IV.1) OPIS IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg
nieograniczony IV.1.2) Zamawiający
żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
9.1. Zamawiający żąda wniesienia
wadium w kwocie 5 700,00 zł. (słownie: pięć tysięcy siedemset złotych). 9.2.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadium może być
wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45
ust. 6 Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie
kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4)
gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.4. Z treści
gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać
bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego,
zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w
gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)
odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia
należytego wykonania umowy – jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia
zabezpieczenia., c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego
stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2)
jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a
Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25
ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp,
pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w
art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty
złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.5. Wadium wnosi się przed
upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558
0000 0006 4000 0101. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu
elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 9.6. Wniesienie wadium w
pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie
skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ
środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi
przed upływem terminu składania ofert). 9.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego
wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp
Wykonawca składa wraz z ofertą. 9.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie
obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w
stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów
średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej. 9.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o
których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach
określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego
kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
(Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o
zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.10. W przypadku wadium
wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w
art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach,
musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę wyposażenia pracowni szkolnych
oraz pracowni międzyszkolnych w szkołach objętych projektem w ramach Zadania 9:
Doposażenie 8 Pracowni Przyrodniczo-Matematycznych oraz Zadania 13: Wyposażenie
2 Pracowni Międzyszkolnych”. 9.11. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może
dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45
ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości
zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 9.12. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione
lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuca ofertę.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie
zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje
na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia
ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert
w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty
wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej
dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana
liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje
z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy
ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy
ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba
uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie
dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której
będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze
złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert
w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony
internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą
przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości,
wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać,
które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować
(minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego,
rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w
aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji
elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych
postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji
elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2)
Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA |
60,00 |
Okres
Gwarancji |
40,00 |
IV.2.3)
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog
konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1)
Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji
na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat
etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub
informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców,
którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby
rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów
dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące
minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert
wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w
licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji
elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie
minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o
liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy,
którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego
etapu:
Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści
zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy,
albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia
należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres,
charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
17.5.
Zmiana umowy Zamawiający zakazuje zmian postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wybory Wykonawcy, chyba że
zajdzie co najmniej jedna z następujących okoliczności : 1) nastąpi
wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana
obowiązującej stawki podatki od towarów i usług (VAT). Zmianą zostanie objęta
wyłącznie część umowy wykonywana po wejściu w życie nowej stawki podatku;
2) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany
umowy spowodowana jest okolicznościami których Zamawiający,
działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość
zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w
umowie; 3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić
nowy Wykonawca: a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia,
upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy
lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki
udziału w postepowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy
wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy; b)
w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego
Podwykonawców; 4) zmiany, niezależnie od ich wartości, o ile nie są
istotne; 5) wystąpiły wyjątkowe okoliczności, niezależne od Stron umowy,
których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, wpływające
na termin wykonania zamówienia; 6) jeżeli zaistnieje okoliczność leżąca po
stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowana sytuacją finansową,
zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi, lub
okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili
zawarcia niniejszej umowy – zmianie może ulec zakres rzeczowy przedmiotu
niniejszej mowy, bądź termin jej realizacji; 7) jeżeli zaistnieje
inna niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia niniejszej umowy
okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie
ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania
niniejszej umowy, zmianie może ulec zakres rzeczowy przedmiotu niniejszej
umowy, bądź termin jej realizacji; 8) w przypadku przedłużenia
terminu lub poprawienia warunków gwarancji określonych w niniejszej
umowie – zmianie może ulec termin bądź warunki gwarancji; 9) zmiana terminu
wykonania niniejszej umowy w przypadku zaistniałej konieczności
wynikającej z umowy o dofinansowanie między Zamawiającym, a jednostką
udzielająca dofinansowania; 10) zmiany Podwykonawców, których udział w
realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający, 17.6. Warunkiem
dokonania zmian, o których mowa w punkcie 17.5 jest złożenie pisemnego wniosku
przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: a) opis propozycji zmiany,
b) uzasadnienie zmiany, c) opis wpływu zmiany na zakres i terminy
wykonania dostawy. 17.7. Dokonanie zmian, wymaga podpisania aneksu do umowy.
17.8. Zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru
umowy. 17.9. Zmiany dokonane z naruszeniem warunków określonych w punkcie
17.5 podlegają unieważnieniu, a na miejsce unieważnionych wchodzą
postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu. IV.6)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób
udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu: Data:
2018-11-30,
godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na
pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub
wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
PL
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30
(od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub
prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: Klauzula
informacyjna z art. 13 RODO załącznik nr 9 SIWZ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz
Miasta Żagań przy Plac Słowiański 17, 68-100 Żagań; inspektorem ochrony danych
osobowych jest Pan Patryk Walczak, kontakt: patryk.walczak@elitpartner.pl *;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Dostawa
wyposażenia pracowni szkolnych i pracowni międzyszkolnych w szkołach objętych
projektem w ramach Zadania 9 : Doposażenie 8 Pracowni Przyrodniczo –
matematycznych oraz Zadania 13: Wyposażenie 2 Pracowni Międzyszkolnych ,
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego poniżej progów unijnych;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96
ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2018 r. poz 1986 ), dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą
przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w
odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: − na podstawie
art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na
podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; − na
podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z
art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo
do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie
art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit.
c RODO. ________________ * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest
wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu
przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych
osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo
do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne
względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.