ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XVIII z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 24 lutego 2012 roku.

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-11 10:16:24 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XVIII

z sesji Rady Miasta Żagań  z dnia 24.02.2012

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Daniel Marchewka o godz. 11.00. Stwierdził, że godnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie uchwał. . . Przewodniczący przywitał przybyłych radnych i gości (listy obecności stanowią załącznik 1 i 2 do niniejszego protokołu)

Radni nieobecni to: Tadeusz Wołoszyn.

Obrady odbyły się w Pałacyku przy ul. Jana Pawła 15 w Żaganiu. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty uchwał przesłano wraz z zawiadomieniem stanowiącym zał. Nr 3 do protokołu.

 

2.       Przyjęcie porządku obrad.

Do porządku obrad wniesiono trzy projekty uchwał:

1.       Zmiana uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim

2.       Zmieniająca Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 września 2009 roku w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych

3.       Zmieniającą uchwałę Nr VI/54/2003 Rady Miasta Żagań z dnia 27 lutego 2003r w sprawie Statutu Gminy Żagań o statusie miejskim

 

Głos zabrał Wiceprzewodniczący  Mirosław Ramza – zgłosił wniosek o ogłoszenie przerwy w celu zapoznania się przez Komisje z wniesionymi projektami..

Przewodniczący ogłosił 20 minutową przerwę. Po przerwie Przewodniczący Daniel Marchewka zaproponował umieszczenie:

 w punkcie 8.11 projekt Uchwały zmieniającą Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia .24 września 2009 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci  prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych

Przystąpiono do głosowania:

Głosowało 20 radnych – „za” 12, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 8

W punkcie 8.12 projektu uchwały zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim

Przystąpiono do glosowania:
Głosowało 20 radnych „za” 20 – jednogłośnie

W punkcie 8.13 projekt zmieniający Uchwałę Nr VI/54/2003 Rady Miasta Żagań z dnia 27 lutego 2003 r w sprawie Statutu Gminy Żagań o statusie miejskim

Przystąpiono do glosowania:

Głosowało 20 radnych. „za” 12, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 8

 

Przystąpiono do glosowania przyjęcia porządku obrad w całości:

Głosowało 20 radnych. „za” 12, „wstrzymało się” 0 „przeciw".

3.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przystąpiono do głosowania: Głosowało 20 radnych „za” 20 jednogłośnie.

4.       Przyjęcie sprawozdania z działalności burmistrza między sesjami

Pytań brak. Glosowanie za przyjęciem – „za” 20 – jednogłośnie

 

5.       Przyjęcie sprawozdania z wykonania uchwał

Pytań brak. Głosowało 20 radnych –„za” 20 jednogłośnie
 

6.       Informacje z prac Komisji

Komisje odczytywały protokoły z posiedzeń jakie odbyły się w tygodniu przedsesyjnym.

Jako pierwsza swój protokół przedstawiła Komisja Budżetu i Finansów.

Po odczytaniu protokołu radny Stanisław Dziura zwrócił się z zapytaniem do Radcy Prawnego czy może być drugi raz głosowany Wieloletni Projekt Polityki Czynszowej który został przyjęty przez Radę Miasta w 2009 roku.

Pani M. Wrońska – Radca Prawny, wyjaśniła, że uchwała w sprawie polityki mieszkaniowej jest wiążąca. Mogłaby być zmieniona i wówczas- jeżeli Rada nie zgodzi się ze zmianami- należy przegłosować, a skoro takich zmian nie ma to Rada ma obowiązek przyjąć program polityki czynszowej na rok 2012.

Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził, że byłoby dobrze gdybyśmy ten program realizowali w całości. Jest w nim szereg posunięć, które miasto winno realizować w poszczególnych wariantach. Możemy przyjąć stawki czynszu wybierając wariant i to jest zgodne z prawem. Radny Stanisław Dziura stwierdził, że jego pytanie było sprecyzowane w sposób następujący: czy dokument na lata 2009-2013 i przyjęty przez Radę w 2009 roku- a nie wniesiono poprawek- nie możemy po raz drugi głosować.

Przewodniczący Daniel Marchewka zwrócił się z pytaniem do Pani M. Wrońskiej czy Rada ma prawo odrzucić projekt uchwały w tej sprawie?

Pani Wrońska wyjaśniła, że uchwalenie Programu na rok 2012 jest wymagane obligatoryjnie.

Głos w twej sprawie zabrał dyrektor ZGM Pan Bogdan Fryze przedstawiając aspekt formalno- prawny projektu uchwały.

Kolejną Komisją która przedstawiła protokół z działalności to Komisja Zdrowia, Oświaty i Kultury. Po przedstawieniu sprawozdania pytań nie było.

Komisja Rewizyjna przedstawiła swoje sprawozdanie. Również pytań nie było.

Kolejna komisją była Komisja Gospodarki Miejskiej. Po odczytaniu protokołu z pytaniem zwrócił się radny Antonii Budziłło. Poprosił o wyjaśnienie dlaczego Komisja przegłosowała, że w soboty parkowanie jest bezpłatne(dot. uchwały w sprawie płatnego parkowania) skoro w uchwale nie ma takiego zapisu. Przewodnicząca Komisji Pani Halina Szyposz wyjaśniła, że padł taki wniosek formalny o zmianę zapisu w projekcie uchwały i on został przegłosowany. Przewodniczący Rady dodał, że podczas głosowania nad projektem uchwały wnioski będą głosowane.

Po odczytaniu protokołu przez komisję Bezpieczeństwa również nie było pytań. Jako ostatnia swój protokół przedstawiła Komisja Promocji.

 

7.       Interpelacje

 
Radny Zdzisław Opala zgłosił następujące interpelacje:

- przekazanie wykazu dotacji jakie udzieliła Gmina w 2011 roku oraz informację o ich rozliczeniu

- wniósł o zamontowanie progów zwalniających na ul. Nocznickiego

- ustalenie terminu zakończenia budowy parkingu na drodze wewnętrznej przy ul. Nocznickiego.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zgłosił następujące interpelacje:

- uszczegółowienie odpowiedzi w sprawie płatnych artykułów reklamowych w Gazecie Regionalnej. Na jakiej podstawie prawnej zostały umieszczone i ile kosztował każdy artykuł z osobna?

- podanie personaliów oraz wysokość wynagrodzenia trenerów UKS Czarni Żagań, które prowadzą sekcję dotowaną prze miasto Żagań.

Zestawienie prosi przygotować według wytycznych i terminów z poprzedniej interpelacji.

- zgłosił również wniosek formalny pod głosowanie:

Zaprzestanie finansowania Gońca Żagańskiego i przekazanie środków zdjętych z tego zadania na rzecz doposażenia świetlic terapeutycznych oraz jadłodajni. Wniosek uzasadnił tym, że z opinii mieszkańców wynika że jest on zbędnym wydatkiem. Nie ma potrzeby jego dystrybucji w takim nakładzie. Informacje w nim zawarte nie mają charakteru obiektywnego. Zawiera informacje, które pojawiły się w mediach znacznie wcześniej.

Radny Piotr Łoś poinformował, że pracuje w kiosku i klienci pytają o Gońca bo chętnie go czytają.

Głos w tej sprawie głos zabrała Pani Skarbnik- Teresa Łapczyńska wyjaśniając, że Goniec Żagański finansowany był do tej pory ze środków zabezpieczonych na produkt promocyjny „Lubię Żagań-miasto przyjazne mieszkańcom.” Decyzją Rady Miasta środki zostały ograniczone- zdjęto 170.000 zl i zostało 30.000. w związku z tym nie zawierano umowy na wydanie Gońca, bo nie ma środków na rok bieżący.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza podtrzymał swój wniosek. Przystąpiono do głosowania:

„za” 11, „wstrzymało się” 1, „przeciw” 7. Radny Stanisław Dziura nie brał udziału w głosowaniu.

 

Radny Henryk Sienkiewicz zgłosił następujące interpelacje:

- Do Burmistrza- jakie podjął działania w sprawie ograniczenia bezrobocia? Czy były wystąpienia w tej sprawie do pracodawców i jaka jest ich odpowiedź?

- budowa trwałych nawierzchni ulic i chodników – ul. Drzewna, Leśna, Końcowa, Środkowa(pozostała część) Szkolna, Wiejska i Żelazna

- wykonanie odwodnienia na ul. Szkolnej

- wykonanie przyłączeń kanalizacyjnych do posesji wszystkich mieszkańców wyrażających taką wolę

- wykonanie nowego dachu i rynien w PSP nr 3

-słabe ciśnienie wody mimo założenia nowych rur wodnych

 
Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz zgłosił:

- zorganizowanie spotkania w sprawie budowy obwodnicy południowej Żagania na które należy zaprosić mieszkańców kolonii Laski, radnych oraz pracowników Zarządu Dróg Wojewódzkich

- poprawa stanu drogi ul. Obwodowej (brak oświetlenia i utwardzenie)

- wykonanie projektów technicznych chodników na ul. Staszica, Wesoła

- zamontowanie progu zwalniającego na ul. Narutowicza i Staszica

- Do Przewodniczącego Rady- aby obecni na sesji byli przedstawiciele straży Miejskiej

- rozkradanie Mostu Holenderskiego
 
Radny Piotr Łoś zgłosił interpelację do Prezesa MZK

- zamontowanie ławki na przystanku przy ul. Kochanowskiego

 
Radny Marian Światek zgłosił:
- zniszczenia ławek i płotu na Bulwarze

- zamontowanie progu zwalniającego na ul. X-lecia na wysokości Przedszkola Miejskiego Nr 2 i 3

 
Radny Antoni Budziłło zgłosił:

- Do Starosty za pośrednictwem Burmistrza- pomalowanie pasów i wkopanie słupków drogowych na trasie Żagań - Rudawica

- szlak turystyczny na Kwisie
- oświetlenie ul. Żelaznej – za drugim wiaduktem

- zestawienie kosztów Rady Miasta za lata 2009-2010 i 2011- 2012. Rok 2012 w podziale na delegacje, diety, telefony i inne. Wykazanie różnic tamtej i obecnej kadencji.

 

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza   odpowiedział Radnemu A. Budziłło że sprawy Starostwa i Gminy Żagań należy zgłaszać w starostwie i Gminie Wiejskiej.

Radny Budziłło stwierdził, że chyba nie ma problemu by za pośrednictwem Wiceprzewodniczącego Ramzy wniosek formalny został zgłoszony Staroście.

Radny Zdzisław Opala stwierdził, że mieszkańcy płacą podatki do miasta i tu zgłaszają swoje problemy. Sprawy kompetencji ich nie interesują, zgłaszają problem i liczą na jego załatwienie.

 

Na prośbę Wiceprzewodniczącego Andrzeja Łukasiewicz głos zabrał Prezes MKS Czarni-Arena Żagań. Przedstawił trudną sytuację finansową Klubu, przedstawił zobowiązania Klubu jak również zwrócił się z pytaniem kiedy zostanie wybudowany monitoring na stadionie, bo na tą chwilę jest to kluczowy problem.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że Rada nie odmawia pomocy klubowi, ale był warunek przedstawienia wyników audytu przeprowadzonego przez rewidenta. Do tej pory nie są znane wyniki kontroli.

Prezes Woźniak wyjaśnił, że kontrola zakończyła się 16 lutego a jej wyniki zostały przekazane Burmistrzowi. Prowadzona też była kontrola Urzędu Skarbowego. Swoje postepowanie prowadzi również Prokuratura Rejonowa.

Radny Dariusz Kudła zgłosił wniosek formalny o wyznaczenie terminu spotkania Komisji Oświaty w celu omówienia wszystkich problemów zgłoszonych przez Prezesa Wożniaka. Stanowisko wypracowane przez komisje zostanie przedstawione Radzie. Zaproponował by spotkanie odbyło się we wtorek tj.28.02.

Przewodniczący Rady zasugerował, że po otrzymaniu materiałów dot. kontroli które Burmistrz przekazałby Przewodniczącemu Komisji Oświaty ten wyznaczyłby termin takiego spotkania. Przewodniczący Komisji Zb. Białkowski również zaproponował, aby takie spotkanie odbyło się później.

Wiceprzewodniczący Ramza poinformował, że z budżetu przedstawionego przez Burmistrza w listopadzie żadne środki nie były zdjęte. W styczniu pojawiła się kwota 90.000, na którą nie było zgody.

Akapit nr 2 - brak tytułu

8.       Podjęcie uchwał :

Uchwała Nr XVIII/1/2012 w sprawie przyjęcia gminnego programu wsparcia środowiskowego osób w podeszłym wieku i niepełnosprawnych

Dyskusji brak. Głosowało 20 radnych. „Za” 20 - jednogłośnie
 

Uchwała Nr XVIII/2/2012 w sprawie przyjęcia gminnego programu wsparcia aktywności seniorów

Dyskusji brak. Głosowało 20 radnych. „za” 20 jednogłośnie
 

Uchwała w sprawie przyjęcia programu czynszowego na 2012 rok

Głos w dyskusji zabrał Dyrektor ZGM Bogdan Fryze przedstawiając aspekt ekonomiczny i społeczny projektu uchwały.

 

Po wysłuchaniu wystąpienia dyrektora ZGM radna Halina Szyposz zgłosiła formalny wniosek o przeniesienie tego projektu uchwały na sesję marcową. Radny Henryk Sienkiewicz poparł wniosek radnej H. Szyposz. Radny Antonii Budziłło wniósł o przegłosowanie projektu uchwały podczas trwającej sesji

Wniosek radnej Haliny Szyposz poddano pod głosowanie.

Głosowanie: „za” 12, „wstrzymało się” 1 „przeciw” 7 „ nie uczestniczył w głosowaniu” 1

Wniosek został przyjęty.
 

Uchwała Nr XVIII/3/2012 w sprawie zmiany Statutu Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu

Otwarto dyskusję. Dyskusji brak. Głosowało 20 radnych.
„za” 20 –jednogłośnie
 

Uchwała Nr XVIII/4/2012 w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Lubuskiego

Dyskusji brak. Głosowało 20 radnych
„za” 20 jednogłośnie.
 

Uchwała Nr XVII/5/2012 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Żagań o statusie miejskim w drodze bezprzetargowej oraz wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży.

Dyskusji nie podjęto. Głosowało 20 radnych.
„za” 20 – jednogłośnie
 
Radny Zbigniew Białkowski opuścił obrady.
 

Uchwała Nr XVIII/6/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim.

Dyskusji nie podjęto. Głosowało 19 radnych.
„za’ 19 – jednogłośnie.
 
Radny Zbigniew Białkowski powrócił na salę obrad.
 

Uchwała Nr XVIII/7/2012 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu.

Dyskusji nie podjęto . Głosowało 20 radnych
„za’ 20 – jednogłośnie
 

Uchwała Nr XVIII/8/2012 w sprawie wyrażenia zgody na zastosowanie 7% stopy procentowej.

Dyskusji nie podjęto. Głosowało 20 radnych.
„za” 20 – jednogłośnie.
 

Uchwała Nr XVIII/9/2012 zmieniająca Uchwałę Nr XXXVII/6/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 22 stycznia 2009r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz ustalenia wysokości składek i sposobu pobierania opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych miasta Żagań

 

Otwarto dyskusje nad projektem. Głos zabrał Prezes MZK Pan Mirosław Paszkiewicz. Uzasadnienie do tego projektu powstało jeszcze w roku 2011 gdzie pisano że na tych ulicach znajdują się zakłady użyteczności publicznej. Większość mieszkańców jest za tym by strefa płatnego parkowania była, bo zapewnia to miejsca parkingowe. Poprosił o przyjęcie tego projektu.

 

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza złożył formalny wniosek o zmiany w projekcie uchwały:

- wykreślenie zapisu „w soboty w godz. Od 9.00 do 13.00”

- o wykreślenie ulic: Keplera (od skrzyżowania z ul. Gimnazjalną), ul. Słowackiego

Radny Dariusz Kudła stwierdził, że zadaniem radnych jest dbanie o finanse spółek miejskich. Zwrócił się z pytaniami:

- ile spółka zarobiła w 2011 r. za pobieranie opłat na strefie płatnego parkowania?

- ile spółka straci jeżeli nie będą pobierane opłaty w sobotę?

- ile spółka straci jeżeli nie będą pobierane opłat na ulicach wnioskowanych o wykreślenie przez Wiceprzewodniczącego M. Ramzę.

Stwierdził również że skoro prezes wnioskuje o rozszerzenie strefy płatnego parkowania to wie co robi. Nie należy argumentować tego, że społeczeństwo jest biedne, bo biedni samochodami nie jeżdżą.

Radna Halina Szyposz stwierdziła, że skoro zostali wybrani przez mieszkańców to należy dbać o dobro mieszkańców jak i o budżet miasta dlatego proponują jedna ulicę więcej i godzinę dłużej.

Radny D.Kudła stwierdził ,że właśnie dlatego że wie przez kogo został wybrany uważa, że zamiast dokapitalizowywać spółkę należy te pieniądze przeznaczyć np. na remont dróg, bo spółka sama może zarobić.

Radny Stanisław Dziura zgłosił formalny wniosek o odrzucenie w całości wniosku Wiceprzewodniczacego Mirosław Ramzy.

Radny Henryk Sienkiewicz Zwrócił się z zapytaniem do Prezesa MZK o podanie wpływów za soboty. Stwierdził, że trzeba będzie zakupić dodatkowy parkometr i zatrudnić pracownika. Prezes wyjaśnił, ze wpływy to kwota 2000 zł, parkometr już jes i nie potrzeby zakupienia nowego , a pracownik ma zatrudnienie.

Radny Dariusz Kudła skierował pytania do Prezesa:

- kiedy ostatni raz były podniesione ceny biletów w przejazdach miejskich?

- czy rozszerzenie strefy płatnego parkowania spowoduję podwyżkę wynagrodzeń pracownikom?

Odpowiadając prezes podał, że 2 lata nie było podwyżki cen biletów na liniach miejskich. Planuje podwyżkę wynagrodzeń o 160 zł jeżeli Zgromadzenie Wspólników zatwierdzi plan finansowy.

Przystąpiono do głosowania wniosku formalnego zgłoszonego przez radnego Stanisława Dziurę.

„za” 8 „wstrzymało się” 1 ´przeciw 11
 

Przystąpiono do głosowania wniosku formalnego zgłoszonego przez Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzę

„za” 11, „wstrzymało się” 1 „przeciw”8
Glosowanie Uchwały w całości:
„za” 11, „wstrzymało się”1, „ przeciw”8
 

Uchwała Nr XVIII/10/2012 zmieniającą Uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24 września 2009 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych

Otwarto dyskusję nad projektem.

Radny Dariusz Kudła zwrócił się z pytaniem do Pani M. Wrońskiej czy jeżeli wprowadza się zmiany rejonizacji szkól należy zasięgnąć opinii rad pedagogicznych szkół, związków zawodowych, Burmistrza? Czy bez tych uzgodnień uchwała będzie uwzględniona przez Wojewodę czy odrzucona?

Pani M. Wrońska wyjaśniła, że zgodnie z ustawą o związkach zawodowych każda uchwała która ingeruje w uprawnienia związków zawodowych musi być konsultowana. Jeżeli w związku z rejonizacją zmieni się zatrudnienie to istnieje obowiązek konsultacji. Zmiana sieci szkół powinna przede wszystkim być skonsultowana z rodzicami, radami pedagogicznymi szkół. Jeżeli w wyniku podjęcia tej uchwały dojdzie do likwidacji stanowisk pracy i trzeba będzie wypowiedzieć umowy o pracę to jest obowiązek konsultacji ze związkami zawodowymi.

Wiceprzewodniczący M.Ramza stwierdził, że otrzymał informację od urzędników,  że luty jest ostatecznym terminem do podjęcia takiej Uchwały. Jeżeli zajdą przesłanki to te konsultacje będą przeprowadzone. Poza tym konsultacje w tej sprawie toczą się od marca zeszłego roku. Czy Rada może przegłosować ta uchwałę w takim kształcie w jakim jest w porządku obrad?

Pani M. Wrońska wyjaśniła- uchwała powinna uzyskać konsultacje związków zawodowych. Jeżeli konsultacji nie będzie, a uchwała zostanie przegłosowana to należy liczyć się z tym, że Wojewoda poweźmie postępowanie nadzorcze.

Radny Zbigniew Białkowski stwierdził, że to nie Rada Miasta jest inicjatorem zmian w oświacie. Sprawa rozpoczęła się w kwietniu zeszłego roku. Problem został wywołany przez Burmistrza i Naczelnika WOK który przygotował komplet dokumentów. Zawierał on założenia związane z reformą. Ulice w nim zawarte znalazł się w dzisiejszej uchwale i zostały przeniesione z PSP nr 1 do PSP nr 5. W listopadzie Komisja Oświaty odrzuciła przygotowany materiał. Sprawa powróciła najpierw od nauczycieli  , następnie pismo wpłynęło od dyrektorów SP Nr 1 i 2 którzy wypowiadali się na temat tych samych ulic. Później kolejne pisma podpisane przez dyrektorów PSP Nr 1i2 ZS Nr 1 ZS nr 2 i ci Państwo dalej wymieniają te ulice które widnieją w tej uchwale. Przewodniczący Rady otrzymując te pisma zwrócił się do Naczelnika Wydziału Oświaty o odniesienie się do tych dokumentów, które wnieśli dyrektorzy. Skoro więc to nie wypływa od radnych, bo radni tylko przychylili się do prośby  dyrektorów to Burmistrz i Naczelnik Oświaty mają zasięgnąć opinii. Dlaczego Naczelnik przygotowując koncepcję tego nie uczynił. Na spotkaniach w szkołach Naczelnik Oświaty zapewniał, że nikt pracy nie straci.

Uchwała która jest przygotowana powinna przenieść jeden oddział ze Szkoły Nr 1 do Szkoły Nr 5. Przesunięcie to wspiera Szkoła Nr 5, która ma dobre warunki, dobra kadrę, która jest do tego świetnie przygotowana.

Radna Halina Szyposz przyłączając się do stanowiska Przewodniczącego Komisji Oświaty przypomniała, że chodzi o oddanie PSP 5 ulic które były wiele lat przy” Piątce”. Nie może być tak, że PSP nr 5 ze swoim zapleczem jest jednooddziałowa , kiedy w PSP Nr 1 jest dwuzmianowość nauczania.

Radny Stanisław Dziura stwierdził ,że gdy rozpoczęła się dyskusja nt oświaty w Żaganiu Naczelnik WOK przedstawił 3 koncepcje. Okazało  się, że koalicja wybrała sobie jedno rozwiązanie z którego wynikało, ż e jest możliwość zlikwidowania szkół Nr 3 i 4, ewentualnie zmniejszenia stopnia ich organizacji. Przyjęto tą propozycję jako jedyną do realizacji. Dyskutowaliśmy prawie rok nad tym tematem i doszliśmy do tego, ze nic nie reorganizujemy. Z korzyścią w stosunku do jednej szkoły – Nr 5 – postanowiono opracować i przedstawić Radzie uchwałę. Tymczasem najpierw potrzebne są konsultacje. Uchwała obecna proponuje zwiększenie oddziałów w szkole Nr 5 i praktycznie likwidację Szkoły Nr  1. Ze względu na brak opinii czynnika społecznego wnoszę o wycofanie tego projektu z porządku obrad.

Radna H.Szyposz stwierdziła, że PSP Nr 5 mając dwa razy więcej możliwości ma jeden oddział PSP Nr 1 ma dwa oddziały. Podzielenie tych dzieci pozwoli Szkole Nr 1 pracować na jedną zmianę. Na dzień dzisiejszy Rozporządzenie jest niekorzystne, ponieważ żeby coś połączyć należy wcześniej zlikwidować, a nie mamy pewności co z tymi szkołami się stanie, co stanie się z nauczycielami. Prawdopodobnie od września zmieni się rozporządzenie które da większe możliwości.

Wiceprzewodniczący M. Ramza stwierdził,  że konsultacje prowadzone są od marca i nic z tego nie wynika.

Naczelnik WOK Pan Z. Mirski stwierdził, że wypowiedzi radnych świadczą o niewiedzy o procedurach. Wszystkie sprawy odnośnie sieci obwodów szkół – o tym decyduje organ prowadzący. Decyzje o likwidacji, zmiany obwodów podejmuje Rada Gminy. Rada nie może powierzyć swojego uprawnienia organowi wykonawczemu Gminy. Z tego wynika, że Burmistrz nie może nic zrobić bo jest to uprawnienie Rady. Reformatorem Oświaty może być tylko Rada Miasta. Burmistrz zwrócił się do Rady z propozycjami zmian w sieci organizacji szkół w latach 2012-2016. Te propozycje zmian zostały przez Państwa odrzucone. Jeżeli radni dają propozycję uchwały to ponoszą za to odpowiedzialność. Za zachowanie procedur również.

Pani Maria Wrońska stwierdziła, że inicjatywę uchwałodawczą ma każdy radny i Burmistrz. Projekty wszystkich zgłoszonych uchwał przygotowuje Burmistrz i przedkłada Radzie wraz z uzasadnieniem w którym wskazuje potrzebę podjęcia uchwały i skutki finansowe. Gdyby do burmistrza wpłynęła inicjatywa w sprawie zmiany sieci szkół wówczas administracja musiałaby taką inicjatywę powziąć i przeprowadzić konsultacje, bo wszelka korespondencja do rad i związków musi płynąć z Urzędu a nie od Rady. Wówczas przygotowuje się cały projekt uchwały. Na tym dyskusję zakończono.

Czterech radnych opuściło obrady. Przystąpiono do głosowania . Glosowało 16 radnych.

„za” 11, „wstrzymało się” 1, „przeciw” 0, „nie brało udziału w głosowaniu „ 4

 

Uchwała Nr XVIII/11/2012 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim

 

Na temat tego projektu uchwały wypowiedziała się Komisja Finansów i Budżetu. Wniosła do projektu uwagi co do pozycji zwiększenia wydatków – dz. 750 rozdz. 75075§4300 i tak:

25.000 – wydanie Gońca Żagańskiego Komisja głosowała : „za” 2, „przeciw”5

21.384 – na emisję „Wiadomości z żagańskiego Ratusza” w miesiącach marzec – grudzień 2012 Komisja głosowała: „za” 2, „przeciw”5

3.000 – wydanie płyty chóru OCTAVA – „za” 6, „wstrzymało się” 1

Uchwałę w całości po zmianach Komisja przegłosowała: „za”5, „wstrzymało się” 1, „przeciw”1

Przewodniczący Daniel Marchewka wniósł formalny wniosek o zdjęcie dwóch wydatków z projektu uchwały tj.:
- 25.600 zł na wydanie „Gońca Żagańskiego” oraz
- 21.384 zł – na emisję „ Wiadomości z Żagańskiego Ratusza”

Pani Skarbnik Miasta zaproponowała aby w dochodach – bo uchwała musi być zrównoważona – w dz. 630 rozdz. 63095 kwotę 67 308, 16 zł zastąpić kwotą 20 324,16 zł – o tyle co zmniejszamy wydatki zmniejszamy dochody.

Przegłosowano wniosek złożony przez Przewodniczącego D. Marchewkę:
„za” 12, „wstrzymało się” 0 , „przeciw” 4
Poprawka została przyjęta.

Na wniosek Naczelnika WGN Pana M. Smolarczyka w dz. 600 rozdz. 60016§6050 kwotę 14.000 zl przeznaczyć na opracowanie projektu technicznego przebudowy nawierzchni ul. Środkowej wraz z odwodnieniem. Zapis w projekcie „na odcinku od ul. Konarskiego do skrzyżowania z ul. Polną”-do wykreślenia.

Głosowanie wniosku: „za” 16 jednogłośnie
Głosowanie uchwały w całości:
„za”16 jednogłośnie
 

Uchwała Nr XVII/12/2012 zmieniająca Uchwałę Nr VI/54/2003 Rady Miasta Żagań z dnia 27 lutego 2003r. w sprawie Statutu Gminy Żagań o statusie miejskim

 

Podjęto dyskusję. Głos zabrał radny Stanisław Dziura. Stwierdził, że pod projektem podpisanych jest 10 osób. Jednym z argumentów jest zapis że Komisja dubluje wydział w Urzędzie. Proponuje zlikwidować też inne komisje bo one też dublują wydziały Urzędu. Ograniczając środki na promocję komisja nie ma możliwości promowania. Na jakiej podstawie koalicja oceniła prace tej komisji? Ponad to ustawa o jst reguluje kto ocenia pracę radnego lub komisji- jest to Komisja Rewizyjna.

Wiceprzewodniczący zarzucił Komisji ośmieszanie Rady poprzez niewłaściwe pomysły promocyjne. W odpowiedzi na ten zarzut Przewodniczący komisji pan Zdzisław Opala zauważył że inne Komisje np. gospodarki Miejskiej przez 2 lata nie wniosły żadnego projektu do budżetu. Stwierdził również, że na marzec i kwiecień opracował już strategię i nawiązał kontakt z firmą z Nowej Soli w celach promocyjnych.

Przystąpiono do głosowania uchwały:
„za” 11, „wstrzymało się” 1 „ przeciw” 4
 

9.       Odpowiedzi na interpelacje zostaną złożone na piśmie.

10.       Spraw organizacyjnych nie zgłoszono

Zamkniecie sesji 16.10.
 Protokołowała: Dorota Paluch

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-11 10:04:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-11 10:16:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-04-11 10:16:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1324 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony