Protokoły 2011
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
PROTOKÓŁ NR X/2011 Z NADZWYCZAJNEJ SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ Z DNIA 26 SIERPNIA 2011R.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Z NADZWYCZAJNEJ SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 26 SIERPNIA 2011R.
1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE PRAWOMOCNOŚCI OBRAD
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka o godz. 11.10. Stwierdziła, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji i uchwał.
Przewodniczący powitał radnych oraz zgromadzonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości stanowi załączniki nr 1 i nr 2 do niniejszego protokołu).
Obrady odbywały się w Sali Konferencyjnej Pałacyku przy ul. Jana Pawła II. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
Nieobecni usprawiedliwieni:
1) K. Jankowska
2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD
Zaproponowany porządek obrad stanowi zał. nr 3 do niniejszego protokołu.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.
Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie
Przewodniczący Rady przekazał głos Wiceprzewodniczącemu A. Łukasiewicz, który przedstawił inicjatywę zakupu podręczników szkolnych przez Stowarzyszenia Nasze Miasto.
Radny St. Dziura złożył wniosek formalny, aby wprowadzić do porządku obrad przyszłej sesji oraz przedyskutować zmian w systemie oświaty miasta Żagań proponowanej przez organ wykonawczy. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w wniosek
Głosowanie : Za – 19, Wstrzymał się – 1, Przeciw - 0.
Radny Zb. Białkowski, przekazał, że przez wakacje analizował materiały oraz dyskutował z Naczelnikiem Wydz. Oświaty, na podstawie tego przygotowuje inną koncepcję, którą przedstawi we wrześniu Dodatkowo radny zaprosił chętnych na posiedzenie Komisji Oświaty.
3. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH:
a) w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania na obszarze miasta w wyborach do Sejmu i Senatu RP (X/86/2011), (zał. nr 4).
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie.
e) zmiany uchwały budżetowej na 2011 rok Gminy Żagań o statusie miejskim (X/90/2011), (zał. nr 8).
Projekt uchwały wraz z autopoprawkami omówiła Skarbnik Miasta T. Łapczyńska.
Skarbnik T.Łapczyńska odpowiedziała, że jest na etapie ogłaszania przetargów, długo trwały negocjacje dotyczące zapisów umowy o dofinansowanie, ogłoszonych będzie ok 30 przetargów – na każdą wspólnotę będzie osobny przetarg.
Burmistrz S.Kowal: Również wymiana okien w Pałacu jest zapisana w tym projekcie, nie można wykonywać wszystkich prac na raz, odetniemy wtedy miasto od ruchu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przekazaną autopoprawkę.
Głosowanie : Za – 19, Wstrzymał się – 1, Przeciw - 0.
Radny H.Sienkiewicz zapytał, czy 2 mln złotych przeznaczone na koszty niekwalifikowane projektu Pałac Książęcy w Żaganiu są już ustalone ostateczne, czy kwota ta może ulec zmianie? Dodatkowo zapytał ile jeszcze w tym roku miasto ma zamiar faktycznie zaciągnąć długu w formie kredytów?
Przewodniczący Rady D.Marchewka zapytał, z czego wynika kwota 2 mln zł, ponieważ nie zapisano jej w materiałach? Czy wykonawca nie traktuje nas jak „dojnej krowy”?
Skarbnik T.Łapczyńska odpowiedziała, że te 2 mln były planowane od samego początku jako kredyt i te 2 mln będzie przeznaczone na koszty niekwalifikowane projektu z kredytu, a który będzie głosowany w następnej uchwale. Nie jest to zwiększanie zakresu prac, z tej kwoty również będzie wydatkowana wymiana okien Pałacu z projektu rewitalizacji. Kredyt będzie zaciągany tylko w tej kwocie, która jest określona w projekcie uchwały, która jest kolejna w porządku obrad dzisiejszej sesji.
Burmistrz S. Kowal dopowiedział, że te 2 mln dotyczą wymiany okien w Pałacu, zaznaczył, ze kredyt był planowany na ponad 8 mln, a będzie 5,4 mln zł. Zaznaczył, że mamy zadłużenie miasta na poziome 17-18%, a nie ponad ok 40-50% jak inne miasta.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za – 19, Wstrzymał się – 1, Przeciw - 0.
f) zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy (X/91/2011), (zał. nr 9).
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie.
g) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2011 -2036 (X/92/2011), (zał. nr 10).
Skarbnik Miasta T. Łapczyńska przekazała, że zmiana tej uchwały związana jest ze zmianami wprowadzanymi przez uchwałę budżetową wraz z autopoprawką.
Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie.
Po przegłosowaniu ostatniej uchwały Przewodniczący zaprosił na zawody w grillowaniu, które odbędą się 10 września
Radny St. Piniuta zapytał czy radni mają wątpliwości dot. kursów, uwag nie było.
Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka poinformował, że jest to sesja nadzwyczajna i w programie sesji nie uwzględniono punktu sprawy organizacyjne, dlatego wszelkie dyskusje, zapytania, informacje będzie można przekazać po zakończeniu sesji. Ponieważ porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłoszono zakończenie sesji.
Radny H.Sienkiewicz zapraszał na festyn parafialny 11 września przy Kościele św. Krzyża
Burmistrz Miasta S.Kowal przekazał uwagi dot. finansowania Pałacu oraz poinformował, że nie będą przyjmowane propozycje „dużych” inwestycji bez wskazywania źródeł finansowania, dodatkowo zaprosił na obchody Jarmarku Michała w dniach 16- 18 września.
Na tym protokół zakończono.
Krzysztof Bortnowski
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Krzysztof Bortnowski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-10-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Krzysztof Bortnowski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-10-13 13:31:36 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-10-13 13:49:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2011-10-13 13:49:03 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2274 raz(y) |