ˆ

2005

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Na Sesję w dniu 24 marca 2005 r.

Informacja ogłoszona dnia 2005-04-06 22:33:29 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

B.0055/3/05

S P R A W O Z D A N I E
Burmistrza Miasta Żagań z działalności między sesjami Rady Miasta.

W okresie od 25 lutego 2005 r. podjęte zostały następujące działania:

1. Przygotowane zostały projekty uchwał na obecną sesję Rady Miasta.

2. Udzieliłem odpowiedzi na interpelacje radnych.

3. Wydałem szereg zarządzeń, w sprawach:

- zmian w budżecie gminy,
- zmian układu wykonawczego budżetu gminy na 2005 rok,
- upoważnienia dyrektorów gminnych jednostek budżetowych do dokonywania zmian w planie wydatków własnych na rok 2005,
- ustalenia wysokości zaliczek pobieranych od najemców lokali mieszkalnych i domów jednorodzinnych na poczet przygotowania ich do sprzedaży,
- wyznaczenia do sprzedaży nieruchomości komunalnych.

4. Wraz z moim Zastępcą podjęliśmy szereg działań dotyczących spraw istotnych dla naszego miasta:

1/ 25.02.05

- młodzież Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 7 przygotowała uroczysty apel upamiętniający 60 rocznicę Odzyskania Ziemi Żagańskiej,
- na spotkaniu z Właścicielem i Dyrektorem firmy „Kontenery-Żagań” sp. z o.o. omówiono sprawy bieżące oraz dalsze inwestycje. Syndyk masy upadłości Lubtar SA nie ogłosił jeszcze przetargu na dzierżawienie nieruchomości, co opóźnia następną inwestycję i dalsze zatrudnienie.

2/ 28.02.05

- w Żagańskim Pałacu Kultury odbyło się spotkanie z dyrektorami żagańskich szkół, na którym m.in. omówiono bieżącą sytuację szkół oraz regulaminy wynagrodzeń,

3/ 02.03.05

- odbyło się spotkanie z Dyrektorem „JAN-BUD” w sprawie wykonawstwa budynku ŻTBS sp. z o.o. i SP ZOZ,
- przeprowadzono rozmowy z właścicielem firmy Ytterstone dotyczące aktualnej sytuacji firmy. Obecnie wiadomo, ze Sąd w Zielonej Górze nie przedłużył terminu zapłaty za nieruchomość przy ul. Kożuchowskiej, o co ubiegała się firma. Wiąże się to z ogłoszeniem przez syndyka kolejnego przetargu na nieruchomość, na którą są chętni przedsiębiorcy.



4/ 04.03.05

> odbyły się spotkania:

- z przedstawicielem firmy wdrażającej jakość ISO w samorządzie,
- z dziennikarzami Radia Plus,
- z Przewodniczącym Konwentu Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Województwa Lubuskiego w sprawie projektu eŁużycki.


5/ 05.03.05

> na zaproszenie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów uczestniczyłem w obchodach Dnia Inwalidy. Uroczystości odbyły się w Kasynie Wojskowym przy ul. Traugutta.

6/ 07.03.05

> w siedzibie Spółki, odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Spółki Wodno-Ściekowej „Bóbr”, na którym m.in.:

- przedstawiono sprawozdanie Zarządu Spółki za 2004 r.,
- przedstawiono sprawozdanie finansowe za 2004 r.,
- podjęto uchwały m.in. w sprawie:
· zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółki z działalności w 2004 r. i udzielenia absolutorium dla Zarządu Spółki,

· zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2004 r.,

· podziału zysku za 2004 r.,

- przedstawiono plan rzeczowo-finansowy Spółki na 2005 rok,

- podjęto uchwały w sprawie:

· zatwierdzenia planu rzeczowo-finansowego Spółki na 2005 rok,

· ustalenia składek dla członków Spółki na 2005 r. zaciągnięcia kredytu i ustanowienia zabezpieczenia.

7/ 08.03.05

> omówiono sprawy bieżącej współpracy z firmą ARANŻ-BUD Dayeh, wykonującej po wygranych przetargach projekty sieci kanalizacji w Żaganiu.

8/ 9,10,1103.05

> w trakcie obrad Zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów wystąpili:

- Wojewoda Lubuski
- Marszałek Województwa Lubuskiego
- Prezes oraz Wiceprezes RIO
- Kurator Oświaty
- Prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.

Omówiono m.in. następujące tematy:

- przebieg sesji absolutoryjnej,
- udzielanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów,
- ustawa o pożytku publicznym,
- podsumowanie naboru wniosków ZPORR i założenia na lata 2007-2013,
- prezentacja programu 2004-2007 przez Fundacje Dzieci Niepełnosprawnych.



9/ 10.03.05 

> na zaproszenie Dyrekcji Zespołu Szkół Tekstylno-Handlowych uczestniczyłem, w Powiatowym Konkursie Informatycznym o Puchar Starosty Żagańskiego, zorganizowanym dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Nagrodę specjalną, ufundowaną przez Burmistrza Żagania dla najlepszego żaganianina, otrzymał Tomasz Walotek, który został zwycięzcą całego konkursu. Drużynowo zwyciężył Zespół Szkół Ogólnokształcących z Żagania,

> odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Żagańskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, na którym podjęto uchwały w sprawie:
- podwyższenia kapitału zakładowego Spółki,
- uchwalenia wysokości stawki czynszu regulowanego za 1 m2 powierzchni użytkowej w budowanym budynku przy ul. Bema. Omówiono również bieżące sprawy Spółki.

10/ 11-15.03.05

> miasto Żagań, wraz z kilkoma miastami Województwa Lubuskiego uczestniczyło w Międzynarodowych Targach Turystycznych w Berlinie. Stoisko zostało zorganizowane i przygotowane przez Urząd Marszałkowski z Zielonej Góry. W targach uczestniczyło ogółem 188 wystawców. Miasto Żagań, wśród wielu ofert turystycznych, prezentowało po raz pierwszy powstające dzięki dofinansowaniu Unii
Europejskiej kajakowe szlaki wodne. Zainteresowanie Żaganiem było duże, najczęściej byli to ludzie, których interesuje historia miast polskich a także osoby starsze, związane z naszym miastem przeszłością.


11/ 14.03.05

> w siedzibie Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego odbyło się posiedzenie Lubuskiego Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego.

W programie posiedzenia m.in. były:
- sprawozdanie z realizacji w 2004 r. w województwie Lubuskim Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego,
- sprawozdanie na temat stanu realizacji Kontraktu Wojewódzkiego w 2004 r.,
- podjęcie uchwał akceptujących w/w sprawozdania.

12/ 15.03.05

> na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników ZTBS sp. z o.o. podjęto uchwałę w sprawie zatwierdzenia programu poprawy ekonomicznej i rozwoju spółki na lata 2004-2008,

> odbyła się odprawa kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników ds. obronnych i obrony cywilnej, podczas której:

- dokonano oceny realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej w 2004 r.,
- omówiono aktualną sytuację w mieście,
- omówiono sposoby wykonania zadań obronnych oraz obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,

> z przedstawicielami Ogrodów Działkowych rozpatrzono możliwość zorganizowania w sierpniu 2004 r. festynu polsko-niemieckiego.


13/ 16.03.05

> odbyło się posiedzenie Zarządu Łużyckiego Związku Gmin w sprawie budowy wysypiska odpadów w Marszowie,

> kontynuowano rozmowy z Rektorem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania we Wrocławiu, w sprawie utworzenia w Żaganiu niepublicznej Wyższej Szkoły Informatycznej z kierunkami studiów np. informatyka, administracja publiczna, pozyskiwanie funduszy UE,

> w dniach 16-19.03 odbył się w Klubie Garnizonowym w Żaganiu Konkurs Recytatorski i Poezji Śpiewanej, w którym wzięli udział reprezentanci z ośrodków kulturalnych Wojska Polskiego.

14/ 17.03.05

> we Wrocławiu spotkałem się z rektorami wyższych uczelni wrocławskich, którym przedstawiłem Żagań jako miejsce spełniające warunki do uruchomienia ich uczelni.


15/ 18.03.05

> w ramach rozwijania współpracy na polsko-niemieckim pograniczu, otrzymaliśmy zaproszenie do uczestniczenia w uroczystym otwarciu nowej siedziby Instytutu Nowej Kultury Industrilanej INIK w Forst.

Instytut jest placówką badawczo-rozwojową w dziedzinie architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego w skali regionalnej. Do połowy 2007 r. Instytut przeprowadzi badania nad obiektami przemysłowymi i urbanistycznymi na terenie Polski i Niemiec, w ramach rozpoczętego w styczniu 2005 roku projektu „Nowa Kultura Industrialna. Transgraniczna współpraca w dziedzinie rozwoju i badań naukowych”. Celem projektu jest kontynuacja współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwami i uczelniami w regionie transgranicznym szczególnie w sferze restrukturyzacji miast oraz zagospodarowania terenów poprzemysłowych.

> odbyło się spotkanie z filatelistami z Żagania i Netphen,

> w Klubie Garnizonowym w Żaganiu odbył się koncert laureatów Ogólnopolskiego Konkursu Recytacji i Poezji Śpiewanej „Żagań 2005”,

16/ 19.03.05

> na podzamczu Żagańskiego Pałacu Kultury przygotowano start i metę biegów na przełaj – XXXI Cross 2005 w Żaganiu. W ramach Crossu przeprowadzono międzywojewódzkie mistrzostwa młodzików oraz eliminacje do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży. 

> Starosta Żagański dokonał w ŻPK otwarcia wystawy fotograficznej „Powiat Żagański jakiego nie znacie”. Ogłoszono również wyniki konkursu fotograficznego oraz wygłoszono okolicznościowe referaty.



17/ 21.03.05

> w ramach kontaktów przygranicznych i poszukiwania miasta partnerskiego w pobliżu granicy zachodniej, odbyło się spotkanie z władzami miasta Ortrand. Zwiedzono miasto, omówiono możliwości nawiązania współpracy turystyczno-kulturalnej, wymiany młodzieży oraz wymiany doświadczeń w ramach rewitalizacji i funduszy Unii Europejskiej,

> na spotkaniu z Radą Doradczą omówiono szereg istotnych dla miasta spraw, m.in.:

- sprzedaży udziałów ZGC sp. z o.o.,
- oferty sprzedaży budynku mieszkalnego przy ul. Bema,
- potrzeby i lokalizacji hipermarketu,

- lokalizacji rond i zaawansowania robót,
- gazyfikacji miasta,
- opracowania Lokalnego Planu Rewitalizacji,
- projektów turystycznych dofinansowanych ze środków UE,
- polityki regionalnej i promocji miasta.


18/ 22.03.05

> rozstrzygnięto konkurs na stanowisko Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Żaganiu. Wpłynęło 7 ofert, z których Komisja Konkursowa po przeprowadzeniu postępowania wskazała kandydaturę Pani Jadwigi Gargula. W postępowaniu konkursowym, z głosem doradczym, brała udział Dyrektor Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zielonej Górze.

> na posiedzeniu Rady Kombatantów omówiono m.in. następujące sprawy:

- uroczystości związanych z obchodami 60 rocznicy zakończenia II wojny światowej i 60-lecia administracji w Żaganiu,
- zatwierdzenia planu uroczystości państwowych i kombatanckich w Żaganiu w 2005 r.,
- sytuacji materialnej kombatantów żagańskich.

19/ ponadto:

> w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego złożono projekty do Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A.:

- „Czysta Rzeka - budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Konopnickiej w Żaganiu”, koszt inwestycji – 173.816,66 PLN (42.664,86 Euro) – dofinansowanie 129.493,41 PLN,
- „Renowacja zabytkowego budynku Urzędu Miasta w Żaganiu”, koszt inwestycji - 876.803,90 PLN (215.219,41 Euro) – dofinansowanie 657.602,93 PLN,
- „Poprawa dostępu mieszkańców Żagania do transgranicznej sieci połączeń komunikacyjnych” (ul. Młynarska i ul. Stroma), koszt inwestycji - 1.824.030,18 PLN (447.724,64 Euro) – dofinansowanie 1.368.022,63 PLN,
- „Przebudowa obiektów sportowych przy Szkole Podstawowej nr 3 w Żaganiu”, koszt inwestycji - 410.842,02 PLN (1000.844,87 Euro) – dofinansowanie 308.131,51 PLN,
- „Przebudowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 1 w Żaganiu”, koszt inwestycji - 1.034.955,60 PLN (254.039,18 Euro) - dofinansowanie 776.216,70 PLN,
- „Budowa hali widowiskowo-sportowej w Żaganiu”, koszt inwestycji - 8.224.301,82 PLN (2.018.728,97 Euro) - dofinansowanie 6.168.226,37 PLN,

> rozstrzygnięto przetargi:

- w dniu 24 lutego 2005 r. zostało ostatecznie zakończone postępowanie o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie usług geodezyjnych w latach 2005 – 2006”,
- w dniu 25 lutego 2005 r. zostało ostatecznie zakończone postępowanie o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie usług rzeczoznawców majątkowych z zakresu szacowania nieruchomości w latach 2005 – 2006 dla gminy Żagań o statusie miejskim”,
- w dniu 1 marca 2005 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Mechaniczne oczyszczanie dróg gminnych w okresie od 1 kwietnia 2005 do 31 marca 2006 roku”.

Żagań, dnia 24 marca 2005 r.

Burmistrz Miasta Żagań
Sławomir Kowal

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Fedorowicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Franciszek Fedorowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-06 22:33:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-06 22:33:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-04-06 22:33:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2950 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony