ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXIX/5/2006Drukuj informacjęAkt prawny: XXXIX/5/2006

Szczegóły informacji

XXXIX/5/2006

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: brak

Kadencja: brak

Data wejścia w życie:

Data podjęcia/podpisania: 2006-01-26

Tytuł aktu:

w sprawie: regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Treść:

UCHWAŁA Nr XXXIX/5/2006
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 26 stycznia 2006 r.

w sprawie: regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. Nr 72 poz. 747, ze zmianami) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art.40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. nr 142 poz. 1591 ze zmianami) uchwala się co następuje:
§ 1
Uchwala się Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązujący na obszarze Gminy Żagań o statusie miejskim

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 2
1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorcy usług, a także zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi za pomocą urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim.

2. Ilekroć w niniejszym regulaminie używa się określeń:
a) „Ustawa” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 ze zmianami),
b) „Umowa” należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:
- umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- umowa o zapatrzenie w wodę,
- umowa o odprowadzanie ściekó w,
c) „Odbiorca” należy przez to rozumieć podmiot będący stroną umowy o przyłączenie do sieci lub jednej z umów wymienionych w pkt. b).
d) „Przedsiębiorstwo” należy przez to rozumieć Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Żaganiu.
§ 3
1. Przedsiębiorstwo prowadzi działalność w zakresie zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim w oparciu o zezwolenie udzielone decyzją Burmistrza Żagania z dnia 18 sierpnia 2003 r., znak GKM – II- 7034/24/2003 Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków wyłącznie na podstawie pisemnej Umowy zawartej z Odbiorcą.
Rozdział II
Minimalny poziom świadczonych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków
§ 4
Poziom świadczonych usług Przedsiębiorstwa w zakresie ilości, jakości oraz ciągłości dostarczania wody i odprowadzania ścieków określa zezwolenie, o którym mowa w § 2 oraz pozwolenie wodno-prawne wydane na podstawie odrębnych przepisów.
§ 5
Przedsiębiorstwo dostarcza wodę i odprowadza ścieki zapewniając zdolność posiadanych urządzeń, a w szczególności:

1) dostarcza wodę do nieruchomości, o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi w sposób ciągły i niezawodny,
2) zapewnia w posiadanej sieci odpowiednie ciśnienie wody, o wielkości wynikającej z warunków technicznych przyłączenia,
3) odbiera ścieki w sposób ciągły, o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi przepisami, w ilości określonej w dokumentacji projektowej i warunkach przyłączenia nieruchomości,
4) określa dopuszczalne wskaźniki zanieczyszczeń odbieranych ścieków, a także kontroluje czy jakość przyjmowanych ścieków jest zgodna z obowiązującymi przepisami,
5) zapewnia spełnianie warunków wprowadzenia ograniczeń dostarczania wody w przypadku wystąpienia jej niedoboru na zasadach określonych w zezwoleniu,
6) dokonuje na własny koszt niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych będących w jego posiadaniu, za wyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy,
7) dokonuje na własny koszt niezbędnych napraw przyłączy będących w jego posiadaniu, za wyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy,
8) buduje urządzenia wodociągowe i urządzenia kanalizacyjne, w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji,
9) instaluje na własny koszt wodomierz główny po odbiorze technicznym przyłącza i zawarciu umowy ,
10) ponosi koszt zakupu i utrzymania wodomierza głównego,
§ 6
1 Maksymalną ilość dostarczanej wody określa Umowa o zaopatrzenie w wodę zawarta z Odbiorcą. Umowa określa maksymalne ilości oraz dopuszczalny poziom zanieczyszczeń dostarczanych ścieków wynikający z posiadanych przez Przedsiębiorstwo technicznych i technologicznych możliwości ich oczyszczenia.
2 Wymagane ciśnienie wody określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75 poz. 690, z 2003r. Nr 33 poz. 270, z 2004r. Nr 109 poz. 1156).
3 Woda do spożycia przez ludzi winna odpowiadać jakościowo wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi ( Dz. U. Nr 203, poz. 1718 ).
4 Dopuszczalne zanieczyszczenia ścieków przemysłowych oraz warunki ich wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2002r. w sprawie sposobu realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych oraz warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych (Dz. U. Nr 129, poz. 1108).
§ 7
Przedsiębiorstwo jest obowiązane do regularnego informowania Burmistrza o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi nie rzadziej niż raz na półrocze a także o działaniach podjętych przez przedsiębiorstwo w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody z uwzględnieniem informacji o udzielonych upustach i bonifikatach z tytułu niedotrzymania przez przedsiębiorstwo warunków umowy.
Rozdział III
Szczegółowe warunki i tryb zawierania Umów z Odbiorcami usług

§ 8

1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zawrzeć Umowę o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z Odbiorcą, którego nieruchomość zostanie przyłączona do sieci, jeżeli wystąpi on z pisemnym wnioskiem o zawarcie Umowy.
2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia Umowy na zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z właścicielem lub zarządcą budynku wielolokalowego i osobami korzystającymi z lokali w tym budynku, gdy nie są spełnione równocześnie wszystkie warunki określone w art. 6 ust. 6 Ustawy.
3. Przedsiębiorstwo ma prawo wypowiedzieć Umowę właścicielowi lub zarządcy budynku wielolokalowego jeżeli w trakcie jej obowiązywania wystąpią warunki uniemożliwiające jej spełnienie, w szczególności warunki uniemożliwiające ustalenie należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki dla poszczególnych Odbiorców usług w tym budynku, w terminie określonym w Umowie.
4. Przedsiębiorstwo ma prawo ustalić z zarządcą lokali wielolokalowych wysokość dodatkowego wynagrodzenia za rozliczanie lokatorów w budynkach wielolokalowych. Wysokość tego wynagrodzenia oraz tryb rozliczenia określa Umowa.
5. Umowa winna w szczególności zawierać postanowienia określone w art. 6 ust. 3 Ustawy oraz wskazywać miejsce publikacji Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
6. W Umowach dotyczących odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia, o którym mowa w § 5 ust. 4.
7. Integralną częścią umów z dostawcą ścieków, wprowadzającym ścieki przemysłowe, są załączniki dotyczące dopuszczalnych warunków, jakim powinny odpowiadać ścieki wprowadzane do sieci kanalizacyjnej.
8. Z Odbiorcami korzystającymi zarówno z usług zaopatrzenia w wodę, jak i z usług odprowadzania ścieków, Przedsiębiorstwo może zawrzeć jedną Umowę o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
§ 9
1. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.
2. Umowa winna określać możliwość jej rozwiązania.
3. Rozwiązanie umowy może nastąpić za porozumieniem stron, z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego w umowie i na skutek odstąpienia Przedsiębiorstwa od Umowy.
4. Przedsiębiorstwo odstępuje od umowy w trybie natychmiastowym w przypadkach przewidzianych w art. 8 ust 1 pkt. 3 i 4, Ustawy.
5. Rozwiązanie Umowy skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.
§ 10
1. Odbiorca usług składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie Umowy w terminie określonym w warunkach technicznych przyłączenia lub umowie o przyłączenie do sieci, a w przypadku zmiany Odbiorcy usługi bez konieczności zmiany pozostałych warunków świadczenia usług, niezwłocznie po jej wystąpieniu.
2. Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym odcięciu dostawy wody lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego w przypadku określonym w § 8 pkt. 4 następuje po złożeniu przez Odbiorcę wniosku o zawarcie Umowy i na jego koszt.
3. Przedsiębiorstwo w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, przedkłada Odbiorcy do podpisu projekt Umowy.
4. Postanowienia ust. 1 i 3 mają odpowiednie zastosowanie również w przypadku składania przez właściciela lub zarządcę budynku wielolokalowego wniosku o zawarcie Umów z osobami korzystającymi z lokali.
§ 11
1. Przedsiębiorstwo określa cykl rozliczeń obowiązujący Odbiorców usług w zależności od lokalnych warunków technicznych i ekonomicznych świadczenia usług a także postanowień określonych w odrębnych przepisach prawnych oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty.
2. Datę, formę i sposób zapłaty Przedsiębiorstw wskazuje w fakturze.
Rozdział IV
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat

§ 12
Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2002 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz. U. Nr 26, poz. 257).
§ 13
1. Taryfa obowiązująca w dniu zawarcia Umowy stanowi załącznik do Umowy zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków.
2. W rozliczeniach, strony Umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązującą taryfę zatwierdzoną uchwałą rady gminy, bądź wprowadzoną w trybie art. 24 ust. 8 Ustawy, bez konieczności zmiany Umowy.
§ 14
Przedsiębiorstwo ogłasza taryfę na tablicy ogłoszeń w siedzibie Przedsiębiorstwa i Biura Obsługi klienta, w prasie lokalnej oraz na własnej stronie internetowej www. zwik.zagan.pl
w terminie 7 dni od podjęcia uchwały przez Radę Miasta lub 7 dni od wejścia ich w życie w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 8 Ustawy.

Rozdział V
Warunki przyłączenia do sieci

§ 15

1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej następuje na pisemny wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia, zwanych dalej warunkami przyłączenia” złożony przez osobę ubiegającą się o przyłączenie
2. Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do sieci.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien w szczególności zawierać:
a) dane dotyczące identyfikacji wnioskodawcy,
b) adres podłączanej nieruchomości,
c) rodzaj podłączenia ( wodociągowe, kanalizacyjne ),
d) przewidywaną ilość zużywanej wody lub odprowadzanych ścieków oraz ich rodzaj,
e) proponowany termin przyłączenia do sieci,
f) dane wykonawcy,
g) datę i podpis wnioskodawcy.
5. W uzasadnionych przypadkach Przedsiębiorstwo może wyrazić zgodę na przyłączenie osobie, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 16
Do wniosku Odbiorca ubiegający się o przyłączenie do sieci załącza:
a) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, opis jego statusu prawnego w stosunku do nieruchomości,
b) aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
§ 17
1. Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadkach szczególnych przyłączenie do sieci następuje na podstawie umowy o przyłączenie, której projekt sporządza Przedsiębiorstwo.
2. Warunki przyłączenia są ważne dwa lata od dnia ich wydania.
3. Warunki przyłączenia określają:
a) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami Odbiorcy,
b) maksymalne dobowe zapotrzebowanie na pobór wody,
c) miejsca zainstalowania wodomierza głównego, miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego liczącego ilość odprowadzanych ścieków oraz sposób ich zabezpieczenia,
d) dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,
e) termin ważności warunków przyłączenia.
§ 18
1. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić po spełnieniu warunków przyłączenia, o których mowa w § 16 a w przypadku zawarcia umowy o przyłączenie do sieci, po spełnieniu warunków w niej określonych.
2. Umowa o przyłączenie do sieci może być zawarta m. in. w przypadkach związanych z budową sieci lub ich finansowaniem przez składającego wniosek o przyłączenie. Umowa o przyłączenie powinna w szczególności określać koszty związane z realizacją takiego przedsięwzięcia, zasady finansowania i sposób rozliczeń wraz z wymaganą dokumentacją.
§ 19
1. Warunki przyłączenia względnie umowa o przyłączenie stanowi podstawę do rozpoczęcia realizacji prac projektowych.
2. Warunkiem przystąpienia do robót budowlano-montażowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej z przedsiębiorstwem.
3. Określone w warunkach względnie umowie o przyłączenie próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.
4. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w ust. 2 są potwierdzane przez strony w protokołach, których wzory, uwzględniając postanowienia § 19, określa Przedsiębiorstwo.
5. Czynności prowadzone przez Przedsiębiorstwo związane z przygotowaniem, realizacją i odbiorem przyłącza są odpłatne
§ 20
1. Odbiór przyłącza dokonywany jest na podstawie końcowego protokółu odbioru technicznego według zasad określonych w warunkach przyłączenia względnie umowie o przyłączenie.
2. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:
a) datę odbioru,
b) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza ( rodzaju: wodociągowe, kanalizacyjne ) , średnicy, materiałów i długości,
c) rodzaj odprowadzanych ścieków dla przyłącza kanalizacyjnego,
d) skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,
e) adres nieruchomości do której wykonano podłączenie,
f) podpisy członków komisji.
3. Protokół końcowy stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i jego podpisanie przez strony upoważnia Odbiorcę do złożenia pisemnego wniosku o zawarcie Umowy.
Rozdział VI
Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

§ 21
1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci w przypadku braku wystarczających mocy produkcyjnych oraz niewystarczających warunków technicznych uniemożliwiających realizację usługi.
2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
3. Poziom dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w poszczególnych latach wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Przedsiębiorstw opracowane na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
§ 22
1. W zakresie dostawy wody, miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jest zawór za wodomierzem głównym.
2. Miejsce rozdziału sieci kanalizacyjnej i rozdziału odpowiedzialności określa art.2 pkt. 5 Ustawy.
Rozdział VII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 23
O przewidywanych zakłóceniach w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo winno uprzedzić Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 24
1. O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo powinno poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na 2 dni przed planowanym terminem.
2. W przypadku gdy planowana przerwa w dostawie wody trwać będzie dłużej niż 12 godzin, Przedsiębiorstwo powiadomi o tym odbiorców co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem.
3. Wstrzymanie dostawy wody i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadku nagłej awarii na sieci uniemożliwiającej prowadzenie usługi oraz gdy dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.
§ 25
1. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 24 godzin Przedsiębiorstwo powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.
2. Za wodę pobraną z zastępczych punktów poboru wody Przedsiębiorstwo może pobierać opłaty na podstawie cen i stawek opłat określonych w obowiązującej taryfie.
§ 26
1. Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 ust 1 pkt. 1 i 2 Ustawy.
2. Przedsiębiorstwo może odmówić ponownego uruchomienia przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego, jeśli nie zostały usunięte przeszkody będące przyczyną zaniechania świadczenia usług.
3. Ponowne przyłączenie wody i podłączenie do kanalizacji może odbyć się na wniosek Odbiorcy i na jego koszt po ustaniu przeszkód, które były przyczyną odcięcia wody i odłączenia od kanalizacji.
Rozdział VIII
Obowiązki Odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków

§ 27
1. Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać ją zgodnie z przeznaczeniem oraz warunkami wynikającymi z zawartej Umowy.
2. Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami Ustawy i nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nie utrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do.
a) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia awarii, skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek m. in. cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania,
b) montażu i utrzymania zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na warunkach określonych odrębnymi przepisami,
c) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
d) informowania Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody, w celu prawidłowego ustalania opłat za odprowadzanie ścieków,
e) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci oraz pisemnej Umowy zawartej z Przedsiębiorstwem,
f) zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie,
g) podjęcia działań ograniczających skutki awarii oraz udostępniania Przedsiębiorstwu terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy,
h) likwidacji na swój koszt instalacji, za pomocą których odprowadzane były ścieki do zbiorników bezodpływowych do czasu włączenia do sieci kanalizacyjnej,
i) w przypadku zaistnienia zagrożenie prawidłowego funkcjonowania elementów systemu kanalizacyjnego na skutek zrzutu ścieków przekraczających dopuszczalne warunki, Odbiorca ma prawo obowiązek zastosowania niezbędnych urządzeń podczyszczających.
§ 28
1. Odbiorca winien zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur , a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz zabezpieczyć przed dostępem osób nieuprawnionych.
2. Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu. Jeśli tego nie uczyni w ciągu 5 godzin od jej wystąpienia, Przedsiębiorstwo może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć Odbiorcę.
3. Metodę naliczenia kosztów usunięcia awarii oraz sposób postępowania przy jej usuwaniu określa Umowa
§ 29
Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o wszelkich:
a) stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,
b) zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.
§ 30
Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.
§ 31
Odbiorca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.
Rozdział IX
Standardy obsługi Odbiorców usług
sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

§ 32
Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi a szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
§ 33
Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi a przede wszystkim informacji objętych regulaminem oraz zawartych w taryfie.
§ 34
1. W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z regulaminem lub przerw w dostawach wody, Odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie siedmiu dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od dnia w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.
2. Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1 przypadkach niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.
3. Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres Odbiorcy,
b) przedmiot reklamacji,
c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
d) zgłoszenie roszczenia wraz z określeniem jego wysokości,
e) numer i datę Umowy,
f) podpis Odbiorcy.
4. Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia
5. Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.
6. Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź winna zawierać:
a) nazwę Przedsiębiorstwa,
b) przywołanie podstawy prawnej,
c) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
d) pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie,
e) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Przedsiębiorstwo, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. W przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorcę o wyniku rozpatrzenia, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego upustu lub kwoty uznanego roszczenia.
9. Zaliczenie upustu lub należności z tytułu uznanego roszczenia na poczet przyszłych należności może nastąpić jedynie na wniosek Odbiorcy usługi.
10. Wielkość oraz warunki udzielenia upustu określa Umowa.
Rozdział X
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

§ 35
Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa są:
a) Powiatowa Państwowa Straż Pożarna w Żaganiu,
b) Powiatowe Ochotnicze Straże Pożarne
§ 36
Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa dokonywana jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem, a przede wszystkim z hydrantów na sieci wodociągowej.
§ 37
Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa zobowiązani są do przedłożenia Przedsiębiorstwu dokumentów o poborze wody do celów przeciwpożarowych.
§ 38
1. Przedsiębiorstwo obciąża gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując ceny ustalone w taryfie, może też zawrzeć Umowę z gminą, w której określone zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę na cele przeciwpożarowe jak i inne cele wymienione w art. 22 Ustawy.
2. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są za okresy miesięczne.
Rozdział XI
Przepisy końcowe

§ 39
W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. Nr 72, poz. 747 z p. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
§ 40
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udostępnienia na żądanie Odbiorcy niniejszego regulaminu.
§ 41
Wykonanie Uchwały powierza się Prezesowi Spółki Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje sp. z o.o. z siedzibą w Żaganiu.
§ 42
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego .


Przewodniczący Rady
Miasta

Marian Łęcki
-----------
Uchwałę ogłoszono w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego Nr 24 z dnia 31 marca 2006r. poz. 571

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Stefan Jankowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-02-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stefan Jankowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-02-02 09:55:31
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-02-02 10:22:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-02-02 09:55:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1849 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony