ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXI/40/2004Drukuj informacjęAkt prawny: XXI/40/2004

Szczegóły informacji

XXI/40/2004

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: brak

Kadencja: brak

Data wejścia w życie: 2004-07-05

Data podjęcia/podpisania: 2004-06-24

Tytuł aktu:

w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne Związane z realizacją zadań Miasta Żagań innych niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadań

Treść:

Uchwała nr XXI/40/2004
Rady Miasta Żagań
z dnia 24 czerwca 2004 r.
w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne Związane z realizacją zadań Miasta Żagań innych niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadań
Na podstawie art. 118 ust. l i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15, póz. 148 z późn. zm.), oraz z art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2001 r. Nr 142, póz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 23 ust.2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, póz. 874 z późn. zm.) uchwala się co następuje:
§1
Określone w niniejszej uchwale zasady i tryb stosuje się do udzielania dotacji z budżetu gminy, podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U z 2003 r. Nr 96 póz. 873 z późn. zm.).
§2
1. Wnioski o udzielenie dotacji na realizację zadań publicznych powinny być złożone przez podmioty określone w § l w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. W przypadkach szczególnych, wymagających uzasadnienia w formie pisemnej, wniosek może być złożony po upływie terminu określonego w ust. 1.

3. Wniosek o realizację zadania publicznego podmiotom wymienionym w § l może również złożyć Burmistrz Miasta. Podmiot przyjmujący propozycję Burmistrza składa pisemny wniosek o realizację zadania.
§3
1. Wniosek, o którym mowa w § 2 ust. l, powinien zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji;
2) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania;
3) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania;
4) termin i miejsce realizacji zadania;
5) informację o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania.
2. Do wniosku powinien być dołączony statut lub innych dokument organizacyjny lub rejestracyjny, z którego wynikaj ą zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.
Do wniosku dołączone powinno być oświadczenie , że podmiot nie działa w celu osiągnięcia zysku.
3. Wniosek powinien zawierać także zaświadczenia z ZUS i urzędu skarbowego o nie zaleganiu podmiotu z zapłatą: składek oraz obowiązkowych należności publiczne — prawnych.
4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.
5. Burmistrz Miasta może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.
6. Nie złożenie wskazanych dokumentów lub nie złożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.
§4
l. Dotacje przyznaje Burmistrz Miasta po uwzględnieniu w szczególności:
1) znaczenia zadania dla realizacji celów Miasta;
2) wysokości środków budżetu Miasta przeznaczonych na realizację zadań przez podmioty, o których mowa w § 1;
3) oceny przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w relacji do rzeczowego zakresu zadania;
4) oceny możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przyuwzględnieniu informacji zawartych we wniosku;

5) analizy wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.
2. Burmistrz Miasta po zasięgnięciu opinii właściwej komisji Rady Miasta dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty realizacji zadania, zapewniając jawność postępowania.
§5
1. Warunkiem zlecenia zadania i udzielenia dotacji jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza Miasta z podmiotem wnioskodawcą reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 3 ust.4.
2. Umowa powinna zawierać w szczególności:

1) dokładne oznaczenie stron umowy,
2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i czasookres oraz miejsce jego realizacji,
3) określenie czasu na jaki umowa została zawarta,
4) wzory dokumentacji umożliwiającej okresową ocenę realizacji zadania, terminy oraz sposób jej przekazywania,
5) zobowiązanie zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez zleceniodawcę w sposób umożliwiający ocenę wykonania pod względem
rzeczowym, finansowym i jakościowym,
6) zobowiązanie zleceniobiorcy do poddania się kontroli przeprowadzonej przez zleceniodawcę lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,
7) określenie wysokości dotacji jaką zleceniodawca przekaże zleceniobiorcy z tytułu realizacji umowy, oraz sposobu i terminu do jej przekazywania
8) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przy realizacji zadania przez zleceniobiorcę, których nie można było przewidzieć przy kalkulowaniu wysokości dotacji oraz odsetek do przekazywanych przez zleceniodawcę środków,
9) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy,

10) ustalenie trybu i terminu przekazywania zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem zleceniodawcy,
11) warunki wypowiedzenia umowy,
12) szczegółowo określone zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie, a w szczególności:

a) termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,
b) wysokość oprocentowania kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,
c) termin zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zadania,
d) wysokości odsetek z tytułu nieterminowego zwrotu dotacji przez zleceniobiorcę.
§6
Podmiot, u którego stwierdzone zostanie wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem traci prawo do ubiegania się o dotację na zadania, o których mowa w § l przez dwa kolejne lata budżetowe.
§7
Burmistrz Miasta zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, w sposób określony w umowie.
§8
1 Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:
1) sprawozdania z realizacji zadania,
2) uwierzytelnionych kserokopii opisanych oryginałów rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków faktycznie poniesionych na realizację zadania.
2 Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.
3. Wszystkie przedłożone do rozliczenia dokumenty finansowo-księgowe należy opatrzyć klauzulą „zapłacono z dotacji udzielonej przez Miasto Żagań".
§9
Sprawy związane z przyjmowaniem wniosków i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą pracownicy merytoryczni wydziałów Urzędu Miasta oraz pracownicy samodzielnych stanowisk — każdy w swoim zakresie.
§10
Burmistrz Miasta w drodze zarządzenia określi wzory: oferty (wniosku), umowy oraz sprawozdania, które będą stosowane przy udzielaniu i rozliczaniu dotacji, o których mowa w niniejszej uchwale.
§11
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Żagań.
§12
Tracą moc:
1) uchwała nr XlI/82/99 Rady Miejskiej w Żaganiu z dnia 14 października 1999 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu miasta Żagania podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy miejskiej Żagań,
2) uchwała nr XI/90/2003 Rady Miasta Żagania z dnia 26 czerwca 2003 roku zmieniająca uchwałę nr XII/82/99 Rady Miejskiej w Żaganiu z dnia 14 października 1999 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu miasta Żagania podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych na cele publiczne związane z
realizacją zadań Gminy miejskiej Żagań.
§13
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady Miasta Żagań
Marian Łęcki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Fedorowicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Franciszek Fedorowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-10 09:52:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-30 13:11:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-10 09:52:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1268 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony