ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XX z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 30 marca 2012 roku.

Informacja ogłoszona dnia 2012-05-09 10:03:23 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XX/2012

z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 30 marca 2012r

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Daniel Marchewka o godz. 11.00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 19 radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie uchwał. .Przewodniczący przywitał przybyłych radnych i gości (listy obecności stanowią załącznik 1 i 2 do niniejszego protokołu)

Radni nieobecni to: Tadeusz Wołoszyn i Dariusza Kudła

Obrady odbyły się w Sali Kurlandzkiej Pałacu Książęcego w Żaganiu. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty uchwał przesłano wraz z zawiadomieniem stanowiącym zał. Nr 3 do protokołu.

Sesja rozpoczęła się od uroczystości wręczenia nagrody dla Pani Felicji Pokrop ufundowaną „dla silnych żagańskich kobiet” przez profesora KLUGE – Ambasadora Miasta Żagań. Pan Paweł Lichtański przedstawił sylwetki Pani Felicji Pokrop i profesora Paula Dietera Kluge. Profesor osobiście wręczył nagrodę. Życzenia Pani Pokrop otrzymała również od przedstawicieli Związku Sybiraków, Przewodniczącego Rady Miasta i Burmistrza Miasta.

Po uroczystości ogłoszono 10 minutową przerwę.

 

2.       Przyjęcie porządku obrad


Przewodniczący Daniel Marchewka poinformował, że są dwa projekty uchwał do wprowadzenia do porządku obrad. Pierwszy z nich to projekt uchwały „ w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego „.Przewodniczący Rady zaproponował, aby umieszczono go w punkcie 9.14.

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz poprosił, aby zdjęto z porządku obrad ten projekt. Stwierdził, że projekt uchwały jest bezprzedmiotowy, a świadczy o tym stanowisko Wojewody przesłane na ręce Przewodniczącego. Poprosił również o udzielenie głosu Radnemu Piotrowi Łosiowi.

Przewodniczący udzielił głosu Radnemu Piotrowi Łosiowi w celu uzasadnienia merytorycznego i prawnego zdjęcia projektu z porządku obrad. Radny poinformował o tym, że w grudniu 2011r złożył pismo o rezygnacji z przynależności do Klubu Platformy Obywatelskiej.

Przewodniczący Rady zwrócił uwagę Radnemu Piotrowi Łosiowi, że swoje stanowisko przedstawi po przyjęciu projektu do porządku, przed głosowaniem. Poprosił jednocześnie aby wyjaśnił dlaczego wprowadzenie projektu do porządku jest bezprzedmiotowe.

Radny Piotr Łoś stwierdził, że chciałby uzasadnić dlaczego ta uchwała nie powinna być ujęta w porządku obrad. Następnie odczytał złożoną przez mieszkańców skargę.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że należy najpierw ustalić porządek obrad a następnie Radny P. Łoś powinien przedstawić swoje stanowisko.

Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że Rada ma obowiązek odnieść się do sprawy wyrażając swoje stanowisko w formie uchwały. Stanowisko Wojewody w tej sprawie zostało przekazane i poprosił Radnego P. Łosia aby sprecyzował dlaczego skierowanie projektu uchwały do porządku obrad jest bezzasadne.

Radny P. Łoś odczytał kolejne pisma. Stwierdził jednocześnie, że chęć wprowadzenia projektu uchwały to chęć odegrania się za to że odszedł z Klubu PO. Stwierdził, że to nie tylko on chciał odejść od tej Rady. Również Radny Rafał Goliczko chciał odejść z Klubu. Zarzucił Radnym ,że tak załatwili, że przełożeni PIS chcieli wyrzucić Radnego Goliczkę z partii. Stwierdził, że tak powiedział mu Radny Goliczko, a jeśli ktoś chciałby przeczytać smsy to może je udostępnić. Uważa, że jest to gra polityczna, a w zamyśle są kolejne posunięcia. Dlatego prosi o wycofanie tej uchwały z porządku.

Przewodniczący Daniel Marchewka stwierdził, że to co zrobił Radny Łoś to ewenement. Oskarżył jakąś grupę ludzi o coś na co nie ma dowodów. Przypomniał Radnemu Łosiowi rozmowę telefoniczną przeprowadzoną 18 .12.2011 r. w której Radny Łoś stwierdził, że będzie musiał opuścić Klub, gdyż było u niego dwóch Radnych którzy powiedzieli, że będzie miał kłopoty z dzierżawą. Przewodniczący stwierdził wówczas , że powinien postąpić tak jak uważa. Stwierdził, że zarzucanie takich rzeczy to kompromitacja.

Przerwano dyskusje i przystąpiono do głosowania złożonego wniosku formalnego o wycofanie tego projektu z porządku obrad.

W związku z tym, że projektu nie było w porządku obrad nie można było go wycofać.

Przewodniczący Daniel Marchewka poddał pod głosowanie wprowadzenie projektu uchwały o wygaśnięcie mandatu radnego. Jednocześnie poinformował Radnego P. Łosia, że nie może brać udziału w głosowaniu.

Głosowało 18 Radnych. „Za” 12, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 6.

Umieszczono projekt uchwały w punkcie 9.14 porządku obrad.

Przewodniczący Daniel Marchewka poinformował, że otrzymał również projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 września 2009 r w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych.
Przewodniczący otworzył dyskusję nad wprowadzeniem tego projektu do porządku obrad.

Głos w dyskusji zabrał Radny Henryk Sienkiewicz. Złożył wniosek formalny aby przenieść projekt na sesję kwietniową.

 Radny Stanisław Dziura stwierdził, że na temat oświaty Komisja Zbigniewa Białkowskiego pracowała od maja do grudnia. Jeżeli jeszcze teraz brakuje wiedzy na temat przyszłości oświaty w mieście to należy sięgnąć do protokołów Komisji i Rady – tam jest pełen obraz. Uważa, że odsyłanie na następną sesję nie służy mieszkańcom.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że to kolejna „ wrzutka” chwilę przed sesją. Poparł Radnego H. Sienkiewicza, aby nie wprowadzać tego projektu na obrady tej sesji.

Burmistrz stwierdził, że od kwietnia ubiegłego roku była możliwość zapoznania się z analizami Urzędu Miasta. Jednak nie podjęto dyskusji w tej sprawie. Urząd nie przedstawił żadnego wariantu, natomiast poddał istniejące warianty do dyskusji. Żaden z nich nie zainteresował radnych. Urząd Miasta nie przedstawił żadnej uchwały do zmiany sieci szkół.

Stwierdził, że Przewodniczący Rady złamał regulamin bo w tym momencie nie ma dyskusji. Ta dyskusja wywołała się samoistnie. Burmistrz poprosił o wprowadzenie tej uchwały.

Przewodniczący stwierdził, że nie złamał regulaminu.
Radna Halina Szyposz poinformowała Burmistrza, że o ile projekt uchwały dot. Piotra Łosia dyskutowany był przez Komisje tak ten projekt nie był. Uważa, że zarzuci się Radnym,że w jeden miesiąc zmienia się rejony, a w kolejnym si e z tego wycofują. Bez konsultacji z Radnymi, z Komisjami wprowadzany jest projekt zmieniający uchwałę która podjęta została miesiąc temu. Wojewoda nie podważył poprzedniej uchwały, nie uznał jej za bezzasadną.
Burmistrz stwierdził, że jeśli chodzi o obwody to spraw jest w toku.
Przewodniczący Komisji Oświaty Pan Zbigniew Białkowski przedstawił zakres prac, które Komisja wykonała od kwietnia 2011r. do lutego 2012 r. oraz o odbytych w tym czasie spotkaniach. Zaznaczył również, że sprawy organizacyjne oświaty muszą być uregulowane do końca lutego. Dlatego powzięto uchwałę.
Radny H. Sienkiewicz stwierdził, że Burmistrz przedstawił projekt uchwały w dniu dzisiejszym. Mieszkańcy Moczynia byli zbulwersowani projektami jakie daje Burmistrz Radzie bez konsultacji z kimkolwiek o utworzeniu filii. Ponad 400 mieszkańców wypowiedziało się, że jest przeciw. Jeżeli komuś coś się zarzuca, to samemu si e tego nie czyni.
Burmistrz stwierdził, ze przedstawiona dzisiaj uchwała to powrót do stanu pierwotnego. Jeżeli jest wola to należy usiąść i otwarcie rozmawiać z urzędnikami, rodzicami i nauczycielami.
Wiceprzewodniczący M. Ramza stwierdził, że to co się dzieje w oświacie to zaniedbanie Pana i Naczelnika Oświaty.
Przewodniczący zaproponował przystąpienie do głosowania wniosku Radnego H. Sienkiewicz z rozszerzeniem o to, aby miesiąc kwiecień był czasem na spotkania ze wszystkimi radami pedagogicznymi. Z opiniowaniem przez związki zawodowe. Jeżeli będzie kompromis można przyznać się do błędu dla dobra ogółu.
Pani Maria Wrońska – Radca Prawny zwróciła uwagę, że należy przegłosować wprowadzenie projektu do porządku obrad.
Zarządzono głosowanie nad wprowadzeniem projektu uchwały do porządku obrad w punkcie 9.15
„za” 6

Zarządzono głosowanie w sprawie wprowadzenia projektu na sesję kwietniową

„za” 12

Głosowanie porządku obrad w całości:

Głosowało 19 radnych. „za” 13, „wstrzymało się 0, „przeciw” 6
 Radna Krystyna Hucał opuściła obrady.
 

3.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Uwag i pytań brak. Przystąpiono do głosowania. Głosowało 18 radnych.

 „Za” 18 – jednogłośnie.

 

4.       Przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza między sesjami.

Pytań brak. Przystąpiono do głosowania. Głosowało 18 radnych.
„Za” 18 - jednogłośnie .
 

5.       Przyjęcie sprawozdania z wykonania uchwał.

Pytań brak. Przystąpiono do głosowania przyjęcia sprawozdania. Głosowało 18 radnych.
„Za” 18 - jednogłośnie.
 

6.       Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście.

Ocenę stanu bezpieczeństwa dokonali zaproszeni Komendanci tj.:

- Komendant Powiatowy Policji w Żaganiu mł. Insp. Piotr Fliegner

- mł. bryg. mgr inż. Stanisław Kowalik

- Komendant Straży Miejskiej Mariusz Modzelewski

- komendant Zbigniew Sajak – Szef Posterunku Straży Ochrony Kolei Żagań

Jako pierwszy ocenę stanu bezpieczeństwa i porządku w mieście przedstawił Komendant Powiatowy Policji w Żaganiu mł.insp. Piotr Fliegner .

Po wystąpieniu Komendanta Radni zadawali pytania.

Radny Antoni Budziłło zwrócił się z pytaniem jak Policja zamierz zwalczać piratów motocyklowych?

Komendant poinformował, że uruchamia patrole motocyklowe.

Radny Stanisław Piniuta pytał jak zapobiec burdom i zniszczeniom mienia na terenie miasta, a w szczególności w jego centrum?

Komendant stwierdził, że do poprawy tej sytuacji mogą przyczynić się finansowanie dodatkowych etatów dzielnicowych lub płatne patrole, które kierowane są zgodnie z zapotrzebowaniem. Obecnie na czas weekendu zwiększa się liczbę patroli. Zaproponował również chęć spotkania w sprawie podjęcia odpowiednich decyzji?

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz pytał jak wygląda sytuacja przed meczem z ”Miedzią Legnica”?

Komendant odpowiedział, że Burmistrz wydał zezwolenie, a on dokona wszelkich starań ,by zabezpieczyć imprezę.

Radny Marian Światek pytał o nieumundurowane patrole.

Komendant stwierdził, że służby operacyjne działają. Jest też możliwość dofinansowania takich służb.


Radny H. Sienkiewicz zapytał, czy zdarzył się przypadek, że Burmistrz nie wydał zgody na przeprowadzenie imprezy?

Komendant poinformował, że w zeszłym roku Burmistrz nie wydał zgody na mecz z Miedzią – Legnica.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza podziękował za informacje.

Kolejna ocena przedstawiona była przez- mł. bryg. mgr inż. Stanisława Kowalika Komendanta Straży Pożarnej.

Radny Stanisław Dziura poinformował, że Rada Miasta Żagań systematycznie wspiera Straż Pożarną i nie tylko. Siedziba powstała dzięki temu, ze miasto przekazało działkę. Udzielona została pomoc przy opracowaniu planu technicznego również zakup sprzętu dofinansowany był ze środków Urzędu. Zapewnił, że zawsze będzie Rada wspierała Straż Pożarną, a wnioski kierowane będą w miarę możliwości rozpatrywane pozytywnie.

Radny Antoni Budziłło zwrócił uwagę na sygnalizację świetlną przy Komendzie, która nie działa prawidłowo.

Komendant poinformował, że zna problem i spraw jest monitorowana.

Kolejnym oceniającym stan bezpieczeństwa był Komendant Straży Miejskiej Pan Mariusz Modzelewski. Jego ocena stanowi zał. do protokołu.

Radny Stanisław Kucab zwrócił uwagę na samochody parkujące na przystanku przy ul. Szprotawskiej.

Komendant poinformował, że co miesiąc wspólne patrole z Policją przeprowadzają w tamtej okolicy akcje profilaktyczne. Parkujące tam auta są spisywane, a następnie na właścicieli nakładane są mandaty karne.

Radny Antoni Budziłło zapytał, czy można uruchomić patrol rowerowy do sprawdzania porządku w mieście? Oraz czy można przeszkolić Strażników do odczytywania wszczepionych psom czipów w celu ustalenia właścicieli wałęsających się psów?

Komendant poinformował, że nie ma sprzętu, który na odległość odczytuje czipy. Nie można też zmusić do czipowania zwierząt. Nie mniej jednak w miarę możliwości bezpańskie psy są wyłapywane, niejednokrotnie przy pomocy samych mieszkańców. Jeżeli znajdzie się właściciel takiego psa wówczas nakładane są na niego wysokie mandaty.

Jeśli chodzi o porządek to Komendant poinformował, że wszystkie zauważone przypadki naruszania regulaminu porządkowego są zgłaszane do Urzędu i wciągu 2-3 dni jest to usuwane. Wszystkie interwencje są ewidencjonowane i doprowadzane do końca. We wszystkich zgłaszanych przypadkach kierujemy się dobrem społecznym.

Radny St. Piniuta zwrócił uwagę na dewastację i zanieczyszczanie Centrum Miasta zwłaszcza w czasie weekendu.

Komendant poinformował, że w czasie weekendu służby mundurowe pracują   w uszczuplonym składzie. Ustalane są w porozumieniu z Policją służby nocne. Do dewastacji dochodzi najczęściej podczas powrotu młodzieży z dyskotek.

Radny St. Piniuta stwierdził, że skoro znany jest czas kiedy jest najwięcej zniszczeń to należałoby dostosować do niego służby patrolowe. Zaproponował również aby rozpropagować akcję informacyjną mającą na celu zapoznanie społeczeństwa z policjantami i strażnikami obsługującymi dany rewir.

Komendant poinformował, że strażnicy mają swoje rewiry i je znają. Dokona wszelkich starań, aby zwiększyć liczbę patroli na czas weekendu.

Kolejna ocena została przedstawiona przez komendanta Zbigniewa Sajaka – Szefa Posterunku Straży Ochrony Kolei Żagań. Po jego wystąpieniu pytań nie było.
Radny Stanisław Dziura opuścił obrady.
 

7.       Informacje z prac Komisji.


Komisja Budżetu i Finansów odczytała protokół. Pytań nie było.

Komisja Zdrowia Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury odczytała protokół.

Radny A. Łukasiewicz zwrócił się z pytaniem, dlaczego Komisja nie przyjęła programu czynszowego?

Przewodniczący Komisji Pan Zbigniew Białkowski poinformował, że materiał uzasadniający przedstawi Przewodnicząca Komisji Gospodarki Pani Halina Szyposz.

Radny A. Łukasiewicz poprosił o wyjaśnienie prawne tej sytuacji.

Pani Maria Wrońska – Radca Prawny wyjaśniła, że Komisja nie podejmuje decyzji. To Rada podejmie uchwałę w tej sprawie.

Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie wniosków formalnych zgłoszonych przez Przewodniczącego Komisji Pana Zbigniewa Białkowskiego.

Radca Prawny wyjaśniła, że wnioski formalne powinno się głosować przy konkretnym projekcie uchwały. W tym punkcie porządku obrad Komisje przedstawiają tylko informacje z  prac. Tak stanowi regulamin.

Radny Marian Świątek opuścił obrady.
Komisja Rewizyjna odczytała protokół. Pytań brak.

Komisja Praworządności, Porządku i Bezpieczeństwa  Publicznegoodczytała protokół. Pytań brak.

Komisja Gospodarki Miejskiej odczytała protokół.  Przewodnicząca Komisji Pani Halina Szyposz odczytała m.in. , że Komisja przegłosowała na posiedzeniu wniosek formalny aby nie zajmować stanowiska w sprawie przyjęcia programu czynszowego do chwili uaktualnienia Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym Gminy Żagań o statusie  miejskim.

Burmistrz polecił wpisać do protokołu, że jest to niezgodne z prawem.

 

8.       Interpelacje

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza

- Złożył formalny wniosek o przeprowadzenie kontroli finansowej W Kubie Czerni Arena Żagań przez Rewidenta Zakładowego Urzędu Miasta za lata 2008 – 2010. Pozwoli to wyjaśnić nieprawidłowości w Klubie

- Poprosił o wyjaśnienie kwestii budowy monitoringu na stadionie. Poinformował, że zgodnie z podjętą uchwałą z dnia 28 kwietnia 2011 r. na ten cel przeznaczono 300.000 zł. Do tej pory inwestycja nie została wykonana. Zwrócił się z zapytaniem czy środki te zostały przeznaczone na budowę Hali lub innego obiektu sportowego?

- Zwrócił się z pytaniem dlaczego Pan Paweł Lichtański pełniący obowiązki rzecznika prasowego jest zaangażowany tylko w sprawy Burmistrza, a nie działa na rzecz Rady Miasta. Stwierdził, że Rada Miasta nie jest instytucją wyodrębnioną lecz jest w strukturze Urzędu. Rzecznik powinien być obiektywny. Obecnie jest adwokatem Burmistrza, nie liczy się ze zdaniem całej Rady Miasta.

- Zwrócił się z pytaniem do Pana Pawła Lichtańskiego- dlaczego w czasie pełnienia funkcji Prezesa i Wiceprezesa Klubu Czarni Arena Żagań nie informował o nieprawidłowościach w Klubie i o problemach finansowych? Wiceprzewodniczący uważa, że miał moralny obowiązek poinformować o tym Radę.

- Poprosił o przedstawienie harmonogramu i zakresu prac zespołu ds. ulg podatkowych.


Pani Sekretarz stwierdziła, że interpelacja powinna być suchym faktem, a nie insynuacją pewnych rzeczy.

- Poprosił o przedstawienie na piśmie bilansu oraz rachunku wyników Pałacu Książęcego w latach 2008 -2011 . Dane będą potrzebne do poszerzenia wiedzy i celowości przekazywanych środków.
- zwrócił uwagę na fakt ,że Pan Paweł Lichtański zatrudniony jest na trzech etatach. Jest rzecznikiem ,podinspektorem w Wydziale UM, a z harmonogramu organizacji ferii zimowych wynika ,że był odpowiedzialni i prowadził zajęcia w UKS „Czarni Żagań” w godzinach pracy.
Pani Sekretarz wyjaśniła, że Pan Paweł Lichtański jest podinspektorem w Wydziale Informacyjno-Organizacyjnym. Jednym z jego zakresów jest pełnienie funkcji rzecznika prasowego Urzędu Miasta Żagań. Należałoby rozgraniczyć kompetencje Burmistrza i Rady Miasta. Stwierdziła, że radni powinni robić to co do nich należy, a Burmistrz będzie pracodawcą swoich pracowników.
Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta zgłosił:

- brak materiałów z sesji na stronach internetowych

- pytał jaka kwota stanowi wolne środki

- poinformował, że prowadzone jest postępowanie wobec niego o zwrot dotacji udzielonej na LAM i Forum Perkusji. W dniu dzisiejszym złożył skargę do Komisji Rewizyjnej na Burmistrza. Poprosił Radę o pomoc w rozliczeniu dotacji w oparciu o dokumenty finansowe.

Radny Antonii Budziłlo zgłosił:

- pęknięty asfalt i zapadnięcia na ul. Kościuszki. Poprosił o interwencję w twej sprawie w Starostwie.

- „pogratulował” radnym, którzy głosowani na sesji nadzwyczajnej w marcu za nieprzyznaniem środków na organizację Mistrzostw Kobiet w Piłce Nożnej.” Podziękował” za straty.

- Poinformował, że w roku 2011 przeprowadzonych zostało 13 inwestycji. Po ich rozliczeniu pozostało 726.344,17 zł. Zwrócił się do Przewodniczącego Rady Daniela Marchewki o wyjaśnienie co stało się z tą kwotą?

Przewodniczący zapytał jaka jest jego rola w zagospodarowaniu tych pieniędzy?

Radny odpowiedział, że w czasie konstrukcji budżetu te pieniądze zaginęły.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że nie odpowiada za budżet, a wypowiedź Radnego to poważny zarzut dla pani Skarbnik.

- wycofanie telefonów komórkowych dla Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady

- powołanie Komisji Etyki w celu rozpatrzenia wniosków o niewłaściwe zachowania Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzy

- złożył podziękowania dla Naczelnika WGN Pana Mariusza Smolarczyka za prowadzone prace naprawcze na ul. Żarskiej


Radny Zdzisław Opala

- Poinformował Wiceprzewodniczącego Ramzę, że Pani Marszałek Elżbieta Polak zaproponowała takie same działania promocyjne na EURO 2012 jak te opracowane przez radnego i jego kolegów to są foldery, ulotki rozdawane w zajazdach i barach przy autostradzie. Stwierdził, że trzeba mieć złą wolę i wyjątkowa nienawiść do tego miasta, aby oskarżyć o ośmieszanie Rady takimi inicjatywami promocyjnymi. Stwierdził również, że ośmieszanie Radnego i jego kolegów nie zostanie bez echa.

- Zwrócił uwagę, że Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza ubliża Pani Marii Wrońskiej. Mimo zwróconej uwagi na jednej z Sesji trwa dalsza eskalacja tego procederu. Wiceprzewodniczący musi ponieść odpowiedzialność za swoje słowa.
Radny Rafał Goliczko

-Zwrócił uwagę Radnemu Piotrowi Łosiowi, by nie mieszał go w swoje sprawy, bo sobie tego nie życzy i nie daje takiego pozwolenia. Potwierdza, że na przełomie grudnia i stycznia działy się różne rzeczy nt. koalicji, ale późniejsze wydarzenia pozwoliły mu określić gdzie jest jego miejsce w tej Radzie.

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz

- poinformował o złożeniu petycji w sprawie nawierzchni ul. Obwodowej

- poinformował, że w poprzedniej kadencji została podjęta uchwała dot. skarg składanych przez Państwa Siekierka. Stwierdził, że należy dać sobie spokój z odpisywaniem na te skargi i Państwem Siekierka się nie przejmować.

Przewodniczący Rady wyraził zdumienie dla takiego podejścia do składanych skarg. Stwierdził, że właśnie takie podejście zaciska się pętla tych skarg i podejrzewa że to jeszcze potrwa. Rada będzie działała na podstawie przepisów prawa.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta

- stwierdził, że nieodpisywanie na skargi nie będące anonimami jest niekonstytucyjne.

- zwrócił się z pytaniem czy będzie rozpisany konkurs na LAM i Forum perkusji? Poinformował, żę LAM nie będzie już organizowana w formie dotychczasowej ponieważ Ministerstwo nie przyznało środków. W tym roku również zmarła prof. Jadwiga Kaliszewska – dyrektor artystyczny imprezy. Zapowiedział organizację w sierpniu koncertów poświęconych zmarłej profesor Kaliszewskiej.

Przewodniczący Rady Daniel Marchewka

- Na wniosek mieszkańców ul. Dworcowej sąsiadujących ze Skupem Surowców Wtórnych poprosił aby nie sprzedawano gruntu będącego naturalną przegrodą dla właściciela skupu

 - poprosił o rozważenie możliwości zorganizowania placu zabaw przy ul. Chopina

- poinformował o wprowadzaniu informacji na oficjalne strony Urzędu w godzinach nocnych

- poinformował o złożeniu skargi na Burmistrza i Naczelnika WOK do Komisji Rewizyjnej

w sprawie zawyżonej wypłaty dodatku wyrównawczego dla nauczycieli.

Pan Burmistrz chciał w tym punkcie odpowiedzieć na interpelacje jednak Przewodniczący Rady poinformował, że udzielanie odpowiedzi na interpelacje udzielane będą w punkcie 10 porządku obrad tj w punkcie „Odpowiedzi na interpelację”.

Ogłoszono  przerwę. Przerwa trwała od 16.23 do 16.43

Akapit nr 2 - brak tytułu

 

9.       Podjęcie uchwał :

Radni Antoni Budziłło i Zdzisław Opala opuścili obrady.

 

9.1         Nr XX/14/2012 zmieniająca Uchwałę Nr XVI/131/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 29 grudnia 2011 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Żagań o statusie miejskim na 2012 rok                                  

                               Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

Głosowało 15 Radnych. „za” 15 – jednogłośnie

 

9.2          Nr XX/15/2012 w sprawie udzielenia pomocy   Powiatowi Żarskiemu na realizację projektu powszechnego szczepienia dziewcząt – uczennic pierwszych klas szkół ponadgimanazjalnych prowadzonych i dotowanych przez Powiat Żarski, będących mieszkankami miasta Żagań, przeciw wirusowi HPV, wywołującemu raka szyjki macicy.

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 15 Radnych.

„Za” 15 jednogłośnie.

 

9.3               Nr XX/16/2012 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Żary o statusie miejskim

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 15 radnych

„Za” 15 – jednogłośnie

 

9.4               Nr XX/17/2012 w sprawie utworzenia żłobka miejskiego w Żaganiu.

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 15 Radnych.

„Za” 15 jednogłośnie.

 
9.5               Nr XX/18/2012 w sprawie ustalenia wysokości opłat za pobyt dziecka w Żłobku Miejskim w Żaganiu                    
Podjęto dyskusję.

Radny Zbigniew Białkowski zwrócił się z pytaniem do Naczelnika WOK Pana Zdzisława Mirskiego czy jest to kwota 120 zł + 5 zł na obiad?

Naczelnik Z. Mirski poinformował, że jest to 1.20 zł za każdą godzinę.

 
Głosowało 15 Radnych. „Za” 15 – jednogłośnie
 

9.6               Nr XX/19/2012 w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami.

 Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 15 Radnych.

 „Za” 15 – jednogłośnie
 

9.7         Nr XX/20/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Żagań o statusie miejskim

                              

                               Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 15 Radnych

                               „Za” 15 – jednogłośnie
                              

                               Radny Marian Świątek przybył na obrady.

 

9.8         Nr XX/21/2012 w sprawie Wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej  lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu.

 Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 16 Radnych.

„Za” 16 -  jednogłośnie.
Radny Marian Światek przybył na obrady.
 

9.9         Nr XX/22/2012 w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim

 
Otwarto dyskusję.

  Przewodniczący Daniel Marchewka zaproponował podwyższenie kwot w § 7 projektu w punktach „a” i „c” do 5.000 zł.

Pani Maria Wrońska wyjaśniła, że program zabezpieczony będzie ze środków zabezpieczonych w budżecie Gminy. Na tą chwilę należałoby przegłosować ten projekt w tej formie jaka jest, a póżniej można wnieść wniosek o podwyższenie tej kwoty.

Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący wycofał tą propozycję.

 

Głosowało 16 Radnych. „za” 16 – jednogłośnie.

 

9.10           Przyjęcia programu czynszowego na 2012 rok  

        Podjęto dyskusję.

 Głos zabrała Przewodnicząca Komisji Gospodarki Radna Halina Szyposz. Poinformowała, że Komisja Gospodarki przegłosowała formalny wniosek , aby nie zajmować stanowiska w tej sprawie do czasu kiedy Dyrektor ZGM nie uaktualni Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym, czyli nie ustalać podwyżki czynszu w tych trzech wariantach. Nie podejmować tematu do momentu uaktualnienia. Gdy Pan Dyrektor uaktualni wówczas do tego tematu podejdziemy.

Głos zabrał Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Pan Mariusz Smolarczyk stwierdzając, że Program ustalany jest przez Radę, więc Rada musi wystąpić z inicjatywą zmiany tego Programu. Dyrektor nie ma kompetencji do dokonywania zmian. Stwierdził, że można przystąpić do opracowania nowego programu.

Radna Halina Szyposz stwierdziła, że na Komisji sam autor programu sugerował uaktualnianie na bieżąco tego Programu. Program był napisany i nieaktualizowany poza puntem dot. podnoszenia czynszu. Dlatego Komisja Gospodarki wnosi do Rady Miasta o uaktualnienie Programu.

Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził, że sprawa nie jest klarowna. Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów za przyjęciem Programu był tylko jeden głos „za”, 2 „przeciw” i 2 „wstrzymujące się”. Co roku Rada podejmuje tylko uchwałę zwiększającą procent. Potrzebne byłyby dalej idące sprawy.

Dyrektor ZGM Pan Bogdan Fryze podkreślił, że nie ma kompetencji do zmiany Wieloletniego Programu. Stwierdził, że jest to już drugie „podejście” do tej uchwały, a jest to przecież uchwała Rady Miasta Żagań. Stwierdził, że Rada polemizuje ze swoją własną uchwałą. Uchwała została podjęta na okres 5 lat i nie została przez Radę zmieniona więc nadal obowiązuje. Rada ma kompetencje do zmiany tej uchwały ale uważa, że jest za późno by zmieniać Wieloletni Program Gospodarowania Zasobem.

Na tym dyskusję zakończono. Przystąpiono do głosowania uchwały. Głosowało 16 radnych.

„za” 4, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 12
Uchwała nie została przyjęta.
       

9.11           Nr XX/23/2012 w sprawie zwolnienia Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych do budżetu

Otwarto dyskusję.

Radna Halina Szyposz dodała do stanowiska Komisji Gospodarki informację, że miesiąc temu dyskutowano nad tym, że niepodwyższenie czynszu wpłynie negatywnie na remonty zasobów ZGM. Teraz jest informacja , że dyrektor ma ok. 250 tyś które zabezpiecza te tematy. Dlatego poprosiła o pozytywne rozpatrzenie i oddanie tych środków do dyspozycji ZGM.

Radny H. Sienkiewicz poinformował, że stanowisko Komisji Budżetu i Finansów jest takie same.

Dyrektor Fryze wyjaśnił, że środki obrotowe to nie są środki które zakład zaoszczędził lub ma jako dodatkowe. Środki obrotowe to nie są oszczędności. Kwestie nadwyżki budżetowej , nadwyżki środków obrotowych reguluje Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010r.w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. W projekcie planu finasowego ZGM na 2012 r zaplanował kwotę 258.980 jako stan środków obrotowych na koniec roku. Po uchwaleniu uchwały budżetowej należało dostosować plan finansowy do uchwalonej uchwały budżetowej. Zmniejszono plan środków obrotowych na początek i koniec roku 2011. do kwoty 5.030, 80. Kwota środków obrotowych to różnica pomiędzy kwota zaplanowaną, a ujętą w planie finansowym na 2012.

Głosowało 16 Radnych. „Za” 16 jednogłośnie.
 

9.12            Nr XX/24/2012 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim                         

Otwarto dyskusję.

                Sposób głosowania przedstawiła Pani Skarbnik Teresa Łapczyńska. Zaproponowała aby głosować zwiększenie wydatków następnie zmniejszenie wydatków. Po ustaleniu wydatków przejść do głosowania dochodów.

Przewodniczący Daniel Marchewka zaproponował aby Komisje odniosły się do autopoprawek zaproponowanych w dniu 26.03.2012 przez Burmistrza stanowiących zał. do niniejszego projektu uchwały.

Pkt 1 autopoprawek – zwiększenie planu wydatków dz. 926 rozdz. 92605 o kwotę 63.000 zł i zmniejszenie planu wydatków dz. 600 rozdz.60016 §6050 o kwotę 63.000 zł.

Komisja Gospodarki nie głosowała na swoim posiedzeniu tego tematu. Przyjęła go do wiadomości.

Komisja Budżetu zaproponowała aby środki zaoszczędzone z dróg przeznaczyć na inne zadania dot. infrastruktury drogowej.  Pani Skarbnik poinformowała, że nie ma pisemnej umowy na dofinansowanie projektu „Piłka ręczna -polsko-niemiecka wymiana doświadczeń”. Jest to ustna informacja uzyskana drogą telefoniczną.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza złożył formalny wniosek o pozostawienie kwoty 63.000 zł w budżecie.

Stwierdził, że opinie radnych dot. tej kwoty by różne. Proponowano aby środki te przeznaczyć na sprzęt i stroje dla UKS-ów lub zgodnie z sugestią Radnego Henryka Sienkiewicza przeznaczyć na inwestycje drogowe.

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz podkreślił że wkład miasta w imprezę to 3.250zl. i poprosił Naczelnika Sławomira Laskowskiego o przedstawienie szczegółów dot. dofinasowania projektu.

Naczelnik S. Laskowski potwierdził, że nie ma pisemnego potwierdzenia przyznania dofinansowania, ale z rozmów telefonicznych wynika, że można przyjąć założenie, że te środki trafią do Żagania. Wartość projektu wynosi ponad 63 000 zl z czego refundacja stanowi 95 %.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że Rada zabezpieczyła środki na Bory Dolnośląskie w kwocie 340.000 zł i nie zostały wykorzystane. Dlatego tez podtrzymuje swój wniosek.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Radna Halina Szyposz nie wyraża zgody aby kwotę 63.000 zł zabrać z dróg. Stwierdziła, że jest wiele rozpoczętych inwestycji i nie zakończonych ze względu na brak środków. Nie jest przeciwna piłce ręcznej ale należałoby znaleźć inne źródło finansowania.

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz podkreślił, że projekt sfinansowany będzie w 95% ze środków zewnętrznych. Przyjadą trenerzy z Polski i zza granicy. Będzie drużyna piłkarzy. Ludzie ci będąc zakwaterowani w Żaganiu, w tym mieście zostawią pieniądze.

Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że kiedy dofinasowanie będzie potwierdzone, nie ma przeciwwskazań żeby zwołać sesję nadzwyczajną w tej sprawie.

Radna Halina Szyposz zaapelowała, że jeśli nawet dofinansowanie będzie to należy znaleźć inne źródło dofinansowania a nie zabierać z dróg.

Poddano pod głosowanie wniosek Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzy, aby w dniu dzisiejszym zdjąć kwotę 63.000 zł., o której mowa w autopoprawkach Burmistrza

Głosowanie: „za” 12, „przeciw”4. Wniosek został przyjęty.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta zapytał o wolne środki w wysokości ponad 2 mln zł.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że wolne środki wskazane są jako źródło pokrycia deficytu budżetu. Środki te stanowią uzupełnienie dochodów, z których finansujemy wydatki.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza poprosił Panią Skarbnik o wyjaśnienie dlaczego wolne środki były źródłem finasowania propozycji zwiększenia wydatków wykazanych w autopoprawkach z dnia 15 stycznia? Stwierdził, że wolnych środków nie można ruszyć na sfinansowania tego zadania a Burmistrz dysponuje nimi w nieograniczony sposób.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że w projekcie uchwały budżetowej na pokrycie deficytu były planowane wolne środki. One są już rozdysponowane na wydatki. Jako źródło finasowania dzisiaj omawianych zadań ujętych w autopoprawkach Burmistrz wskazał środki jakie pozostały po zakończonym zadaniu. W gestii Radnych jest przyjęcie lub nieprzyjęcie tych autopoprawek.

Przewodniczący przedstawił jeszcze dwie propozycje autopoprawek zamieszczonych w punkcie 2 i 3.

Wyjaśnienia tych punktów dokonała Pani Skarbnik.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza poprosił o to, aby przygotowując autopoprawki dot. dofinansowania m.in. sportu nie wskazywać środków z dróg jako źródła finansowania.

Przewodniczący poddał pod głosowanie punkt 2 autopoprawek

Głosowało 16 radnych. „za” 16 jednogłośnie.

Po tym głosowaniu Pani Skarbnik wyjaśniła punkt 3.

Punkt 3 autopoprawek przegłosowano „za” 16 jednogłośnie.

Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Budżetu Henryk Sienkiewicz.

Jeżeli chodzi o punkt III wyjaśnień do projektu uchwały –„ zwiększenie wydatków” – to Komisje Gospodarki, Budżetu i Zdrowia proponują w dz. 801 rozdz. 80101 § 4270 wprowadzić na wniosek dyrektora PSP Nr 3 kwotę 124 .000 zł z przeznaczeniem na remont dachu w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3. Ten remont miał odbyć się znacznie wcześniej.

Dlatego wnoszę wniosek formalny żeby Rada przychyliła się do wniosku Dyrektora i żeby w końcu zrealizowano remont dachu.

Przewodniczący zaproponował przegłosowanie wniosku.

Radca Prawny UM Pani Maria Wrońska wyjaśniła, że jest to nowe zadanie. Radni mogą dokonywać zmian w granicach projektu uchwały. Gdy chodzi o wprowadzenie nowego wydatku inicjatywa uchwałodawcza leży po stronie Burmistrza. Nie można wprowadzić nowego zadania. W projekcie uchwały są wskazane dochody i wydatki i w ramach tego można przenosić.

Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził, że nie wprowadzałby nowego zadania jakby potrzebował innych środków niż te które w projekcie uchwały zostały przedłożone. Jako źródło pokrycia zaproponował:

-zmniejszyć w dziale 700 rozdz. 70005 kwotę 50.000 do poziomu 20 544 zł –( ewidencjonowanie podatku VAT)

- wykreślić kwotę 47.560zł z uzasadnieniem że jest to wykreślenie czasowe do czasu rozpoznania monitoringu.(dz.801 rozdz.80195).

- 25 600 zł – kwota z Gońca Żagańskiego
- 21 384 zł – kwota z „Wiadomości z Ratusza”.

Zwrócił się również do Radcy Prawnego z zapytaniem : jeżeli Rada zmieni zadanie na inne i wskaże źródło finansowania to jest ubezwłasnowolniona?

W odpowiedzi Pani Maria Wrońska poinformowała, że inicjatywa uchwałodawcza należy tylko i wyłącznie do Burmistrza. Radni mogą dokonywać zmian w zaproponowanych w projekcie uchwały dochodach i wydatkach.

Radny Sienkiewicz stwierdził, że skoro tak, to Rada nie może dokonać żadnej korekty tylko „przyklepać” to co Burmistrz proponuje.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza złożył formalny wniosek o odrzucenie tej uchwały w całości       i przeniesienie jej na następną sesję.

Przewodniczący ogłosił 10 minutowa przerwę. Radny Rafał Goliczko opuścił obrady.

Po przerwie Przewodniczący stwierdził, że jeśli nie będą brane środki sztywno określone w budżecie a tylko środki które są zapisane w uchwale zmieniającej budżet można wprowadzić nowe zadanie jeżeli wskaże się źródło finansowania.

Pani Maria Wrońska wyjaśniła, że można tylko za zgodą Burmistrza i takie jest jej stanowisko.

Stwierdziła, że Radni zrobią to, co zechcą i nie będzie więcej zabierała głosu.

Przewodniczący stwierdził, że gdyby odrzuciło się uchwałę w całości to naraziłoby to kilka innych kwestii związanych z funkcjonowaniem różnych płaszczyzn miejskich. Warto podjąć ryzyko jeśli chodzi o cel – remont dachu.

Poddano pod głosowanie wpisanie po stronie wydatków kwoty 124.000 zł na zadanie remont dachu w PSP Nr 3 w Żaganiu.

„za” 11, „wstrzymało się” 4 „przeciw” 0.

Przewodniczący Komisji Henryk Sienkiewicz wypowiedział się nt. kolejnego wydatku tj. kwoty     20.000 zł - dz. 921 rozdz. 92118 § 2480 – zwiększenie dotacji dla Muzeum Obozów Jenieckich na organizację 68 rocznicy Wielkiej Ucieczki. Stwierdził, że Komisja nie chciała przeznaczyć tej kwoty gdyż jest to impreza cykliczna i ta kwota powinna być ujęta w budżecie Muzeum. Przewodniczący Komisji złożył formalny wniosek, aby nie przyznawać tej kwoty dla Muzeum.

Radna Halina Szyposz zwróciła się do dyrektora Muzeum Marka Łazarza z zapytaniem: dlaczego nie ujął cyklicznej imprezy w budżecie tylko teraz prosi Radę o 20.000 zł?

W odpowiedzi dyrektor M. Łazarz poinformował że o ile Wielka Ucieczka znajduje się w planie zamierzeń Muzeum, to do tej pory nigdy nie znajdowała w planie finansowym. Każdorazowo przed obchodami o środki na Wielką Ucieczkę wnioskowano przed imprezą. W tym roku postanowiłem zmienić formułę tej imprezy i rozciągnąć ją w czasie. Dokonać przesunięcia akcentu z marca na Noc Muzeum 17 maja. Część obchodów Wielkiej Ucieczki została zrealizowana i ta część mieści się w budżecie Muzeum. Z wnioskowanych 20.000 zł część tj. 17 .000 miałoby przejść na tą imprezę majową która miałaby być zorganizowana z większym rozmachem. Kwotę 3000 zł które już wydałem na realizację części imprezy mam zabezpieczoną w budżecie. Wnioskowana część to jest Państwa wola.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że podczas uchwalania budżetu na 2012 rok środki na Wielką Ucieczkę były przyznane w kwocie 40.000 zł i nie pamięta aby jakaś dodatkowa kwota była głosowana .

Dyrektor Łazarz wyjaśnił, że środki były zabezpieczone na 65 rocznicę. W ubiegłym roku kwota 24.000 zł głosowana była oddzielnie na Wielką Ucieczkę.

Radna Halina Szyposz stwierdziła, że dając Muzeum dodatkowe pieniądze inne jednostki również przedstawią doskonały plan i będą wnioskować o dodatkowe środki. Jesteśmy jak najbardziej za tą imprezą ale należy ją zorganizować w ramach własnego budżetu.

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz zapytał gdzie w takim razie była Pani dyrektor Urban gdy składało się propozycje do  budżetu na przyszły rok?(chodzi o remont dachu)

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że dyrektor Urban wielokrotnie zgłaszała ten problem.

W odpowiedzi na tą wypowiedź Wiceprzewodniczący A. Łukasiewicz stwierdził, że Wiceprzewodniczący Ramza nie zrozumiał intencji jego wypowiedzi. Chodziło o to, że skoro od dyrektora Muzeum wymaga się zabezpieczenia środków w budżecie to ta sama zasada ma obowiązywać dyrektora szkoły.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta poinformował, że wnioski o remont dachu składane były od 2009 roku.

 

Radny Henryk Sienkiewicz złożył formalny wniosek o zdjęcie kwoty 20.000 zl z projektu uchwały.. Nie robi tego Komisja Finansów.

Wniosek poddano pod głosowanie. „za” 10, „przeciw” 4 , „wstrzymało się” 1.

Henryk Sienkiewicz podał raz jeszcze źródła finansowania zadania remont dachu PSP Nr 3 i poddano je głosowaniu.

- dz. 700 rozdz. 70005 § 4530 zmniejszenie kwoty 50.000zl o 29.456 zł(do poziomu 20.544 zł)

„za” 11 „przeciw’ 4 , „wstrzymało się” 0

- w dz. 801 rozdz. 80195 § 6050 wykreślić kwotę 47 560 zł

Głosowanie: „za”11, „przeciw”4, „wstrzymało się”0

- dz. 750 rozdz. 75075 § 4300 – kwota 25.600 zł na „Goniec Żagański” nie przyjęta na sesji lutowej. W związku z tym stanowi ta kwota wolne środki.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że w budżecie na Gońca nie ma pieniędzy.

Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił radnemu H. Sienkiewiczowi że można się poruszać tylko w ramach dzisiejszego projektu uchwały.

Przewodniczący poprosił o podanie kwoty już zdjętej. Pani Skarbnik podała kwotę 77 016 zł, którą potwierdził radny H. Sienkiewicz. Z dnia dzisiejszego jest jeszcze kwota 20.000 zl co łącznie daje 97.016 zł.

Radny H.Sienkiewicz poprosił Panią Skarbnik aby potwierdziła, że na dzień dzisiejszy nie ma żadnych wolnych środków.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że radni poruszają się w ramach projektu uchwały.

Radny Sienkiewicz zapytał czy jeżeli wprowadzone zostanie zadanie wraz ze źródłem finansowania na kwotę 97 000 zł to czy Burmistrz przedłoży swoją uchwałę która zwiększy tę kwotę do kwoty kosztorysu?

Przewodniczący Daniel Marchewka poddał pod głosowanie kwotę 20.000 zł zdjętą w dniu dzisiejszym z proponowanego zwiększenia dotacji dla Muzeum na finansowanie remontu dachu PSP Nr 3.

„za” 11, „przeciw” 4, „wstrzymało się” 0.
Radny Krystian Marchewka opuścił obrady.

Po tym głosowaniu na prośbę Przewodniczącego Rady Pani Skarbnik przedstawiła sytuację po zmianach tj. wymieniła wszystkie zmiany w zakresie wydatków budżetu wprowadzone przez Radę dot:

Zmniejszenia wydatków:
- dz. 700 rozdz. 70005 § 4530                      - 29.456 zł

- dz. 801 rozdz. 80195 § 6050                     - 47.560 zł

dz. 921 rozdz. 92118 § 2480                        -20.000 zł

zwiększenia wydatków polegającego na wprowadzeniu nowego zadania:

dz. 801 rozdz. 80101 § 4270                        + 97.016 zł


 Następnie przystąpiono do głosowania uchwały w całości.

„za” 10, „przeciw”4 „wstrzymało się” 0.

 

9.13         Nr XX /25/2012 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2012 – 2036.

 Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Głosowało 14 Radnych.

„za” 10, „Wstrzymało się” 0, „przeciw” 4
 
9.14         Wygaśnięcie mandatu radnego.

Radny Piotr Łoś nie brał udziału w głosowaniu. Głosowało 12 radnych.

„za” 0, „wstrzymało się ‘’ 9 „przeciw” 3

Akapit nr 3 - brak tytułu

 

10.       Odpowiedzi na interpelacje

Pani Sekretarz poprosiła Wiceprzewodniczącego Piniutę o sprecyzowanie, czego brakuje na BIP i stronach internetowych

11.       Sprawy organizacyjne

Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz złożył rezygnację z pełnionej funkcji.

12.       Zamknięcie sesji.

Przewodniczący zamknął sesję o godz. 19.20

 
Protokołowała: Dorota Paluch
 

Przewodniczący Rady Miasta

Daniel Marchewka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-05-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-05-09 09:23:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-05-09 10:03:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-09 10:06:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1482 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony