ˆ

Akty prawne

Szczegóły informacji

XXXVIII/123/2005

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: brak

Kadencja: brak

Data wejścia w życie: 2005-12-29

Data podjęcia/podpisania: 2005-12-29

Tytuł aktu:

w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok.

Treść:

UCHWAŁA NR XXXVIII/123/2005
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2005 r.

w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na 2006 rok.

Na podstawie art.4 ust.1 i 2 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz.1231 z późn. zm.) u c h w a l a się, co następuje:
§ 1
1. Uchwala się Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r.
2. Program, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Żagań.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
 
Przewodniczący Rady
Miasta Żagań

Marian Łęcki

Załącznik
do Uchwały Nr XXXVIII/123/2005 Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2005 r.
 
PROGRAM
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
W GMINIE MIEJSKIEJ ŻAGAŃ NA 2006 R.

1. Postanowienia ogólne.
2. Cele Miejskiego Programu na 2006 r.
3. Zadania Miejskiego Programu na 2006 r.
4. Preliminarz dochodów i wydatków na 2006 r.

Postanowienia ogólne

Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r. jest kontynuacją zadań realizowanych w mieście Żagań od 1997 r. Zadania ujęte w Programie są inicjowane przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, powoływaną przez Burmistrza Miasta w drodze zarządzenia. Osobą odpowiedzialną za realizację Programu i koordynację realizacji poszczególnych zadań i projektów jest Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.

Finansowanie Programu.
Ustawa wskazuje gminom źródła pozyskiwania środków finansowych na realizację zadań: „W celu pozyskiwania dodatkowych środków na prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych gminy pobierają opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych” (art. 111). Opłata ta stanowi dochód gminy, który w całości jest przekazywany na realizację zadań ujętych w programie. Zgodnie z art. 182 cytowanej ustaw dochody z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych „wykorzystywane będą na realizację gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i nie mogą być przeznaczane na inne cele.” Oznacza to, że środki pochodzące z opłat są ściśle powiązane z finansowaniem zadań gminnego programu i nie można ich wykorzystać na inne zadania, niemające z nim merytorycznego związku.


Cele Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r.

Jako główne zadania programu przyjmuje się: zapobieganie powstawaniu nowych problemów alkoholowych, zmniejszenie rozmiarów aktualnie występujących oraz zwiększenie zasobów niezbędnych do radzenia sobie z problemami już istniejącymi. Ideą stojącą za zasadą pomocniczości jest założenie, że im bardziej bierze się pod uwagę odbiorcę działań tym skuteczniej i plastyczniej – w zależności od lokalnych potrzeb – mogą być planowane zadania i dystrybuowane środki. Dlatego tak istotne jest przygotowanie lokalnej diagnozy pozwalającej ocenić aktualny stan problemów alkoholowych, zasobów i efektów podejmowanych działań oraz publikowanie wyników tych badań w środowisku lokalnym. W 2006 r. planuje się przeprowadzenie profesjonalnych badań powierzając ich realizację odpowiednim firmom lub jednostkom naukowym. Należy bowiem pamiętać, że jednym z podstawowych standardów w ocenie efektywności działań jest tzw. audyt zewnętrzny, będący ważnym dopełnieniem wewnętrznych mechanizmów kontroli i oceny realizacji różnych projektów oraz ich wpływu na ogólne cele, jakie sformułowano w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. W roku 2006 w/w cele główne, kontynuując działania z lat poprzednich, planuje się zrealizować poprzez następujące cele szczegółowe:

1. Tworzenie dzieciom i młodzieży warunków do trzeźwego i zdrowego stylu życia m.in. poprzez organizację czasu wolnego.

2. Zapewnienie dzieciom i młodzieży dostępu do programów profilaktycznych.

3. Prowadzenie edukacji publicznej i szkoleń przedstawicieli różnych profesji z zakresu problemów alkoholowych.

4. Zapewnienie pomocy wychowawczej i socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym.

5. Zmniejszanie rozmiarów naruszeń prawa związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych poprzez prowadzenie regularnych kontroli punktów sprzedaży.

6. Zapewnienie dostępności profesjonalnej terapii dla osób uzależnionych i współuzależnionych.

7. Promowanie trzeźwego stylu życia poprzez współpracę z mediami lokalnymi oraz wspieranie środowisk abstynenckich.

Zadania Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Zgodnie z postanowieniami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi do głównych zadań gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych należą:

I. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
V. Kontrola podmiotów prowadzących sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.


I. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;

1. Finansowanie zajęć terapeutycznych organizowanych przez Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynenta dla osób uzależnionych i współuzależnionych.

2. Wspieranie działalności grup samopomocowych w Klubie Abstynenta.

3. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla personelu medycznego, członków komisji, osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi w celu podniesienia kwalifikacji.

4. Dofinansowanie obozu terapeutycznego dla osób uzależnionych i ich rodzin w Ciborzu w okresie letnim.

5. Dofinansowanie organizacji Zlotu Klubów Abstynentów z terenu województwa lubuskiego.

6. Finansowanie dyżurów psychologa klinicznego dla osób uzależnionych w Poradni Zdrowia Psychicznego przy Niepublicznej Przychodni „KORMED” w Żaganiu.

7. Wspieranie działalności Żagańskiego Stowarzyszenia Klubu Abstynenta poprzez tworzenie bazy materialnej.

8. Uzupełnienie wyposażenia placówek w pomoce i sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć terapeutycznych i profilaktycznych,

II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;

Realizacja tego zadania będzie odbywać się poprzez:
1. Dofinansowanie działalności świetlic socjoterapeutycznych na terenie naszego miasta,

2. Organizowanie obozów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,

3. Wspieranie działalności grup samopomocowych w tym m.in. grupy Al-Anon przy Klubie Abstynenta,

4. Finansowanie lub dofinansowanie szkoleń pedagogów, psychologów i nauczycieli w zakresie wdrażania i realizacji programów profilaktycznych w szkołach,

5. Współpraca z instytucjami zajmującymi się m.in. pomocą ofiarom przemocy:
 Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
 Komendą Powiatową Policji,
 Stowarzyszeniem Klubu Abstynentów,
 Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
 Strażą Miejską.

6. Organizowanie, dofinansowanie lub finansowanie szkoleń indywidualnych osób lub grup zawodowych w zakresie pomocy ofiarom przemocy.

7. Zakup wyposażenia dla organizacji, stowarzyszeń i szkół realizujących programy profilaktyczne i terapeutyczne.

8. Organizacja i sfinansowanie półkolonii letnich i zimowych na bazie stowarzyszeń, szkół i organizacji.

9. Dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.

10. Organizowanie i dofinansowanie obozu terapeutycznego dla rodzin z problemem alkoholowym.

11. Realizacja programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy np. „Dotyk dobry i zły”.

III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;

Realizacja tego zadania odbywać się będzie m.in. poprzez:
1. Wdrażanie i realizację następujących programów profilaktycznych w szkołach:
a) 1 edycja Programu Elementarz 7 Kroków (Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1, 2, 3, 4, 5, 7,)
b) Program NOE (Gimnazjum Nr 1 i Nr 2)
c) Program Nasze Spotkania (Z. S . Mech., L.O, ZSTH – 6 oddziałów)
d) Program „Dotyk dobry i zły” (KL. VI SP NR 1, 2, 3, 4, 5, 7,)
e) Program „Jestem OK.” (kl. IV i V SP 1, 2, 3, 4, 5, 7)
f) Program „Bądź wolny” (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1, 2, 3, 4, 5, 7).

2. Zakup literatury dla realizowanych w szkołach programów profilaktycznych, czasopism, książek, taśm wideo z przeznaczeniem dla organizacji realizujących zadania z zakresu profilaktyki.

3. Dofinansowanie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych.

4. Opłata za wydruk wydawnictw, gazetek szkolnych poświęconych problematyce uzależnień i promocji zdrowego stylu życia.

5. Sfinansowanie spektakli, przedstawień, wykładów i szkoleń dla dzieci i młodzieży dotyczących zdrowego stylu życia.

6. Dofinansowanie działalności Klubu Internetowego SMALL-e dla dzieci i młodzieży w Żagańskim Pałacu Kultury.

7. Wspieranie dokształcania w zakresie profilaktyki uzależnień.

8. Promowanie zdrowego stylu życia na terenie obiektów sportowych.

9. Współpraca z prasą lokalną i mediami poprzez umieszczanie artykułów dot. działalności profilaktycznej i terapeutycznej na terenie miasta Żagania m.in. w Gazecie Lubuskiej, Gazecie Regionalnej, telewizji kablowej.

10. Współuczestnictwo w kampaniach profilaktyczno-edukacyjnych z zakresu uzależnień.

11. Organizację imprez i festynów trzeźwościowych dla dzieci i młodzieży np. z okazji Dnia Dziecka, Pierwszego Dnia Wiosny, Mikołajek.

12. Wspieranie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.


IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;

W ramach tego zadania zakłada się dalszy wzrost zaangażowania organizacji pozarządowych w realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez:

1. Dofinansowanie kosztów utrzymania organizacji statutowo zajmujących się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych (Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynentów).

2. Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych realizujących zadania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych m.in. Stowarzyszenie Klubu Abstynentów, Parafialny Zespół „CARITAS” przy Parafii św. Józefa, Stowarzyszenie Rodzin Katolickich przy Parafii Nawiedzenia NNMP.

3. Doposażenie świetlic socjoterapeutycznych w materiały i sprzęt.

4. Dofinansowanie obozu terapeutycznego w Ciborzu dla rodzin z problemem alkoholowym organizowanego przez Klub Abstynenta.

5. Zorganizowanie dostępu do szkoleń przedstawicieli różnych zawodów stykających się w swej pracy z osobami z problemem alkoholowym i członkami ich rodzin

6. Dofinansowanie klubów sportowych, organizacji, stowarzyszeń, parafii, które organizują imprezy, festyny trzeźwościowe promujące zdrowy styl życia.

V. Kontrola podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż napojów
Alkoholowych oraz podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów dot. sprzedaży napojów alkoholowych.

1. Kontroli podlegają wszystkie podmioty gospodarcze prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.

2. Kontrolę przeprowadzają:

a) upoważnieni przez Burmistrza pracownicy Urzędu Miasta,
b) członkowie Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
c) funkcjonariusze Straży Miejskiej w zakresie:
- przestrzegania porządku publicznego wokół miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
- przestrzegania ustawowego zakazu sprzedawania napojów alkoholowych osobom nieletnim i nietrzeźwym,
- przestrzegania ustawowego zakazu reklamowania napojów alkoholowych,
- czasu otwarcia placówek handlowych i gastronomicznych.

3. Zakres kontroli:

a) zgodność prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z aktualnie ważnym zezwoleniem,
b) przestrzegania warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwość i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
c) zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości ...

4. Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych, których zakres określono w pkt 3, przeprowadzane są przez co najmniej dwie osoby, bez uprzedniego powiadomienia kontrolowanego.

5. Osoby upoważnione do dokonywania kontroli mają prawo do:

a) wstępu na teren nieruchomości, obiektu, lokalu lub ich części, gdzie jest prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, w takich dniach i godzinach, w jakich jest prowadzona ta działalność,

b) żądania pisemnych lub ustnych wyjaśnień oraz okazania zezwolenia.

6. Czynności kontrolnych w przypadku, o których mowa w pkt 3 dokonuje się w obecności kontrolowanego, osoby zastępującej kontrolowanego lub przez niego zatrudnionej.

7. Podmiot kontrolowany obowiązany jest zapewnić warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli.

8. Z przeprowadzanej kontroli sporządza się protokół, który wraz z wnioskami niezwłocznie przekazuje się do organu wydającego zezwolenia.

9. Na podstawie wyników kontroli organ wydający zezwolenia wzywa podmiot gospodarczy do usunięcia stwierdzonych uchybień w wyznaczonym terminie, o ile nie są one podstawą do cofnięcia zezwolenia lub wszczyna postępowanie o cofnięciu zezwolenia bądź podejmuje inne działania przewidziane prawem.

10. Jednostka kontrolowana w terminie do 30 dni od dnia otrzymania wezwania do usunięcia stwierdzonych uchybień, przesyła do organu wydającego zezwolenia informację o wykonaniu zaleceń.

Preliminarz
Dochodów i Wydatków na 2006 r.
 
I. Dochody:
1.Dział 756 rozdz. 75618 § 0480– 380.000 zł
Dochody z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
II. Wydatki:
Dział 851 „Ochrona Zdrowia”
Rozdział 85154 „Przeciwdziałanie Alkoholizmowi” – 380.000 zł
Wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi.

§ 2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 10.000 zł

§ 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne – 2.569 zł

§ 4120 Składki na fundusz pracy – 388 zł

§ 4170 Wynagrodzenia bezosobowe – 111.574 zł
1. Wydanie opinii przez biegłego psychologa i psychiatrę – 11.000 zł

2. Dieta za udział w posiedzeniach zespołu motywującego do leczenia osoby uzależnione od alkoholu oraz kontrole sklepów i lokali gastronomicznych – 4.000 zł

3. Opłata za zajęcia z dziećmi i młodzieżą w ramach programów profilaktycznych – 12.800 zł tj.:
a) 1 edycja Programu Elementarz 7 Kroków (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 4.000 zł,
b) Program NOE (Gimnazjum Nr 1 i Nr 2) – 1.500 zł,
c) Program Nasze Spotkania (ZSM, LO, ZSTH – 6 oddziałów) – 4.000 zł,
d) Program „Dotyk dobry i zły” (SP NR 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 520 zł,
e) Program „Jestem OK.” (PSP 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 600 zł,
f) Program „Bądź wolny” (PSP 1, 2. 3, 4, 5, 7) – 1.180 zł,
g) Inne programy profilaktyczne dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – 1.000 zł.

4. Sfinansowanie dyżurów psychologa klinicznego dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin – 15.300 zł.

5. Świadczenia za prowadzenie zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych oraz pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży – 42.000 zł.

6. Wynagrodzenie ryczałtowe dla gospodarza Klubu Abstynenta – 8.674 zł za:
a) pełnienie dyżurów w Klubie dla grup AA,
b) wykonywanie prac porządkowych.

7. Obsługa finansowa działalności Klubu Abstynenta – 1.200 zł. (12 m-cy x 100 zł)

8. Wynagrodzenie roczne sekretarza Komisji – 3.600 zł. (300 zł x 12 m-cy)

9. Świadczenia za prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych podczas półkolonii organizowanych na bazie stowarzyszeń, szkół publicznych i organizacji – 13.000 zł.

§4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 76.100 zł.
a) Zakup artykułów szkolnych, gier i innych materiałów do zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych – 1.000 zł.
b) Zakup wyposażenia dla organizacji, stowarzyszeń, szkół realizujących programy profilaktyczne i terapeutyczne (Stowarzyszenia Rodzin Katolickich, Stowarzyszenie Klubu Abstynenta, MAG, PTTK, kluby sportowe, PCK, ZHP, Parafie i inne) – 5.000 zł.
c) Zakup literatury dla realizowanych w szkołach programów profilaktycznych, czasopism, książek, taśm wideo, środków czystości, materiałów budowlanych i innych materiałów z przeznaczeniem dla organizacji realizujących zadania z zakresu profilaktyki – 6.000 zł.
d) Zakup materiałów na organizację kursów, szkoleń, wykładów, seminariów dla uczniów, pedagogów szkolnych, kuratorów, personelu medycznego, członków komisji ds. profilaktyki – 500 zł.
e) Zakup materiałów, nagród, artykułów spożywczych, napojów na organizowane festyny, imprezy trzeźwościowe, mitingi i konkursy dotyczące zdrowego stylu życia np. zabawa karnawałowa, Powitanie Wiosny, Dzień Dziecka, zabawy dla dzieci ze świetlic, Młodzieżowe Dni Sportu i inne – 12.000 zł.
f) Zakup materiałów na organizację półkolonii, kolonii i obozów terapeutycznych – 4.100 zł.
g) Zakup artykułów spożywczych dla potrzeb dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych (słodkie bułki, jogurty, słodycze i inne) – 46.000 zł.
h) Zakup materiałów na organizację imprez, konkursów dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – 1.500 zł.
§ 4260 Zakup energii – 11.420 zł.
1. Opłaty za dostawę do Klubu Abstynenta
a) energii elektrycznej – 1.170 zł.
b) centralnego ogrzewania – 5.800 zł.
c) wody i odprowadzania ścieków – 550 zł.

2. Opłata za gaz dla świetlicy Stowarzyszenia Rodzin Katolickich przy Parafii NNMP i PZ „CARITAS” przy Parafii św. Józefa – 3.900 zł.

§ 4270 Zakup usług remontowych – 7.500 zł.
1. Remont dachu w budynku Żagańskiego Stowarzyszenia Klubu Abstynenta.

§ 4300 Zakup usług pozostałych – 157.231 zł.
1. Opłaty telefoniczne w Klubie Abstynenta (abonament) – 900 zł.

2. Opłaty za wywóz nieczystości stałych w Klubie Abstynenta – 130 zł.

3. Opłata za wykonanie tablic informacyjnych, wydruk wydawnictw, gazetek szkolnych poświęconych problematyce uzależnień i promocji zdrowego stylu życia (bilbordy, broszury i inne) – 500 zł.

4. Usługi transportowe w zakresie przewozu osób i dzieci w ramach turnusów rehabilitacyjnych, półkolonii, festynów, wycieczek oraz innych imprez promujących zdrowy styl życia organizowanych przez szkoły, świetlice socjoterapeutyczne i inne organizacje realizujące zadania z zakresu profilaktyki – 3.000 zł.

5. Opłaty za dokształcanie pedagogów, personelu medycznego, członków komisji, osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi od alkoholu – 2.000 zł.

6. Sfinansowanie turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci – 55.000 zł.
a) obozy zimowe – 22.000 zł.
b) obozy letnie – 33.000 zł.

7. Sfinansowanie półkolonii na bazie stowarzyszeń, szkół publicznych i organizacji (programy profilaktyczne, wyżywienie, seanse filmowe, wycieczki, zabawy i inne) – 37.000 zł.

8. Sfinansowanie terapii systemowej dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin – 21.100 zł.

9. Dofinansowanie obozu i zajęć terapeutycznych organizowanych przez Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynenta dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu – 4.000 zł.

10. Dofinansowanie Zlotu Klubów Abstynenta – 3.500 zł.

11. Sfinansowanie organizacji imprez, festynów trzeźwościowych, wycieczek, koncertów dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych organizowanych przez szkoły, OSiR, ŻPK, Parafie, ZHP, Stowarzyszenia, Samorządową Szkołę Muzyczną II st. i inne organizacje (opłata zespołów muzycznych, programów i innych kosztów) – 14.101 zł.

12. Wynagrodzenia za spektakle, przedstawienia, wykłady i szkolenia dla młodzieży dotyczące zdrowego stylu życia i zapobiegania uzależnieniom (pierwszy dzień wiosny, majówka rodzinna, Dzień Dziecka, rozpoczęcie i zakończenie wakacji, Jarmark Michała, imprezy mikołajkowe itp.) – 3.000 zł.

13. Promowanie zdrowego stylu życia na terenie obiektów sportowych przez żagańskie kluby sportowe – 6.000 zł.

14. Przygotowanie lokalnej diagnozy problemów alkoholowych – 7.000 zł.

§ 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet – 1.218 zł.

§ 4410 Podróże służbowe krajowe – 2.000 zł.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jerzy Czapracki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jerzy Czapracki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-30 13:20:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-30 13:32:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-30 13:20:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1990 raz(y)