ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XXII z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 2 maja 2012 roku.

Informacja ogłoszona dnia 2012-05-30 14:57:01 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XXII/2012
z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 2 maja 2012r.

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Obrady sesji otworzył Przewodniczący Daniel Marchewka o godz. 11.00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 18 radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie uchwał. .Przewodniczący przywitał przybyłych radnych i gości (listy obecności stanowią załącznik 1 i 2 do niniejszego protokołu)
Radni nieobecni to: Tadeusz Wołoszyn , Stanisław Kucab, Antoni Budziłło
Obrady odbyły się w Sali Kurlandzkiej Pałacu Książęcego w Żaganiu. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty uchwał przesłano wraz z zawiadomieniem stanowiącym zał. Nr 3 do protokołu.
Przewodniczący Rady Daniel Marchewka podziękował Radnemu Andrzejowi Łukasiewiczowi za pełnienie funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miasta wręczając kwiaty i pamiątkowe tabliczki. Radny Andrzej Łukasiewicz podziękował za współpracę.

2. Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że dodatkowo wpłynęły trzy projekty uchwał tj.

- w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych udzielonych z budżetu miasta dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu na rok 2012

- Zmieniająca Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 września 2009 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych

- w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. NMP w Żaganiu

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza odczytał art. 20 pkt 5 ustawy o samorządzie gminnym dotyczący terminu przekazywania projektów uchwał.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Pani Marii Wrońskiej- Radcy Prawnego czy można wprowadzić te projekty nie narażając się na naruszenie prawa?
Pani M. Wrońska wyjaśniła, że przytoczony przez Wiceprzewodniczącego przepis daje kompetencje Przewodniczącemu do wprowadzenia projektu do porządku obrad bez zgody Rady. Wszystkie projekty które wpłyną w krótszym czasie niż 7 dni muszą być przegłosowane w formie zmian do porządku obrad. Reguluje to art. 20 ust 1a ustawy o samorządzie gminnym.
Radny Zbigniew Białkowski przypomniał, że w lutym podjęta była uchwała w sprawie obwodów szkół. Ta uchwała została zaskarżona do Wojewody. Poinformował, że w tej sprawie przyszła odpowiedź od Wojewody i Kuratora Oświaty i zaproponował odczytanie treści tego pisma.
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały został przeniesiony z sesji marcowej.
Radny Zbigniew Białkowski poinformował, że na dzień 27.04.2012 zaplanowane było spotkanie z dyrekcją PSP Nr 1, przedstawicielem związków zawodowych i Rady Rodziców. Jednak w tym dniu skumulowały się różne sprawy i Państwo nie chcieli czekać na spotkanie z Komisją. Następnie odczytał treść otrzymanego pisma.
Po odczytaniu treści pisma głos zabrał Radny Stanisław Dziura twierdząc, że nie chodzi o to czy uchwała jest podjęta zgodnie z prawem czy nie, tylko należy zwrócić uwagę na to czy podejmując uchwałę kierowano się dobrem dziecka.
Przewodniczący Rady stwierdził, że kwestia związana z legalnością jest podstawową sprawą gdyż Rada musi poruszać się w przestrzeni prawnej.
Radny Stanisław Dziura stwierdził, że to nie uchwała została zaskarżona tylko tryb jej wprowadzania. Wojewoda odniósł się do trybu ale nie odniósł się do treści uchwały.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Wojewoda odniósł się do trybu i do treści uchwały.
Pani Sekretarz stwierdziła, że oprócz prawa Burmistrza, radnych i urzędników należy uwzględnić prawa rodziców, nauczycieli i dzieci. Rodzice zarzucają, że nie konsultowano z nimi kwestii tej uchwały. Dzisiejszy projekt powoduje tylko i wyłącznie powrót do stanu pierwotnego. Otwiera drogę do tego aby się spotkać i ustalić wspólny tor działania.
Radny Zb. Białkowski powołując się na treść pisma Wojewody podkreślił , że procedura wprowadzenia pod obrady tej uchwały była prawidłowa i wszystkie działania są zgodnie z prawem.
Przewodniczący Rady stwierdził, że zdziwił go fakt i wzbudził rozgoryczenie że na komisję zaproszeni byli przedstawiciele związków zawodowych, Rady Rodziców i Pani dyrektor i nie poczekali. Wyraził zrozumienie, że ktoś mógł poczuć się urażony, ale nie poczekał nie w swojej sprawie tylko właśnie dzieci, rodziców.
Pani Sekretarz zwróciła się do Przewodniczącego Rady by udzielił głosu pani Dyrektor PSP Nr 1 skoro skierowany jest do niej zarzut.
Pani Dyrektor Kalinowska wyjaśniła, że przybyła z przedstawicielami na spotkanie o godz. 15.15 wówczas Przewodniczący Komisji Pan Zb. Białkowski poinformował, że do spotkania dojdzie za pół godziny ze względu na przedłużające się poprzednie spotkanie. Po upływie tego czasu delegacja z PSP Nr 1 wróciła pod salę narad, ale nikt w ciągu 10 minut nie wyszedł i poczuli się zlekceważeni. W związku z tym opuścili gmach Urzędu.
Radny St. Dziura stwierdził, że stawianie zarzutów komuś, że czekał 2 godziny i nie poczekał kolejnych dwóch jest nie na miejscu.
Radny Zb. Białkowski wyjaśnił, że wyszedł do zaproszonych gości , przeprosił i poinformował, że spotkanie z Panią Pilarczyk potrwa jeszcze pół godziny. W rzeczywistości to spotkanie przesunęło się jeszcze o 15 min. Łącznie czas spotkania przesunął się o 45 min.
Po tych wyjaśnieniach Wiceprzewodniczący M. Ramza poprosił o zakończenie dyskusji i przejścia do głosowania.
Radny Dariusz Kudła stwierdził, że radni to przedstawiciele mieszkańców i nie można pozwolić na to by nie wsłuchać się w ich głos.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania.

Umieszczenie w punkcie 8.1 porządku obrad projektu uchwały Zmieniającej Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 września 2009 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 – jednogłośnie.

Umieszczenie w punkcie 8.15 porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych udzielonych z budżetu miasta dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu na rok 2012
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie

Umieszczenie w punkcie 8.16 porządku obrad projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. NMP w Żaganiu
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie

Radny Zdzisław Opala wniósł o zdjęcie z porządku obrad projektów uchwał umieszczonych w punkcie
8.2 tj. projektu uchwały Zmieniająca Uchwałę Nr II/6/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14 grudnia 2010 roku w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań oraz w punkcie
8.3 tj. projektu Zmieniająca Uchwałę Nr II/7/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14 grudnia 2010 roku w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań
Podając argument w imieniu Klubu „Nasze Miasto” o treści:

Niniejszym, po zapoznaniu się z materiałami przesłanymi przy proponowanym porządku obrad na XXII Sesję Rady Miasta Żagań, zwołaną na dzień 2 maja 2012 roku, zgłaszamy na podstawie § 13 ust. 3 Statutu Miasta Żagań wniosek o dokonanie następujących zmian w proponowanym porządku obrad, a mianowicie:

wycofanie z porządku obrad następujących projektów uchwał:

 - w pkt. 8. 2. - projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr II/6/2010 z dnia 14.12.2010r w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań (była już raz zmieniona uchwałą Rady Miasta nr VIII/62/2011 z dnia 26.05.2011r),
 - w pkt. 8. 3 – projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr II/7/2010 z dnia 14.12.2010r w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań.

Po lekturze uzasadnienia do zgłoszonych przez radnych koalicji projektów uchwał, z którego wynika, że jedyną okolicznością jaką kierują się wnioskodawcy proponując obniżenie dodatku funkcyjnego i dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań – jest fakt zatrudnienia zastępcy burmistrza.

Sprawa zatrudnienia zastępcy Burmistrza jest znana radnym od dawna i do tej kwestii nie było zastrzeżeń. Dla przypomnienia przytaczam zapis z protokółu z sesji rady odbytej w dniu 14.12.2010r, podczas której, w dyskusji nad uchwałą o przyznaniu burmistrzowi dodatku specjalnego, radny H. Sienkiewicz „... zapytał burmistrza miasta jak długo zamierza sprawować sam funkcję i czy przyjmie zastępcę burmistrza, bo radni powinni wiedzieć przed przyznaniem dodatku funkcyjnego...”, burmistrz miasta odpowiedział, „... że przyjmie zastępcę burmistrza, ale na razie nie może powiedzieć kto to będzie...”.
Po tej jasnej deklaracji ze strony Burmistrza Miasta i braku innych uwag i zapytań została przyjęta uchwała w sprawie ustalenia maksymalnego (40%) dodatku specjalnego.


Znając stanowisko Burmistrza w sprawie zatrudnienia zastępcy, na sesji w dniu 26.05.2011r nad złożonym wnioskiem o podwyższenie Burmistrzowi Miasta Żagań do maksymalnej wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, żadnych uwag i pytań nie zgłoszono. Uchwała została przyjęta przy 1 głosie wstrzymującym się.
W tym stanie rzeczy argumentację wnioskodawców do zgłoszonych projektów uchwał, o których mowa wyżej, uważamy za wyraz braku konsekwencji w postępowaniu w sprawie wysokości wynagrodzenia Burmistrza Miasta.
Jeżeli wnioskodawcy uważają, że zatrudnienie zastępcy burmistrza powoduje zmniejszenie obowiązków i to ma stanowić okoliczność powodującą obniżenie burmistrzowi dodatku funkcyjnego i dodatku specjalnego, to nasuwa się pytanie, czemu takich działań nie podjęto w przedmiocie obniżenia diety Przewodniczącemu Rady Miasta z chwilą powołania trzeciego wiceprzewodniczącego Rady – też miało miejsce zmniejszenie obowiązków.
Przedstawiając powyższe mamy nadzieję, że wnioskodawcy proponowanych zmian w uchwałach o wysokości dodatków funkcyjnego i specjalnego dla Burmistrza jeszcze raz przemyślą swoje stanowisko w tej sprawie i w głosowaniu nad wprowadzeniem zmian do porządku obrad dzisiejszej sesji poprą złożony wniosek.
Jednocześnie wnosimy o zamieszczenie pełnej treści niniejszego wniosku w protokole z obrad z sesji.
Po odczytaniu tego stanowiska Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie:
- zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały umieszczonego w punkcie 8.2 porządku obrad w sprawie uchwały Zmieniająca Uchwałę Nr II/6/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14 grudnia 2010 roku w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań oraz w punkcie
Głosowało 18 radnych. „Za” 7, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 11
Wniosek odrzucony.
- zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały umieszczonego w punkcie 8.3 porządku obrad Zmieniający Uchwałę Nr II/7/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14 grudnia 2010 roku w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań
Głosowało 18 radnych. „Za” 7, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 11
Wniosek odrzucony.
Głosowanie porządku obrad w całości:
„Za” 11, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 7

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowało 17 radnych. „za” przyjęciem 15, „wstrzymało się” 2 „przeciw”0

4. Przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza między sesjami
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zwrócił się z zapytaniem kiedy zostanie udzielona odpowiedź na interpelacje które złożył na poprzedniej sesji? Zgodnie z przepisami powinien ją otrzymać w ciągu 21 dni.
Pani Sekretarz wyjaśniła, aby odpowiedzieć na interpelacje musi być przyjęty protokół z sesji, ponieważ interpelacje stanowią integralną część protokołu.
Wiceprzewodniczący zwrócił się z pytaniem do Radcy Prawnego czy termin wynikający z ustawy jest obowiązujący?
Pani Radca Prawny wyjaśniła, że termin wynika z Regulaminu stanowiącego załącznik do Statutu. Jeżeli interpelacja była wniesiona do protokołu, to żeby nie było wątpliwości co do treści- to protokół musi być przyjęty.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że interpelacje były wniesione na piśmie, a nie do protokołu.
Sprawozdanie zostało przyjęte. Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

5. Przyjęcie sprawozdania z wykonania uchwał
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że sprawozdanie otrzymał przed sesją i nie zdążył się zapoznać. Przyjęto sprawozdanie 16 głosami „za”

6. Informacje z pracy Komisji Rady
- Komisja Budżetu i Finansów
Przewodniczący odczytał protokół. Pytań nie było.

- Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury
Przewodniczący Komisji odczytał protokół. Sprawa monitoringu w szkołach wywołała dyskusję, w której uczestniczyli: Przewodniczący Rady Rodziców PSP Nr7 , Przewodniczący Rady Daniel Marchewka, Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza, Przewodniczący Komisji Oświaty Zbigniew Białkowski i Radny Henryk Sienkiewicz.

Radny Dariusz Kudła zapytał o stanowisko Komisji w sprawie wniosku o dofinansowanie wyjazdu na Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej?
Przewodniczący Komisji poinformował o pozytywnym stanowisku komisji.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zwrócił uwagę na termin złożenia wniosku do Rady.
Radny Stanisław Dziura zasugerował Przewodniczącemu komisji aby przeprosił Panią dyrektor PSP Nr 1.
Przewodniczący komisji przedstawiając przebieg zdarzeń z dnia posiedzenia komisji i przeprosił za 15 min spóźnienia.
Pani Sekretarz poprosiła o wyjaśnienie zapisów w protokole z posiedzenia komisji dot. Pani Pilarczyk.
Przewodniczący Komisji przedstawił przebieg spraw związanych ze skargą złożoną przez Panią Pilarczyk jak również spotkania z Komisją. Poinformował, że sprawa Pani Pilarczyk toczy się w sądzie i po jej zakończeniu – jeżeli taka będzie wola Pani Pilarczyk – przedstawi ją Radzie. Komisja w tej sprawie nie zajęła żadnego stanowiska.
Radny Stanisław Dziura podkreślił, że upublicznienia sprawy chciała Pani Pilarczyk.

- Komisja Rewizyjna.
Przewodnicząca odczytała protokół. Pytań nie było.
- Komisja Praworządności, Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego.
Z-ca Przewodniczącego odczytał protokół. Pytań nie było.
-Komisja Gospodarki Miejskiej.
Przewodnicząca odczytała protokół. Radny Piotr Łoś poprosił o odczytanie złożonego przez siebie wniosku formalnego o przywrócenie wysokości diet radnych z ubiegłego roku. Przewodnicząca odczytała treść z protokołu.

Akapit nr 2 - brak tytułu

7. Interpelacje, wnioski i zapytania

Przedstawiciel rodziców dzieci PSP Nr 1 zwrócił się do Przewodniczącego Rady z pytaniami:
- Czy projekt dzisiejszej uchwały „oświatowej” przywraca stan z przed 24 lutego 2012?
- Kiedy będzie udzielona odpowiedź na petycję przekazaną Przewodniczącemu na spotkaniu w szkole 21. 03.2012?
Odpowiadając na pierwsze pytanie Przewodniczący potwierdził, że przyjęcie dzisiejszego projektu uchwały przywróciło by stan z przed 24.02.2012.
Odpowiadając na drugie pytanie Przewodniczący stwierdził, że dotarła do niego informacja, że prowadzone jest postepowanie skargowe wobec uchwały z dnia 24.02.12 r. Dopiero 26 kwietnia otrzymał odpowiedź z Urzędu Wojewódzkiego.

Radny Henryk Sienkiewicz zwrócił się z pytaniem skierowanym do Burmistrza – kiedy otrzyma odpowiedź w sprawie działań Burmistrza w walce z bezrobociem tzn. otrzyma odpowiedź na pismo złożone 04 kwietnia 2011r. Kiedy będzie udzielona odpowiedź na piśmie?

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza skierował pytania do Burmistrza
_- Czy prawdą jest, że nastąpi zwrot środków w wysokości 940 tyś. do Urzędu Marszałkowskiego z obiektów rekreacyjnych oraz 60 tyś. ze Spółki Pałac Książęcy z powodu niewłaściwego wydatkowania?
- czy szykują się od września zwolnienia nauczycieli w szkołach podstawowych z powodu braku godzin?
- Poprosił o przedstawienia rachunku zysków i strat oraz bilansu za lata 2007 – 2011 Klubu MKS „Czarni – Arena Żagań”
- Poprosił o sprawdzenie przekazywania poczty do Rady Miasta i Przewodniczącego Rady Miasta ponieważ pisma nie są przekazywane adresatowi lub przekazywane są z opóźnieniem.
- Wniósł wniosek formalny do przegłosowania o sprawdzenie przez NIK, RIO i Rzecznika Finansów Publicznych wykonania uchwał okołobudżetowych Rady Miasta i autopoprawek które były nanoszone w latach 2007- 2011.
Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie wniosku formalnego.
Radny Stanisław Dziura stwierdził, że jest to wniosek złożony podczas interpelacji i należałoby wprowadzić go pod obrady na następnej sesji i wtedy powinien być głosowany.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Pani Marii Wrońskiej – Radcy Prawnego o wyjaśnienie, czy złożony wniosek formalny należy przegłosować teraz czy na następnej sesji?
Pani M. Wrońska stwierdziła, że złożony wniosek jest dla niej niezrozumiały, ponieważ nie jest wiadomo do kogo ten wniosek jest kierowany.
Przewodniczący Rady stwierdził, że jego zdaniem kierowany jest do Komisji Rewizyjnej.
Pani M. Wrońska wyjaśniła, że Komisja Rewizyjna pracuje na podstawie rocznego planu i należałoby zrewidować jej roczny plan pracy, czyli przygotować zmianę uchwały w sprawie zmiany planu pracy Komisji Rewizyjnej. Jeżeli intencją Pana Ramzy jest złożenie zawiadomienia do organów to kto ma to zrobić?
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że jeżeli Rada przegłosowałaby ten wniosek to wówczas on byłby zobowiązany do złożenia takiego zawiadomienia.
Pani M. Wrońska stwierdziła, że w tej sytuacji jest to wniosek radnego do Przewodniczącego Rady, a nie całej Rady.
Przewodniczący Rady stwierdził, że właśnie dlatego chciał poddać wniosek pod głosowanie i ponowił pytanie czy powinien to zrobić na tej czy następnej sesji?
Radny Dariusz Kudła stwierdził, że Wiceprzewodniczący M. Ramza powinien złożyć wniosek na ręce Przewodniczącego Rady o przeprowadzenie takiej kontroli, wówczas nie byłoby potrzeby przeprowadzanie głosowania.
Pani M. Wrońska wyjaśniła, że złożony wniosek powinien być przegłosowany w punkcie porządku obrad „sprawy organizacyjne”

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta stwierdził, że zwrócił się do Burmistrza w sprawie chodnika przy ul. Pomorskiej. Otrzymał w odpowiedzi pismo bez podpisu. Poprosił o przestrzeganie zasad korespondencji.
Zwrócił się również z pytaniem jaki dług posiada spółka Pałac Książęcy, jaki jest kapitał Spółki i jakie są zobowiązania – na dzień dzisiejszy?

Radny Cyprian Maszlong zwrócił się z prośbą o usunięcie śmieci i chwastów wyrzucanych z ogrodów działkowych położonych wzdłuż rz. Bóbr. Wniósł o kontrolę tych miejsc ustawienie koszy i okresowo kontenera.

Radny Dariusz Kudła
- przedłożył petycję mieszkańców Żagania w sprawie przejęcia hali sportowej przy ul. Kędzierzawego.
- zwrócił się z pytaniem do Przewodniczącego Rady czy istnieje oficjalna strona Rady Miasta Żagania?
- czy ktoś zwracał się z prośbą o wydanie pozwolenia na użytkowanie strony internetowej www.radamiastażagań.pl?
Przewodniczący Rady odpowiedział, że nie istnieje oficjalna strona Rady Miasta. Istnieje strona koalicyjna. Wobec obowiązujących przepisów prawa osoba nie ma obowiązku uzyskania takiego zezwolenia.
Radny D. Kudła stwierdził, że w takim układzie każdy może założyć taką stronę. Poinformował, że przeczytał w prasie, że powstała strona radnych miasta Żagań. Jak się okazało jest to strona 12 radnych. Ktoś pod szyldem www.radamiastażagań.pl próbuje zamieszczać swoje informacje. Jest tam informacja że jest to strona na której radni mogą wyrażać swoje opinie nt. pracy Rady. Nikt nie poinformował o tym radnych. Czy my też możemy pisać na tej stronie? Czy nam jest zabronione? Jeżeli koalicja tworzy stronę Rady Miasta to powinna to zaznaczyć. Przewodniczący Rady powinien dopilnować by radni
byli traktowani na równi.
Przewodniczący Rady stwierdził, że zarzut o dyskryminację formułowałby bardzo ostrożnie.
Radny Dariusz Kudła stwierdził że używanie strony www.radamiastażagań.pl wprowadza się mieszkańców w błąd.
Radny Zbigniew Białkowski stwierdził, że studiuje tą stronę dość uważnie. Wyjaśnił, że domenę może kupić każda osoba i każda osoba jeżeli ją zarejestruje może ją używać. Jeżeli ktoś chce tą domenę to może ją odkupić. Jeżeli ktoś pod tą domeną umieści stronę to jest zobowiązany do tego by umieścić opis tej strony. Opis strony jest – Rada Miasta Żagań koalicja. Jest tam informacja że jest to strona radnych PO-PIS-PSL-Nasze Miasto-Nasz Powiat. Nikt prawnie nie może tej strony podważyć. Wszystko jest zgodnie z przepisami.
Radny D. Kudła stwierdził, że powinno być www .koalicjaradymiastażagań.pl i wtedy wszystko byłoby jasne. Powinna być oficjalna strona Rady Miasta Żagań.
Radny Stanisław Dziura zapytał z jakich pieniędzy została kupiona domena?

Radna Halina Szyposz
- zgłosiła nielegalne wysypisko śmieci na Bismarku. Wnioskowała o patrole Straży Miejskiej oraz postawienie kontenera
- Zwróciła się z pytaniem dlaczego nie przeprowadzono eliminacji gminnych do cieszącego się dużym zainteresowaniem młodzieży Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej?
- zapytała kiedy radni zapoznają się z programem naprawczym który będzie obowiązywał od nowego roku?

Radny Marian Światek zgłosił naprawę chodnika przy ul. Łokietka.

Radny Zbigniew Białkowski wniósł o obecności Naczelnika WOK na spotkaniach Komisji Pomocy Społecznej, Oświaty, Kultury i Sportu.

Przewodniczący Daniel Marchewka
- przypomniał o zamontowaniu placu zabaw na ul. Karpińskiego
- zapytał o kwoty przekazywane na funkcjonowanie przytuliska dla zwierząt

Radny Piotr Łoś
- zgłosił naprawę zjazdu do rozlewni gazu
- obniżenie zbyt wysokich krawężników na ul. Kolejowej

Przewodniczący ogłosił 15 min przerwę.


8. Podjęcie uchwał w sprawach:

8.1 uchwały Zmieniającej Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 września 2009 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych

Otwarto dyskusję. Głos zabrał radny Stanisław Dziura. Stwierdził, że na komisjach koalicyjna większość odrzuciła projekt tej uchwały. Projekt ten powraca do starego, istniejącego systemu tworzenia obwodów. Odrzuca się ten projekt tylko dlatego, że wcześniej została podjęta uchwala o przydzieleniu poszczególnych ulic szkole nr 5 nie biorąc pod uwagę dobra dzieci i rodziców. Nie bierze się pod uwagę faktu, że dzieci będzie coraz mniej. Proponowaliśmy , aby nie wysyłać nikogo na bezrobocie tylko przez kilka lat wygaszać jedną ze szkół w centrum miasta. Stwierdził, że reformy w zakresie sieci szkół są niezbędne.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że ul. Szprotawska, Szpitalna i Kopernika były zawsze przy PSP Nr 5, a radny Stanisław Dziura na spotkaniu w ubiegłym roku był przeciwny reformom przedstawianych przez burmistrza.
Przewodniczący komisji Oświaty Zbigniew Białkowski poinformował, że działanie jego Komisji zmierzały do tego by wszystkim radnym uświadomić stan sytuacji oświatowej w Żaganiu i pokazać analizę tego, co jest przedstawiane. Na dzień dzisiejszy każdy ma taką wiedzę, że zagłosuje według własnej woli sumienia , a przede wszystkim wiedzy. Następnie przedstawił działania podejmowane w sprawie oświaty przez burmistrza i radnych.
Radny Stanisław Dziura stwierdził, że dalsze przepychanki nie mają sensu. Utrzymanie dwóch szkół położonych blisko siebie powoduje wzrost kosztów. Przesunięcie do obwodu szkoły Nr 5 ulic będących w obwodzie PSP Nr 1 zmierza właśnie do likwidacji jednej ze szkół.
Radna Halina Szyposz odpowiadając na wystąpienie Radnego St. Dziury wyraziła zdziwienie że do tej pory radny był przeciwko kompleksowej reformie, a teraz tak ją wspiera. Nie zrozumiałym jest też fakt, że każdy upatrzył sobie szkołę Nr 2 do likwidacji. Nie ma woli likwidowania żadnej ze szkół. Te szkoły istnieją obok siebie od początku i do tej pory nikomu to nie przeszkadzało.
Radny St. Dziura odpowiedział, że na komisjach był przeciwny jakimkolwiek zmianom do których nie było żadnego projektu i nie opracowano żadnej koncepcji.
Naczelnik Wydziału Oświaty Zdzisław Mirski stwierdził, ze problem oświaty stał się narzędziem politycznym. Jeżeli mówi się o zmianach w oświacie to po to, aby przedstawić problem. Liczba uczniów w Żaganiu spadła o 1000 i ta liczba będzie wzrastała. Rada otrzymała propozycję zmian na lata 2011-2016 do dyskusji i zaopiniowania. Sami radni sugerowali połączenie szkół. Była sugestia by nie robić tego do wyborów i taką decyzję podjęto. Minęły wybory i na spotkaniu Komisji Oświaty odrzucono wszystkie propozycje. Od listopada ubiegłego roku Burmistrz nie wniósł żadnych uchwał dot. szkół. Nie było mowy o koncepcjach łączenia i likwidacji szkół. Zdaniem Burmistrza skoro nie ma woli w radzie do robienia zmian w oświacie to zostaje status kwo.
Przewodniczący Daniel Marchewka stwierdził, że pamięta spotkanie w którym była mowa by podpinać szkoły peryferyjne, żeby zmieniać ich status. Skoro do tamtego etapu nikt nic nie zrobił, zatrudniano nowych nauczycieli przed wyborami, były sugestie że wszystko będzie dobrze, żeby nikt się nie przejmował, a nagle pomysł by zrobić tak drastyczną reformę oświaty. Wtedy stwierdził, że będzie bronił by nie robić tego rękoma Rady. Jeżeli ktoś zarzuca komuś manipulację czy grę polityczną to sam powinien mieć czyste ręce.
Radny Z. Białkowski stwierdził, że radni od początku uczestniczą w spotkaniach i znają jego wypowiedzi a na spotkaniu z Naczelnikiem Mirskim miał się dowiedzieć jak wygląda reforma z ramienia Urzędu Miasta.
Przedstawiciel rady rodziców PSP Nr 1 stwierdził, że przesunięcie trzech ulic kończy żywot Jedynki. Reformy przeprowadza się kosztem rodziców i dzieci. Obecnie obowiązująca uchwała prowadzi do likwidacji Jedynki i należy powiedzieć to otwarcie.
Radny Piotr Łoś stwierdził, że należy posłuchać głosu rodziców. Wrócić do początku, do tego co było i próbować zrobić coś od początku.
Radny H. Sienkiewicz stwierdził, że nigdy nie uzyskał od Naczelnika Oświaty odpowiedzi na pytanie jaki jest wydźwięk zarządzenia Burmistrza z dnia 12 grudnia 2011r jeżeli chodzi o nauczycieli. Poprosił o dokładną informację do czego to zarządzenie zmierza w kontekście zatrudnienia.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że niż demograficzny zauważą się od 2000 roku, a Burmistrz i Naczelnik Oświaty przez 9 lat nic nie zrobili w oświacie. Dlatego Rada stoi na straży porządku i utrzymania wszystkich szkół.
Przewodniczący Rady zaproponował zakończenie dyskusji.
Radny D. Kudła stwierdził, że po to jest sesja aby dyskutować nt. uchwał aby podjąć właściwe decyzje.
Pani Sekretarz przychyliła się do propozycji Przewodniczącego Rady twierdząc, że dyskusja toczy się w sprawie systemu oświaty, a nie projektu uchwały. Stwierdziła, że każdy już wie jak będzie głosował i przypomniała treść roty ślubowania oraz zawnioskowała o przyjęcie uchwały.
Zamknięto dyskusję.
Przystąpiono do głosowania. Głosowało 18 radnych.
„za” 7, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 11.
Uchwała nie została przyjęta.

Akapit nr 3 - brak tytułu

8.2 Nr XXII/26/2012 Zmieniająca uchwałę Nr VI/39/2012 Rady Miasta Żagań z dnia 31 marca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości diet Radnym Rady Miasta Żagań

Otwarto dyskusję.
Radny Piotr Łoś złożył wniosek formalny o obniżenie diet z 900 zł do 650 czyli przywrócenie Uchwały Nr XX/121/2007 z dnia 28 grudnia 2007 r
Radny St. Dziura wniósł o niegłosowanie tej uchwały ponieważ jest niekonstytucyjna. W uzasadnieniu podano, że jest obowiązek przeznaczyć kwoty na cele charytatywne, a działalność charytatywna jest dobrowolna. Nikt nie może narzucić przekazywania środków na cele charytatywne. Rzeczpospolita Polska jest państwem prawa. Jak się ma do demokracji i prawa fakt, że pod projektem uchwały podpisali się wszyscy członkowie koalicji stwierdzając tym samym ,że każda dyskusja w tej sprawie jest zbędna gdyż koalicja większością już zdecydowała. Projekt tej uchwały zakłada również to, że należy też określić się ideologicznie, ponieważ nakazuje przekazanie określonej kwoty na określony cel. Jako radny nie życzy sobie, aby Rada zmuszała go do określenia światopoglądu. Konstytucja została w trzech miejscach poważnie naruszona.
Przewodniczący Rady stwierdził, że demokracja rządzi się pewnymi prawami. Rada przyjmuje uchwały zwykłą większością głosów. 12 osób ma prawo wniesienia takiego projektu. Projekt który trafił pod obrady ma wskazany cel ale jest to propozycja. Jeżeli ktoś będzie czuł się pokrzywdzony to jest droga zaskarżenia i zadeklarował pomoc jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Radny H. Sienkiewicz złożył formalny wniosek, aby to uzasadnienie wyłączyć z projektu dzisiejszej uchwały. Poprosił o przegłosowanie samej uchwały, a projekt stosownej uchwały przygotuje się na następną sesję.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że uzasadnienie pełni funkcję pomocniczą do podejmowania uchwały i nie jest przesyłane do kolejnych organów.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza poparł stanowisko radnego Sienkiewicza twierdząc, że środki wrócą do budżetu i Burmistrz je zadysponuje.
Radny D. Kudła zwrócił się z pytaniem jak ma głosować uchwałę bez uzasadnienia?
Radny H. Sienkiewicz wyjaśnił, że jeżeli przegłosuje się samą uchwałę bez uzasadnienia to wolne środki z tego tytułu zostaną w budżecie. Oszczędność – to jest uzasadnienie.
Przewodniczący Rady stwierdził, że sprawa diet radnych jest bardzo delikatna. Rozdźwięk jaki miała ta podwyżka do tej pory pozostaje. Nie chce oceniać Rad, które były i które będą. Stwierdził, że ta Rada pracuje. Gdyby nie było koalicji to można by było skazać się na centralizm władzy. Nikomu nie chce niczego zarzucać, ale koalicja pracuje z tymi uchwałami, analizuje je i wyciąga wnioski. Chciałby aby Rada odzyskała swoją pozycję.
Radny D. Kudła stwierdził, że skoro Rada tak dobrze pracuje to po co ta obniżka? To są takie populistyczne zagrywki, żeby społeczeństwo widziało, że sobie też coś obniżamy.
Przewodniczący stwierdził, że jest to reakcja na oddźwięk społeczny gdzie sugerowano, że Rada powinna sobie wyznaczyć cel charytatywny. Poza tym radny A. Budziłło wniósł interpelację w sprawi kosztów funkcjonowania Rady – to była jakaś sugestia, więc te koszty się jakoś obniża.
Radny St. Dziura stwierdził, że nie rozumie dlaczego koalicja tak się upiera o przegłosowanie tej uchwały skoro i tak jest bezprzedmiotowa. Nie można przyjąć propozycji radnego Sienkiewicza, aby głosować bez uzasadnienia. Jest to łamanie prawa. Poza tym tych zaoszczędzonych pieniędzy nie można przekazać na słuszny społecznie cel.
Przystąpiono do głosowania wniosku formalnego radnego Piotra Łosia.
Głosowało 18 radnych „za’ 7, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 11
Przed głosowaniem wniosku formalnego radnego H. Sienkiewicza powtórzył on jego treść: wycofanie tego uzasadnienia do uchwały które jest a jako uzasadnienie przyjąć – oszczędności w działalności Rady.
Przewodniczacy Rady zwrócił się z pytaniem do Pani Marii Wrońskiej –Radcy Prawnego jak rozumieć ustne uzasadnienie do projektu i zmianę istniejącego?
Radca Prawny wyjaśniła, że jest to dopuszczalne. Istniejące uzasadnienie zostaje wycofane, a jedyne jakie jest to – oszczędności.
Radny Dariusz Kudła rozumie to tak, że 11 radnych rezygnuje z tej uchwały, a tylko radny H. Sienkiewicz wnosi pod obrady projekt uchwały zmieniającej wysokość diet radnych. Kto jest wnioskodawcą tej uchwały?
Radca Prawny wyjaśniła, że uchwała jako inicjatywa została wniesiona prawidłowo. W tej chwili dokonuje się tylko zmiany uzasadnienia. Inicjatywa nie będzie dotyczyła przeznaczenia środków na cele społeczne tylko będzie z powodu oszczędności. Projekt nie był zdjęty z porządku obrad- zmiana dotyczy uzasadnienia.
Przystąpiono do głosowania wniosku radnego H. Sienkiewicza.
Głosowało 12 radnych. „za” 11, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 1. Sześciu radnych nie wzięło udziału w głosowaniu
. Przystąpiono do głosowania projektu uchwały w całości.
Głosowało 12 radnych.
„za” 11, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 1. Sześciu radnych nie wzięło udziału w głosowaniu.

8.3 Nr XXII/27/2012 Zmieniająca Uchwałę Nr II/6/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14 grudnia 2010 roku w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań

Otwarto dyskusję.
Radny Andrzej Łukasiewicz stwierdził, że większość Państwa z koalicji zadarło z Burmistrzem np. Stanisław Piniuta - nie rozliczył dotacji. Radny Białkowski stracił stanowisko dyrektora w ZS Nr 2, Radna Szyposz również straciła stanowisko. Więc jest to zwykła złośliwość. Większość podpisów pod uzasadnieniem nie dziwi, ale dziwią podpisy młodych ludzi koalicji. Jest to nie zrozumiałe. Młodzi ludzie jak radny Krystian Marchewka lub Rafał Goliczko przez wiele sesji nie zabierali głosu. Zadał pytanie Radnemu Rafałowi Goliczce : cóż takiego się stało w okresie 11 m-cy gdy głosował za podniesieniem pensji Burmistrzowi że podpisał się pod projektem obniżającym wynagrodzenie?
Radny Rafał Goliczko odpowiedział, że zabolało go stwierdzenie, że na sesjach się nie odzywa, ale na komisjach pracuje. Nie uważa się za bezradnego. Burmistrz teraz ma towarzysza, który mu pomaga i go odbarczył więc po co ma otrzymywać tak wysoką pensję?
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zwrócił się do radnego Łukasiewicza twierdząc, że uważał go za przyjaciela Rady, ale dziś przekroczył granice przyzwoitości.
Radny St.Dziura stwierdził, że znów stanął problem uzasadnienia. Koalicja uznała, że powołanie przez Burmistrza Z-cy zobowiązuje Radę do zmniejszenia mu wynagrodzenia. Zwrócił się z następującymi pytaniami.
- czy w ustawie o jst jest mowa o tym że burmistrz takiego miasta jak Żagań może posiadać zastępców?
- czy jeżeli burmistrz powoła zastępców to należy obniżyć mu uposażenie?
- w którym miejscu ustawa wskazuje że fakt posiadania zastępców zdejmuje z burmistrza odpowiedzialność za pracę wszystkich pracowników?
- Czy w związku z tym należy zabrać część uposażenia?
- Czy koalicja podejmując decyzję o obniżeniu uposażenia porównała wynagrodzenie Burmistrza z wynagrodzeniem innych pracowników jednostek podległych organowi prowadzącemu?
Burmistrz pracował tyle lat bez zastępcy i zaoszczędził temu miastu ogromne pieniądze.
Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta odpowiedział radnemu Łukasiewiczowi, że jeżeli chodzi o rozliczenie dotacji to ona została rozliczona tylko Burmistrz tego rozliczenia nie przyjął.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza odpowiedział radnemu Łukasiewiczowi, że sam zabiegał oto by Burmistrz zarabiał tyle co Prezydent Warszawy, bo wtedy dla niego był pracoholikiem, a teraz jest dla niego pracopolitykim.
Radny D. Kudła zwrócił się z pytaniem do Pani Sekretarz czy Burmistrz bierze udział w uroczystościach związanych ze Świętem Flagi?
Pani Sekretarz potwierdziła ten udział. Stwierdziła, że na tą chwilę pełni swoje obowiązki.
Wypowiedziała się również jako mieszkanka tego miasta, że jest jej przykro i zwyczajnie wstyd za radnych.
Radny H. Sienkiewicz stwierdził, że dziwi go, że pracownik samorządowy w drodze etycznego postepowania „tępi w czambuł” radnych. Obrona szefa będzie dobrze widziana natomiast jak to się ma do konwencji moralnych i służbowych pobudek obniżając status Rady. Należałoby dobrze ważyć słowa.
Radny D. Kudła stwierdził, że argument posiadania z-cy do obniżki pensji do niego nie przemawia. Należy oceniać pracę merytoryczną, czy dobrze wykonuje swoje obowiązki, czy skuteczne przyczynia się do rozwoju miasta.
Przewodniczący zamknął dyskusję. Przystąpiono do głosowania.
Głosowało 12 radnych.
„za” 11, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 1. Sześciu radnych nie wzięło udziału w głosowaniu.

8.4 Uchwała Nr XXII/28/2012 Zmieniająca Uchwałę Nr II/7/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14 grudnia 2010 roku w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Przystąpiono do głosowania.
Głosowało 12 radnych.
„za” 11, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 1. Sześciu radnych nie wzięło udziału w głosowaniu.
Ogłoszono 10 min.przerwy.

8.5 Uchwała Nr XXII/29/2012 zmieniająca Uchwałę Nr XXXVIII/47/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie przyjęcia Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2009 – 2013

Przewodniczący Rady Miasta wyjaśnił, że jest to odpowiedź wzywająca do usunięcia naruszenia prawa polegająca na tym, że Rada nie uchwaliła Programu Czynszowego wynikającego z Wieloletniego Programu Czynszowego. Po przyjrzeniu się tej sytuacji zauważono, że zapis nie dawał Radzie możliwości odstąpienia od niepodwyższania stawek za mieszkania komunalne.
Głosowało 18 radnych. „za”12, „wstrzymało się” 6, „przeciw” 0

8.6 Uchwała Nr XXII/30/2012 w sprawie udzielenie pomocy finansowej dla Powiatu Żagańskiego na dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego dla dzieci niepełnosprawnych

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.7 Uchwała Nr XXII/31/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu oddania nieruchomości stanowiącej własność Gminy Żagań o statusie miejskim w trwały zarząd

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.8 Uchwała Nr XXII/32/2012 w sprawie odstąpienia od żądania zwrotu bonifikaty udzielonej przy sprzedaży lokalu mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu Gminy Żagań o statusie miejskim

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.9 Uchwała Nr XXII/33/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Żagań o statusie miejskim

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.10 Uchwała Nr XXII/34/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

Akapit nr 4 - brak tytułu

8.11 Uchwała Nr XXII/35/2012 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim.

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.12 Uchwała Nr XXII/36/2012 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim

Otwarto dyskusję.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów H. Sienkiewicz wnioskował o :
Zdjęcie kwoty 47.560 dz. 801 rozdz. 80195 §6050 i przeznaczenie je na:
- uzupełnienie o 27.000 zł na remont dachu w PSP Nr 3 dot. kwoty kosztorysu z IX 2011
Wniosek poddano pod głosowanie:
„za”11 „wstrzymało się” 2 , „przeciw”5
- dla WKS „Sobieski” – sekcja OYAMA KARATE na wynajęcie Sali – 6.000zł
Wniosek poddano pod głosowanie:
„za”15 „wstrzymało się” 2 , „przeciw”1
- dla klubu wodnego „Szron” na działalność statutową (w tym zakup kajaków) kwotę 14.560 zł
Wniosek poddano pod głosowanie:
„za”15 „wstrzymało się” 2 , „przeciw”1
Pani Izabela Nowakowska Naczelnik WFB poinformowała o przyznaniu dotacji celowej z Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego na stypendia socjalne w kwocie 130 437 zł, która wprowadzona została do budżetu Zarządzeniem Burmistrza. W związku z tym kwotę wydatków i dochodów zwiększa się o tę wartość.
Radny Stanisław Dziura zapytał o dotację dla Parafii WNMP w Żaganiu, która zwraca się o 25.000 zł, a z materiałów wynika że otrzyma 13.000zł.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że kwota 13.000 zl jest zgodna z wolą wnioskodawcy i wynika z wcześniej przeprowadzonych rozmów.
Głosowanie uchwały w całości:
Głosowało 18 radnych. „za” 18 jednogłośnie.

Zdjęcie z rozdz. 63003 zadania w zakresie upowszechniania turystyki kwoty 340.572 zł tj. realizacja projektu „Transgraniczna sieć Informacji i Promocji Borów Dolnośląskich i Górnych Łużyc”
Wniosek poddano pod głosowanie. „Za” 18 – jednogłośnie
Wprowadzenie w to miejsce dofinansowań
- na Ligę Michała – 10.000 zł
Wniosek poddano pod głosowanie. „Za” 18 – jednogłośnie
- na Stowarzyszenie Huragan - 10.000 zł
Wniosek poddano pod głosowanie. „Za” 18 – jednogłośnie
- na remonty dróg miejskich i wewnętrznych – 320.572 zł
Wniosek poddano pod głosowanie. „Za” 18 – jednogłośnie
Radny Dariusz Kudła zapytał czy jest już wiadomo jakie ulice będą z tych pieniędzy finansowane? Jednocześnie złożył wniosek formalny o wykonanie dokumentacji technicznej chodników na ul. Staszica i Wesołej.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza wyjaśnił, że jeżeli dojdzie do podpisania umowy dot. projektu „Bory Dolnośląskie” to kwota ta zostanie zabezpieczona z wolnych środków.
Radny Dariusz Kudła poinformował, że od 28.05 odbędą się Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej w kat. Młodziki. Poprosił o przyznanie kwoty 15.200 zł dla UKS „Czarni” na ten wyjazd. Poinformował, że jedyną możliwością sfinansowania wyjazdu jest przekazanie wskazanej kwoty na Wydz. Promocji. Wówczas Wydział Promocji podpisze umowę z UKS na promocję miasta i na tej podstawie pieniądze będzie można przekazać UKS-owi.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zapytał, czy nie można tej kwoty przyznać z wolnych środków?
Pani Izabela Nowakowska wyjaśniła, że nie można. Nie można przekroczyć wydatków. Wolne środki przeznaczone są na spłatę deficytu.
Przewodniczący Rady Miasta stwierdził, że skoro pismo trafiło do Wydziału Oświaty to Wydział mógł zaproponować możliwości sfinansowania.
Radny Dariusz Kudla poinformował, że Wydział nie może nic zrobić jeżeli nie będzie dyspozycji Rady w sprawie zabezpieczenia środków. Zwrócił się z pytaniem do Pana Henryka Sienkiewicza- Przewodniczącego Komisji Finansów oraz Pani Izabeli Nowakowskiej czy z kwoty zdjętej z Borów Dolnośląskich tj z 340.000zł nie można wygospodarować wnioskowanej kwoty?
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zaproponował, aby z kwotę przeznaczoną na remont dróg pomniejszyć o kwotę 15.200 zł z przeznaczeniem na wyjazd na Mistrzostwa.
Pani Maria Wrońska wyjaśniła, że Rada nie może dawać dotacji dla Klubu „Sobieski” czy „Szron”. Możliwe jest tylko rozpisanie konkursu. Stwierdziła, że jest to nieprawidłowość.
Przewodniczący ogłosił 5 minutowa przerwę.
Radny Henryk Sienkiewicz zaproponował aby w tej sprawie podjąć uchwałę intencyjną.
Pani I. Nowakowska poinformowała, że z przesuwanych środków można przekazać na promocję miasta.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że jeżeli chodzi o ten wyjazd to jesteśmy „za”, ale jest niebezpieczeństwo, że przenosząc środki na promocję miasta do projektu „ Lubię Żagań” to środki te zostaną przekazane na inne zadania.
Henryk Sienkiewicz poprosił Radnego Kudłę o dokładne podanie nazwy zadania.
Radny Dariusz Kudła podał: dofinasowanie wyjazdu na Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej w kat. Młodzików.
Radny Henryk Sienkiewicz poinformował, że należałoby przeprowadzić reasumpcję głosowania dlatego, że na inwestycje drogowe przeznaczono kwotę 160 572 zł. Teraz należałoby pomniejszyć tą kwotę o 15.200 zł i wprowadzić nowe zadanie: dofinasowanie wyjazdu na Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej w kat. Młodzików.
Radny D. Kudła stwierdził, że dowodem na to że środki te otrzyma będzie jego udział w Mistrzostwach.
Pani M. Wrońska poinformowała, że gdyby te środki nie wpłynęły na z promocji to na następnej sesji można je zdjąć.
Przewodniczący zapytał Panią Wrońską czy można przeprowadzić reasumpcję głosowania skoro uchwała była podjęta.
Pani M. wrońska wyjaśniła, że w takim układzie już nie.
Radny H. Sienkiewicz wycofał swój wniosek.


8.13 Uchwała Nr XXII/37/2012 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2012-2036

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.14 Uchwała Nr XXII/38/2012 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2012-2036

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.
Radny Dariusz Kudła stwierdził, że jeżeli zostanie podjęta uchwała intencyjna to poczeka do 18 maja. Chce mieć tylko pewność co do zabezpieczonej kwoty.
Przewodniczący Rady zapytał Radnych czy są gotowi podjąć wniosek zobowiązujący i dający legitymację do załatwienia formalnych spraw związanych z wyjazdem na Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej w kat. Młodzików na kwotę 15.200 zł. Wniosek poddano pod głosowanie.
Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

8.15 Uchwała Nr XXII/39/2012 w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych udzielonych z budżetu miasta dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu na rok 2012

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto

Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.


8.16 Uchwała Nr XXII/40/2012 w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. NMP w Żaganiu

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto

Głosowało 18 radnych. „Za” 18 jednogłośnie.

9. Odpowiedzi na interpelacje

Głos zabrał Z-ca Burmistrza pan Jerzy Bielawski. Poinformował o chęci współpracy ze wszystkimi radnymi. Odpowiedzi na interpelacje będą udzielone na piśmie.
10. Sprawy organizacyjne

Poddano pod głosowanie wniosek Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzy do Przewodniczącego Rady o sprawdzenie przez NIK, RIO i Rzecznika Finansów Publicznych wykonania uchwał okołobudżetowych Rady Miasta i autopoprawek które były nanoszone w latach 2007- 2011.
Głosowanie: „za” 11, „wstrzymało się” 3, „przeciw” 1. Dwóch radnych nie brało udziału w głosowaniu.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta poinformował o nieczynnej pływalni.
Radny Andrzej Łukasiewicz złożył pismo o rezygnacji z przewodnictwa Klubu „Nasze Miasto”.
11. Zamknięcie sesji

Sesję Przewodniczący Rady zamknął o godz. 16.38.

Protokołowała: Dorota Paluch

Przewodniczący Rady Miasta Żagań
Daniel Marchewka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-05-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-05-30 13:54:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-05-30 14:57:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-30 14:57:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1537 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony