ˆ

Protokoły 2010

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR LIII/2010 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ Z DNIA 25 LUTEGO 2010 R.

Informacja ogłoszona dnia 2010-03-29 11:30:42 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR LIII/ 2010
Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 25 LUTEGO 2010 R.

1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Z. Mirski o godzinie 10:00.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 21 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości w załączeniu do protokołu sesji jako załącznik nr 1 i nr 2 .
Wśród nich:
1)Artura Kamińskiego – zastępcę Komendanta Powiatowej Policji .
2) Sylwię Woroniec – mł. inspektor Powiatowej Policji
3)Wiesława Sowę- zastępca Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej.
4)Stanisława Wójtowicza - Powiatowa Straż Pożarna w Żaganiu.
5)Mariusz Modzelewski – Komendant Straży Miejskiej w Żaganiu.
Obrady odbywały się w budynku Urzędu Miasta przy ul J. Pawła 15.
O terminie radni zostali powiadomieni pisemnie.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.

2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Zaproponowany porządek stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Do zaproponowanego porządku Przewodniczący Rady wniósł projekt uchwały w sprawie opinii do projektu Rady Powiatu Żagańskiego zmieniająca uchwałę Nr XXIX/2/2009 Rady Powiatu Żagańskiego z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Żaganiu., oraz wycofał z porządku obrad projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XLV/81/2006 Rady Miasta Żagań z dnia 24.07.2006 r. w sprawie ustalenia zasad poboru, wysokości stawek opłaty targowej na terenie miasta Żagań oraz wyznaczenia inkasentów.
Radny H. Sienkiewicz – przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów
Odczytał zaproponowaną przez Komisję zmianę do porządku obrad ( w załączeniu protokół komisji Budżetu i Finansów ,do protokołu sesji).
Radni nie wyrazi zgody na zaproponowaną zmianę Komisji Budżetu
i Finansów.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad bez poprawki Komisji Budżetu i Finansów.

Głosowanie : Za – 21 - jednogłośnie
3. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w BRM do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

4.SPRAWOZDANIE BURMISTRZA MIASTA Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal (zał. do protokołu nr 4).
Pytania zadali
Radna W. Winczaruk
w sprawie spotkania z kierownictwem NFOŚiGW w sprawie projektu Zakładu
Gospodarowania odpadami w Marszowie.
Radny E.Chodań
w sprawie spotkań z prezesem ŻARL sp. z o.o Pawłem Sługockim.
Burmistrz S. Kowal
udzielił dodatkowych wyjaśnień:
- w sprawie wysypiska powiedział, że w tym tygodniu ma myć podpisana wstępna umowa na budowę nowego wysypiska śmieci , a projekt budowy opiewa na 100 mln. zł.
-w sprawie spotkań z prezesem ŻARL to spotkania były w sprawie przejścia Pawła Sługockiego do Zielonej Góry od 1 marca do Urzędu Wojewódzkiego, na miejsce Waldemara Sługockiego , ponieważ Waldemar Sługocki odchodzi na stanowisko wiceministra do Warszawy.
Burmistrz S. Kowal odniósł się do protokołu Komisji Budżetu i Finansów
i pytań komisji w sprawie kredytów na budowę kompleksu sportowego przez spółkę Pałac Książęcy oraz kredytu na budowę kanalizacji przez spółkę ŻWiK.
Burmistrz powiedział, że prace idą zgodnie z harmonogramem, ale szczegółów nie może ujawniać przed terminem podpisania umów z bankami.
Więcej pytań brak.
Ponad to Burmistrz Miasta przedstawił nowego prezesa spółki Pałac Książęcy pana Andrzeja Pilimona.
Nowy prezes przedstawił się, opowiedział skąd pochodzi, gdzie ostatnio pracował i o tym jak widzi swoją pracę jako prezes spółki Pałac Książęcy.
Więcej pytań brak.
Radni przyjęli sprawozdanie.

5. INFORMACJA Z PRACY KOMISJI RADY.
- komisja Gospodarki Miejskiej – sprawy sesji ( protokół w załączeniu )
- komisja Oświaty, zdrowia i Pomocy społecznej – j.w.(protokół w załączeniu)
- komisja Budżetu i Finansów- j.w(protokoł w załączeniu oraz pismo radnego Chodania dotyczące propozycji do planu kontroli Komisji Rewizyjnej, oraz tematu planu pracy Rady).
-komisja Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego – sprawy sesji i tematu na bieżącą sesję.
-komisja Oświaty-j.w.
-komisja Rewizyjna –j.w oraz sprawy skargi pana Józefa Siekierki.

6.SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal(zał. nr 5).
Pytań brak.
Rada przyjęła sprawozdanie.

7. OCENA STANU BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO
W MIEŚCIE.
Jako pierwszy głos zabrał:
-Artur Kamiński – zastępca Komendanta Powiatowej Policji
omówił materiały, które dostali radni (w załączeniu do protokołu sesji , jako zał. nr 6)oraz podziękował za wsparcie finansowe, które policja dostała w ciągu roku od miasta, jak również za współpracę, wspieranie i współfinansowanie działań profilaktycznych skierowanych do dzieci i młodzieży. Jako nadzorujący służbę kryminalną w powiecie omówił statystykę za rok 2009 i początek roku 2010. Komendant pod kątem statystyki ocenił ten okres jako bardzo dobry. Spadła przestępczość samochodowa oraz mniej było rozbojów w stosunku do okresu poprzedniego.
Powiat żagański jest również bezpieczny w ruchu drogowym.
Radny A. Budziłło
- poprosił komendanta o wzmożone patrole z piątku na sobotę o rejonie „Vegi” na osiedlu XXX-lecia.
Komendant odpowiedział , że problem „Vegi” jest policji znany i jest już więcej patroli w dni kiedy są dyskoteki.

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach. Godzina 10:00 – 10:15.

Po przewie wznowiono obrady. Godzina 10:15.Kworum 21.

Sławomir Wójtowicz –z Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żaganiu
omówił materiały przesłane radnym na sesję Rady Miasta ( zał. nr 6 a, do niniejszego protokołu)o stanie bezpieczeństwa i oceny zagrożeń miasta Żagań
oraz przedstawił wnioski w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców, obiektów
i terenów na terenie miasta Żagań. Ponad to od roku tutejsza Komenda uczestniczy w akcjach „Bezpieczne Lodowiska” i „Bezpieczne wakacje”
w ramach wypoczynku dla dzieci. Na zakończenie Sławomir Wójtowicz podziękował radnemu M. Zapotocznemu przewodniczącemu Komisji Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa za pomoc w podnoszeniu bezpieczeństwa w mieście oraz wręczył radnemu dyplom w podziękowaniu za wspólną pracę.

Wiesław Sowa- Zastępca Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej podziękował radnym i burmistrzowi miasta za pomoc w budowie nowej komendy Straży Pożarnej , udzielił radnym dodatkowych informacji, w tym o środkach pozyskanych z Unii Europejskiej na budowę komendy i zakup sprzętu pożarniczego.

Mariusz Modzelewski – Komendant Straży Miejskiej w Żaganiu omówił materiały przesłane radnym na sesję (załącznik nr 6 b, do niniejszego protokołu). Komendant przedstawił krótką ocenę stanu bezpieczeństwa
i porządku miasta Żagania za 2009 r wraz ze sprawozdaniem dotyczącym funkcjonowania straży oraz określeniem kierunków działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w mieście.

Michał Zapotoczny przewodniczący komisji Porządku Publicznego
i Bezpieczeństwa .
Po analizie na Komisji Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa przedstawionych materiałów oraz uwag i wniosków wynikających z pracy Policji, Straży Pożarnej
i Straży Miejskiej przestawiamy propozycję kierunków naszych wspólnych działań na rzecz dalszej poprawy stanu bezpieczeństwa w mieście.
-miasto Żagań jest jednym z najbezpieczniejszych miast w województwie,
a można powiedzieć , że i w kraju.
-na obecny dobry stan bezpieczeństwa w mieście rzutują wyniki dobrej pracy
Policji, Straży Pożarnej oraz Straży Miejskiej.
-wzajemna współpraca i pomoc przynoszą efekty.

-dostrzegamy złożoność pracy Policji, straży Pożarnej oraz Straży Miejskiej i staramy się w miarę naszych możliwości wspierać ją i tworzyć warunki do jeszcze lepszej działalności .
Żeby osiągnąć zamierzone cele prowadzono bardzo szeroką profilaktykę wśród dzieci i młodzieży. I ten kierunek działania będziemy wspierać w miarę naszych możliwości.
Drugim bardzo ważnym elementem przedstawionym w materiałach jest egzekwowanie prawa i zasad współżycia społecznego.
Nastąpił wzrost sankcji karnych wobec osób łamiących prawo.
Bezkarność ośmiela do dalszych czynów niezgodnych z prawem.
Utrzymująca się recesja gospodarcza powoduje trudności w znalezieniu pracy.
Brak pracy powoduje rozgoryczenie i ujemnie wpływa na osobowość obywateli,
a szczególnie młodych ludzi. ma to poważny wpływ na wzrost przestępczości.
Ze sprawozdania Straży Miejskiej wynotowałem wykroczenia popełniane najczęściej, oto one:
1)nadużywanie alkoholu – 482
2)wykroczenia przeciw porządkowi i spokojowi publicznemu – 457
3)utrzymaniu czystości- 372
4)porządkowi w komunikacji – 268
WNIOSKI:
1)dalsza aktywna praca na rzecz ograniczenia bezrobocia.
2)poważnym problemem jest udział nieletnich popełniających czyny karalne
( w tym przestępstwa ciężkie).
3)należy udzielić szkołom wszechstronnej pomocy w egzekwowaniu regulaminu szkolnego i zasad współżycia społecznego.
4)potrzebna jest dalsza aktywna praca na rzecz organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży ( szkoły, instytucje kultury, kluby sportowe).
5)na poprawę bezpieczeństwa w różnych dziedzinach ma jakość dróg, parkingów i ich odpowiednia ilość ( z możliwością dojazdu – co podkreśla Straż Pożarna.
W budżecie na 2010 rok problem ten został potraktowany należycie.
Bardzo duże środki w budżecie przyznano też na rozbudowę monitoringu.
6)problemem dla Żagania ( i Powiatu) jest brak obwodnicy części południowo-zachodniej miasta. Odciążono by miasto od nadmiaru pojazdów i przewożenia przez nie materiałów niebezpiecznych.
7)szeroka edukacja społeczna.

a)systematyczna praca z młodzieżą w szkołach o bezpieczeństwie, ochronie środowiska naturalnego, poszanowaniu mienia i estetycznego wyglądu otaczającej nas rzeczywistości.
b)z problematyką powyższą docierać do mieszkańców Żagania wykorzystując prasę lokalną i inne możliwości.
Na zakończenie:
Z uznaniem należy podkreślić wybudowanie nowej Komedy Policji.
W trakcie budowy jest Komenda Powiatowej Straży Pożarnej.
Nowe siedziby usprawniają funkcjonowanie obu jednostek, a tym samym przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Żagania i powiatu.
I za to należy podziękować.
Jest to ostatnia sesja tej kadencji poświęcona bezpieczeństwu.
Na zakończenie przewodniczący komisji przedstawił preliminarz wydatków na profilaktykę w 2010 roku.
1) Powiatowa Komenda Policji w Żaganiu – 1.500 zł
2) Komenda Powiatowa Straży Pożarnej w Żaganiu – 1.100 zł
3) Straż Miejska w Żaganiu - - 3.500 zł
RAZEM 6.100 zł

Po wyczerpaniu tematu Przewodniczący Rady Z. Mirski ogłosił 15 min. przerwę.
Godzina 12:10 – 12: 25.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum – 19 radnych.
Obrady sesji opuścili
radni :
1)L. Kurek
2)A. Pauszek
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony na komisjach Rady
plan pracy Rady na 2010 rok.

Głosowanie : Za – 19 – jednogłośnie

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony przez Komisję Rewizyjną plan kontroli Komisji Rewizyjnej na 2010 rok.

Radny H. Sienkiewicz
zgłosił wniosek formalny w imieniu Komisji Budżetu i Finansów i przegłosowany jednogłośnie przez Komisję wniosku radnego E. Chodania
o ujęcie w planie kontroli Komisji Rewizyjnej.

I) Włączenie do planu pracy Komisji Rewizyjnej zbadania opłacalności budżetowej miasta zmian przeprowadzonych w ostatnich trzech latach w strukturze żagańskiej kultury i sportu.
II. Wprowadzenie do porządku obrad najbliższej sesji Rady Miasta dodatkowego punktu:
Informacja i dyskusja w sprawie stanu zaawansowania pozyskania kredytów na budowę kompleksu sportowego przez spółkę Pałac Książęcy oraz budowę kanalizacji przez spółkę ŻWiK.

Radny A. Łukasiewicz przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
przedstawiony plan kontroli jest opracowany przez całą Komisję Rewizyjną
i przez nią przegłosowany i przedstawiony Radzie. ja jestem za tym , żeby przegłosować plan Komisji Rewizyjnej bez wprowadzania jakichkolwiek zmian.

Radny H. Sienkiewicz
ja przedstawiłem wniosek formalny w imieniu Komisji Budżetu i Finansów
i proszę przewodniczącego Rady o poddanie pod głosowanie naszego wniosku do planu kontroli Komisji Rewizyjnej.

Na obrady sesji powróciła
radna L. Kurek
kworum – 20
Radny S. Dziura przewodniczący Komisji Oświaty i Kultury.
Mnie się wydaję , że dzięki spółkom jest więcej pieniędzy w budżecie niż przedtem i nie rozumiem na czym miałaby polegać ta kontrola.

Radny E. Chodań
Właśnie na tym , jak wygląda sprawa od strony budżetu. Ile w ciągu trzech lat dano pieniędzy np. na sport a ile na działalność spółek.

Radny S. Dziura
nie rozumiem dlaczego Komisja Budżetu i Finansów chce swoje obowiązki przerzucić na Komisję Rewizyjną. Jak chcieliśmy usłyszeć o stanie bezpieczeństwa w mieście , to Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego przygotowała materiały. Jak Komisja Budżetu i Finansów chce wiedzieć ile przeznaczono środków i na co w ciągu trzech lat z budżetu miasta , to niech wprowadzi do swojego planu pracy taki punkt , opracuje materiały i przedstawi radnym.

Radny H. Sienkiewicz
jest to wniosek radnego E. Chodania z dnia 23.02.2010 r i podłączony pod protokół komisji Budżetu i Finansów, ale jednogłośnie poparty i przegłosowany przez całą komisję.
Burmistrz S. Kowal
A radni z Komisji Budżetu i Finansów zagłosowali tak jak chciał radny E. Chodań a to przecież wszystko jest w uchwałach , które radni do tej pory podjęli, wystarczy tylko popatrzeć i odszukać w uchwałach. Radni , którzy przychodzą na sesje wiedzą co podejmują.
Radny E. Chodań
mieszkańcy tego miasta jak mnie wybierali na radnego , to wiedzieli gdzie ja pracuję i pan nie musi mi to wytykać.
Radny H. Sienkiewicz
zgłaszam wniosek formalny o zamknięcie dyskusji.

Przewodniczący Rady Miasta
zwrócił się z pytaniem do radcy prawnego urzędu Miasta M. Wrońskiej, czy Komisja Rewizyjna może kontrolować spółki miejskie.
Według mnie kontrolować spółki czy dokonywać oceny czy było coś dobrze zrobione czy opłacalne czy nie może tylko audyt.

Radny E.Chodań
proszę przewodniczącego Rady o ogłoszenie 5 minutowej przerwy w celu naradzenia się Komisji Budżetu i Finansów.

Przewodniczący ogłosił 10 min. przerwę. 12:50 – 13:00.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum – 21 radnych.
Na obrady sesji powrócił radny
A. Pauszek
Kworum - 21


Przewodniczący Rady Miasta poprosił M. Wrońską o przedstawienie swojego stanowiska w tej sprawie.

Radca Prawny M. Wrońska
powiedziała, że Komisja Rewizyjna nie może kontrolować spółek miejskich , może to zrobić tylko organ wykonawczy ,czyli Burmistrz i przedstawić informację na Komisję Rewizyjną.

Radny H. Sienkiewicz
po interpretacji radcy prawnego Urzędu Miasta Komisja Budżetu i Finansów wycofuje swój wniosek o włączenie do planu kontroli Komisji Rewizyjnej.

przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie plan kontroli Komisji Rewizyjnej w wersji przedstawionej radnym- bez zmian.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

8. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH :
8.1- wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań
o statusie miejskim.
(LIII/10/2010), (zał. nr 7).
Opinie Komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21- jednogłośnie

8.2-wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejski wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu.
(LIII/11/2010), (zał. nr 8).
Opinie Komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

8.3-zmieniająca uchwałę Nr XXXVII/6/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 22.01.2009 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz ustalenia wysokości stawek i sposobu pobierania opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych miasta Żagań.
(LIII/12/2010),(zał. nr 9).
Radny Z. Opala
wystąpił z propozycją ,aby w projekcie uchwały zaznaczyć, że skoro pojazdy jednośladowe są wykreślone z pojazdów zwolnionych od opłat ,to należy wyznaczyć 2-3 miejsca na parkingu gdzie takie pojazdy będą mogły stawać.

Naczelnik WGN M. Smolarczyk
wyjaśnił, że strefa płatna będzie obowiązywała do godziny16:oo , ale 2-3 miejsca można wyznaczyć na pojazdy jednośladowe.

Więcej uwag brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 , przeciw – 0, wstrzymało się- 1

8.4- zmieniająca uchwałę Nr XLVI/149/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 24.09.2009 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i zespołów szkół, granic ich obwodów oraz ustalenia sieci prowadzonych przez Gminę Żagań o statusie miejskim publicznych przedszkoli
i oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych.
(LIII/13/2010), (zał. nr 10).
Opinie Komisji Rady pozytywne.
Brak uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20, przeciw -0, wstrzymało się – 1

8.5-zmieniająca uchwałę Nr LI/191/2009 Rady Miasta Żagań z dnia 29.12.2009 r w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok.
(LIII/14/2010), (zał. nr 11).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za -21 – jednogłośnie

8.6-zmieniająca uchwałę Nr LI/192/2009 rady Miasta Żagań z dnia 29.12.2009 r w sprawie Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2010 rok.
(LIII/15/2010), (zał. nr 12).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

8.7- w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego „Starego Miasta „ w Żaganiu.
Radny K. Martyniak
w okolicy ratusza są pawilony, a projekt uchwały mówi o likwidacji tych pawilonów. Jak to się ma do własności i o jakim terminie jest mowa.

Naczelnik WGN M. Smolarczyk
Jeżeli jest to własność to mamy obowiązek utrzymanie takiego pawilonu do „śmierci technicznej” , ale nie możemy nakazać właścicielowi wyburzenia takiego obiektu.

Radny Z. Opala
wspólnota na ul. Nowotki nie przystąpiła do programu rewitalizacji, czy mogą się teraz podłączyć?

Burmistrz Miasta S. Kowal
rewitalizacja to inny temat, ale jak nie przystąpili do planu rewitalizacji od początku , to teraz muszą teraz zrobić rewitalizacje na własny koszt.
A jeśli chodzi o pawilony koło EKO w Rynku to jest to dzierżawa odnawiana co roku.

Radny E. Chodań
jak długo będzie stał jeszcze ten płot w Rynku w centrum miasta.

Burmistrz Miasta S. Kowal
to już inwestorzy muszą uzgodnić z konserwatorem zabytków.

Więcej pytań i uwag brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie /w/ projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 - jednogłośnie

8.8-w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2010 rok Gminy Żagań
o statusie miejskim.
(LIII/17/2010), (zał. nr 14).
Projekt uchwały wraz z autopoprawkami szczegółowo omówiła Skarbnik Miasta T. Łapczyńska.
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie :Za – 20 , przeciw – 0, wstrzymało się-1

8.9-w sprawie opinii do projektu uchwały Rady Powiatu Żagańskiego
zmieniającą uchwałę Nr XXIX/2/2009 Rady Powiatu Żagańskiego z dnia 29.12.2009 r. w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu
opieki Zdrowotnej w Żaganiu.
(LIII/18/2010), (zał. nr 15) .
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 12, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący ogłosił 15 min. przerwę w obradach . Godzina 13:35-13:50.
Po przerwie wznowiono obrady.
Kworum – 19 radnych.
Obrady opuścili radni:
1) A. Hodowana
2) R. Marchewka
9. INTERPELACJE, WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny A. Budziłło
zgłosił interpelacje na piśmie (zał. nr 16).
w sprawie organizacji ruchu na ul. Sportowej i Findera.

Radny L. Fechner
zgłosił interpelacje na piśmie (zał. nr 17)
w sprawie zgłoszonych uwag mieszkańców miasta.

Radny E. Chodań
zgłosił sprawę hałasu i zanieczyszczeń jaki wytwarza firma Kysand na
Koloni Laski. Radny prosi o interwencje w tej sprawie.

Radny M. Światek
uważa , że wycinka drzew na bulwarze była słuszna, mimo różnych opinii. Należy jeszcze sprawdzić czy pozostałe drzewa nie zagrażają nowej inwestycji,
bo jeszcze do połowy marca można wycinać lub przycinać drzewa.
Burmistrz Miasta S. Kowal
-odpowiedział :
-radnemu Fechnerowi, że za ulicę Sportową i Findera odpowiadać powinna Spółdzielnia Mieszkaniowa , bo czerpie korzyści za dzierżawę „Biedronki „ i „EKO”.
Ruch na tych ulicach został uzgodniony z Komendą Policji i jest monitorowany.
Nie jest to już na stałe w przyszłości ruch będzie zmieniony.
Szczegółową odpowiedź radny otrzyma na piśmie.
-w sprawie Kysandu trwają kontrole w celu sprawdzenia czy firma działa zgodnie z przepisami o normach zanieczyszczania powietrza i ustalenia wytwarzanego hałasu.
- dla radnego M. Świątka
wszystkie drzewa , które powinny być wycięte , zostały wycięte.
Radny E. Chodań
czy mamy tylko jedną firmę z MPOiRD co naprawia dziury w jezdni?
Radny L. Fechner
jaka jest kolejność łatania dziur?
Naczelnik WGN
Firma jest jedna, ale technologia łatania dziur wymaga temperatur dodatnich przez kilka dni z rzędu. Teraz jest na łatanie za zimno.
11.SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Burmistrz Miasta przedstawił nowego naczelnika Wydziału Zamówień Publicznych Katarzynę Czekalską , która zastąpiła dotychczasowego naczelnika
Grażynę Niklewicz, która przeszła na Naczelnika Wydziału Oświaty i Kultury.
12.ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady Miasta poinformował, że porządek obrad został zrealizowany , w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 14:00.
Na tym protokół zakończono.

protokołowała :
Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dariusz Nowak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-03-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dariusz Nowak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-03-29 11:30:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-03-29 11:30:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-03-29 11:30:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1022 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony