ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: DODATEK MIESZKANIOWYDrukuj informacjęSprawa: DODATEK MIESZKANIOWY

Szczegóły informacji

DODATEK MIESZKANIOWY

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Świadczeń Społecznych

Ogłoszono dnia: 2011-09-26 08:52:36

Termin załatwienia

Decyzja zostanie wydana w okresie do jednego miesiąca od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Osoba kontaktowa

Alicja Borkowska, Dorota Paluch

Miejsce załatwienia

Wydział Świadczeń Społecznych, Pałac Książęcy w Żaganiu, ul. Szprotawska 4
Numer pokoju: 114
Godziny urzędowania:
Poniedziałek: 7:30 - 15:30
Wtorek: 7:30 - 17:00
Środa: 7:30 - 15:30
Czwartek: 7:30 - 15:30
Piątek: 7:30 - 14:00

Telefon kontaktowy

68 477 10 80

Sposób załatwienia

Decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego.

Miejsce odbioru

Decyzja zostanie przesłana na podany adres zamieszkania za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
2. Deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego.
3. Formularze dostępne w Wydziale Świadczeń Społecznych oraz Punkcie Informacji.
Załączniki niezbędne do uzyskania dodatku mieszkaniowego:
1. Zaświadczenie o dochodach za okres trzech pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających złożenie wniosku ( z zakładu pracy, odcinki emerytury, renty lub zaświadczenie z ZUS, z uczelni o wysokości stypendium, z jednostki wojskowej o wysokości pobranego żołdu, z OPS o wysokości zasiłku stałego, kserokopia decyzji przyznającej zasiłek rodzinny wraz z dodatkami do zasiłku, kserokopia decyzji przyznająca świadczenie pielęgnacyjne, kserokopia decyzji przyznającej świadczenia z funduszu alimentacyjnego i zaświadczenie od komornika o wysokości wyegzekwowanych alimentów).
2. W przypadku domu jednorodzinnego – zaświadczenie organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę potwierdzające powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu oraz rachunki za wodę, ścieki i śmieci.
3. Aneks czynszowy,
4. Faktura za energię elektryczną.

Opłaty

Nie pobiera się.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze (65 – 048 Zielona Góra ul. Al. Niepodległości 7) za pośrednictwem tut. organu w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

Uwagi

Forma dodatku mieszkaniowego to pomoc finansowa, która jest przeznaczona na częściowe pokrycie wydatków na mieszkanie ponoszonych przez gospodarstwo domowe.
O dodatek mieszkaniowy mogą ubiegać się osoby, które spełniają trzy podstawowe warunki:
1) mieszkają w lokalach, do których posiadają tytuł prawny,
2) w gospodarstwie wieloosobowym dochód nie przekracza 125% najniższej emerytury, natomiast w gospodarstwie jednoosobowym 175%,
3) powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu nie przekracza powierzchni normatywnej określonej w art. 3 ustawy o ponad 30%.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych ( t.j. Dz.U. z 2017, poz. 180)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu  oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego,  a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz.U. 2013, poz 589)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych  (Dz.U. Nr 156 poz. 1817 z późn.zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony