Struktura
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA ŻAGAŃ /Utracił moc
Informacja ogłoszona dnia 2004-08-12 13:02:07 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 200/2004 - /Straciło moc prawną
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 200/2004
BURMISTRZA MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 1 czerwca 2004 r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Żagań.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. NR 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami), n a d a j ę Urzędowi Miasta Żagań Regulamin Organizacyjny, następującej treści:
Rozdział I - POSTANOWIENIA OGÓLNE
BURMISTRZA MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 1 czerwca 2004 r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Żagań.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. NR 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami), n a d a j ę Urzędowi Miasta Żagań Regulamin Organizacyjny, następującej treści:
Rozdział I - POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Żagań, zwanym dalej „Regulaminem”, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Miasta Żagań,
2) organizację Urzędu,
3) zasady funkcjonowania Urzędu,
4) zakres działania kierownictwa, pracowników oraz poszczególnych komórek organizacyjnych w Urzędzie.
2) organizację Urzędu,
3) zasady funkcjonowania Urzędu,
4) zakres działania kierownictwa, pracowników oraz poszczególnych komórek organizacyjnych w Urzędzie.
§ 2
Ilekroć jest w Regulaminie mowa o:
1) Mieście - należy przez to rozumieć Gminę Żagań o statusie miejskim,
2) Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miasta Żagań,
3) Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku USC - należy przez to rozumieć odpowiednio:
- Burmistrza Miasta Żagań,
- Zastępcę Burmistrza Miasta Żagań,
- Sekretarza Miasta Żagań,
- Skarbnika Miasta Żagań – Głównego Księgowego Budżetu,
- Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Żaganiu.
4) Naczelniku Wydziału, należy przez to rozumieć również:
Kierownika USC,
Komendanta Straży Miejskiej,
5) Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta Żagań.
2) Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miasta Żagań,
3) Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku USC - należy przez to rozumieć odpowiednio:
- Burmistrza Miasta Żagań,
- Zastępcę Burmistrza Miasta Żagań,
- Sekretarza Miasta Żagań,
- Skarbnika Miasta Żagań – Głównego Księgowego Budżetu,
- Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Żaganiu.
4) Naczelniku Wydziału, należy przez to rozumieć również:
Kierownika USC,
Komendanta Straży Miejskiej,
5) Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta Żagań.
§ 3
1. Urząd jest jednostką budżetową Miasta.
2. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
3. Siedziba Urzędu mieści się w Żaganiu, przy pl. Słowiańskim 17.
§ 4
1. Urząd jest czynny w dniach roboczych, w godzinach ustalonych przez Burmistrza.
2.Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta oraz dni dodatkowo
wolne od pracy.
Rozdział II - ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5
1.Urząd jest jednostką organizacyjną Miasta, powołaną do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym.
2.Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Mieście obowiązków w trakcie realizacji:
1) zadań własnych,
2) zadań zleconych,
3)zadań powierzonych:
a) na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,
b) w drodze porozumień międzygminnych,
c) w drodze porozumień komunalnych zawartych z powiatem.
4) zadań wynikających z zawartych porozumień partnerskich.
2.Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Mieście obowiązków w trakcie realizacji:
1) zadań własnych,
2) zadań zleconych,
3)zadań powierzonych:
a) na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,
b) w drodze porozumień międzygminnych,
c) w drodze porozumień komunalnych zawartych z powiatem.
4) zadań wynikających z zawartych porozumień partnerskich.
§ 6
Urząd zapewnia organom Miasta pomoc w wykonywaniu ich zadań szczególnie w zakresie:
1) przygotowywania materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień, zarządzeń i innych aktów z zakresu administracji publicznej
oraz podejmowania czynności prawnych przez organy Miasta,
2) realizacji obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał, zarządzeń, postanowień i decyzji organów Miasta,
3) przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg, wniosków, interpelacji itp.,
4) zapewnienia warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń Komisji Rady oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Miasta,
5) prowadzenia zbiorów:
- Dziennika Ustaw,
- Monitora Polskiego,
- Dziennika Urzędowego Województwa Lubuskiego,
- przepisów gminnych, dostępnych do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu.
- obowiązujących rejestrów, wykazów i zbiorów akt.
6) wykonywania prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowania, rozdziału, przekazywania i wysyłania korespondencji,
- prowadzenia wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywania akt,
- przekazywania akt do archiwów,
7) realizacji obowiązków i uprawnień Urzędu jako pracodawcy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Interpretację art. 52, § 1, pkt.1 Kodeksu pracy
zawiera załącznik Nr 5 do niniejszego regulaminu.
8) realizacji zadań wynikających z obowiązku udostępniania informacji publicznej.
Rozdział III - ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7
§ 7
1. W skład Urzędu wchodzą Wydziały, Urząd Stanu Cywilnego, Straż Miejska oraz samodzielne stanowiska pracy.
2. Schemat organizacyjny Urzędu określający nazwy i symbole komórek organizacyjnych oraz ich podporządkowanie, stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3. Burmistrz zatwierdza zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy.
4. Obsługa prawna Urzędu prowadzona jest przez Radcę Prawnego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilno-prawnej, zawartej po przeprowadzeniu
postępowania w trybie ustawy o zamówieniach publicznych.
2. Schemat organizacyjny Urzędu określający nazwy i symbole komórek organizacyjnych oraz ich podporządkowanie, stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3. Burmistrz zatwierdza zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy.
4. Obsługa prawna Urzędu prowadzona jest przez Radcę Prawnego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilno-prawnej, zawartej po przeprowadzeniu
postępowania w trybie ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 8
Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników ustala „Regulamin Pracy Urzędu Miasta Żagań”.
Rozdział IV - ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 9
§ 9
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) podziału zadań pomiędzy kierownictwo i poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz współdziałania tych komórek,
6)kontroli wewnętrznej,
7)audyt wewnętrzny
1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) podziału zadań pomiędzy kierownictwo i poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz współdziałania tych komórek,
6)kontroli wewnętrznej,
7)audyt wewnętrzny
§ 10
Pracownicy Urzędu, w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu, działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do jego przestrzegania.
§ 11
Pracownicy Urzędu, w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu, działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do jego przestrzegania.
§ 11
1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem
komunalnym.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z zasadami ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 12
1.Jednoosobowe kierownictwo polega na jednoosobowej decyzyjności i służbowym podporządkowaniu, podziale czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
2.Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy swego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika Miasta, którzy ponoszą przed Burmistrzem odpowiedzialność za realizację powierzonych im zadań.
3. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu:
1) kierują i zarządzają powierzonymi komórkami w sposób zapewniający optymalną realizację zadań tych komórek i ponoszą za to odpowiedzialność przed
Burmistrzem,
2) są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nad nimi nadzór.
§ 13
1.Podczas realizacji powierzonych zadań, komórki organizacyjne Urzędu są obowiązane do współdziałania w miarę zaistniałych potrzeb, w szczególności w zakresie wymiany
informacji, wyrażania opinii oraz wzajemnych konsultacji.
2.W przypadku załatwiania spraw leżących w kompetencji kilku Wydziałów koordynującym jest ten Wydział, do którego właściwości należy ostateczne rozstrzygnięcie sprawy.
3. W razie zaistnienia sporów kompetencyjnych, wydział wiodący w danej sprawie określa Sekretarz Miasta.
2.Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy swego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika Miasta, którzy ponoszą przed Burmistrzem odpowiedzialność za realizację powierzonych im zadań.
3. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu:
1) kierują i zarządzają powierzonymi komórkami w sposób zapewniający optymalną realizację zadań tych komórek i ponoszą za to odpowiedzialność przed
Burmistrzem,
2) są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nad nimi nadzór.
§ 13
1.Podczas realizacji powierzonych zadań, komórki organizacyjne Urzędu są obowiązane do współdziałania w miarę zaistniałych potrzeb, w szczególności w zakresie wymiany
informacji, wyrażania opinii oraz wzajemnych konsultacji.
2.W przypadku załatwiania spraw leżących w kompetencji kilku Wydziałów koordynującym jest ten Wydział, do którego właściwości należy ostateczne rozstrzygnięcie sprawy.
3. W razie zaistnienia sporów kompetencyjnych, wydział wiodący w danej sprawie określa Sekretarz Miasta.
§ 14
1. Zasady podpisywania pism określa załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu.
2. Zasady sprawowania kontroli w Urzędzie określa załącznik Nr 3.
2. Zasady sprawowania kontroli w Urzędzie określa załącznik Nr 3.
§ 15
Pełnienie zastępstw w czasie nieobecności:
1. Burmistrza - obowiązki przejmuje Zastępca Burmistrza.
2. Sekretarza - zastępuje Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego.
3. Skarbnika - zastępuje Naczelnik Wydziału Finansowo-Budżetowego.
4. Naczelnika - zastępuje jego zastępca lub wyznaczony do pełnienia tej funkcji pracownik.
5. Zastępstwa w Wydziale ustala Naczelnik.
1. Burmistrza - obowiązki przejmuje Zastępca Burmistrza.
2. Sekretarza - zastępuje Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego.
3. Skarbnika - zastępuje Naczelnik Wydziału Finansowo-Budżetowego.
4. Naczelnika - zastępuje jego zastępca lub wyznaczony do pełnienia tej funkcji pracownik.
5. Zastępstwa w Wydziale ustala Naczelnik.
Rozdział V - ZAKRESY ZADAŃ BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA, SKARBNIKA I NACZELNIKA
§ 16
Do zakresu zadań Burmistrza, w szczególności należy:
1.Realizacja zadań wynikających z obowiązującego ustawodawstwa, Statutu Miasta oraz uchwał Rady Miasta.
2.Realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji Kierownika Urzędu Miasta:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
2) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
4) zapewnienie przestrzegania prawa przez pracowników wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu,
5) podejmowanie rozstrzygnięć w sprawach organizacji Urzędu oraz podziału zadań między poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
6) zwoływanie, nie rzadziej niż raz w miesiącu, narad z udziałem kierowników komórek organizacyjnych, w celu uzgadniania współdziałania i sposobu realizacji
zadań,
7) wydawanie zarządzeń, decyzji, pełnomocnictw, upoważnień oraz podpisywanie pism wychodzących z Urzędu,
8) dekretowanie pism przychodzących,
9) ogólny nadzór nad tokiem i terminowością wykonywania zadań przez pracowników Urzędu oraz nad prawidłowym wykonywaniem przez nich czynności
kancelaryjnych,
10) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz skargi i interwencje mieszkańców,
11) przyjmowanie interesantów w wyznaczonych terminach,
12) wykonywanie zadań z zakresu obronności kraju i ochrony przed powodzią,
13) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Statut, Regulamin i uchwały Rady Miasta.
1.Realizacja zadań wynikających z obowiązującego ustawodawstwa, Statutu Miasta oraz uchwał Rady Miasta.
2.Realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji Kierownika Urzędu Miasta:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
2) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
4) zapewnienie przestrzegania prawa przez pracowników wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu,
5) podejmowanie rozstrzygnięć w sprawach organizacji Urzędu oraz podziału zadań między poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
6) zwoływanie, nie rzadziej niż raz w miesiącu, narad z udziałem kierowników komórek organizacyjnych, w celu uzgadniania współdziałania i sposobu realizacji
zadań,
7) wydawanie zarządzeń, decyzji, pełnomocnictw, upoważnień oraz podpisywanie pism wychodzących z Urzędu,
8) dekretowanie pism przychodzących,
9) ogólny nadzór nad tokiem i terminowością wykonywania zadań przez pracowników Urzędu oraz nad prawidłowym wykonywaniem przez nich czynności
kancelaryjnych,
10) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz skargi i interwencje mieszkańców,
11) przyjmowanie interesantów w wyznaczonych terminach,
12) wykonywanie zadań z zakresu obronności kraju i ochrony przed powodzią,
13) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Statut, Regulamin i uchwały Rady Miasta.
§ 17
Do zadań Zastępcy Burmistrza należy:
1)podejmowanie czynności kierownika Urzędu wymienionych w § 16 niniejszego Regulaminu pod nieobecność Burmistrza lub wynikających z innych przyczyn niemożliwości pełnienia obowiązków przez Burmistrza,
2) wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
3) zapewnienie kompleksowego rozwiązania problemów oraz nadzorowanie działalności i koordynowanie pracy podległych komórek organizacyjnych Urzędu,
4) uczestniczenie w realizacji zadań należących do Burmistrza w zakresie obronności kraju oraz ochrony przed powodzią,
5) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza,
1)podejmowanie czynności kierownika Urzędu wymienionych w § 16 niniejszego Regulaminu pod nieobecność Burmistrza lub wynikających z innych przyczyn niemożliwości pełnienia obowiązków przez Burmistrza,
2) wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
3) zapewnienie kompleksowego rozwiązania problemów oraz nadzorowanie działalności i koordynowanie pracy podległych komórek organizacyjnych Urzędu,
4) uczestniczenie w realizacji zadań należących do Burmistrza w zakresie obronności kraju oraz ochrony przed powodzią,
5) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza,
§ 18
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów niezbędnych aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy i Regulaminu wynagrodzeń pracowników Urzędu,
2) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr i dokonywaniem oceny pracowników mianowanych,
3) nadzór nad przestrzeganiem przepisów kpa, instrukcji kancelaryjnej i podziału, rzeczowego akt oraz prawidłowym obiegiem dokumentów w Urzędzie,
4) uczestniczenie w miarę potrzeb w opracowywaniu projektów uchwał organów Miasta oraz innych dokumentów dotyczących działalności Miasta i Urzędu,
5) nadzór nad prawidłowym załatwianiem wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz skarg i wniosków mieszkańców dotyczących pracy Urzędu oraz gminnych
jednostek organizacyjnych,
6) przygotowywanie konkursów na stanowiska kierownicze i samodzielne w Urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych podległych Gminie,
7) opracowywanie informacji i sprawozdań z działalności Burmistrza oraz z wykonania uchwał Rady Miasta,
8) nadzorowanie działalności podległych komórek organizacyjnych Urzędu,
9) prowadzenie spraw w imieniu Burmistrza, w ustalonym przez niego zakresie i powierzonych przez Burmistrza,
10)koordynowanie spraw związanych z wyborami i referendami,
11)uczestniczenie w realizacji zadań należących do Burmistrza dotyczących obronności kraju oraz ochrony przed powodzią na terenie miasta,
12)wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
1) opracowywanie projektów niezbędnych aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy i Regulaminu wynagrodzeń pracowników Urzędu,
2) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr i dokonywaniem oceny pracowników mianowanych,
3) nadzór nad przestrzeganiem przepisów kpa, instrukcji kancelaryjnej i podziału, rzeczowego akt oraz prawidłowym obiegiem dokumentów w Urzędzie,
4) uczestniczenie w miarę potrzeb w opracowywaniu projektów uchwał organów Miasta oraz innych dokumentów dotyczących działalności Miasta i Urzędu,
5) nadzór nad prawidłowym załatwianiem wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz skarg i wniosków mieszkańców dotyczących pracy Urzędu oraz gminnych
jednostek organizacyjnych,
6) przygotowywanie konkursów na stanowiska kierownicze i samodzielne w Urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych podległych Gminie,
7) opracowywanie informacji i sprawozdań z działalności Burmistrza oraz z wykonania uchwał Rady Miasta,
8) nadzorowanie działalności podległych komórek organizacyjnych Urzędu,
9) prowadzenie spraw w imieniu Burmistrza, w ustalonym przez niego zakresie i powierzonych przez Burmistrza,
10)koordynowanie spraw związanych z wyborami i referendami,
11)uczestniczenie w realizacji zadań należących do Burmistrza dotyczących obronności kraju oraz ochrony przed powodzią na terenie miasta,
12)wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
§ 19
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości oraz obsługi księgowej budżetu Miasta,
2) nadzorowanie pracy Wydziału Finansowo-Budżetowego,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Miasta,
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
6) współdziałanie w opracowywaniu budżetu Miasta,
7) nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
8) przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej,
9) uczestniczenie w realizacji zadań należących do Burmistrza w zakresie obronności kraju,
10)wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz prowadzenie spraw w imieniu Burmistrza, w ustalonym przez niego zakresie.
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości oraz obsługi księgowej budżetu Miasta,
2) nadzorowanie pracy Wydziału Finansowo-Budżetowego,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Miasta,
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
6) współdziałanie w opracowywaniu budżetu Miasta,
7) nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
8) przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej,
9) uczestniczenie w realizacji zadań należących do Burmistrza w zakresie obronności kraju,
10)wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz prowadzenie spraw w imieniu Burmistrza, w ustalonym przez niego zakresie.
§ 20
Do zadań Naczelnika, w zakresie właściwym dla Wydziału, należy wykonywanie wszystkich czynności związanych z realizacją merytorycznych zadań podległego Wydziału, niezastrzeżonych do kompetencji Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza oraz Skarbnika, w szczególności:
1) ustalanie i przedkładanie Burmistrzowi do zatwierdzania szczegółowych zakresów czynności dla pracowników Wydziału,
2) pełnienie funkcji przełożonego w stosunku do podległych pracowników,
3) prawidłowe i terminowe załatwianie spraw kierowanych do Wydziału,
4) sprawna i uprzejma obsługa mieszkańców załatwiających sprawy w Wydziale,
5) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, materiałów, sprawozdań, analiz itp. pod obrady Rady i dla potrzeb Burmistrza oraz uczestniczenie w sesjach
Rady, naradach i spotkaniach, jeśli zajdzie taka potrzeba,
6) realizacja zadań merytorycznych Wydziału oraz wynikających z uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
7) współpraca z Komisjami Rady w ramach kompetencji Wydziału, a szczególnie uczestniczenie w posiedzeniach Komisji, celem merytorycznego przedstawienia problematyki określonej w projektach uchwał i tematach przygotowywanych przez Wydział na sesje Rady Miasta. Każdorazowo konieczność uczestniczenia w pracach Komisji należy uzgodnić z Przewodniczącym tej Komisji.
8) opracowywanie projektów planów realizacji przedsięwzięć gospodarczych, społecznych, organizacyjnych, projektu budżetu w zakresie dotyczącym Wydziału, itp.,
9) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu, organizacjami społecznymi, zawodowymi, gospodarczymi, itp.,
10) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz prowadzenie spraw w imieniu Burmistrza, w granicach
uzyskanych pełnomocnictw,
11) przygotowywanie propozycji odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych,
1) ustalanie i przedkładanie Burmistrzowi do zatwierdzania szczegółowych zakresów czynności dla pracowników Wydziału,
2) pełnienie funkcji przełożonego w stosunku do podległych pracowników,
3) prawidłowe i terminowe załatwianie spraw kierowanych do Wydziału,
4) sprawna i uprzejma obsługa mieszkańców załatwiających sprawy w Wydziale,
5) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, materiałów, sprawozdań, analiz itp. pod obrady Rady i dla potrzeb Burmistrza oraz uczestniczenie w sesjach
Rady, naradach i spotkaniach, jeśli zajdzie taka potrzeba,
6) realizacja zadań merytorycznych Wydziału oraz wynikających z uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
7) współpraca z Komisjami Rady w ramach kompetencji Wydziału, a szczególnie uczestniczenie w posiedzeniach Komisji, celem merytorycznego przedstawienia problematyki określonej w projektach uchwał i tematach przygotowywanych przez Wydział na sesje Rady Miasta. Każdorazowo konieczność uczestniczenia w pracach Komisji należy uzgodnić z Przewodniczącym tej Komisji.
8) opracowywanie projektów planów realizacji przedsięwzięć gospodarczych, społecznych, organizacyjnych, projektu budżetu w zakresie dotyczącym Wydziału, itp.,
9) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu, organizacjami społecznymi, zawodowymi, gospodarczymi, itp.,
10) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz prowadzenie spraw w imieniu Burmistrza, w granicach
uzyskanych pełnomocnictw,
11) przygotowywanie propozycji odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych,
12) rozpatrywanie skarg, wniosków i interwencji mieszkańców oraz przygotowywanie propozycji odpowiedzi,
13) realizacja zadań w zakresie obronności kraju, należących do kompetencji Burmistrza,
14) wykonywanie innych zadań, objętych zakresem działania podległego Wydziału i wynikających z poleceń Burmistrza,
15) ponoszenie odpowiedzialności za merytoryczną działalność Wydziału oraz organizację, jakość i dyscyplinę pracy,
16) sukcesywne prowadzenie bieżącej kontroli wewnętrznej Wydziałów przez Naczelników i składanie Burmistrzowi pisemnych informacji na koniec każdego kwartału o
przeprowadzonych kontrolach i ich efektach,
17) przygotowywanie informacji publicznych do udostępniania w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na wniosek,
18) opracowywanie prognoz, analiz, sprawozdań z prowadzonych postępowań itp.,
19) systematyczne podnoszenie poziomu wiedzy,
20) systematyczne podnoszenie jakości obsługi interesantów.
13) realizacja zadań w zakresie obronności kraju, należących do kompetencji Burmistrza,
14) wykonywanie innych zadań, objętych zakresem działania podległego Wydziału i wynikających z poleceń Burmistrza,
15) ponoszenie odpowiedzialności za merytoryczną działalność Wydziału oraz organizację, jakość i dyscyplinę pracy,
16) sukcesywne prowadzenie bieżącej kontroli wewnętrznej Wydziałów przez Naczelników i składanie Burmistrzowi pisemnych informacji na koniec każdego kwartału o
przeprowadzonych kontrolach i ich efektach,
17) przygotowywanie informacji publicznych do udostępniania w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na wniosek,
18) opracowywanie prognoz, analiz, sprawozdań z prowadzonych postępowań itp.,
19) systematyczne podnoszenie poziomu wiedzy,
20) systematyczne podnoszenie jakości obsługi interesantów.
§ 21
Zadania komórek organizacyjnych Urzędu określa załącznik Nr 4 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział VI - ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW
§ 22
Interesanci obsługiwani są w godzinach pracy Urzędu.
§ 23
Wprowadzenie ograniczeń czasowych w przyjmowaniu interesantów wymaga zgody Burmistrza.
§ 24
Uzgodnienia z innymi Wydziałami Urzędu, niezbędne do załatwienia wnoszonych spraw, winny być dokonywane we własnym zakresie, bez angażowania interesantów.
§ 25
Zadania komórek organizacyjnych Urzędu określa załącznik Nr 4 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział VI - ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW
§ 22
Interesanci obsługiwani są w godzinach pracy Urzędu.
§ 23
Wprowadzenie ograniczeń czasowych w przyjmowaniu interesantów wymaga zgody Burmistrza.
§ 24
Uzgodnienia z innymi Wydziałami Urzędu, niezbędne do załatwienia wnoszonych spraw, winny być dokonywane we własnym zakresie, bez angażowania interesantów.
§ 25
W przypadku nieobecności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza w dniu wyznaczonym do przyjmowania mieszkańców w sprawie skarg i wniosków, przyjęć dokonują Naczelnicy lub ich zastępcy, w sprawach dotyczących kompetencji Wydziału.
ROZDZIAŁ VII - POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 26
§ 26
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie obowiązujące przepisy, a w szczególności:
1) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
2) ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.),
3) ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn zm.),
4) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.),
5) uchwała Nr VI/54/2003 Rady Miasta Żagania z dnia 27 lutego 2003 r. w sprawie Statutu Gminu Żagań o statusie miejskim (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego Nr 15
z 2003 r. poz. 272),
6) Regulamin Pracy Urzędu Miejskiego.
§ 27
Załączniki do Regulaminu:
- Nr 1 - Schemat organizacyjny Urzędu Miasta Żagań,
- Nr 2 - Zasady podpisywania pism,
- Nr 3 - Zasady sprawowania kontroli w Urzędzie,
- Nr 4 - Zadania komórek organizacyjnych Urzędu,
- Nr 5 - Uprawnienia Urzędu jako pracodawcy w przypadku ciężkiego
naruszenia obowiązków pracowniczych (interpretacja art. 52, § 1, pkt. 1
Kodeksu pracy),
stanowią jego integralną część.
- Nr 1 - Schemat organizacyjny Urzędu Miasta Żagań,
- Nr 2 - Zasady podpisywania pism,
- Nr 3 - Zasady sprawowania kontroli w Urzędzie,
- Nr 4 - Zadania komórek organizacyjnych Urzędu,
- Nr 5 - Uprawnienia Urzędu jako pracodawcy w przypadku ciężkiego
naruszenia obowiązków pracowniczych (interpretacja art. 52, § 1, pkt. 1
Kodeksu pracy),
stanowią jego integralną część.
§ 28
Traci moc Zarządzenie Nr 107/2003 Burmistrza Miasta Żagania z dnia 5 maja 2003 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miejskiemu w Żaganiu.
§ 29
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załączniki
Pobierz dane XML REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA ŻAGAŃ /Utracił moc Drukuj informację REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA ŻAGAŃ /Utracił moc
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Franciszek Fedorowicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2004-08-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Franciszek Fedorowicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2004-08-11 14:50:37 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2004-08-12 13:02:07 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2004-08-12 13:02:07 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4236 raz(y) |