ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: 53/2016Drukuj informacjęAkt prawny: 53/2016

Szczegóły informacji

53/2016

Rodzaj: Zarządzenie

Status: Obowiązujący

Sesja: brak

Kadencja: brak

Data wejścia w życie: z mocą obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2016 r.

Data podjęcia/podpisania: 2016-03-25

Tytuł aktu:

zmieniające Zarządzenie Nr 230/2015 Burmistrza Miasta Żagań z dnia 06.10.2015r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Żagań.

Zmienia:

230/2015

Na podstawie:

art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm./,  zarządzam co następuje:

Treść:

§ 1
 
W Zarządzeniu   Nr 230/2015 Burmistrza Miasta Żagań z dnia 06.10.2015r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Żagań wprowadza się następujące zmiany:
 
1. W Załączniku Nr 4 do Regulaminu Organizacyjnego,  pkt. II. 7 otrzymuje następujące brzmienie:
"7.   WYDZIAŁ ŚWIADCZEŃ SPOŁECZNYCH   -   WŚS
  1. realizacja zadań wymienionych w poz. I niniejszego załącznika,
  2. realizacja całokształtu zadań Gminy w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dodatków mieszkaniowych, dodatku energetycznego za wyjątkiem ich wypłacania, a w szczególności:
    a) przyjmowanie i kompletowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dodatków mieszkaniowych, dodatku energetycznego,
    b) udzielanie informacji oraz niezbędnej pomocy przy wypełnianiu wniosków,
    c) weryfikacja wniosków i sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego,
    d) sporządzanie list wypłat na przyznane wyżej wymienione świadczenia,
    e) prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego,
    f) sporządzanie sprawozdań z wyżej wymienionych świadczeń,
    g) przeprowadzanie wywiadów w sprawach dotyczących przyznania świadczeń z zakresu świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych,
    h) prowadzenie stałej korespondencji z Komornikiem Sądowym, Starostwem Powiatowym  i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach związanych ze świadczeniami z funduszu alimentacyjnego,
    i) uwierzytelnianie kopii oryginału dokumentów niezbędnych do składanych wniosków  o przyznanie świadczeń dotyczących Wydziału,
    j) odprowadzanie składek ZUS od wypłaconych świadczeń,
    k) prowadzenie ewidencji szczegółowej przyznanych i wypłaconych świadczeń rodzinnych, dodatków do tych świadczeń oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, a także dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego,
  3. realizacja całokształtu zadań Gminy w zakresie udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym, dotyczącej stypendium szkolnego i zasiłków szkolnych, w tym:
    a) przyjmowanie i weryfikacja wniosków,
    b) sporządzanie decyzji w sprawach dotyczących stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego,
    c) prowadzenie postępowań w sprawie udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym,  dotyczącej stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego,
    d) weryfikacja faktur przedłożonych w Wydziale celem realizacji wypłaty przyznanego stypendium szkolnego,
    e) sporządzanie sprawozdań i korespondencji dotyczącej stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego,
    f) prowadzenie ewidencji szczegółowej przyznanych i wypłaconych stypendiów i zasiłków szkolnych,
  4. Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych między innymi :
    a) przeprowadzanie wywiadów i odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników  alimentacyjnych,
    b) zobowiązanie dłużnika alimentacyjnego do zarejestrowania się jako bezrobotny,
    c) informowanie powiatowego urzędu pracy o potrzebie aktywizacji zawodowej dłużnika  alimentacyjnego,
    d) wydawanie decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
    e) kierowanie wniosków do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego,
    f) składanie wniosków o ściganie za przestępstwo określone w art. 209 § 1 kodeks karny,
  5. Wydawanie decyzji administracyjnych w ramach uzyskanych upoważnień Burmistrza,
  6. Prowadzenie postępowań egzekucyjnych przeciwko dłużnikom alimentacyjnym,
  7. Prowadzenie   działań  windykacyjnych  dotyczących  nienależnie wypłaconych świadczeń społecznych w  zadaniach realizowanych przez Wydział,
  8. Prowadzenie całości postępowań dotyczących rządowych programów wspierania osób uprawnionych do świadczenia pielęgnacyjnego między innymi:
    a) wydawanie decyzji administracyjnych,
    b) sporządzanie list wypłat ww. świadczeń.
 
§ 2
 
Zarządzenie wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia  1 kwietnia 2016 r.
 
Burmistrz Miasta Żagań
Daniel Marchewka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Wiadomska – Łażewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-07-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Wiadomska – Łażewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-05 12:09:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-05 12:10:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-01-18 13:46:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
715 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony