Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Załącznik Nr 3 ZASADY SPRAWOWANIA KONTROLI W URZĘDZIE
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2003-07-09 11:20:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
§ 1
W Urzędzie sprawowania jest kontrola zewnętrzna
i wewnętrzna:
- własnych komórek organizacyjnych Urzędu,
- jednostek organizacyjnych podległych gminie.
- własnych komórek organizacyjnych Urzędu,
- jednostek organizacyjnych podległych gminie.
§ 2
Kontrolę zewnętrzną sprawują na podstawie
odrębnych przepisów:
1/ Departamenty Nadzoru i Kontroli - MSWiA
2/ Wojewoda
3/ Regionalna Izba Obrachunkowa
4/ inne instytucje i organy na podstawie posiadanych uprawnień kontrolnych.
1/ Departamenty Nadzoru i Kontroli - MSWiA
2/ Wojewoda
3/ Regionalna Izba Obrachunkowa
4/ inne instytucje i organy na podstawie posiadanych uprawnień kontrolnych.
§ 3
1. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie i jednostkach
organizacyjnych podległych gminie
sprawują zgodnie z posiadanym uprawnieniami lub upoważnieniami:
1/ Burmistrz
2/ Zastępca Burmistrza
3/ Sekretarz
4/ Skarbnik
5/ Naczelnicy
6/ Rewident - zgodnie z zatwierdzonym rocznym harmonogramem kontroli oraz dodatkowo na polecenie Burmistrza
7/ Kierownicy i Główni Księgowi jednostek podległych gminie
8/ Komisja Rewizyjna.
sprawują zgodnie z posiadanym uprawnieniami lub upoważnieniami:
1/ Burmistrz
2/ Zastępca Burmistrza
3/ Sekretarz
4/ Skarbnik
5/ Naczelnicy
6/ Rewident - zgodnie z zatwierdzonym rocznym harmonogramem kontroli oraz dodatkowo na polecenie Burmistrza
7/ Kierownicy i Główni Księgowi jednostek podległych gminie
8/ Komisja Rewizyjna.
2. Każdy pracownik zobowiązany jest do
prowadzenia samokontroli na powierzonym stanowisku pracy.
§ 4
1. Kontrola dokonywana jest pod względem:
1/ legalności
2/ gospodarności
3/ rzetelności
4/ celowości
5/ terminowości i skuteczności
6/ przestrzegania regulaminów.
1/ legalności
2/ gospodarności
3/ rzetelności
4/ celowości
5/ terminowości i skuteczności
6/ przestrzegania regulaminów.
2. Celem kontroli jest ustalenie przyczyn
i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za
stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów ich naprawienia i przeciwdziałania
im w przyszłości.
§ 5
W Urzędzie przeprowadza się następujące
rodzaje kontroli:
1/ kompleksowe - obejmujące całą lub obszerną
część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych
stanowisk, dokonywane przez zespół kontrolny powoływany przez Burmistrza, odrębnie
dla każdej kontroli kompleksowej,
2/ problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia
lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska,
stanowiące fragment działalności tej komórki lub stanowiska,
3/ doraźne - mające charakter interwencyjny,
wynikający z potrzeby pilnego zbadania nagłych zdarzeń i które w razie potrzeby
mogą przybrać formę kontroli kompleksowej lub problemowej,
4/ sprawdzające - mające na celu ustalenie,
czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w działalności kontrolowanej
komórki organizacyjnej lub stanowiska.
§ 6
1. Postępowanie kontrolne przeprowadza
się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego
w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska,
rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych
w § 4.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie
dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
3. Jako dowody mogą być wykorzystane w
szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych
oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 7
1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza
się niezwłocznie protokół kontroli.
2. Protokół kontroli powinien zawierać:
1/ określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
2/ imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
3/ daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
4/ określenie zakresu kontroli i czasu jej trwania,
5/ imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
6/ przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
7/ datę podpisania protokołu,
8/ podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko lub notatkę o odmowie podpisania protokołu, z podaniem przyczyn odmowy,
9/ wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
1/ określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
2/ imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
3/ daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
4/ określenie zakresu kontroli i czasu jej trwania,
5/ imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
6/ przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
7/ datę podpisania protokołu,
8/ podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko lub notatkę o odmowie podpisania protokołu, z podaniem przyczyn odmowy,
9/ wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
3. O sposobie wykorzystania wniosków i
propozycji pokontrolnych decyduje Burmistrz.
§ 8
Protokół sporządza się w 3 egzemplarzach,
które otrzymują:
1/ kontrolujący
2/ kontrolowany
3/ Burmistrz.
1/ kontrolujący
2/ kontrolowany
3/ Burmistrz.
§ 9
Kontrole dokonywane dodatkowo, poza zatwierdzonym
rocznym harmonogramem kontroli, będą prowadzone na podstawie odrębnych zarządzeń
Burmistrza.