Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ Drukuj informacjęSprawa: WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJSzczegóły informacji
WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2012-11-29 14:06:32
Termin załatwienia
1. Nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy 2. Termin ten może zostać przedłużony i wówczas organ powiadamia o tym strony, wyznaczając nowy termin załatwienia sprawy.
Osoba kontaktowa
Katarzyna Fidik - pokój nr 165
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Żagań, ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 165
Telefon kontaktowy
68 477 10 54
Adres e-mail
info@um.zagan.pl
k.fidik@um.zagan.pl
Sposób załatwienia
W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania ( odmowa ),
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Miejsce odbioru
ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 165
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego
- Dokumenty potwierdzające tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu lub nieruchomości np.
- akt własności,
- wypis z księgi wieczystej
- umowa najmu cywilno - prawna
- decyzja o przydziale lokalu, - Dowód osobisty osoby załatwiającej sprawę lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- W przypadku pełnomocnika - oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
- Dowód wpłaty
W zależności od przyczyn wymeldowania należy złożyć następujące załącznik
- orzeczenie sądu o eksmisji z lokalu danej osoby,
- protokół wykonania eksmisji przez komornika,
- wyrok sądu o rozwiązaniu związku małżeńskiego,
- postanowienie o podziale majątku wspólnego,
- inne dokumenty w zależności od sprawy – informacji udziela osoba prowadząca.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
Czas realizacji
- Nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy
- Termin ten może zostać przedłużony i wówczas organ powiadamia o tym strony, wyznaczając nowy termin załatwienia sprawy.
Opłaty
- Opłata skarbowa – 10,00 zł z tytułu wydania decyzji administracyjnej
- Opłata skarbowa 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Miasta w godzinach jej otwarcia lub na konto Urzędu Miasta w Żaganiu , nr konta Santander Bank Polska S.A. I O/Żagań 66 1090 2558 0000 0006 4000 0100
Tryb odwoławczy
- Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem Burmistrza Miasta Żagań w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 i art. 129 § 1 i 2 kpa).
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 1 i 2 kpa).
Uwagi
- W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych , informacji Straży Miejskiej, Policji, Biura Krajowego Rejestru Karnego, Sądu Rejonowego w Żaganiu oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
- w przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy – Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ Drukuj informacjęSprawa: WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żagań |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Grażyna Niklewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-11-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Grażyna Niklewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-11-29 10:59:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marian Senyk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-11-29 14:06:32 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marian Senyk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-08-10 12:58:49 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2830 raz(y) |