ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVI/161/2008Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVI/161/2008

Szczegóły informacji

XXXVI/161/2008

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Uchwała

Status: Nieobowiązujący

Sesja: brak

Kadencja: brak

Data wejścia w życie: po 14 dniach od ukazania się w DUWL

Data podjęcia/podpisania: 2008-12-29

Tytuł aktu:

w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Miasta Żagań przez osoby fizyczne lub prawne

Treść:

UCHWAŁA Nr XXXVI/161/2008
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 29 grudnia 2008 r.

w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Miasta Żagań przez osoby fizyczne lub prawne.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 5 ust. 1 i art. 90 ust. 1, 2b, 3c i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami) u c h w a l a się, co następuje:

§ 1
Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji podmiotowej na finansowanie bieżącej działalności oświatowej przedszkoli niepublicznych oraz wychowania przedszkolnego w formach, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art.14 a ust. 7 ustawy o systemie oświaty tj. niepublicznego zespołu wychowania przedszkolnego i punktu przedszkolnego, prowadzonych przez osobę fizyczną lub osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego.

§ 2
1. Osoba prawna lub fizyczna prowadząca na terenie Miasta Żagań niepubliczne przedszkole oraz wychowanie przedszkolne, o których mowa w § 1 otrzymuje z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim dotację podmiotową.
2. Dotacji udziela Burmistrz Miasta na wniosek osoby fizycznej lub prawnej prowadzącej przedszkole lub wychowanie przedszkolne, dostarczony do siedziby Urzędu Miasta Żagań, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
3. Wniosek o dotację powinien zawierać:
1) nazwę i adres przedszkola niepublicznego/zespołu wychowania przedszkolnego/ punktu przedszkolnego;
2) dane osoby/organu prowadzącego przedszkole/placówkę;
3) imię, nazwisko oraz tytuł prawny osoby reprezentującej organ prowadzący placówkę;
4) numer i datę zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
5) numer rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja;
6) planowaną liczbę uczniów przedszkola/placówki, w tym nie będących mieszkańcami Gminy Żagań o statusie miejskim;
7) zobowiązanie do comiesięcznego składania informacji o aktualnej liczbie uczniów oraz przeznaczenia dotacji na pokrycie wydatków bieżących wynikających ze statutowej działalności placówki.
4. Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 3
1. Niepubliczne przedszkola działające na terenie Miasta Żagań otrzymują dotację z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim w wysokości 75% ustalonych w budżecie gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych działających na terenie Miasta Żagań, dla których organem prowadzącym jest Gmina Żagań o statusie miejskim, w przeliczeniu na jednego ucznia.
2. Dotacja na niepełnosprawnego ucznia przedszkola przekazywana jest w kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego otrzymywanej w części oświatowej subwencji ogólnej.
3. Dotacje dla oddziałów 5 godzinnych prowadzonych w przedszkolach przysługują na każdego ucznia w wysokości 5/9 kwoty określonej w ust. 1.
4. Dotacja dla osoby prowadzącej wychowanie przedszkolne w formach, o których mowa w § 1 przysługuje na każde dziecko w wysokości 40% wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim w przeliczeniu na jedno dziecko.
5. Przez wydatki bieżące rozumie się wysokość środków przeznaczonych w budżecie Gminy Żagań o statusie miejskim dla przedszkoli publicznych, określoną w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy, pomniejszoną o wydatki na modernizację i inwestycje, podzieloną przez planowaną średnioroczną liczbę dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych.

§ 4
1. Do 5 dnia każdego miesiąca organ prowadzący przedszkole niepubliczne, zespół wychowania przedszkolnego lub punkt przedszkolny składa w Urzędzie Miasta Żagań informację o faktycznej liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca, na który udzielana jest dotacja. Wzór informacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Wysokość miesięcznej dotacji naliczana jest na podstawie liczby uczniów wykazanej w informacji, o której mowa w ust. 1.
3. Dotacja za miesiące wakacyjne przekazywana jest na podstawie średniej liczby uczniów liczonej za miesiące styczeń-czerwiec.
4. Wzrost liczby uczniów, który nastąpi w trakcie roku budżetowego nie stanowi podstawy do zwiększenia wysokości dotacji.
5. Organ prowadzący przedszkole niepubliczne składa w Urzędzie Miasta Żagań wykaz uczniów uczęszczających do przedszkola wraz z datą urodzenia i adresem zamieszkania za następujące okresy:
• styczeń – marzec - w terminie do dnia 10 kwietnia
• kwiecień – czerwiec – w terminie do dnia 10 lipca
• lipiec – wrzesień – w terminie do dnia 10 października
• październik – grudzień – w terminie do dnia 10 grudnia
6. Dotacje przekazywane będą w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy wskazany we wniosku, po złożeniu informacji, o której mowa ust. 1.
7. Dotacja przekazywana będzie po zawarciu umowy pomiędzy Gminą Żagań o statusie miejskim, a osobą/organem prowadzącym przedszkole i inne formy wychowania przedszkolnego.
8. Uruchomienie pierwszej raty dotacji nastąpi w formie przelewu środków z rachunku bieżącego budżetu gminy na rachunek wskazany przez prowadzącego przedszkole, po przedłożeniu wniosku o dotację i zawarciu umowy.
9. Do czasu określenia wysokości dotacji na jednego ucznia, w danym roku budżetowym, obowiązuje wysokość dotacji ustalona w poprzednim roku budżetowym. Po wprowadzeniu zmiany wysokości dotacji na jednego ucznia, nastąpi wyrównanie przyznanej dotacji począwszy od 1 stycznia danego roku.

§ 5
1. Organ prowadzący przedszkole niepubliczne, zespół wychowania przedszkolnego lub punkt przedszkolny rozlicza się miesięcznie z otrzymanej dotacji w terminie do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym przekazano dotację. Wzór rozliczenia miesięcznego stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
2. Organ prowadzący przedszkole niepubliczne, zespół wychowania przedszkolnego lub punkt przedszkolny, który otrzymuje dotację z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim, sporządza półroczne i roczne rozliczenie wykorzystania dotacji, ujęte w zbiorczym zestawieniu. Wzór rozliczenia zbiorczego stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
3. Rozliczenie wykorzystania dotacji, o którym mowa w ust. 2 organ prowadzący przedszkole niepubliczne, zespół wychowania przedszkolnego lub punkt przedszkolny przekazuje organowi właściwemu do udzielania dotacji, w terminie do dnia 15 lipca, za okres od 1 stycznia do 30 czerwca oraz do dnia 15 stycznia następnego roku po roku udzielenia dotacji, za okres od 1 stycznia do 31 grudnia.
4. Ostatecznego rozliczenia udzielonej dotacji za okres roczny Burmistrz Miasta dokona w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 lutego roku następnego, przy czym:
1) wyrównanie kwoty dotacji należnej za rok poprzedni przekazuje się do 31 grudnia roku budżetowego;
2) kwota nadpłaconej dotacji podlega zwrotowi do dnia 28 lutego roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji.

§ 6
1. O zamiarze likwidacji przedszkola podmiot prowadzący niezwłocznie powiadamia Burmistrza Miasta.
2. W przypadku, gdy przedszkole/placówka kończy swoją działalność, rozliczenie, o którym mowa w § 5 ust. 2 należy złożyć w terminie do 30 dni po otrzymaniu ostatniej transzy dotacji.


§ 7
5. Burmistrzowi Miasta przysługuje prawo kontroli wykorzystania przekazanej dotacji.
6. Upoważnieni pracownicy Urzędu Miasta Żagań mogą dokonywać kontroli zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacjach, o których mowa w § 4 ust.1, na podstawie udostępnianej przez organ prowadzący dokumentacji, stanowiącej podstawę sporządzania tych informacji.
7. Jeśli w wyniku kontroli zostanie stwierdzone, że dotacje były pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości, nadmiernie pobrana dotacja podlega zwrotowi wraz z odsetkami liczonymi jak od zaległości podatkowych. Odsetki nalicza się od dnia doręczenia informacji lub poinformowania organu prowadzącego w inny udokumentowany sposób o stwierdzeniu nieprawidłowości.
8. W przypadku wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrania jej w nadmiernej wysokości, dotacja podlega zwrotowi na rachunek Gminy Żagań o statusie miejskim w Banku zachodnim WBK O/Żagań nr 66 1090 2558 0000 0006 4000 0100 zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych.

§ 8
Podmiot prowadzący niepubliczne przedszkole może przeznaczyć środki z dotacji wyłącznie na pokrycie wydatków bieżącej działalności oświatowej przedszkola i innych form wychowania przedszkolnego.

§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Żagań.


§ 10
Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku.
Przewodniczący
Rady Miasta Żagań
Zdzisław Mirski
 

 
 
 
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XXXVI/161/2008
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2008 r.
 

WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI NA ROK ………..….
 

1. Dane przedszkola/placówki:

Pełna nazwa przedszkola/placówki:
……………………………………………………………………………………………….

Adres przedszkola/placówki:
………………………………………………………………………….……………………

REGON: ………..……………………… NIP: ……….….…………………….

2. Dane osoby/organu prowadzącego przedszkole/placówkę:

Nazwa osoby/organu prowadzącego:
…………………………………………………………………...…………………………..

Adres osoby/organu prowadzącego:
……………………………………………………………………………………………….

3. Dane osoby reprezentującej osobę/organ prowadzący przedszkole/placówkę lub jej pełnomocnika:

Nazwisko i imię:
……………………………………………………………………………………………….

Tytuł prawny/pełniona funkcja:
……………………………………………………………………………………………….

4. Numer i data zaświadczenia o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek (ostatnie, aktualne zaświadczenie):

……………………………………………………………………………………………...

5. Rachunek bankowy przedszkola/placówki właściwy do przekazywania należnej dotacji:

Nazwa banku:
……………………………………………………………………………………………...

Numer rachunku bankowego:
……………………………………………………………………………………………...

6. Planowana liczba uczniów w ………….. roku:

w okresie: styczeń – sierpień wrzesień – grudzień
w:

a) przedszkolu:

w oddziale 5-cio godzinnym …………………… ……………………
- w tym dzieci 3-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 4-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 5-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 6-letnich …………………… ……………………
- w tym ogólna liczba dzieci
spoza Żagania …………………… ……………………

w oddziale 9-cio godzinnym …………………… ……………………
- w tym dzieci 3-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 4-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 5-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 6-letnich …………………… ……………………
- w tym ogólna liczba dzieci
spoza Żagania …………………… ……………………

b) zespole wychowania przedszkolnego
lub punkcie przedszkolnym:

- w tym dzieci 3-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 4-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 5-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 6-letnich …………………… ……………………
- w tym ogólna liczba dzieci
spoza Żagania …………………… ……………………

7. Osoba/organ prowadzący zobowiązuje się do comiesięcznego składania informacji o aktualnej liczbie uczniów oraz przeznaczenia dotacji na pokrycie wydatków bieżących wynikających ze statutowej działalności placówki.
 

………………………………………………
czytelny podpis i pieczątka osoby/
organu prowadzącego
 




Termin składania wniosku do 30 września roku poprzedzającego rok przyznania dotacji
 
 
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XXXVI/161/2008
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2008 r.
 

INFORMACJA MIESIĘCZNA
O AKTUALNEJ LICZBIE UCZNIÓW
 


1. Pełna nazwa przedszkola/placówki:
……………………………………………………………………………………………….

2. Adres przedszkola/placówki:
………………………………………………………………………….……………………


3. Rachunek bankowy przedszkola/placówki właściwy do przekazywania należnej dotacji:

Nazwa banku:
……………………………………………………………………………………………...

Numer rachunku bankowego:
……………………………………………………………………………………………...

4. Liczba uczniów:

ogółem w tym: uczniowie
niepełnosprawni*
w:

a) przedszkolu:

w oddziale 5-cio godzinnym …………………… ……………………
- w tym dzieci 3-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 4-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 5-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 6-letnich …………………… ……………………
- w tym ogólna liczba dzieci
spoza Żagania …………………… ……………………

w oddziale 9-cio godzinnym …………………… ……………………
- w tym dzieci 3-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 4-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 5-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 6-letnich …………………… ……………………
- w tym ogólna liczba dzieci
spoza Żagania …………………… ……………………

b) zespole wychowania przedszkolnego
lub punkcie przedszkolnym:

- w tym dzieci 3-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 4-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 5-letnich …………………… ……………………
- w tym dzieci 6-letnich …………………… ……………………
- w tym ogólna liczba dzieci
spoza Żagania …………………… ……………………

5. Na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu Karnego oświadczam, że powyższe dane są zgodne ze stanem faktycznym.
 
………………………………………………
czytelny podpis i pieczątka osoby/
organu prowadzącego



Termin składania informacji do 5 dnia każdego miesiąca

 
 
 
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr XXXVI/161/2008
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2008 r.
 
ROZLICZENIE MIESIĘCZNE
 

Rozliczenie dotacji za miesiąc ………………………….. ……………….. rok


1. Pełna nazwa przedszkola/placówki:
……………………………………………………………………………………………….

2. Adres przedszkola/placówki:
………………………………………………………………………….……………………

3. Rozliczenie dotacji za miesiąc: ………………………………………………...……………

a) liczba dzieci w miesiącu rozliczeniowym: ………………………….…………………..
b) miesięczna kwota dotacji na jedno dziecko: ………………………………………..…...
c) należna kwota dotacji za miesiąc: ………………………………………………………
d) kwota przekazanej dotacji z budżetu gminy: ……………………………..…………….
e) kwota do rozliczenia (c-d) ……………………………………..………………………
 
………………………………………………
czytelny podpis i pieczątka osoby/
organu prowadzącego
 


Termin składania rozliczenia do 10 dnia każdego miesiąca
 

Załącznik nr 4
do Uchwały Nr XXXVI/161/2008
Rady Miasta Żagań
z dnia 29 grudnia 2008 r.


ROZLICZENIE WYKORZYSTANIA DOTACJI PODMIOTOWEJ

Otrzymanej w okresie od ……………….. do ………………….

Termin składania rozliczenia:
do 15 lipca – za okres od 1 stycznia do 30 czerwca
do 15 stycznia roku następnego po udzieleniu dotacji – za okres od 1 stycznia do 31 grudnia


1. Dane przedszkola/placówki:

Pełna nazwa przedszkola/placówki:
……………………………………………………………………………………………….
Adres przedszkola/placówki:
………………………………………………………………………….……………………
REGON: ………..……………………… NIP: ……….….…………………….

2. Dane osoby/organu prowadzącego przedszkole/placówkę:

Nazwa osoby/organu prowadzącego:
…………………………………………………………………...…………………………..
Adres osoby/organu prowadzącego:
……………………………………………………………………………………………….

3. Kwota dotacji otrzymanej łącznie w okresie od ………...…..……. do ………………..




4. Zestawienie wydatków poniesionych na bieżącą działalność statutową przedszkola / placówki, sfinansowanych z dotacji, w okresie objętym rozliczeniem

Lp. Nazwa wydatku Kwota wydatku sfinansowana środkami z dotacji podmiotowej
1 Wynagrodzenia nauczycieli
2 Wynagrodzenia pozostałych pracowników
3 Pochodne od wynagrodzeń (składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy)
4 Opłaty za media
5 Zakup materiałów i wyposażenia
6 Zakup pomocy naukowych i dydaktycznych
7 Wynajem pomieszczeń
Inne:* XXXXXXXXXXXXXXXXXX
8
9
10
SUMA WYDATKÓW SFINANSOWANYCH Z DOTACJI

* w przypadku wystąpienia wydatków nie wymienionych w tabeli (pkt 1-7) należy dokładnie określić ich nazwy


5. Kwota dotacji niewykorzystanej (poz. 3 - suma z poz. 4)






6. Oświadczenia osoby (osób) reprezentującej (-ych) osobę/organ prowadzący:

Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne z rzeczywistością.


 
 
………………….........……………………………
czytelny podpis i pieczątka osoby/
organu prowadzącego

 
« powrót do poprzedniej strony