Szukaj
Pobierz dane XMLAkt prawny: 1/2013Drukuj informacjęAkt prawny: 1/2013Szczegóły informacji
1/2013
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: brak
Kadencja: brak
Data wejścia w życie: z dniem 2 stycznia 2013r.
Data podjęcia/podpisania: 2013-01-02
Tytuł aktu:
w sprawie ustalenia Regulaminu naboru pracowników na wolne stanowisko urzędnicze, w tym urzędnicze stanowiska kierownicze, w Urzędzie Miasta Żagań.
Na podstawie:
Na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) ustalam:
Treść:
§ 1
- Regulamin, określający zasady zatrudnienia pracownika w Urzędzie Miasta Żagań na wolnym stanowisku urzędniczym, w tym urzędniczym stanowisku kierowniczym, w Urzędzie Miasta Żagań, zwanym dalej wolnym stanowiskiem urzędniczym, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko pracy.
- Regulamin określa szczegółowe zasady naboru pracowników zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk obsadzanych w drodze wyboru i powołania.
- Niniejszy Regulamin nie obejmuje:
- stanowisk pomocniczych i obsługi,
- stanowisk obsadzanych w ramach wewnętrznego ruchu kadrowego - wewnętrznej rekrutacji - spowodowanego zmianami organizacyjnymi, przesunięciami pracowników, awansami.
- pracowników zatrudnianych na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich, wychowawczych i przypadków losowych).
- Osoby zatrudniane na zastępstwo oraz na stanowiskach pomocniczych i obsługi przyjmowane są na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej przez Burmistrza Miasta Żagań lub upoważnionego pracownika.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym urzędnicze stanowiska kierownicze, w Urzędzie Miasta Żagań.
§ 2
- Decyzję o rozpoczęciu procedury naboru podejmuje Burmistrz Miasta Żagań w oparciu o informacje przekazane przez Naczelnika Wydziału, a w stosunku do: stanowiska samodzielnego - przez Sekretarza Miasta Żagań o wakującym stanowisku.
- Informacja, o której mowa w ust. 1 powinna być przekazana z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki lub jednostki organizacyjnej.
- Osoby wymienione w ust. 1 zobligowane są do przedłożenia do akceptacji Sekretarza Miasta Żagań projektu opisu wakującego stanowiska pracy.
- Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 3 powinien zawierać:
- dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy,
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
- określenia odpowiedzialności,
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy,
- analizę kosztów zatrudnienia pracownika.
- Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Burmistrza Miasta Żagań na zatrudnienie nowego pracownika powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 3
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Burmistrz Miasta Żagań.
2. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
- Sekretarz Miasta Żagań lub Skarbnik Miasta Żagań,
- Naczelnik Wydziału Informacyjno – Organizacyjnego lub pracownik prowadzący sprawy kadrowe,
- Naczelnik Wydziału wnioskującego o zatrudnienie lub inny pracownik tego wydziału wskazany przez Naczelnika,
- ewentualnie inny pracownik urzędu wskazany przez Burmistrza Miasta Żagań.
3. Przewodniczącym Komisji Rekrutacyjnej jest Sekretarz Miasta Żagań, Skarbnik Miasta Żagań lub Naczelnik Wydziału Informacyjno – Organizacyjnego.
4. Komisja powoływana jest każdorazowo do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze.
5. Prace Komisji prowadzone są, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 jej składu.
6. W skład Komisji nie może być powołana osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy nabór, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
Rozdział III
Etapy naboru
§ 4
Ustala się następujące etapy naboru:
- ogłoszenie o naborze,
- składanie dokumentów aplikacyjnych,
- wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych,
- ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne,
- selekcja końcowa kandydatów:
- pisemny test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna, lub
- tylko rozmowa kwalifikacyjna,
- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,
- podjęcie decyzji o zatrudnieniu,
- ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w tym urzędnicze stanowiska kierownicze, w Urzędzie Miasta Żagań.
§ 5
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Miasta Żagań umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej/zwanym dalej BIP/oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
- Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in.: w
- urzędach pracy,
- biurach pośrednictwa pracy,
- prasie.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta Żagań zawiera:
nazwę i adres jednostki;
- określenie stanowiska;
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;
- informację o warunkach pracy na danym stanowisku;
- informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;
- wskazanie wymaganych dokumentów;
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Termin do składania dokumentów określonych w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia.
- Pracodawca na każdym etapie może bez podania przyczyn unieważnić nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 6
- Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym,
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
- uzasadnienie przystąpienia do konkursu,
- życiorys - curriculum vitae,
- kserokopie świadectw pracy oraz zaświadczenie lub oświadczenie o zatrudnieniu, jeżeli kandydat aktualnie pracuje,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających stosowne uprawnienia i kwalifikacje,
- oryginał kwestionariusza osobowego,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku urzędniczym,
- oświadczenie, że kserokopie załączonych do oferty dokumentów (jeżeli takie kserokopie zostały dołączone) są zgodne z oryginałami,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub w przypadku obywateli, którzy mogą starać się o zatrudnienie na stanowisku urzędniczym w myśl art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa tego kraju oraz dokument potwierdzający znajomość języka polskiego określony w przepisach o służbie cywilnej,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych.
- Kandydaci na kierownicze stanowisko urzędnicze zobowiązani są dodatkowo złożyć:
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych, związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 168),
- oświadczenie, że kandydat zapoznał się z treścią art. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ograniczeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 216, poz. 1584 z późn. zm.).
- Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są po dokonaniu ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu - zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.).
- Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 7
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
Rozdział VII
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
§ 8
- Po upływie terminu składania dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze oraz po wstępnej selekcji, w BIP umieszcza się listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Rozdział VIII
Selekcja końcowa kandydatów
§ 9
- Na selekcję końcową składają się:
- pisemny test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna, lub
- tylko rozmowa kwalifikacyjna.
- Decyzję o formie selekcji, która zamieszczona jest w protokole, podejmuje każdorazowo Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej.
Test kwalifikacyjny
§ 10
- Celem pisemnego testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
- Treść testu kwalifikacyjnego (pytań i zadań), w tym sposób oceniania i punktowania oraz szczegółowy sposób przeprowadzenia testu opracowuje komisja. Treść testu podlega zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.
- Test kwalifikacyjny składa się z dwóch części:
- część z wiedzy ogólnej,
- część z wiedzy specjalistycznej.
- Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej przygotowuje przed każdym naborem propozycję pytań. Przewodniczący Komisji wybiera z przedstawionych propozycji zestaw pytań.
- Podczas testu kwalifikacyjnego w pomieszczeniu wraz z kandydatami mogą przebywać wyłącznie członkowie komisji.
- Informację o wynikach testu kwalifikacyjnego umieszcza się na BIP.
- Kandydaci z największą liczbą punków przechodzą do dalszego etapu naboru, tj. do rozmowy kwalifikacyjnej (max 5 osób).
Rozmowa Kwalifikacyjna
§ 11
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
- Rozmowa kwalifikacyjna ma pozwolić również poznać:
- predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
- posiadaną wiedzę,
- obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- cele zawodowe kandydata.
- Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Burmistrz Miasta Żagań wraz z Komisją Rekrutacyjną lub z upoważnienia Burmistrza tylko Komisja Rekrutacyjna.
Rozdział IX
Sporządzanie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy.
§ 12
- Po zakończeniu procedury naboru Przewodniczący Komisji sporządza protokół.
- Protokół zawiera:
- określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wg poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
- liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
- informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru,
- uzasadnienie dokonanego wyboru,
- skład komisji przeprowadzającej nabór.
Rozdział X
Informacja o wynikach naboru.
§ 13
- Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz opublikowana w BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
- Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
- nazwę i adres Urzędu,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.
- Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
Rozdział XI
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi.
§ 14
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostają dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób podlegają zwrotowi, będą odsyłane lub mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych.
§ 15
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta, Skarbnikowi Miasta oraz Naczelnikom Wydziałów.
§ 16
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2013r.
§ 17
Traci moc Zarządzenie wewnętrzne Nr 50/2005 Burmistrza Miasta Żagań z dnia 25.08.2005r. w sprawie wprowadzenia do stosowania w Urzędzie Miasta Żagań „Procedury naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze”.
BURMISTRZ
Sławomir Kowal
Sławomir Kowal
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Magdalena Wiadomska - Łażewska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-01-02 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Wiadomska - Łażewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-06-12 10:17:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-06-12 10:17:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-02-19 14:18:06 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6878 raz(y) |