ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu zgonuDrukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu zgonu

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu zgonu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2016-04-15 09:16:40

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Żagań - Urząd Stanu Cywilnego
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy)
pokój 119
Godziny pracy:
  • od 7.30 do 15.30 - poniedziałek, środa, czwartek,
  • od 7.30 do 17.00 - wtorek,
  • od 7.30 do 14.00 - piątek.

Telefon kontaktowy

68 477-10-64/65

Sposób załatwienia

  • Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym USC karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.
  • Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
  • USC wyda skrócony akt zgonu.

Miejsce odbioru

ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pokój 119

Wymagane Dokumenty

  • karta zgonu wystawiona przez lekarza;
  • dowód osobisty osoby zmarłej lub  paszport osoby zmarłej – jeśli był ważny w chwili zgonu;
  • pełnomocnictwo – jeśli osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu działa przez pełnomocnika;

Czas realizacji

Niezwłocznie

Opłaty

  • sporządzenie aktu zgonu oraz odpis skrócony aktu zgonu  wydawane po rejestracji są wolne od opłaty skarbowej.
  • opłata skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie przysługuje

Uwagi

Osoby obowiązane do zgłoszenia zgonu:
  • małżonek lub dzieci zmarłego;
  • wstępni.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z póź.zm.),
Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 583 z póź zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony