Akty prawne
Szczegóły informacji
XXXVIII/123/2005
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: brak
Kadencja: brak
Data wejścia w życie: 2005-12-29
Data podjęcia/podpisania: 2005-12-29
Tytuł aktu:
w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok.
Treść:
UCHWAŁA NR XXXVIII/123/2005
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2005 r.
w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na 2006 rok.
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2005 r.
w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na 2006 rok.
Na podstawie art.4 ust.1 i 2 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz.1231 z późn. zm.) u c h w a l a się, co następuje:
§ 1
1. Uchwala się Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r.
2. Program, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
2. Program, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Żagań.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodniczący Rady
Miasta Żagań
Marian Łęcki
Miasta Żagań
Marian Łęcki
Załącznik
do Uchwały Nr XXXVIII/123/2005 Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2005 r.
do Uchwały Nr XXXVIII/123/2005 Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2005 r.
PROGRAM
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
W GMINIE MIEJSKIEJ ŻAGAŃ NA 2006 R.
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
W GMINIE MIEJSKIEJ ŻAGAŃ NA 2006 R.
1. Postanowienia ogólne.
2. Cele Miejskiego Programu na 2006 r.
3. Zadania Miejskiego Programu na 2006 r.
4. Preliminarz dochodów i wydatków na 2006 r.
Postanowienia ogólne
Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r. jest kontynuacją zadań realizowanych w mieście Żagań od 1997 r. Zadania ujęte w Programie są inicjowane przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, powoływaną przez Burmistrza Miasta w drodze zarządzenia. Osobą odpowiedzialną za realizację Programu i koordynację realizacji poszczególnych zadań i projektów jest Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.
Finansowanie Programu.
Ustawa wskazuje gminom źródła pozyskiwania środków finansowych na realizację zadań: „W celu pozyskiwania dodatkowych środków na prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych gminy pobierają opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych” (art. 111). Opłata ta stanowi dochód gminy, który w całości jest przekazywany na realizację zadań ujętych w programie. Zgodnie z art. 182 cytowanej ustaw dochody z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych „wykorzystywane będą na realizację gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i nie mogą być przeznaczane na inne cele.” Oznacza to, że środki pochodzące z opłat są ściśle powiązane z finansowaniem zadań gminnego programu i nie można ich wykorzystać na inne zadania, niemające z nim merytorycznego związku.
Cele Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r.
Jako główne zadania programu przyjmuje się: zapobieganie powstawaniu nowych problemów alkoholowych, zmniejszenie rozmiarów aktualnie występujących oraz zwiększenie zasobów niezbędnych do radzenia sobie z problemami już istniejącymi. Ideą stojącą za zasadą pomocniczości jest założenie, że im bardziej bierze się pod uwagę odbiorcę działań tym skuteczniej i plastyczniej – w zależności od lokalnych potrzeb – mogą być planowane zadania i dystrybuowane środki. Dlatego tak istotne jest przygotowanie lokalnej diagnozy pozwalającej ocenić aktualny stan problemów alkoholowych, zasobów i efektów podejmowanych działań oraz publikowanie wyników tych badań w środowisku lokalnym. W 2006 r. planuje się przeprowadzenie profesjonalnych badań powierzając ich realizację odpowiednim firmom lub jednostkom naukowym. Należy bowiem pamiętać, że jednym z podstawowych standardów w ocenie efektywności działań jest tzw. audyt zewnętrzny, będący ważnym dopełnieniem wewnętrznych mechanizmów kontroli i oceny realizacji różnych projektów oraz ich wpływu na ogólne cele, jakie sformułowano w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. W roku 2006 w/w cele główne, kontynuując działania z lat poprzednich, planuje się zrealizować poprzez następujące cele szczegółowe:
1. Tworzenie dzieciom i młodzieży warunków do trzeźwego i zdrowego stylu życia m.in. poprzez organizację czasu wolnego.
2. Zapewnienie dzieciom i młodzieży dostępu do programów profilaktycznych.
3. Prowadzenie edukacji publicznej i szkoleń przedstawicieli różnych profesji z zakresu problemów alkoholowych.
4. Zapewnienie pomocy wychowawczej i socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym.
5. Zmniejszanie rozmiarów naruszeń prawa związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych poprzez prowadzenie regularnych kontroli punktów sprzedaży.
6. Zapewnienie dostępności profesjonalnej terapii dla osób uzależnionych i współuzależnionych.
7. Promowanie trzeźwego stylu życia poprzez współpracę z mediami lokalnymi oraz wspieranie środowisk abstynenckich.
Zadania Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Zgodnie z postanowieniami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi do głównych zadań gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych należą:
I. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
V. Kontrola podmiotów prowadzących sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
I. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
1. Finansowanie zajęć terapeutycznych organizowanych przez Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynenta dla osób uzależnionych i współuzależnionych.
2. Wspieranie działalności grup samopomocowych w Klubie Abstynenta.
3. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla personelu medycznego, członków komisji, osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi w celu podniesienia kwalifikacji.
4. Dofinansowanie obozu terapeutycznego dla osób uzależnionych i ich rodzin w Ciborzu w okresie letnim.
5. Dofinansowanie organizacji Zlotu Klubów Abstynentów z terenu województwa lubuskiego.
6. Finansowanie dyżurów psychologa klinicznego dla osób uzależnionych w Poradni Zdrowia Psychicznego przy Niepublicznej Przychodni „KORMED” w Żaganiu.
7. Wspieranie działalności Żagańskiego Stowarzyszenia Klubu Abstynenta poprzez tworzenie bazy materialnej.
8. Uzupełnienie wyposażenia placówek w pomoce i sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć terapeutycznych i profilaktycznych,
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
Realizacja tego zadania będzie odbywać się poprzez:
1. Dofinansowanie działalności świetlic socjoterapeutycznych na terenie naszego miasta,
2. Organizowanie obozów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
3. Wspieranie działalności grup samopomocowych w tym m.in. grupy Al-Anon przy Klubie Abstynenta,
4. Finansowanie lub dofinansowanie szkoleń pedagogów, psychologów i nauczycieli w zakresie wdrażania i realizacji programów profilaktycznych w szkołach,
5. Współpraca z instytucjami zajmującymi się m.in. pomocą ofiarom przemocy:
Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
Komendą Powiatową Policji,
Stowarzyszeniem Klubu Abstynentów,
Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
Strażą Miejską.
6. Organizowanie, dofinansowanie lub finansowanie szkoleń indywidualnych osób lub grup zawodowych w zakresie pomocy ofiarom przemocy.
7. Zakup wyposażenia dla organizacji, stowarzyszeń i szkół realizujących programy profilaktyczne i terapeutyczne.
8. Organizacja i sfinansowanie półkolonii letnich i zimowych na bazie stowarzyszeń, szkół i organizacji.
9. Dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
10. Organizowanie i dofinansowanie obozu terapeutycznego dla rodzin z problemem alkoholowym.
11. Realizacja programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy np. „Dotyk dobry i zły”.
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;
Realizacja tego zadania odbywać się będzie m.in. poprzez:
1. Wdrażanie i realizację następujących programów profilaktycznych w szkołach:
a) 1 edycja Programu Elementarz 7 Kroków (Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1, 2, 3, 4, 5, 7,)
b) Program NOE (Gimnazjum Nr 1 i Nr 2)
c) Program Nasze Spotkania (Z. S . Mech., L.O, ZSTH – 6 oddziałów)
d) Program „Dotyk dobry i zły” (KL. VI SP NR 1, 2, 3, 4, 5, 7,)
e) Program „Jestem OK.” (kl. IV i V SP 1, 2, 3, 4, 5, 7)
f) Program „Bądź wolny” (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1, 2, 3, 4, 5, 7).
2. Zakup literatury dla realizowanych w szkołach programów profilaktycznych, czasopism, książek, taśm wideo z przeznaczeniem dla organizacji realizujących zadania z zakresu profilaktyki.
3. Dofinansowanie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych.
4. Opłata za wydruk wydawnictw, gazetek szkolnych poświęconych problematyce uzależnień i promocji zdrowego stylu życia.
5. Sfinansowanie spektakli, przedstawień, wykładów i szkoleń dla dzieci i młodzieży dotyczących zdrowego stylu życia.
6. Dofinansowanie działalności Klubu Internetowego SMALL-e dla dzieci i młodzieży w Żagańskim Pałacu Kultury.
7. Wspieranie dokształcania w zakresie profilaktyki uzależnień.
8. Promowanie zdrowego stylu życia na terenie obiektów sportowych.
9. Współpraca z prasą lokalną i mediami poprzez umieszczanie artykułów dot. działalności profilaktycznej i terapeutycznej na terenie miasta Żagania m.in. w Gazecie Lubuskiej, Gazecie Regionalnej, telewizji kablowej.
10. Współuczestnictwo w kampaniach profilaktyczno-edukacyjnych z zakresu uzależnień.
11. Organizację imprez i festynów trzeźwościowych dla dzieci i młodzieży np. z okazji Dnia Dziecka, Pierwszego Dnia Wiosny, Mikołajek.
12. Wspieranie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
W ramach tego zadania zakłada się dalszy wzrost zaangażowania organizacji pozarządowych w realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez:
1. Dofinansowanie kosztów utrzymania organizacji statutowo zajmujących się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych (Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynentów).
2. Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych realizujących zadania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych m.in. Stowarzyszenie Klubu Abstynentów, Parafialny Zespół „CARITAS” przy Parafii św. Józefa, Stowarzyszenie Rodzin Katolickich przy Parafii Nawiedzenia NNMP.
3. Doposażenie świetlic socjoterapeutycznych w materiały i sprzęt.
4. Dofinansowanie obozu terapeutycznego w Ciborzu dla rodzin z problemem alkoholowym organizowanego przez Klub Abstynenta.
5. Zorganizowanie dostępu do szkoleń przedstawicieli różnych zawodów stykających się w swej pracy z osobami z problemem alkoholowym i członkami ich rodzin
6. Dofinansowanie klubów sportowych, organizacji, stowarzyszeń, parafii, które organizują imprezy, festyny trzeźwościowe promujące zdrowy styl życia.
V. Kontrola podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż napojów
Alkoholowych oraz podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów dot. sprzedaży napojów alkoholowych.
1. Kontroli podlegają wszystkie podmioty gospodarcze prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.
2. Kontrolę przeprowadzają:
a) upoważnieni przez Burmistrza pracownicy Urzędu Miasta,
b) członkowie Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
c) funkcjonariusze Straży Miejskiej w zakresie:
- przestrzegania porządku publicznego wokół miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
- przestrzegania ustawowego zakazu sprzedawania napojów alkoholowych osobom nieletnim i nietrzeźwym,
- przestrzegania ustawowego zakazu reklamowania napojów alkoholowych,
- czasu otwarcia placówek handlowych i gastronomicznych.
3. Zakres kontroli:
a) zgodność prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z aktualnie ważnym zezwoleniem,
b) przestrzegania warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwość i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
c) zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości ...
4. Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych, których zakres określono w pkt 3, przeprowadzane są przez co najmniej dwie osoby, bez uprzedniego powiadomienia kontrolowanego.
5. Osoby upoważnione do dokonywania kontroli mają prawo do:
a) wstępu na teren nieruchomości, obiektu, lokalu lub ich części, gdzie jest prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, w takich dniach i godzinach, w jakich jest prowadzona ta działalność,
b) żądania pisemnych lub ustnych wyjaśnień oraz okazania zezwolenia.
6. Czynności kontrolnych w przypadku, o których mowa w pkt 3 dokonuje się w obecności kontrolowanego, osoby zastępującej kontrolowanego lub przez niego zatrudnionej.
7. Podmiot kontrolowany obowiązany jest zapewnić warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli.
8. Z przeprowadzanej kontroli sporządza się protokół, który wraz z wnioskami niezwłocznie przekazuje się do organu wydającego zezwolenia.
9. Na podstawie wyników kontroli organ wydający zezwolenia wzywa podmiot gospodarczy do usunięcia stwierdzonych uchybień w wyznaczonym terminie, o ile nie są one podstawą do cofnięcia zezwolenia lub wszczyna postępowanie o cofnięciu zezwolenia bądź podejmuje inne działania przewidziane prawem.
10. Jednostka kontrolowana w terminie do 30 dni od dnia otrzymania wezwania do usunięcia stwierdzonych uchybień, przesyła do organu wydającego zezwolenia informację o wykonaniu zaleceń.
2. Cele Miejskiego Programu na 2006 r.
3. Zadania Miejskiego Programu na 2006 r.
4. Preliminarz dochodów i wydatków na 2006 r.
Postanowienia ogólne
Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r. jest kontynuacją zadań realizowanych w mieście Żagań od 1997 r. Zadania ujęte w Programie są inicjowane przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, powoływaną przez Burmistrza Miasta w drodze zarządzenia. Osobą odpowiedzialną za realizację Programu i koordynację realizacji poszczególnych zadań i projektów jest Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.
Finansowanie Programu.
Ustawa wskazuje gminom źródła pozyskiwania środków finansowych na realizację zadań: „W celu pozyskiwania dodatkowych środków na prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych gminy pobierają opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych” (art. 111). Opłata ta stanowi dochód gminy, który w całości jest przekazywany na realizację zadań ujętych w programie. Zgodnie z art. 182 cytowanej ustaw dochody z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych „wykorzystywane będą na realizację gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i nie mogą być przeznaczane na inne cele.” Oznacza to, że środki pochodzące z opłat są ściśle powiązane z finansowaniem zadań gminnego programu i nie można ich wykorzystać na inne zadania, niemające z nim merytorycznego związku.
Cele Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 r.
Jako główne zadania programu przyjmuje się: zapobieganie powstawaniu nowych problemów alkoholowych, zmniejszenie rozmiarów aktualnie występujących oraz zwiększenie zasobów niezbędnych do radzenia sobie z problemami już istniejącymi. Ideą stojącą za zasadą pomocniczości jest założenie, że im bardziej bierze się pod uwagę odbiorcę działań tym skuteczniej i plastyczniej – w zależności od lokalnych potrzeb – mogą być planowane zadania i dystrybuowane środki. Dlatego tak istotne jest przygotowanie lokalnej diagnozy pozwalającej ocenić aktualny stan problemów alkoholowych, zasobów i efektów podejmowanych działań oraz publikowanie wyników tych badań w środowisku lokalnym. W 2006 r. planuje się przeprowadzenie profesjonalnych badań powierzając ich realizację odpowiednim firmom lub jednostkom naukowym. Należy bowiem pamiętać, że jednym z podstawowych standardów w ocenie efektywności działań jest tzw. audyt zewnętrzny, będący ważnym dopełnieniem wewnętrznych mechanizmów kontroli i oceny realizacji różnych projektów oraz ich wpływu na ogólne cele, jakie sformułowano w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. W roku 2006 w/w cele główne, kontynuując działania z lat poprzednich, planuje się zrealizować poprzez następujące cele szczegółowe:
1. Tworzenie dzieciom i młodzieży warunków do trzeźwego i zdrowego stylu życia m.in. poprzez organizację czasu wolnego.
2. Zapewnienie dzieciom i młodzieży dostępu do programów profilaktycznych.
3. Prowadzenie edukacji publicznej i szkoleń przedstawicieli różnych profesji z zakresu problemów alkoholowych.
4. Zapewnienie pomocy wychowawczej i socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym.
5. Zmniejszanie rozmiarów naruszeń prawa związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych poprzez prowadzenie regularnych kontroli punktów sprzedaży.
6. Zapewnienie dostępności profesjonalnej terapii dla osób uzależnionych i współuzależnionych.
7. Promowanie trzeźwego stylu życia poprzez współpracę z mediami lokalnymi oraz wspieranie środowisk abstynenckich.
Zadania Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Zgodnie z postanowieniami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi do głównych zadań gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych należą:
I. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
V. Kontrola podmiotów prowadzących sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
I. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
1. Finansowanie zajęć terapeutycznych organizowanych przez Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynenta dla osób uzależnionych i współuzależnionych.
2. Wspieranie działalności grup samopomocowych w Klubie Abstynenta.
3. Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla personelu medycznego, członków komisji, osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi w celu podniesienia kwalifikacji.
4. Dofinansowanie obozu terapeutycznego dla osób uzależnionych i ich rodzin w Ciborzu w okresie letnim.
5. Dofinansowanie organizacji Zlotu Klubów Abstynentów z terenu województwa lubuskiego.
6. Finansowanie dyżurów psychologa klinicznego dla osób uzależnionych w Poradni Zdrowia Psychicznego przy Niepublicznej Przychodni „KORMED” w Żaganiu.
7. Wspieranie działalności Żagańskiego Stowarzyszenia Klubu Abstynenta poprzez tworzenie bazy materialnej.
8. Uzupełnienie wyposażenia placówek w pomoce i sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć terapeutycznych i profilaktycznych,
II. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
Realizacja tego zadania będzie odbywać się poprzez:
1. Dofinansowanie działalności świetlic socjoterapeutycznych na terenie naszego miasta,
2. Organizowanie obozów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
3. Wspieranie działalności grup samopomocowych w tym m.in. grupy Al-Anon przy Klubie Abstynenta,
4. Finansowanie lub dofinansowanie szkoleń pedagogów, psychologów i nauczycieli w zakresie wdrażania i realizacji programów profilaktycznych w szkołach,
5. Współpraca z instytucjami zajmującymi się m.in. pomocą ofiarom przemocy:
Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
Komendą Powiatową Policji,
Stowarzyszeniem Klubu Abstynentów,
Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
Strażą Miejską.
6. Organizowanie, dofinansowanie lub finansowanie szkoleń indywidualnych osób lub grup zawodowych w zakresie pomocy ofiarom przemocy.
7. Zakup wyposażenia dla organizacji, stowarzyszeń i szkół realizujących programy profilaktyczne i terapeutyczne.
8. Organizacja i sfinansowanie półkolonii letnich i zimowych na bazie stowarzyszeń, szkół i organizacji.
9. Dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
10. Organizowanie i dofinansowanie obozu terapeutycznego dla rodzin z problemem alkoholowym.
11. Realizacja programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy np. „Dotyk dobry i zły”.
III. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;
Realizacja tego zadania odbywać się będzie m.in. poprzez:
1. Wdrażanie i realizację następujących programów profilaktycznych w szkołach:
a) 1 edycja Programu Elementarz 7 Kroków (Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1, 2, 3, 4, 5, 7,)
b) Program NOE (Gimnazjum Nr 1 i Nr 2)
c) Program Nasze Spotkania (Z. S . Mech., L.O, ZSTH – 6 oddziałów)
d) Program „Dotyk dobry i zły” (KL. VI SP NR 1, 2, 3, 4, 5, 7,)
e) Program „Jestem OK.” (kl. IV i V SP 1, 2, 3, 4, 5, 7)
f) Program „Bądź wolny” (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1, 2, 3, 4, 5, 7).
2. Zakup literatury dla realizowanych w szkołach programów profilaktycznych, czasopism, książek, taśm wideo z przeznaczeniem dla organizacji realizujących zadania z zakresu profilaktyki.
3. Dofinansowanie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych.
4. Opłata za wydruk wydawnictw, gazetek szkolnych poświęconych problematyce uzależnień i promocji zdrowego stylu życia.
5. Sfinansowanie spektakli, przedstawień, wykładów i szkoleń dla dzieci i młodzieży dotyczących zdrowego stylu życia.
6. Dofinansowanie działalności Klubu Internetowego SMALL-e dla dzieci i młodzieży w Żagańskim Pałacu Kultury.
7. Wspieranie dokształcania w zakresie profilaktyki uzależnień.
8. Promowanie zdrowego stylu życia na terenie obiektów sportowych.
9. Współpraca z prasą lokalną i mediami poprzez umieszczanie artykułów dot. działalności profilaktycznej i terapeutycznej na terenie miasta Żagania m.in. w Gazecie Lubuskiej, Gazecie Regionalnej, telewizji kablowej.
10. Współuczestnictwo w kampaniach profilaktyczno-edukacyjnych z zakresu uzależnień.
11. Organizację imprez i festynów trzeźwościowych dla dzieci i młodzieży np. z okazji Dnia Dziecka, Pierwszego Dnia Wiosny, Mikołajek.
12. Wspieranie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
IV. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
W ramach tego zadania zakłada się dalszy wzrost zaangażowania organizacji pozarządowych w realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez:
1. Dofinansowanie kosztów utrzymania organizacji statutowo zajmujących się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych (Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynentów).
2. Dofinansowanie działalności organizacji pozarządowych realizujących zadania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych m.in. Stowarzyszenie Klubu Abstynentów, Parafialny Zespół „CARITAS” przy Parafii św. Józefa, Stowarzyszenie Rodzin Katolickich przy Parafii Nawiedzenia NNMP.
3. Doposażenie świetlic socjoterapeutycznych w materiały i sprzęt.
4. Dofinansowanie obozu terapeutycznego w Ciborzu dla rodzin z problemem alkoholowym organizowanego przez Klub Abstynenta.
5. Zorganizowanie dostępu do szkoleń przedstawicieli różnych zawodów stykających się w swej pracy z osobami z problemem alkoholowym i członkami ich rodzin
6. Dofinansowanie klubów sportowych, organizacji, stowarzyszeń, parafii, które organizują imprezy, festyny trzeźwościowe promujące zdrowy styl życia.
V. Kontrola podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż napojów
Alkoholowych oraz podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów dot. sprzedaży napojów alkoholowych.
1. Kontroli podlegają wszystkie podmioty gospodarcze prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.
2. Kontrolę przeprowadzają:
a) upoważnieni przez Burmistrza pracownicy Urzędu Miasta,
b) członkowie Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
c) funkcjonariusze Straży Miejskiej w zakresie:
- przestrzegania porządku publicznego wokół miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
- przestrzegania ustawowego zakazu sprzedawania napojów alkoholowych osobom nieletnim i nietrzeźwym,
- przestrzegania ustawowego zakazu reklamowania napojów alkoholowych,
- czasu otwarcia placówek handlowych i gastronomicznych.
3. Zakres kontroli:
a) zgodność prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z aktualnie ważnym zezwoleniem,
b) przestrzegania warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwość i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
c) zgodność lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości ...
4. Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych, których zakres określono w pkt 3, przeprowadzane są przez co najmniej dwie osoby, bez uprzedniego powiadomienia kontrolowanego.
5. Osoby upoważnione do dokonywania kontroli mają prawo do:
a) wstępu na teren nieruchomości, obiektu, lokalu lub ich części, gdzie jest prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, w takich dniach i godzinach, w jakich jest prowadzona ta działalność,
b) żądania pisemnych lub ustnych wyjaśnień oraz okazania zezwolenia.
6. Czynności kontrolnych w przypadku, o których mowa w pkt 3 dokonuje się w obecności kontrolowanego, osoby zastępującej kontrolowanego lub przez niego zatrudnionej.
7. Podmiot kontrolowany obowiązany jest zapewnić warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli.
8. Z przeprowadzanej kontroli sporządza się protokół, który wraz z wnioskami niezwłocznie przekazuje się do organu wydającego zezwolenia.
9. Na podstawie wyników kontroli organ wydający zezwolenia wzywa podmiot gospodarczy do usunięcia stwierdzonych uchybień w wyznaczonym terminie, o ile nie są one podstawą do cofnięcia zezwolenia lub wszczyna postępowanie o cofnięciu zezwolenia bądź podejmuje inne działania przewidziane prawem.
10. Jednostka kontrolowana w terminie do 30 dni od dnia otrzymania wezwania do usunięcia stwierdzonych uchybień, przesyła do organu wydającego zezwolenia informację o wykonaniu zaleceń.
Preliminarz
Dochodów i Wydatków na 2006 r.
Dochodów i Wydatków na 2006 r.
I. Dochody:
1.Dział 756 rozdz. 75618 § 0480– 380.000 zł
Dochody z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
II. Wydatki:
Dział 851 „Ochrona Zdrowia”
Rozdział 85154 „Przeciwdziałanie Alkoholizmowi” – 380.000 zł
Wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi.
§ 2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 10.000 zł
§ 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne – 2.569 zł
§ 4120 Składki na fundusz pracy – 388 zł
§ 4170 Wynagrodzenia bezosobowe – 111.574 zł
1. Wydanie opinii przez biegłego psychologa i psychiatrę – 11.000 zł
2. Dieta za udział w posiedzeniach zespołu motywującego do leczenia osoby uzależnione od alkoholu oraz kontrole sklepów i lokali gastronomicznych – 4.000 zł
3. Opłata za zajęcia z dziećmi i młodzieżą w ramach programów profilaktycznych – 12.800 zł tj.:
a) 1 edycja Programu Elementarz 7 Kroków (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 4.000 zł,
b) Program NOE (Gimnazjum Nr 1 i Nr 2) – 1.500 zł,
c) Program Nasze Spotkania (ZSM, LO, ZSTH – 6 oddziałów) – 4.000 zł,
d) Program „Dotyk dobry i zły” (SP NR 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 520 zł,
e) Program „Jestem OK.” (PSP 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 600 zł,
f) Program „Bądź wolny” (PSP 1, 2. 3, 4, 5, 7) – 1.180 zł,
g) Inne programy profilaktyczne dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – 1.000 zł.
4. Sfinansowanie dyżurów psychologa klinicznego dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin – 15.300 zł.
5. Świadczenia za prowadzenie zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych oraz pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży – 42.000 zł.
6. Wynagrodzenie ryczałtowe dla gospodarza Klubu Abstynenta – 8.674 zł za:
a) pełnienie dyżurów w Klubie dla grup AA,
b) wykonywanie prac porządkowych.
7. Obsługa finansowa działalności Klubu Abstynenta – 1.200 zł. (12 m-cy x 100 zł)
8. Wynagrodzenie roczne sekretarza Komisji – 3.600 zł. (300 zł x 12 m-cy)
9. Świadczenia za prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych podczas półkolonii organizowanych na bazie stowarzyszeń, szkół publicznych i organizacji – 13.000 zł.
§4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 76.100 zł.
a) Zakup artykułów szkolnych, gier i innych materiałów do zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych – 1.000 zł.
b) Zakup wyposażenia dla organizacji, stowarzyszeń, szkół realizujących programy profilaktyczne i terapeutyczne (Stowarzyszenia Rodzin Katolickich, Stowarzyszenie Klubu Abstynenta, MAG, PTTK, kluby sportowe, PCK, ZHP, Parafie i inne) – 5.000 zł.
c) Zakup literatury dla realizowanych w szkołach programów profilaktycznych, czasopism, książek, taśm wideo, środków czystości, materiałów budowlanych i innych materiałów z przeznaczeniem dla organizacji realizujących zadania z zakresu profilaktyki – 6.000 zł.
d) Zakup materiałów na organizację kursów, szkoleń, wykładów, seminariów dla uczniów, pedagogów szkolnych, kuratorów, personelu medycznego, członków komisji ds. profilaktyki – 500 zł.
e) Zakup materiałów, nagród, artykułów spożywczych, napojów na organizowane festyny, imprezy trzeźwościowe, mitingi i konkursy dotyczące zdrowego stylu życia np. zabawa karnawałowa, Powitanie Wiosny, Dzień Dziecka, zabawy dla dzieci ze świetlic, Młodzieżowe Dni Sportu i inne – 12.000 zł.
f) Zakup materiałów na organizację półkolonii, kolonii i obozów terapeutycznych – 4.100 zł.
g) Zakup artykułów spożywczych dla potrzeb dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych (słodkie bułki, jogurty, słodycze i inne) – 46.000 zł.
h) Zakup materiałów na organizację imprez, konkursów dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – 1.500 zł.
§ 4260 Zakup energii – 11.420 zł.
1. Opłaty za dostawę do Klubu Abstynenta
a) energii elektrycznej – 1.170 zł.
b) centralnego ogrzewania – 5.800 zł.
c) wody i odprowadzania ścieków – 550 zł.
2. Opłata za gaz dla świetlicy Stowarzyszenia Rodzin Katolickich przy Parafii NNMP i PZ „CARITAS” przy Parafii św. Józefa – 3.900 zł.
§ 4270 Zakup usług remontowych – 7.500 zł.
1. Remont dachu w budynku Żagańskiego Stowarzyszenia Klubu Abstynenta.
§ 4300 Zakup usług pozostałych – 157.231 zł.
1. Opłaty telefoniczne w Klubie Abstynenta (abonament) – 900 zł.
2. Opłaty za wywóz nieczystości stałych w Klubie Abstynenta – 130 zł.
3. Opłata za wykonanie tablic informacyjnych, wydruk wydawnictw, gazetek szkolnych poświęconych problematyce uzależnień i promocji zdrowego stylu życia (bilbordy, broszury i inne) – 500 zł.
4. Usługi transportowe w zakresie przewozu osób i dzieci w ramach turnusów rehabilitacyjnych, półkolonii, festynów, wycieczek oraz innych imprez promujących zdrowy styl życia organizowanych przez szkoły, świetlice socjoterapeutyczne i inne organizacje realizujące zadania z zakresu profilaktyki – 3.000 zł.
5. Opłaty za dokształcanie pedagogów, personelu medycznego, członków komisji, osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi od alkoholu – 2.000 zł.
6. Sfinansowanie turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci – 55.000 zł.
a) obozy zimowe – 22.000 zł.
b) obozy letnie – 33.000 zł.
7. Sfinansowanie półkolonii na bazie stowarzyszeń, szkół publicznych i organizacji (programy profilaktyczne, wyżywienie, seanse filmowe, wycieczki, zabawy i inne) – 37.000 zł.
8. Sfinansowanie terapii systemowej dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin – 21.100 zł.
9. Dofinansowanie obozu i zajęć terapeutycznych organizowanych przez Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynenta dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu – 4.000 zł.
10. Dofinansowanie Zlotu Klubów Abstynenta – 3.500 zł.
11. Sfinansowanie organizacji imprez, festynów trzeźwościowych, wycieczek, koncertów dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych organizowanych przez szkoły, OSiR, ŻPK, Parafie, ZHP, Stowarzyszenia, Samorządową Szkołę Muzyczną II st. i inne organizacje (opłata zespołów muzycznych, programów i innych kosztów) – 14.101 zł.
12. Wynagrodzenia za spektakle, przedstawienia, wykłady i szkolenia dla młodzieży dotyczące zdrowego stylu życia i zapobiegania uzależnieniom (pierwszy dzień wiosny, majówka rodzinna, Dzień Dziecka, rozpoczęcie i zakończenie wakacji, Jarmark Michała, imprezy mikołajkowe itp.) – 3.000 zł.
13. Promowanie zdrowego stylu życia na terenie obiektów sportowych przez żagańskie kluby sportowe – 6.000 zł.
14. Przygotowanie lokalnej diagnozy problemów alkoholowych – 7.000 zł.
§ 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet – 1.218 zł.
§ 4410 Podróże służbowe krajowe – 2.000 zł.
1.Dział 756 rozdz. 75618 § 0480– 380.000 zł
Dochody z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
II. Wydatki:
Dział 851 „Ochrona Zdrowia”
Rozdział 85154 „Przeciwdziałanie Alkoholizmowi” – 380.000 zł
Wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi.
§ 2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 10.000 zł
§ 4110 Składki na ubezpieczenie społeczne – 2.569 zł
§ 4120 Składki na fundusz pracy – 388 zł
§ 4170 Wynagrodzenia bezosobowe – 111.574 zł
1. Wydanie opinii przez biegłego psychologa i psychiatrę – 11.000 zł
2. Dieta za udział w posiedzeniach zespołu motywującego do leczenia osoby uzależnione od alkoholu oraz kontrole sklepów i lokali gastronomicznych – 4.000 zł
3. Opłata za zajęcia z dziećmi i młodzieżą w ramach programów profilaktycznych – 12.800 zł tj.:
a) 1 edycja Programu Elementarz 7 Kroków (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 4.000 zł,
b) Program NOE (Gimnazjum Nr 1 i Nr 2) – 1.500 zł,
c) Program Nasze Spotkania (ZSM, LO, ZSTH – 6 oddziałów) – 4.000 zł,
d) Program „Dotyk dobry i zły” (SP NR 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 520 zł,
e) Program „Jestem OK.” (PSP 1, 2, 3, 4, 5, 7) – 600 zł,
f) Program „Bądź wolny” (PSP 1, 2. 3, 4, 5, 7) – 1.180 zł,
g) Inne programy profilaktyczne dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – 1.000 zł.
4. Sfinansowanie dyżurów psychologa klinicznego dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin – 15.300 zł.
5. Świadczenia za prowadzenie zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych oraz pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży – 42.000 zł.
6. Wynagrodzenie ryczałtowe dla gospodarza Klubu Abstynenta – 8.674 zł za:
a) pełnienie dyżurów w Klubie dla grup AA,
b) wykonywanie prac porządkowych.
7. Obsługa finansowa działalności Klubu Abstynenta – 1.200 zł. (12 m-cy x 100 zł)
8. Wynagrodzenie roczne sekretarza Komisji – 3.600 zł. (300 zł x 12 m-cy)
9. Świadczenia za prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych podczas półkolonii organizowanych na bazie stowarzyszeń, szkół publicznych i organizacji – 13.000 zł.
§4210 Zakup materiałów i wyposażenia – 76.100 zł.
a) Zakup artykułów szkolnych, gier i innych materiałów do zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych – 1.000 zł.
b) Zakup wyposażenia dla organizacji, stowarzyszeń, szkół realizujących programy profilaktyczne i terapeutyczne (Stowarzyszenia Rodzin Katolickich, Stowarzyszenie Klubu Abstynenta, MAG, PTTK, kluby sportowe, PCK, ZHP, Parafie i inne) – 5.000 zł.
c) Zakup literatury dla realizowanych w szkołach programów profilaktycznych, czasopism, książek, taśm wideo, środków czystości, materiałów budowlanych i innych materiałów z przeznaczeniem dla organizacji realizujących zadania z zakresu profilaktyki – 6.000 zł.
d) Zakup materiałów na organizację kursów, szkoleń, wykładów, seminariów dla uczniów, pedagogów szkolnych, kuratorów, personelu medycznego, członków komisji ds. profilaktyki – 500 zł.
e) Zakup materiałów, nagród, artykułów spożywczych, napojów na organizowane festyny, imprezy trzeźwościowe, mitingi i konkursy dotyczące zdrowego stylu życia np. zabawa karnawałowa, Powitanie Wiosny, Dzień Dziecka, zabawy dla dzieci ze świetlic, Młodzieżowe Dni Sportu i inne – 12.000 zł.
f) Zakup materiałów na organizację półkolonii, kolonii i obozów terapeutycznych – 4.100 zł.
g) Zakup artykułów spożywczych dla potrzeb dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych (słodkie bułki, jogurty, słodycze i inne) – 46.000 zł.
h) Zakup materiałów na organizację imprez, konkursów dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – 1.500 zł.
§ 4260 Zakup energii – 11.420 zł.
1. Opłaty za dostawę do Klubu Abstynenta
a) energii elektrycznej – 1.170 zł.
b) centralnego ogrzewania – 5.800 zł.
c) wody i odprowadzania ścieków – 550 zł.
2. Opłata za gaz dla świetlicy Stowarzyszenia Rodzin Katolickich przy Parafii NNMP i PZ „CARITAS” przy Parafii św. Józefa – 3.900 zł.
§ 4270 Zakup usług remontowych – 7.500 zł.
1. Remont dachu w budynku Żagańskiego Stowarzyszenia Klubu Abstynenta.
§ 4300 Zakup usług pozostałych – 157.231 zł.
1. Opłaty telefoniczne w Klubie Abstynenta (abonament) – 900 zł.
2. Opłaty za wywóz nieczystości stałych w Klubie Abstynenta – 130 zł.
3. Opłata za wykonanie tablic informacyjnych, wydruk wydawnictw, gazetek szkolnych poświęconych problematyce uzależnień i promocji zdrowego stylu życia (bilbordy, broszury i inne) – 500 zł.
4. Usługi transportowe w zakresie przewozu osób i dzieci w ramach turnusów rehabilitacyjnych, półkolonii, festynów, wycieczek oraz innych imprez promujących zdrowy styl życia organizowanych przez szkoły, świetlice socjoterapeutyczne i inne organizacje realizujące zadania z zakresu profilaktyki – 3.000 zł.
5. Opłaty za dokształcanie pedagogów, personelu medycznego, członków komisji, osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi od alkoholu – 2.000 zł.
6. Sfinansowanie turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci – 55.000 zł.
a) obozy zimowe – 22.000 zł.
b) obozy letnie – 33.000 zł.
7. Sfinansowanie półkolonii na bazie stowarzyszeń, szkół publicznych i organizacji (programy profilaktyczne, wyżywienie, seanse filmowe, wycieczki, zabawy i inne) – 37.000 zł.
8. Sfinansowanie terapii systemowej dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin – 21.100 zł.
9. Dofinansowanie obozu i zajęć terapeutycznych organizowanych przez Żagańskie Stowarzyszenie Klubu Abstynenta dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu – 4.000 zł.
10. Dofinansowanie Zlotu Klubów Abstynenta – 3.500 zł.
11. Sfinansowanie organizacji imprez, festynów trzeźwościowych, wycieczek, koncertów dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych organizowanych przez szkoły, OSiR, ŻPK, Parafie, ZHP, Stowarzyszenia, Samorządową Szkołę Muzyczną II st. i inne organizacje (opłata zespołów muzycznych, programów i innych kosztów) – 14.101 zł.
12. Wynagrodzenia za spektakle, przedstawienia, wykłady i szkolenia dla młodzieży dotyczące zdrowego stylu życia i zapobiegania uzależnieniom (pierwszy dzień wiosny, majówka rodzinna, Dzień Dziecka, rozpoczęcie i zakończenie wakacji, Jarmark Michała, imprezy mikołajkowe itp.) – 3.000 zł.
13. Promowanie zdrowego stylu życia na terenie obiektów sportowych przez żagańskie kluby sportowe – 6.000 zł.
14. Przygotowanie lokalnej diagnozy problemów alkoholowych – 7.000 zł.
§ 4350 Zakup usług dostępu do sieci Internet – 1.218 zł.
§ 4410 Podróże służbowe krajowe – 2.000 zł.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Jerzy Czapracki |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2006-01-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jerzy Czapracki |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2006-01-30 13:20:35 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2006-01-30 13:32:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2006-01-30 13:20:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1990 raz(y) |