Działania promocyjno-informacyjne w projekcie powinny zawierać dwa podstawowe punkty:
1. Beneficjent ma obowiązek poinformować opinię publiczną o otrzymanym z Unii Europejskiej dofinansowaniu na działania projektowe (z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego).
2. Beneficjent przekazuje informację o osiągniętych w projekcie celach oraz o ich wpływie na długotrwały i zrównoważony rozwój pogranicza polsko-niemieckiego.
W ramach budżetu projektu partnerzy współpracy powinni zaplanować odpowiednie działania promocyjne i informacyjne. Obowiązki dot. informowania opinii publicznej o otrzymanym dofinansowaniu ujęto w Sekcji 1 "Informacja i komunikacja" Rozporządzenia (WE) Nr 1828/2006 z dnia 08.12.2006 r.
Wszystkie działania informacyjno-promocyjne powinny zawierać następujące elementy:
Emblemat Unii Europejskiej spełniający normy graficzne określone w załączniku nr 1 do Rozporządzenia (WE) Nr 1828/2006 oraz odniesienie do Unii Europejskiej.
Emblemat UE (polsko-niemiecki)
Emblemat UE (niemiecko-polski)
Odniesienie do EFRR: „Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego“.
Hasło podkreślające wartość dodaną pomocy UE: „Inwestujemy w waszą przyszłość“.
W przypadku drobnych materiałów promocyjnych można zrezygnować z pkt. 2 i 3.
Zaleca się stosowanie logo Programu.