Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu zgonuDrukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu zgonuSzczegóły informacji
Sporządzenie aktu zgonu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2016-04-15 09:16:40
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Żagań - Urząd Stanu Cywilnego
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy)
pokój 119
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy)
pokój 119
Godziny pracy:
- od 7.30 do 15.30 - poniedziałek, środa, czwartek,
- od 7.30 do 17.00 - wtorek,
- od 7.30 do 14.00 - piątek.
Telefon kontaktowy
68 477-10-64/65
Sposób załatwienia
- Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym USC karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.
- Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
- USC wyda skrócony akt zgonu.
Miejsce odbioru
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pokój 119
Wymagane Dokumenty
- karta zgonu wystawiona przez lekarza;
- dowód osobisty osoby zmarłej lub paszport osoby zmarłej – jeśli był ważny w chwili zgonu;
- pełnomocnictwo – jeśli osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu działa przez pełnomocnika;
Czas realizacji
Niezwłocznie
Opłaty
- sporządzenie aktu zgonu oraz odpis skrócony aktu zgonu wydawane po rejestracji są wolne od opłaty skarbowej.
- opłata skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie przysługuje
Uwagi
Osoby obowiązane do zgłoszenia zgonu:
- małżonek lub dzieci zmarłego;
- wstępni.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z póź.zm.),
Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 583 z póź zm.).