ˆ

Protokoły 2007

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XVII/2007 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ w dniu 30 pazdziernika 2007 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-02-01 10:04:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł XVII/2007
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z sesji w dniu 30 października 2007 r.
1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski o godzinie 10:00.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych ,
Co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości ( lista radnych oraz zaproszonych gości stanowi załącznik do protokołu sesji nr i nr 2).
Obrady odbywały się w sali Kurlandzkiej ŻPK.
O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemni.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
Nieobecni:
1) M. Świątek (spóźnił się ).

2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Przewodniczący poinformował o wprowadzeniu przez Burmistrza do zaproponowanego porządku obrad jako ppkt.”k” projektu uchwały w sprawie podjęcia inwestycji o wartości przekraczającej granicę ustaloną w budżecie miasta na 2007 r.
Zaproponowany porządek stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.

Głosowanie : Za – 20 - jednogłośnie

3. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w BRM do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek , w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

4. INTERPELACJE , WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny L. Fechner
Odczytał 3 interpelacje , które złożył jako załącznik do protokołu
( zał. nr 4). w sprawach :
1)w sprawie waloryzacji płac pracownikom niepedagogicznym zatrudnionym
w szkołach i przedszkolach,
2)prac porządkowych na ul. Dworcowej, Przyjaciół Żołnierza i pl. Kilińskiego.
3)graffiti na obiektach publicznych.


- 2 -

Radny S. Dziura
1)czy istnieją ulgi na przejazdy MZK dla osób towarzyszących osobom niepełnosprawnym?
2)jest nowo wybudowany parking na ul. Libelta a mieszkańcy w dalszym ciągu stawiają samochody na poboczach chodników i trawnikach. Czy można by było postawić znak zakazu postoju na ul. Libelta?
3)na końcu ul. Słowackiego ludzie zrobili sobie parking , choć formalnie nie ma tam parkingu. Prośba do Straży Miejskiej , aby częściej tamtędy chodzili
i zwracali uwagę kierowcom lub karali mandatami za stawianie samochodów w niedozwolonych miejscach.

Radny A. Łukasiewicz
Kiedy nasze miasto zostanie uporządkowane po wyborach, kiedy zostaną usunięte plakaty wyborcze?

Mieszkanka ul. XXX-lecia 23/2 Pani J. Szot
W imieniu mieszkańców budynków 22 –25 zgłosiła protest w sprawie budowy parkingu obok sklepu Biedronka i EKO (pismo w załączeniu do niniejszego protokołu).

Przewodniczący Rady poinformował zainteresowanych , że radni są zapoznani
z problemem ponieważ sprawa była przedstawiana na komisjach Rady i poprosił prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej Pana A. Łysaka o zabranie głosu w tej sprawie.

Prezes A. Łysak
Pokrótce wyjaśnił konflikt z mieszkańcami w sprawie parkingu.
Historia sięga roku 2003 kiedy to EKO i BIEDRONKA zwróciły się z prośbą
o wybudowanie parkingu. BIEDRONKA i EKO podpisując z nami umowę dzierżawy zobowiązały się zrobić parking za swoje pieniądze , a także wyremontować pawilony. Rocznie z dzierżawy do spółdzielni wpływa to około 262 tys. zł. , gdyby Spółdzielnia Mieszkaniowa zrezygnowała z tej propozycji to każdy mieszkaniec będzie musiał dopłacić 17 groszy za metr kwadratowy do czynszu. Dzięki lokalom użytkowym spółdzielnia osiąga zyski. Prezes podkreślił , że musi dbać o interesy 8 tysięcy mieszkańców , a nie tylko o kilka protestujących osób. Biorąc pod uwagę protestujących mieszkańców została zmniejszona ilość miejsc parkingowych . Będzie nasadzono wysoka zieleń i krzewy oraz wzięte jest pod uwagę bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły. Parkingi są to rzeczy nieuniknione i musimy iść na kompromis.

Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady powiedział , że sprawę przedstawi jeszcze radcy prawnemu z Urzędu Miasta lub Komisji Rewizyjnej i poinformuje zainteresowane osoby.
W sprawach interpelacji głos zabrała prezes ZNP Z. Zawadzka.
Zwróciła się z prośbą do Burmistrza , aby w waloryzacji płac dla pracowników administracji i obsługi pracujących w szkołach i przedszkolach przywrócić premie. Zwróciła uwagę , że powinien być osobny regulamin w sprawie wynagradzania tych pracowników.

Radny H. Sienkiewicz
Prosi o harmonogram planowanego zakresu inwestycji do Komisji Budżet
i Finansów oraz do Komisji Gospodarki Miejskiej. Przed podjęciem decyzji o uchwaleniu przyszłorocznego budżetu chcielibyśmy wiedzieć wcześniej
o planowanych inwestycjach. Wstępne informacje otrzymaliśmy na Komisji Gospodarki Miejskiej 8 października a wczoraj na Komisji
tj.30 października dowiedzieliśmy się , że innej już nie otrzymamy informacji.

Radny E. Chodań
My nie tylko przychodzimy na komisję aby głosować projekty uchwał przygotowane na sesje, ale też chcemy wiedzieć co będzie robione w mieście , jakie są planowane inwestycje.

Radny M. Zapotoczny
Ja bym prosił radnych aby na bieżąco współpracować z Urzędem i Wydziałami. Ja nie mam problemu jak pójdę do jakiegoś wydziału w Urzędzie i zgłoszę sprawę i jest ona załatwiana na bieżąco . Nie składam interpelacji na sesji , bo jest to nie potrzebne . Można załatwić sprawę w Urzędzie a nie zgłaszać takich spraw na sesji. Komisje pracują według planów pracy i nie należy szukać spraw wstecz
a załatwiać na sesji tylko istotne sprawy.

Więcej interpelacji nie było.

Przerwa 10:40 – 11:00

5. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone na piśmie.

6. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta (załącznik nr 5).
Brak pytań i uwag.
Rada przyjęła sprawozdanie.








7. INFORMACJA Z PRAC KOMISJI RADY.
-Komisja Budżetu i Finansów – zajmowała się sprawami dotyczącymi sesji,
-Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – j.w.
-Komisja Gospodarki Miejskiej – j.w
-Komisja Rewizyjna – j.w.
-Komisja Zdrowia , Pomocy Społecznej, Oświaty i kultury – j.w,

8.SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Brak pytań i uwag.
Rada przyjęła sprawozdanie.

9.OCENA STANU FUNKCJONOWANIA SZKÓŁ I PLACÓWEK
OŚWIATOWYCH ORAZ OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE SZKÓŁ
PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W MIEŚCIE.
Temat szczegółowo omówił i przedstawił multimedialnie Jerzy Czapracki
(załącznik do protokołu nr 7).

Radny S. Dziura przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury w imieniu Komisji , która bardzo szczegółowo analizowała funkcjonowanie szkół podsumował temat na podstawie przedstawionych materiałów i przedstawionej prezentacji:

Analiza funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w Żaganiu
w latach 2004 - 2007

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1
Wyniki egzaminu sprawdzającego po klasie szóstej w latach 2004-2007 mieściły się dwukrotnie w przedziale wyżej średniej i dwukrotnie w średniej.
We wszystkich przedziałach jest to wynik niższy od średniej krajowej .

PSP nr 2
Wyniki egzaminów mieszczą się w staninie- niżej średniej w latach 2005 – 2007

PSP Nr 3
Uzyskała najwyższy wynik spośród żagańskich szkół , a także wynik lepszy od średniej krajowej , co daje jej staninę wysoką.

PSP Nr 4
Najlepszy wynik osiągnęła w roku 2005 – 33,6 % co dawało szkole staninę najwyższą w kraju.

PSP Nr 5
Najlepszy wynik osiągnęła w 2005 r. wynikiem średnim w skali staninowej. Potem z każdym rokiem było słabiej i 2007 r . uplasowała się na poziomie niżej średniej.

PSP Nr 7
Na kolejnych trzech egzaminach utrzymuje się na poziomie wyżej średniej
i średniej.

Publiczne Gimnazjum Nr 1
Utrzymuje się na poziomie wyżej średniej i w bieżącym roku na wysokim.

Publiczne Gimnazjum Nr 2
Wyniki egzaminów w części humanistycznej plasują szkołę na poziomie bardzo wysokim. Natomiast w części matematyczno-przyrodniczej na poziomie niżej średniej i niskim.

W wyniku analizy danych przedstawionych przez dyrektorów szkół można pokusić się o stwierdzenie , że w 3 żagańskich szkołach, szkoły uzyskały wyniki lepsze niż średnia krajowa , a pozostałe 5 szkół lepsze niż wyniki okręgu lub oscylują w pobliżu czy też osiągają taki sam.
Warto tu zaznaczyć , że Okręgowa Komisja Egzaminacyjna z siedzibą w Poznaniu obejmuje swym zasięgiem województwo Lubuskie, Wielkopolskie
i Zachodniopomorskie , a także to , że okręg nasz zajął w bieżącym roku przedostatnie miejsce.
Wszyscy dyrektorzy stwierdzają , że na wyniki osiągnięte przez uczniów ich szkół mają wpływ takie czynniki jak dobra i odpowiedzialna praca nauczycieli , stała współpraca z rodzicami. I tutaj zwracają uwagę na sytuacje , których statystki nie biorą pod uwagę. Jest coraz większa liczba rodzin , którym nie tylko zależy na osiąganiu coraz lepszych wyników przez dzieci , ale także inwestują w ich przyszłość. Niestety jest jednak spora grupa rodzin patologicznych i wystarczy w szkole kilku takich uczniów by pociągnąć wyniki w dół.
Wróćmy jednak do wyników osiągniętych przez szkoły . ze sprawozdań wynika, że wszystkie szkoły oprócz obowiązkowego wymiaru godzin dysponują znaczącą liczbą godzin na zajęciach pozalekcyjnych.
I tak :
PSP Nr 1 – dysponuje liczbą 72 godzin plus 53 godziny dyrektorskie ( 4 etaty).
PSP Nr 2 - 37 godzin ( 2 etaty)
PSP Nr 3 – 15 godzin prowadzonych społeczne
PSP Nr 4 – 18 godzin (1 etat)
PSP Nr 5 – 38 godzin ( 2 etaty)
PSP Nr 7 – 84 ( 4 i ½ etatu)
Gim. Nr 1 –38 godzin ( 2 etaty)
Gim. Nr 2 – 50 godzin ( 3 etaty.

c)zmieniająca uchwałę Nr XIV/138/2003 Rady Miasta Żagań z dnia 5.12.2003 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
(XVII/85/2007) , (zał. nr 10).
Opinie komisji Rady – pozytywne
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

d)w sprawie wprowadzenia opłaty od posiadania psów.
(XVII/86/2007) , (zał. nr 11).
Opinie Komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 19 , przeciw – 0 , wstrzymało się – 1.

e)zmieniająca uchwałę Nr XLV/81/2006 Rady Miasta Żagań z dnia24.07.2006
w sprawie ustalenia zasad poboru wysokości stawek opłaty targowej na terenie miasta Żagań oraz wyznaczenia inkasentów.
(XVII/87/2007), (zał. nr 12).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

f)w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.
(XVII/88/2007) , (zał. nr 13).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie.

g) w sprawie podjęcia inwestycji o wartości przekraczającej granicę ustaloną w budżecie miasta na 2007 rok.
(XVII/89/2007), (zał. nr 14).
Opinie komisji Rady - pozytywne.

Radny E. Chodań
Zwrócił uwagę , że należałoby zakończyć remont najpierw jednej ulicy i zacząć remont następnej , a nie robić trzy naraz.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 18 , przeciw – 1, wstrzymało się – 1.

h) w sprawie rozwiązania umowy użytkowania wieczystego gruntu.
(XVII/90/2007) , (zał. nr 15).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

i)zmieniająca uchwałę Nr XIII/122/2003 Rady Miasta Żagań z dnia23.10.2003 r. w sprawie nadania Statutu Zakładowi Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu.
(XVII/91/2007), (zał. nr 16).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

j)zmieniająca Statut Miasta Żagań.
(XVII/92/2007) , (zał. nr 17) .

Projekt uchwały omówiła Sekretarz Miasta M. Wiadomska-Łażewska
Powiedziała , że do Statutu Miasta wprowadza się następującą zmianę:
W § 1 pkt. 3 dodaje się podpunkt 5 w brzmieniu:
„5) z inicjatywą uchwałodawczą może wystąpić grupa 100 mieszkańców
miasta posiadających czynne prawo wyborcze. Wzór formularza zgłoszeniowego mieszkańców miasta przedstawiających projekt uchwały określa załącznik nr 8 do Statutu”.


Radny A. Łukasiewicz
Powiedział ,że jest przeciwny podejmowaniu takiej uchwały , ponieważ to radni powinni przedstawiać propozycje mieszkańców na Radzie, a nie żeby mieszkańcy tworzyli uchwały. Radny uważa , że po to są spotkania z mieszkańcami i radnymi aby na takich spotkaniach omawiać pewne sprawy , a radny przedstawi to do kompetentnyvh osób ,które pokierują sprawę dalej.

Radny H. Sienkiewicz
Ja jestem za podjęciem takiej uchwały ponieważ daje ona możliwości uchwałodawcze mieszkańcom a nie tylko radnym.

Radny S. Dziura
Uważa ,że projekt tej uchwały wprowadza do samorządu terytorialnego nowy organ władzy. Ustawodawca ustawy samorządowej sprecyzował wyraźnie co Rada Gminy może .Kto będzie weryfikował wnioski mieszkańców , czy mieszkańcy na sesji będą głosowali nad swoimi uchwałami?

Radny M. Zapotoczny
Ma odmienne zdanie. Nikt nie zwolni Rady Miasta od podejmowania uchwał. Projekt uchwały idzie do Burmistrza i on jest odpowiedzialny za każdy projekt uchwały, który sprawdza również Radca Prawny Urzędu.
Wniosek Komisji Bezpieczeństwa jest za podjęciem w/w uchwały.

Radny S. Dziura
Co innego jest wniosek a co innego jest prawo wnoszenia projektów uchwały pod obrady sesji. Jeżeli Rada pozwoli na podejmowanie uchwał grupie mieszkańców
to kto zagwarantuje , że jakaś grupa mieszkańców nie będzie chciała załatwić swojego interesu?

Radny A. Łukasiewicz
To radny powinien wyjść do mieszkańców i zgłaszać ich potrzeby jako wnioski do projektu uchwały.

Radny H. Sienkiewicz
To niczemu nie przeszkadza, obywatel może składać wnioski do projektów uchwał.
Na obrady sesji przyszedł
Radny M. Świątek
Kworum - 21

Radny A. Pauszek
Zgłosił wniosek , aby to nie grupa 100 mieszkańców zgłaszała projekt uchwały
a 200.

Poddano pod głosowanie wniosek radnego A. Pauszka.

Za – 7 , przeciw – 9 , wstrzymało się – 5

Wniosek upadł
Radny A. Pauszek
Zgłosił drugi wniosek aby był to 1 % od liczby mieszkańców miasta.

Poddano pod głosowanie drugi wniosek radnego A. Pauszka

Za – 8 , przeciw – 8 , wstrzymało się – 5

Wniosek upadł

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w wersji przedstawionej na sesji.

Głosowanie : Za – 10 , przeciw – 4 , wstrzymało się – 7

k)w sprawie wyboru ławników
(XVII/93/2007) , (zał. nr 18).
Naczelnik Spraw Obywatelskich J. Mazur omówił sposób wyboru ławników .
Powiedział , że jest to głosowanie tajne i trzeba wybrać komisję skrutacyjną do obliczenia oddanych głosów.

Do Komisji Skrutacyjnej wybrano :
1)D. Kudła – wyraził zgodę
2)A. Hodowana – wyraziła zgodę
3)R. Marchewka – wyraził zgodę
4) J. Mazur – wyraził zgodę
obrady sesji opuścili radni:
1) L. Kurek
2) M.Świątek
Kworum - 19

Poddano pod głosowanie skład Komisji Skrutacyjnej

Głosowanie : Za - 19 - jednogłośnie

Po przeprowadzonym głosowaniu Komisja Skrutacyjna wyszła do przyległego pomieszczenia w celu przeliczenia głosów.
Radni członkowie Komisji Skrutacyjnej wyrazili zgodę , żeby w czasie ich podliczania głosów, następny projekt uchwały był głosowany bez nich.

i) zmieniająca uchwałę Nr V/10/2007 Rady Miasta Żagań z dnia 25.01.2007 r. w sprawie powołania Komisji Dyscyplinarnych I i II instancji.
(XVII/94/2007) , (zał. nr 19).
Opinie komisji Rady - pozytywne.

Radny E. Chodań
Czy musi być komisja 5 osobowa , nie mogą być 4 osoby i czy muszą to być te osoby co są wpisane w projekcie uchwały?

Sekretarz Miasta wyjaśniła
Że komisja musi być 5 osobowa i składać się z osób mianowanych na naczelników. A tylko te osoby w tej chwili są mianowanymi naczelnikami.

Radny E. Chodań
Zgłosił wniosek formalny o pomniejszenie Komisji Dyscyplinarnych do 4 osób.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w wniosku

Głosowanie : Za – 1 , przeciw – 13 , wstrzymało się – 2

Wniosek upadł

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały z 5 osobowym składem Komisji Dyscyplinarnych I i II instancji.

Głosowanie : Za – 15 , przeciw – 1 , wstrzymał się – 0.

Po przeliczeniu głosów przez Komisję Skrutacyjną, komisja wróciła na salę obrad w celu odczytania protokołu z przeprowadzonego głosowania (protokół w załączeniu do projekt uchwały) . Po odczytaniu wyników głosowania poddano pod głosowanie całość uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu
Rejonowego wraz z listą wybranych ławników.

Głosowanie : Za – 19 - jednogłośnie


12. ZAKOŃCZENIE SESJI.
Przewodniczący Rady Miasta poinformował , że porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 16:30.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-02-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-02-01 09:58:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-02-01 10:04:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-02-01 10:04:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1792 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony