s ruchu drogowego należy w szczególności:
a) typowanie miejsc o szczególnym zagrożeniu dla bezpieczeństwa i porządku w komunikacji, np.: w obrębie szkół, osiedli mieszkaniowych, itp.,
b) stałe prowadzenie monitoringu dróg na terenie miasta pod kątem:
- stanu i prawidłowości ich oznakowania,
- oświetlenia i stanu ich nawierzchni,
- stanu i prawidłowości zabezpieczenia robót drogowych prowadzonych w obrębie pasa drogowego.
c) obsługa radarowego systemu kontroli prędkości pojazdów.
7. Do zadań sekcji d/s sanitarno – porządkowych należy:
a) kontrola całokształtu zagadnień administracyjno-porządkowych w wyznaczonym przez Komendanta Komendy Straży tzw. rewirze (dzielnicy),
b) współpraca z dyrektorami szkół pod kątem zapobiegania patologiom w szkołach i w ich obrębie,
c) wykonywanie obowiązków wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Żagania,
d) kontrola realizacji przestrzegania obowiązków wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych,
e) współpraca z Referatem dzielnicowych w Komendzie Powiatowej Policji w Żaganiu oraz współudział w określonym zakresie w realizacji programów prewencyjnych.
8. Do zadań sekcji d/s ochrony środowiska należy:
a) typowanie miejsc zagrożonych ekologicznie i zapobieganie ich powstawaniu,
b) przeciwdziałanie dewastowaniu zieleni miejskiej i zaśmiecaniu miejsc ogólnie dostępnych (publicznych).
9. Do zadań sekcji d/s zwierząt bezpańskich i bezdomnych należy współpraca z urzędem i innymi podmiotami w zakresie ich wyłapywania.
10. Do zadań sekcji d/s prowadzenia handlu na targowiskach miejskich należy kontrola prowadzenia handlu w mieście i zbieranie opłat targowych.
11. Do zadań Referatu Obrony Cywilnej należy:
a) kierowanie i koordynowanie realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na terenie gminy,
dotyczących w szczególności:
- planowania działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
- przygotowania i kierowania formacjami obrony cywilnej,
- przygotowania i zapewnienia działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemów wczesnego ostrzegania,
- opracowania planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych,
- organizowania i prowadzenia szkoleń formacji obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- kierowania w razie potrzeby przygotowaniem ewakuacji (przyjęcia) ludności oraz koordynowania tych działań,
- kierowania i koordynowania akcjami ratunkowymi w czasie wojny,
- ustalania zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym działającym na terenie gminy,
- dokonywania oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowania przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
- planowania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
- planowania i realizacji zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także zapewnienia odpowiednich warunków, przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
- koordynowania przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- współdziałania w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska oraz w usuwaniu ich skutków, organizowanych przez inne organy,
b) wykonywanie zadań w zakresie spraw obronnych, a w szczególności:
- opracowanie oraz aktualizowanie planu obrony obiektu Urzędu Miasta na czas wojny,
- opracowanie oraz aktualizowanie regulaminu organizacyjnego na czas wojny,
- opracowanie oraz aktualizowanie dokumentacji obronnej Urzędu Miasta na czas wojny,
- organizacja oraz nadzór szkolenia obronnego kadry kierowniczej Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi,
- prowadzenie gminnych gier lub ćwiczeń obronnych oraz nadzór nad powyższym w jednostkach organizacyjnych podległych Burmistrzowi,
c) wykonywanie zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem organów miasta nad ochroną przeciwpożarową w stosunku do ich jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpożarowej Urzędu,
- współdziałanie z Powiatową Komendą Państwowej Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
d) wykonywanie zadań w zakresie obrony przeciwpowodziowej:
- organizacja i utrzymanie w gotowości do działania Miejskiego Zespołu Reagowania,
- opracowanie oraz aktualizowanie planu operacyjnego ochrony przeciwpowodziowej terenów miasta,
- planowanie sił i środków do walki z zagrożeniem powodziowym,
- planowanie oraz organizacja ewakuacji ludności miasta z terenów zagrożonych powodzią,
- organizacja oraz prowadzenie szkoleń członów Miejskiego Zespołu Reagowania oraz kadry kierowniczej Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi,
- powszechna edukacja mieszkańców terenów miasta zagrożonych powodzią,
e) wykonywanie zadań w zakresie ochrony tajemnicy i informacji niejawnych:
- organizacja i ochrona informacji niejawnych w Urzędzie Miejskim,
- prowadzenie postępowań sprawdzających wobec osób wyznaczonych na stanowiska służbowe, związanych z zachowaniem tajemnicy,
- nadzór nad wytwarzaniem, przetwarzaniem oraz obiegiem informacji niejawnych w Urzędzie Miejskim,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów z zakresu informacji niejawnych w Urzędzie Miejskim,
- prowadzenie szkoleń kadry kierowniczej oraz pracowników Urzędu Miejskiego z zakresu ochrony informacji niejawnych,
f) prowadzenie kancelarii tajnej,
g) prowadzenie magazynu Obrony Cywilnej i sprzętu przeciwpowodziowego.
a) przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń,
b) stałe utrzymywanie łączności radiowej z patrolem pieszym i zmotoryzowanym oraz zespołem konwojowym,
c) utrzymywanie łączności telefonicznej ze wszystkimi służbami publicznymi i porządkowymi w mieście a przede wszystkim z Policją w celu wzajemnego przekazywania sobie informacji o zdarzeniach,
d) prowadzenie dokumentacji dyżuru,
e) przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków w godzinach otwarcia Komendy Straży.
2. Do zadań pieszego patrolu prewencyjnego oraz zmotoryzowanego patrolu interwencyjnego należy:
a) bieżące przeprowadzanie interwencji przekazanych przez dyżurnego Komendy Straży,
b) prewencyjne patrolowanie miasta w zakresie ochrony spokoju i porządku publicznego,
c) zabezpieczenie miejsca zdarzenia, przestępstwa, katastrofy albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem do momentu przybycia właściwych służb miejskich, itp.,
d) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
e) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zdarzeń,
f) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
g) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
h) doprowadzanie osób nietrzeźwych do OPD, PIZ lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli, osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu
innych osób,
i) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi.
3.Do zadań zmotoryzowanego zespołu konwojowego należy:
a) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych na potrzeby gminy, urzędu, itp.
b) ochrona osób konwojowanych oraz przewożonych przez nie walorów pieniężnych.
4. Do zadań przewodnika psa służbowego należy praca z psem służbowym i jego utrzymanie.
5. Do zadań kierowcy samochodu służbowego należy pełna obsługa samochodu służbowego.
6. Do zadań sekcji d/s ruchu drogowego należy w szczególności:
a) typowanie miejsc o szczególnym zagrożeniu dla bezpieczeństwa i porządku w komunikacji, np.: w obrębie szkół, osiedli mieszkaniowych, itp.,
b) stałe prowadzenie monitoringu dróg na terenie miasta pod kątem:
- stanu i prawidłowości ich oznakowania,
- oświetlenia i stanu ich nawierzchni,
- stanu i prawidłowości zabezpieczenia robót drogowych prowadzonych w obrębie pasa drogowego.
c) obsługa radarowego systemu kontroli prędkości pojazdów.
7. Do zadań sekcji d/s sanitarno – porządkowych należy:
a) kontrola całokształtu zagadnień administracyjno-porządkowych w wyznaczonym przez Komendanta Komendy Straży tzw. rewirze (dzielnicy),
b) współpraca z dyrektorami szkół pod kątem zapobiegania patologiom w szkołach i w ich obrębie,
c) wykonywanie obowiązków wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Żagania,
d) kontrola realizacji przestrzegania obowiązków wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych,
e) współpraca z Referatem dzielnicowych w Komendzie Powiatowej Policji w Żaganiu oraz współudział w określonym zakresie w realizacji programów prewencyjnych.
8. Do zadań sekcji d/s ochrony środowiska należy:
a) typowanie miejsc zagrożonych ekologicznie i zapobieganie ich powstawaniu,
b) przeciwdziałanie dewastowaniu zieleni miejskiej i zaśmiecaniu miejsc ogólnie dostępnych (publicznych).
9. Do zadań sekcji d/s zwierząt bezpańskich i bezdomnych należy współpraca z urzędem i innymi podmiotami w zakresie ich wyłapywania.
10. Do zadań sekcji d/s prowadzenia handlu na targowiskach miejskich należy kontrola prowadzenia handlu w mieście i zbieranie opłat targowych.
11. Do zadań Referatu Obrony Cywilnej należy:
a) kierowanie i koordynowanie realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na terenie gminy,
dotyczących w szczególności:
- planowania działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
- przygotowania i kierowania formacjami obrony cywilnej,
- przygotowania i zapewnienia działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemów wczesnego ostrzegania,
- opracowania planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych,
- organizowania i prowadzenia szkoleń formacji obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- kierowania w razie potrzeby przygotowaniem ewakuacji (przyjęcia) ludności oraz koordynowania tych działań,
- kierowania i koordynowania akcjami ratunkowymi w czasie wojny,
- ustalania zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym działającym na terenie gminy,
- dokonywania oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowania przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
- planowania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
- planowania i realizacji zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także zapewnienia odpowiednich warunków, przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
- koordynowania przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- współdziałania w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska oraz w usuwaniu ich skutków, organizowanych przez inne organy,
b) wykonywanie zadań w zakresie spraw obronnych, a w szczególności:
- opracowanie oraz aktualizowanie planu obrony obiektu Urzędu Miasta na czas wojny,
- opracowanie oraz aktualizowanie regulaminu organizacyjnego na czas wojny,
- opracowanie oraz aktualizowanie dokumentacji obronnej Urzędu Miasta na czas wojny,
- organizacja oraz nadzór szkolenia obronnego kadry kierowniczej Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi,
- prowadzenie gminnych gier lub ćwiczeń obronnych oraz nadzór nad powyższym w jednostkach organizacyjnych podległych Burmistrzowi,
c) wykonywanie zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem organów miasta nad ochroną przeciwpożarową w stosunku do ich jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpożarowej Urzędu,
- współdziałanie z Powiatową Komendą Państwowej Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
d) wykonywanie zadań w zakresie obrony przeciwpowodziowej:
- organizacja i utrzymanie w gotowości do działania Miejskiego Zespołu Reagowania,
- opracowanie oraz aktualizowanie planu operacyjnego ochrony przeciwpowodziowej terenów miasta,
- planowanie sił i środków do walki z zagrożeniem powodziowym,
- planowanie oraz organizacja ewakuacji ludności miasta z terenów zagrożonych powodzią,
- organizacja oraz prowadzenie szkoleń członów Miejskiego Zespołu Reagowania oraz kadry kierowniczej Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi,
- powszechna edukacja mieszkańców terenów miasta zagrożonych powodzią,
e) wykonywanie zadań w zakresie ochrony tajemnicy i informacji niejawnych:
- organizacja i ochrona informacji niejawnych w Urzędzie Miejskim,
- prowadzenie postępowań sprawdzających wobec osób wyznaczonych na stanowiska służbowe, związanych z zachowaniem tajemnicy,
- nadzór nad wytwarzaniem, przetwarzaniem oraz obiegiem informacji niejawnych w Urzędzie Miejskim,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów z zakresu informacji niejawnych w Urzędzie Miejskim,
- prowadzenie szkoleń kadry kierowniczej oraz pracowników Urzędu Miejskiego z zakresu ochrony informacji niejawnych,
f) prowadzenie kancelarii tajnej,
g) prowadzenie magazynu Obrony Cywilnej i sprzętu przeciwpowodziowego.
§ 8.
1. Strażnik jest wyposażony w środki przymusu bezpośredniego, będące na wyposażeniu Komendy Straży, które może stosować wobec osób uniemożliwiających wykonywanie przez niego zadań określonych w ustawie.
2. Na wyposażenie indywidualne strażnika, o którym mowa w ust.1, składa się:
-pałka obronna wielofunkcyjna,
-kajdanki,
-ręczny miotacz gazu,
-paralizator elektryczny.
3. Strażnik może stosować środki, o których mowa w ust.2, w przypadkach odpowiadającym potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędnych do osiągnięcia podporządkowania się wydanym poleceniom.
2. Na wyposażenie indywidualne strażnika, o którym mowa w ust.1, składa się:
-pałka obronna wielofunkcyjna,
-kajdanki,
-ręczny miotacz gazu,
-paralizator elektryczny.
3. Strażnik może stosować środki, o których mowa w ust.2, w przypadkach odpowiadającym potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędnych do osiągnięcia podporządkowania się wydanym poleceniom.
§ 9.
1. Strażnik ma przyznane prawo do obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych (tzw. monitoring wizyjny).
2. Strażnik ma prawo do przetwarzania danych osobowych – bez wiedzy i zgody osoby, których dane te dotyczą – uzyskanych w wyniku wykonywania czynności podejmowanych w postępowaniu w sprawach o wykroczenia oraz uzyskanych z rejestrów, ewidencji i zbiorów, do których Straż posiada dostęp tj:
- do bazy danych centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców (tzw. CEPIK),
- do danych ze zbiorów meldunkowych, zbiorów PESEL, oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
2. Strażnik ma prawo do przetwarzania danych osobowych – bez wiedzy i zgody osoby, których dane te dotyczą – uzyskanych w wyniku wykonywania czynności podejmowanych w postępowaniu w sprawach o wykroczenia oraz uzyskanych z rejestrów, ewidencji i zbiorów, do których Straż posiada dostęp tj:
- do bazy danych centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców (tzw. CEPIK),
- do danych ze zbiorów meldunkowych, zbiorów PESEL, oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
§ 10.
1. Strażnik ma prawo podejmować samodzielne decyzje o przemieszczeniu lub usunięciu pojazdu z drogi na koszt właściciela w sytuacji pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu.
2. Strażnik ma przyznane prawo do dawania poleceń lub sygnałów uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze.
2. Strażnik ma przyznane prawo do dawania poleceń lub sygnałów uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze.
§ 11.
1. Strażnik podczas wykonywania czynności służbowych nosi stosowne umundurowanie, które zostało mu przydzielone na czas służby w Straży, legitymację służbową, znak identyfikacyjny oraz emblemat miasta Żagania.
2. Wyposażenie i umundurowanie Straż otrzymuje zgodnie z obowiązującymi przepisami
2. Wyposażenie i umundurowanie Straż otrzymuje zgodnie z obowiązującymi przepisami
§ 12
1.Stan osobowy Straży wynosi docelowo 12 etatów w tym 2 etaty przewidziane do obsługi handlu na targowiskach miejskich.
2.Komendant oraz Strażnicy Miejscy zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę.
2.Komendant oraz Strażnicy Miejscy zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę.
§ 13
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie obowiązujące przepisy, a w szczególności ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. k 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.)
§ 14
Zmian w Regulaminie dokonuje się w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
§ 15
Traci moc uchwała Nr XLV/58/2006 Rady Miejskiej w Żaganiu z dnia 24 lipca 2006r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Straży Miejskiej Miasta Żagania.
§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Komendantowi Straży Miejskiej.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodniczący Rady
Miasta Żagań
Zdzisław Mirski
Miasta Żagań
Zdzisław Mirski
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Magdalena Wiadomska-Łażewska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2007-01-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Wiadomska-Łażewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2007-01-16 12:53:53 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2007-01-16 12:54:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2007-01-16 12:53:53 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4004 raz(y) |