Uchwały
Pobierz dane XMLAkt prawny: XX/118/2007Drukuj informacjęAkt prawny: XX/118/2007Szczegóły informacji
XX/118/2007
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: brak
Kadencja: brak
Data wejścia w życie: 2008-01-01
Data podjęcia/podpisania: 2007-12-28
Tytuł aktu:
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim na rok 2008
Treść:
Uchwała Nr XX/118/2007
Rady Miasta Żagań
z dnia 28 grudnia 2007 r.
Rady Miasta Żagań
z dnia 28 grudnia 2007 r.
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, a także pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 24 ust. 11, art. 165, art. 165 a ust. 1 i ust. 2, art. 166, art. 167 ust. 2 pkt 5, art. 168 ust. 2 pkt 2 i 6, art. 173 ust. 1, ust. 2, ust. 3 i ust. 4, art. 184 ust. 1, ust. 2 i ust. 3, art. 188 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miasta uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 45.729.135 zł, z tego:
1) dochody bieżące – 40.779.135 zł,
2) dochody majątkowe – 4.950.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 46.777.411 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności , zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki na zadania inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 4.675.500 zł.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.048.276 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów,
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
2. Przychody budżetu w wysokości 21.743.276 zł, rozchody w wysokości 20.695.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 300.000 zł,
2) celowe w wysokości - 220.000 zł,
z przeznaczeniem na:
a) wydatki bieżące na zadania oświatowe oraz na zadania
w zakresie upowszechniania kultury i sportu w kwocie - 200.000 zł,
b) wydatki bieżące na realizację zadań własnych z zakresu
zarządzania kryzysowego - 20.000 zł.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 58.000 zł.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych, wykonywanych na podstawie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 470.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 440.000 zł na realizację zadań określonych w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 30.000 zł na realizację zadań określonych w Miejskim Programie Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie, dla:
1) zakładów budżetowych: przychody – 11.681.202 zł, wydatki – 11.681.202 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 447.915 zł; wydatki – 451.035 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej:
1) dopłata do przestawienia pieców i trzonów kuchennych - 140.470 zł,
2) dopłata do wymiany stolarki okiennej i drzwiowej - 106.094 zł,
3) dopłata do przebudowy kominów - 20.773 zł,
4) dopłata do wymiany instalacji elektrycznej - 36.296 zł,
5) dopłata do remontów pustostanów - 206.519 zł,
6) dopłata do remontów dachów o pokryciu papowym - 44.122 zł,
7) dopłata do remontów dachów o pokryciu ceramicznym - 202.040 zł,
8) dopłata do wymiany instalacji gazowych - 24.775 zł,
9) dopłata do wymiany instalacji wodnej i kanalizacyjnej - 10.891 zł,
10) dopłata do wykonania przewodów wentylacyjnych i
spalinowych - 28.020 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 2.601.000 zł,
2) publicznych przedszkoli będących jednostkami
organizacyjnymi gminy w wysokości - 2.738.829 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 216.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
4. Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na kwotę 2.000 zł.
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 70.500 zł,
2) wydatki - 155.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 2.000.000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, do wysokości określonej w załączniku nr 3,
b) na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności , do wysokości określonej w załączniku nr 4,
c) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 2.500.000 zł,
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do wysokości sumy 5.200.000 zł,
4) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
6) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
7) przekazania uprawnień kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w 2009 roku.
§ 12
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, a także pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 24 ust. 11, art. 165, art. 165 a ust. 1 i ust. 2, art. 166, art. 167 ust. 2 pkt 5, art. 168 ust. 2 pkt 2 i 6, art. 173 ust. 1, ust. 2, ust. 3 i ust. 4, art. 184 ust. 1, ust. 2 i ust. 3, art. 188 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miasta uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 45.729.135 zł, z tego:
1) dochody bieżące – 40.779.135 zł,
2) dochody majątkowe – 4.950.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 46.777.411 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności , zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki na zadania inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 4.675.500 zł.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.048.276 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów,
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
2. Przychody budżetu w wysokości 21.743.276 zł, rozchody w wysokości 20.695.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 300.000 zł,
2) celowe w wysokości - 220.000 zł,
z przeznaczeniem na:
a) wydatki bieżące na zadania oświatowe oraz na zadania
w zakresie upowszechniania kultury i sportu w kwocie - 200.000 zł,
b) wydatki bieżące na realizację zadań własnych z zakresu
zarządzania kryzysowego - 20.000 zł.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 58.000 zł.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych, wykonywanych na podstawie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 470.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 440.000 zł na realizację zadań określonych w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 30.000 zł na realizację zadań określonych w Miejskim Programie Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie, dla:
1) zakładów budżetowych: przychody – 11.681.202 zł, wydatki – 11.681.202 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 447.915 zł; wydatki – 451.035 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej:
1) dopłata do przestawienia pieców i trzonów kuchennych - 140.470 zł,
2) dopłata do wymiany stolarki okiennej i drzwiowej - 106.094 zł,
3) dopłata do przebudowy kominów - 20.773 zł,
4) dopłata do wymiany instalacji elektrycznej - 36.296 zł,
5) dopłata do remontów pustostanów - 206.519 zł,
6) dopłata do remontów dachów o pokryciu papowym - 44.122 zł,
7) dopłata do remontów dachów o pokryciu ceramicznym - 202.040 zł,
8) dopłata do wymiany instalacji gazowych - 24.775 zł,
9) dopłata do wymiany instalacji wodnej i kanalizacyjnej - 10.891 zł,
10) dopłata do wykonania przewodów wentylacyjnych i
spalinowych - 28.020 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 2.601.000 zł,
2) publicznych przedszkoli będących jednostkami
organizacyjnymi gminy w wysokości - 2.738.829 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 216.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
4. Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na kwotę 2.000 zł.
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 70.500 zł,
2) wydatki - 155.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 2.000.000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, do wysokości określonej w załączniku nr 3,
b) na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności , do wysokości określonej w załączniku nr 4,
c) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 2.500.000 zł,
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do wysokości sumy 5.200.000 zł,
4) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
6) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
7) przekazania uprawnień kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w 2009 roku.
§ 12
Upoważnia się Dyrektorów: | |
1) | Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, |
2) | Miejskiego Przedszkola Nr 2, |
3) | Miejskiego Przedszkola Nr 3, |
4) | Miejskiego Przedszkola Nr 5, |
5) | Miejskiego Przedszkola Nr 6, |
do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu budżetowego na 2008 rok, polegających na przenoszeniu planu wydatków pomiędzy paragrafami w ramach tego samego rozdziału klasyfikacji budżetowej, za wyjątkiem wydatków majątkowych. |
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Żagań.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Żagań.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Żagań.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Żagań.
Przewodniczący Rady Miasta
Żagań
Zdzisław Mirski
Żagań
Zdzisław Mirski
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Teresa Łapczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-01-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Teresa Łapczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-01-16 13:10:52 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-01-16 13:11:00 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2008-01-16 13:10:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2421 raz(y) |