ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XVII/2012 z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 20 stycznia 2012 roku.

Informacja ogłoszona dnia 2012-03-07 10:36:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XVII/2012

z sesji Rady Miasta z dnia 20.01.2012 rok

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie praworządności obrad

Obrady otworzył Przewodniczący Daniel Marchewka o godz. 11.00. stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 19 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.

Przewodniczacy przywitał radnych oraz zaproszonych gości (listy obecności radnych i gości stanowią odpowiednio załącznik nr 1 i nr 2 do niniejszego protokołu).

Obrady odbyły się w Pałacyku przy ul. Jana Pawła II. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie. Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem (zał. Nr 3).

Nieobecni Radni to:
-Tadeusz Wołoszyn
- Andrzej Łukasiewicz
 

2.       Przyjęcie porządku obrad

           Przewodniczacy Daniel Marchewka zaproponował wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał umieszczając je w niżej podanej kolejności:

9.1 projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie Przedszkola Wojskowego Nr 94 i przekształcenie w przedszkole miejskie (zał. Nr 4)

Oraz

9.2 umieścić projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego (zał. Nr 5).

To spowoduje przesunięcie projektów uchwał w sprawach:

- uchwała budżetowa na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim (zał. Nr 6) na poz. 9.3 a projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim (zał. Nr 7) na poz. 9.4 w porządku obrad.

Zaproponował również rozszerzenie punktu 8 – przyjęcie planu pracy Rady na 2012 rok o przyjęcie planu kontroli Komisji Rewizyjnej.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza złożył formalny wniosek aby w punkcie dot. uchwały budżetowej (9.3) umieścić glosowanie nad wnioskami wniesionymi przez Komisje stałe Rady Miasta.

Radny Stanisław Dziura wniósł o wykreślenie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie wygaszenia mandatu radnemu Marianowi Świątkowi.

Swój wniosek uzasadnił tym, że w otrzymanych materiałach są nieścisłości. Uzasadnienie prawne dotyczy nawiązania stosunku pracy pomiędzy radnym a Urzędem Miasta natomiast z uzasadnienia i przedstawionych dokumentów wynika coś innego. Jest uzasadnienie  do umowy cywilnoprawnej i stosunku pracy natomiast na rachunku przedstawionym przez radnego jest stwierdzenie „zwrot z tytułu umowy –zlecenia”. Umowa –zlecenie nie jest nawiązaniem stosunku pracy i nie jest umową cywilno-prawną. Dlatego wnosi o wycofanie tego projektu.

Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że umowa – zlecenie jest umową cywilnoprawną, ale rzeczywiście nie jest stosunkiem pracy. Wyjaśnił również dlaczego na obecnej sesji istnieje konieczność ujęcia w porządku obrad projektu tej uchwały.

W dnia 29.12.2011 r przedłożono pismo (skargę) na sesji i pismo o tej samej treści przekazano do Wojewody. Po rozmowie z Urzędem Wojewódzkim jako przewodniczący   musi dokonać ustaleń faktycznych w tej sprawie, przeprowadzić określone czynności, przeprowadzić ocenę prawną i przedstawić tą sytuację każdemu radnemu w celu zajęcia stanowiska. Rada musi się odnieść do  zaistniałej sytuacji a może to zrobić tylko w drodze podjęcia uchwały. Jeżeli uchwała będzie podjęta   to trafi do nadzoru Wojewody, jeżeli nie to należy przesłać stanowisko przewodniczącego wraz z wyciągiem z protokołu. Termin wyznaczony przez Wojewodę do przeprowadzenia tych czynności upływa z dniem 23.01.2012. Jeżeli nie będzie stanowiska Rady do tego czasu to będzie uchybienie z naszej strony.

Radny Stanisław Dziura stwierdził, że uchybień jest więcej , ale uważa, że i tak nie ma pełnego umocowania prawnego, aby podejmować wiążące decyzje. W tym przypadku odpowiedzialność za zaistniałą sytuację ponoszą obie strony. To nie jest tak, że to tylko radny ponosi odpowiedzialność. Mam za mało argumentów by uznać, że radny który jednorazowo pobrał wynagrodzenie za wykonaną pracę ma być pozbawiony mandatu. Jest za mało wiedzy, by głosować za lub przeciw.

Do wypowiedzi radnego odniósł się Przewodniczący Daniel Marchewka twierdząc ,że jego odczucia są zbieżne, ale postepowanie należy wszcząć i należy dać odpowiedź. Kompromisem byłoby nie zdejmowanie uchwały z porządku obrad, ale podjęcie dyskusji przed jej głosowaniem.

Po wyjaśnieniach Przewodniczącego Radny Stanisław Dziura wycofał swój wniosek.

Następnie głos zabrała Pani Maria Wrońska-Radca Prawny. Zwróciła uwagę, że uzasadnienie tej uchwały jest stanowiskiem Przewodniczacego, a powinno być stanowiskiem Rady i powinno być napisane w formie bezosobowej.

Podjęto głosowanie nad punktem 8 – rozszerzając go o przyjęcie planu kontroli Komisji Rewizyjnej.

Głosowało 19 radnych – „za” 19 – jednogłośnie.

Przystąpiono do głosowania punktu 9.1 porządku obrad tj. wprowadzenie uchwały o przejęciu przedszkola

Głosowało 19 radnych – „za” 19 – jednogłośnie.

Przystąpiono do glosowania punktu 9.2 – wprowadzenie uchwały o wygaśnięciu mandatu.

Głosowało 19 radnych. „za”-18, „wstrzymało się” – 1, „przeciw” – 0

Przystąpiono do głosowania dopisania do procedury związanej z głosowaniem nad projektem uchwały budżetowej głosowania nad wnioskami Komisji Stałych do projektu uchwały budżetowej.

Głosowało 19 radnych. „Za” – 18, „wstrzymało się” – 1, „przeciw” – 0

Głosowanie porządku obrad w całości:

Głosowało 19 radnych. „Za” – 18, „wstrzymało się” – 1, „przeciw” - 0

 
3.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Dyskusji nie podjęto. Przystąpiono do głosowania.

Głosowało 19 radnych. „Za” – 19 jednogłośnie.
 

4.       Przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza między sesjami.(zał. Nr 8)

Uwag i pytań brak. Przystąpiono do głosowania.

Głosowało 19 radnych. „Za” 19 – jednogłośnie.
 

5.        Przyjęcie sprawozdania z wykonania uchwał.(zał. nr 9)

Brak pytań i uwag. Przystąpiono do głosowania.

Głosowało 19 radnych. „Za” 19 – jednogłośnie.
 
6.       Informacje z prac Komisji.

Komisje odczytały protokoły ze swoich spotkań.

 
7.       Interpelacje

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta zgłosił:

- brak protokołów na BIP z sesji od sierpnia 2011r

- brak aktualnego Statutu Rady Miasta na stronie internetowej

Zwrócił się również z zapytaniem, kto jest odpowiedzialny za porządek w parku przy ul. Żarskiej? Zgłosił dewastację i bałagan na ul. Warszawskiej – zwłaszcza w weekendy.

Radny Zdzisław Opala zgłosił brak pojemników na psie odchody. Poprosił również o wyjaśnienie różnic za podgrzanie wody stosowane przez Spółdzielnie Mieszkaniową.

Radny Antoni Budziłło zwrócił się z zapytaniem do Przewodniczącego Daniela Marchewki:

- dlaczego nie było przyjęcia uchwały w sprawie podwyżki wody i ścieków?

- dlaczego nie było informacji w sprawie pisma dot. Ryszarda Muzylaka, a złożonego przez niego na sesji w dniu 29.12.2011r.?

Wyraził również sprzeciw dot. przekazania innym radnym listu przekazanego na ręce Przewodniczącego w dniu sesji 29.12.11r.

Radny Piotr Łoś zwrócił się z zapytaniem do Przewodniczącego Daniela Marchewki dlaczego zostało wszczęte postepowanie w sprawie jego mandatu?

Odpowiadając na to pytanie Przewodniczący zwrócił się do Radnego z zapytaniem skąd ma taką wiedzę skoro pismo w tej sprawie trafiło do niego w dniu dzisiejszym przed sesją.

Radna Krystyna Hucał zgłosiła formowanie głogów przy ul. Piłsudskiego.

Radny Marian Światek wniósł o:
- uporządkowanie wyspy

- naprawę ławek na przeciwko Czesalni

 

8.       Przyjęcie planu pracy Rady Miasta na 2012 rok (zał. Nr 10)

Przyjęcie planu kontroli Komisji Rewizyjnej (zał. Nr 11)

 

Przystąpiono do głosowania planu pracy Rady. Głosowało 19 radnych.

„Za” 19 – jednogłośnie

Przystąpiono do głosowania planu kontroli Komisji Rewizyjnej. Głosowało 19 radnych.

„Za” 19 – jednogłośnie

Akapit nr 2 - brak tytułu

 
9.       Przyjęcie uchwał w sprawach:
 

9.1   Uchwała Nr XVII/137/2012 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie Przedszkola Wojskowego nr 94 i przekształcenie w przedszkole miejskie.

 

Głos zabrała Pani Magdalena Wiadomska-Łażewska - Sekretarz Miasta. Wyjaśniła, że jest to doprecyzowanie zapisów uchwały z 2011 roku uwzględniając interes zatrudnionych ora zapewnienia miejsc dzieciom kadry i pracowników wojska. Ten zapis musiał się znaleźć w projekcie Uchwały, ponieważ bez niego Minister Obrony Narodowej nie ma możliwości wszczęcia postępowania likwidacyjnego w stosunku do Przedszkola Wojskowego Nr 94. Zmiana dot. również daty przejęcia przedszkola przez Gminę na 01.09.202r. co jest zgodne z ustawą o systemie oświaty.

Przystąpiono do głosowania uchwały. Głosowało 19 radnych.
„Za” - 19 jednogłośnie.
 

9.2   Uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego

 
Otwarto dyskusję.

Radny Stanisław Dziura stwierdził, że mamy informację, że mieszkańcy Żagania domagają się wygaszenia mandatu radnego Mariana Świątka i związku z tym ma kilka pytań.

Jacy to mieszkańcy mają dostęp do dokumentów Urzędu Miasta, które nazywa się umowami?

Stwierdził, że nie mamy pewnego umocowania prawnego na podstawie ,którego moglibyśmy podjąć odpowiedzialną decyzję o wygaszeniu mandatu. Dwudziestu radnych będzie głosowało "za", "przeciw" lub się wstrzyma, a tymczasem radny otrzymał mandat od kilkuset osób w swoim okręgu wyborczym. To zmusza do bardzo konsekwentnego i bardzo wnikliwego zapoznania się z wszystkimi możliwymi dokumentami, które stanowiłyby podstawę prawną do takiego kroku. Nie jestem przekonany do końca, że musimy podjąć uchwałę na mocy, której wygasimy mandat radnego, a dopiero Wojewoda czy Prokurator wygłosi swoją opinie. Myślę, że ta sprawa powinnam przebiegać odwrotnie. Wojewoda powinien zając stanowisko skoro otrzymał skargę od mieszkańców Żagania. Powinien wyrazić swoją opinię. Będzie to dla nas kolejny załącznik do podjęcia decyzji.

Przewodniczący Daniel Marchewka stwierdził, że Radny podziela jego wątpliwość (sprawa mieszkańców). Jeśli chodzi o tę sytuację na podstawie posiadania wiedzy może stwierdzić, że skargę tą można traktować jak anonimową.

Do Wojewody trafiła skarga i dokument źródłowy związku, z czym Wojewoda wystąpił o to aby Rada Miasta ustosunkowała się do tego w jaki sposób to pojmuje. Ponieważ Rada w pierwszej kolejności jest władna do wygaszenia mandatu jeżeli zaistnieją przesłanki wymienione w ustawie. Główną wątpliwością, jeśli chodzi o tą podstawę były dwie umowy w tym jedna z umów zawarta z małżonką Pana Świątka, która nie została wypowiedziana ani zmieniona. Wygląda na to, że była umową pierwotną a umowa następcza była związana ze zmianami, jeżeli chodzi o kwotę tego projektu jak również o wyjaśnienia Radnego, że został wprowadzony w błąd. Wystąpił on z wnioskiem pisemnym, aby od skutków prawnych tych czynności się uchylić. Przybliżając proceduralny przebieg procesu to Rada jest w pierwszej kolejności odpowiedzialna za to aby takie rozstrzygnięcie powziąść. Czy zarzuty potwierdziły się według Rady czy nie. Oczywiście, nie hamuje to alternatywy wygaśniecie mandatu lub nie, ponieważ w przypadku podjęcia uchwały to Radny będzie miał drogę odwoławczą. Jeżeli, nie podejmiemy uchwały to Wojewoda w ciągu 30 dni będzie musiał się wypowiedzieć czy według niego zaistniały takie przesłanki, ale to po ruchu z naszej strony. Radny Dziura stwierdził, że tak naprawdę jest to problem Wojewody. Nasuwa się kolejne pytanie, do kogo Radny, któremu wygasi się mandat będzie mógł się odwołać? Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że do Sądu Administracyjnego. Radny Stanisław Dziura zauważył, że jeżeli wygasi się mandat radnemu to każdy sąd przychyli się do tej decyzji i to będzie koniec. Zwrócił się również z zapytaniem czy Rada ma prawo przywrócenia mandatu? Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że mandat po wygaszeniu zostaje jakby w próżni. Dopiero, jeżeli Wojewódzki Sąd, a później Naczelny Sąd Administracyjny odrzuci skargę na rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wtedy z mocy prawa mandat jest wygaszony. Należy też podkreślić, że w tych sprawach nie ocenia się kwestii moralnej Radnego. Radny Stanisław Dziura stwierdził, że jeśli podejmie się jakąkolwiek decyzje (przynajmniej w jego wypadku) będzie to niezgodne z własnym sumieniem. Wice Przewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że porządek obrad z tym punktem został przegłosowany i proponuje żeby rozstrzygnęło to głosowanie.

Radny Zdzisław Opala zwrócił się z zapytaniem, czy głosowanie jest tajne?

Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że głosowanie jest jawne. Radny, którego głosowanie dotyczy nie może brać udziału w głosowaniu, ponieważ dotyczy jego interesu prawnego. Radny Stanisław Dziura przypomniał, że ustrój, w którym się znajdujemy pozwala decydować, ale to nie znaczy, że większość ma racje.

Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził, że pod względem prawnym powinien to unormować na szczeblu wyższym. Proponuje, aby każdy przegłosował zgodnie z własnym sumieniem, dlatego, aby Przewodniczący mógł odpowiedzieć Wojewodzie. Później Rada zawsze może głosować jeszcze raz.

Radny Dziura zarzucił Radnemu Sienkiewiczowi, że chyba nie do końca zapamiętał treść projektu Uchwały. Wyjaśnił, że tu nie chodzi o wyrażenie opinii tylko o wygaszenie mandatu. Opinia Radcy Prawnego stanowi jednoznacznie, że raz wygaszonego mandatu nie można przywrócić.

Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził, że Rada nie powinna wychodzić przed sądy.

Radca Prawny Maria Wrońska wyjaśniła, że zgodnie z kodeksem wyborczym przed podjęciem uchwały o wygaśnięciu mandatu należy umożliwić wypowiedzenie się Radnemu. Stwierdziła również, że w tym momencie uchwała będzie bez uzasadnienia.

Radny Marian Świątek zabrał głos. Stwierdził, że został wprowadzony w błąd. Projekt pozwalał aby miasto mogło wydać książkę za 65 000 zł. Wraz z żoną, ona dokonała wszystkiego. Nie kontaktowałem się ze współautorami książki. Oni o tym dowiedzą się z prasy. Po zaistnieniu tych wszystkich spraw, w tej chwili przyczyniłem się do uzyskania kolejnych projektów, z których miasto będzie miało korzyść. Zrobiłem błąd, w który zostałem wprowadzony.

Radny Sienkiewicz poprosił Przewodniczącego Daniela Marchewkę o odczytanie projektu uchwały. Przewodniczący Daniel Marchewka pouczył Radnego Mariana Świątka, że nie może brać udziału w tym głosowaniu, ponieważ dotyczy jego interesu prawnego.

Przewodniczący Daniel Marchewka odczytał treść uchwały. Zarządzono głosowanie. Głosowało 18 radnych.

"Za"- 0, "Wstrzymało się"-1, "Przeciw"-17

Uchwała nie została przyjęta.
 
 9.3   Uchwała Nr XVII/138/2012 w sprawie uchwały budżetowej Gminy Żagań o statusie miejskim na 2012 rok.
 

Głos zabrała Pani Skarbnik Teresa Łapczyńska. Wyjaśniła, że projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej przedłożony został w dniu 15 .11.2011 roku zarówno Radzie Miasta jak i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze, następnie odczytała Uchwałę Nr 723/11 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej Gminy Żagań o statucie miejskim na 2012 rok oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetu w 2012 roku (zał. nr 12)

Stanowiska Komisji Rady w sprawie budżetu zostały odczytane w punkcie 6 porządku obrad.

Pani Skarbnik przedstawiła również autopoprawki zaproponowane przez Burmistrza zawarte w piśmie z dnia 12 01.2012 które stanowi (zał. nr 13)do protokołu oraz w piśmie z dnia 16.01.2012 r. które stanowi  (zał. nr 14)do protokołu.

Pani Skarbnik wniosła także o przeniesienie kwoty 71,89 zł  w rozdziale75416-Straż Miejska- z § 4010 do §4040.. Kolejna  ustnie zgłoszona autopoprawka dot. zwiększenia kwoty rezerwy celowej na wydatki bieżące z zakresu zarządzania kryzysowego o kwotę 5.000 zł  wynikająca z przepisów prawa w tym zakresie . Kwotę tę proponuje się zdjąć z zimowego utrzymania dróg.Przedstawiła ponad to propozycję kilku zmian w samej klasyfikacji budżetowej, które nie skutkują zmianami zadaniach i kwotach.

 

Otwarto dyskusję nad projektem budżetu. Głos zabrał radny Stanisław Dziura.

Stwierdził, że z opinii RIO wynika, że jest to dobrze skonstruowany budżet. Burmistrz przyjął wiele z opinii sugerowanych przez Komisje. Mimo to okazuje się , że koalicja upiera się przy swoich poprawkach nie wyrażając  właściwie opinii, a konstruując nowy budżet. Kompromis polega na tym, że ustępują obie strony. Upierając się przy kolejnych zmianach wydaje się to wielce niestosowne. Podważając stanowisko pani Skarbnik przy konstruowaniu budżetu i upierając się przy swoich opiniach wydaje się  to być podważaniem  jej profesjonalizmu w tym zakresie.

W odpowiedzi na tą wypowiedź głos zabrał radny Henryk Sienkiewicz. Stwierdził, że Burmistrz z mocy prawa jest zobligowany do przedstawienia budżetu RIO i nikt nie zarzuca mu braku profesjonalizmu. Przyjąć w formie zarzutu tego co można usłyszeć tak nie traktuję. Budżet to jest kompromis. Nie wyobrażam sobie co by było gdyby każda z grup radnych, czy urzędników chciałaby przeforsować tylko swoje wizje. Nigdy byśmy  do kompromisu nie doszli .Jestem pod wpływem pozytywnego wrażenia jakie odniosłem na spotkaniu w sprawie projektu budżetu które odbyło się już w tym roku. To nie jest tak, że tylko Burmistrz ustępuje. Radni też  się nie upierają. Jesteśmy otwarci, bo ten budżet dopiero się rozpoczyna. Możliwe są jego korekty w trakcie roku w drodze uchwały Rady. Myślę, że autopoprawki zaproponowane przez Burmistrza są zaakceptowane. Są dwie odmienne propozycje. Jedna dot. cyklicznych imprez kulturalnych, a druga obwodnicy. Jestem otwarty na dobrą współpracę z Burmistrzem. Myślę, że Rada będzie wnosiła takie czy inne swoje uwagi i należy do dobrego tonu domówienie  się  w kwestii co jest dla miasta najistotniejsze. Wszyscy pochodzimy z wyboru.

Na tym dyskusję zakończono.

Przystąpiono do głosowania autopoprawek. Autopoprawki zawarte w piśmie z dnia 12.01.2012 stanowiące zał do protokołu nr  13 zostały głosowane w następujący sposób:

Punkty 1, 2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,16,17,18,19,21,22,23
 

Głosowało 19 radnych. „Za” 19 – jednogłośnie

 

W punkcie 4 – zmniejszenie planu wydatków na promocję w podpunkcie „Lubię Żagań – miasto przyjazne mieszkańcom” Burmistrz zaproponował kwotę 100 000 zł. Ta autopoprawka nie była zgodna z sugestiami Komisji.

Głosowanie tego podpunktu.

„za”- 7, „wstrzymało się” – 0, „przeciw” – 12

Zgłoszono poprawkę zgodnie z wnioskami  Komisji  Rady pozostawiając na tym zadaniu kwotę 30.000 zł.

Głosowało 19 radnych.                                                                         

„za” – 12, „wstrzymało się” – 0, „przeciw” – 7

Pozostałe podpunkty punktu 4 przegłosowano:

„za” 19 – jednogłośnie

 

W punkcie 15 zwiększenie o kwotę 25 000 zł wydatków na dotację dla stowarzyszenia na organizację imprez kulturalnych Burmistrz zaproponował:

20.000 zł – na Forum Perkusyjne
 5.000 zł - na Letnią Akademię Muzyczną

Ta autopoprawka nie była zgodna z propozycjami  Komisji Rady. Przystąpiono do głosowania. Głosowało 19 radnych.

„za” – 1, „wstrzymało się” – 6, „przeciw” – 12

Autopoprawka nie została przyjęta.
Zgłoszono poprawkę zgodnie z wnioskami  Komisji:
40.000 zł – na Forum Perkusyjne
10.000 zł – na Letnią Akademię Muzyczną
Głosowało 19 radnych. 

„za” – 14, „wstrzymało się – 5, „przeciw” – 0

Poprawka została przyjęta.
 

W punkcie 20 – zwiększenie planu wydatków na dotacje celowe dla stowarzyszeń na zadania w zakresie rozwoju sportu o kwotę 90.000 zł.

Autopoprawka nie przyjęta przez Komisje. Głosowanie:

„za” – 7, „wstrzymało się” – 0, „przeciw” – 12

Autopoprawka nie została przyjęta.
 

Kolejne autopoprawki Burmistrza zostały złożone na piśmie w dniu 16.01.2012 r. Pismo to stanowi załącznik nr 14 do protokołu .

Przegłosowano wszystkie jednocześnie. Głosowanie:

„za” – 19 jednogłośnie

 

Przystąpiono do głosowania autopoprawek zgłoszonych ustnie na dzisiejszej sesji.

Przesunięcia w Straży Miejskiej między paragrafami kwoty 71,89 zł z §4010 na §4040.
Głosowanie:

„za” 19 jednogłośnie

 

Zwiększenie kwoty rezerwy celowej na wydatki bieżące  z zakresu zarządzania kryzysowego o kwotę 5.000 zł i zmniejszenie o tą kwotę planu wydatków na zimowe utrzymanie dróg w rozdz.90003.

Głosowanie:

„za” 19 jednogłośnie

 

Zmiany klasyfikacji budżetowej nie powodujące zmian kwot i zadań, w tym zmianę końcowych paragrafów dochodowych w trzech paragrafach z (7) na (8)

Głosowanie:

„za” 19 jednogłośnie

 
Przystąpiono do głosowania wniosków radnych.
 
W § 10 pkt 2 uchwały proponuje się wpisanie kwoty 3.000.000 zł
Głosowanie

„za” 12, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 7

 
Rozdział 60013- drogi publiczne wojewódzkie zdjąć 85.158 zł.

Kwotę 45.000 zł pozostawić w rozdziale 60013 – drogi publiczne wojewódzkie z przeznaczeniem na opracowanie koncepcji żagańskiej obwodnicy biegnącej po” Drodze Mazura”

Głosowanie:

„za”12, „wstrzymało się” 3’ „przeciw” 4

 

Rozdział 92605 – zadania w zakresie kultury fizycznej –zmniejszyć środki na organizację Ligii Michała z 22.000 zł na 12.000 zł. Zmniejszone środki – 10.000 zł przeznaczyć na organizację sportu szkolnego.

Głosowanie:

„za” 12, „wstrzymało się”0, „przeciw” 7

 

Zwiększyć dotację podmiotową dla Miejskiej Biblioteki Publicznej do 745.000 zł , tj o kwotę  13.000 zł przeznaczyć na uzupełnienie zbiorów bibliotecznych oraz e-booków.

Głosowanie:

„za” 19 – jednogłośnie

 

Miejski Zakład Komunikacyjny SP. z.oo w Żaganiu realizuje zadania własne Gminy w zakresie transportu, w ostatnim okresie wzrosły koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją taboru, dlatego zwiększa się plan wydatków w rozdziale 60004 § 4300          o kwotę 120.000 zł – na zakup pozostałych usług. Źródłem pokrycia tego wydatku będą wolne środki, które zwiększa się o 120.000 zł

Głosowanie:

„za” 19 – jednogłośnie

 

Wolne środki powstałe w wyniku zaproponowanych zmian w projekcie uchwały budżetowej w łącznej kwocie 87.158 zł proponuje się przeznaczyć na inwestycje na drogach wewnętrznych – rozdział 60017 §6050.

Głosowanie:

„za” 19 – jednogłośnie

 
Głosowanie projektu uchwały budżetowej w całości

„za” 19 jednogłośnie

 
 

9.4   Uchwała XVII/139/2012 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2012-2036

Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto. Pani Skarbnik odczytała Uchwałę Nr 724/11 Składu Orzekającego  RIO w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2012-2036 przedstawionej wraz z projektem uchwały budżetowej na 2012 rok(zał nr 15). Wyjaśniła, że wszystkie zmiany, które   przegłosowano na dzisiejszej sesji zostanie wpisane do tej uchwały.

Głosowanie autopoprawek do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012-2036

„za” 19 jednogłośnie

 
Głosowanie całości uchwały:
 

„za”19 – jednogłośnie

 
 
Radni Rafał Goliczko i Krystian Marchewka opuścili obrady.

Akapit nr 3 - brak tytułu

 
10.       Odpowiedzi na interpelacje
 

Odpowiedzi na interpelacje będą przekazane na piśmie, ale w sprawach poruszanych przez Wiceprzewodniczącego Stanisława Piniutę odpowiedzi udzieliła Pani Sekretarz. Wyjaśniła, że protokół na BIP-ie może być umieszczony dopiero po przyjęciu go na następnej sesji. Natomiast jeżeli chodzi o Statut to po wcześniejszej rozmowie z Wiceprzewodniczącym Ramzą ustalono, że w związku ze zmianą przepisów zaistniała konieczność opracowania nowego Statutu.

Przewodniczący odpowiedział na interpelację Radnego Antoniego Budziłło.

Wyjaśnił, że odpowiedział na pismo Pana Muzylaka wyjaśniając, że Rada nie posiada uprawnień do nadawania medalu. Nie negował osiągnięć Pana Muzylaka. Skierował uwagę do Burmistrza, aby we własnym zakresie uhonorował ratownika.

Jeśli chodzi o pismo dot. Pana Światka to ten fakt bardzo mnie poruszył. Przekazałem radnemu Marianowi Świątkowi w celu zapoznania się z nim. Być może inni radni też go widzieli, ale jest to sprawa jawna.

W odniesieniu do uchwały o podwyżce stawek za wodę i ścieki to w dniu 21 listopada wpłynęło pismo w tej sprawie. Rada nie ma obowiązku przyjmowania takiej uchwały – tak wynikało z rozmów z prezesem Mirosławem Białym, ale to nie wyklucza że Rada chciała ją powziąć. W międzyczasie zmieniły się terminy   sesji, a uchwałę trzeba było podjąć do 4 grudnia. Podjęcie uchwały po tym terminie stałoby się bezprzedmiotowe.

 
11.       Sprawy organizacyjne

W porozumieniu z Burmistrzem Rada Miasta ze swoich środków zakupi 100 znaczków dla mieszkańców na akcję przeciwko likwidacji Sądu.

Sesję zamknięto o godz. 15.22
Protokołowała: Dorota Paluch

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-03-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-03-07 09:42:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-03-07 10:36:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-03-07 10:36:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1252 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony