ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Załącznik Nr 3 ZASADY SPRAWOWANIA KONTROLI W URZĘDZIE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2003-07-09 11:20:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu


§ 1
W Urzędzie sprawowania jest kontrola zewnętrzna i wewnętrzna:
- własnych komórek organizacyjnych Urzędu,
- jednostek organizacyjnych podległych gminie.

§ 2
Kontrolę zewnętrzną sprawują na podstawie odrębnych przepisów:
1/ Departamenty Nadzoru i Kontroli - MSWiA
2/ Wojewoda
3/ Regionalna Izba Obrachunkowa
4/ inne instytucje i organy na podstawie posiadanych uprawnień kontrolnych.

§ 3
1. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych podległych gminie
sprawują zgodnie z posiadanym uprawnieniami lub upoważnieniami:
1/ Burmistrz
2/ Zastępca Burmistrza
3/ Sekretarz
4/ Skarbnik
5/ Naczelnicy
6/ Rewident - zgodnie z zatwierdzonym rocznym harmonogramem kontroli oraz dodatkowo na polecenie Burmistrza
7/ Kierownicy i Główni Księgowi jednostek podległych gminie
8/ Komisja Rewizyjna.
2. Każdy pracownik zobowiązany jest do prowadzenia samokontroli na powierzonym stanowisku pracy.
§ 4
1. Kontrola dokonywana jest pod względem:
1/ legalności
2/ gospodarności
3/ rzetelności
4/ celowości
5/ terminowości i skuteczności
6/ przestrzegania regulaminów.
2. Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów ich naprawienia i przeciwdziałania im w przyszłości.

§ 5
W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1/ kompleksowe - obejmujące całą lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk, dokonywane przez zespół kontrolny powoływany przez Burmistrza, odrębnie dla każdej kontroli kompleksowej,
2/ problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące fragment działalności tej komórki lub stanowiska,
3/ doraźne - mające charakter interwencyjny, wynikający z potrzeby pilnego zbadania nagłych zdarzeń i które w razie potrzeby mogą przybrać formę kontroli kompleksowej lub problemowej,
4/ sprawdzające - mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.

§ 6
1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 4.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
3. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 7
1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się niezwłocznie protokół kontroli.
2. Protokół kontroli powinien zawierać:
1/ określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
2/ imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
3/ daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
4/ określenie zakresu kontroli i czasu jej trwania,
5/ imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
6/ przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
7/ datę podpisania protokołu,
8/ podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko lub notatkę o odmowie podpisania protokołu, z podaniem przyczyn odmowy,
9/ wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Burmistrz.

§ 8
Protokół sporządza się w 3 egzemplarzach, które otrzymują:
1/ kontrolujący
2/ kontrolowany
3/ Burmistrz.
§ 9
Kontrole dokonywane dodatkowo, poza zatwierdzonym rocznym harmonogramem kontroli, będą prowadzone na podstawie odrębnych zarządzeń Burmistrza.
« powrót do poprzedniej strony