Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Na sesję w dniu 23 marca 2006 r.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2006-03-22 15:12:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
B.0055/6/06
Sprawozdanie
Burmistrza Miasta Żagań z działalności między sesjami Rady Miasta Żagań
W okresie od 24 lutego 2006r. podjęte zostały następujące działania:
- Przygotowane zostały projekty uchwał oraz informacje i sprawozdania na obecną sesję Rady Miasta.
- Udzieliłem odpowiedzi na interpelacje radnych.
- Wydałem szereg zarządzeń, m.in. w sprawach:
- zmian w budżecie gminy,
- zmiany układu wykonawczego budżetu gminy,
- upoważnienia dyrektorów budżetowych jednostek organizacyjnych gminy do dokonywania zmian w planie wydatków dochodów własnych oraz w planie finansowym na 2006 r.
- wyznaczenia do sprzedaży nieruchomości komunalnych,
- Wraz z moim Zastępcą podjęliśmy szereg działań dotyczących spraw istotnych dla naszego miasta, między innymi:
1) 27.02.06
- odbyły się spotkania;
· z Prezesem Białym, w sprawach bieżących Spółek ŻWiK oraz SWŚ „Bóbr”,
· z Panią Teoludzką, Przewodniczącą Zarządu Uniwersytetu III Wieku w sprawach bieżących tej instytucji.
2) 28.02.06
- odbyły się spotkania;
· z Komendantem Policji Powiatowej w sprawach bezpieczeństwa w mieście oraz dewastacji dokonywanych w mieście w dni weekendowe,
· z Dyrektorem Publicznego Gimnazjum Nr 1, w sprawach bieżących szkoły,
3) 2.03.06
- na spotkaniu z projektantami obwodnicy miejskiej w sprawie zalewania drogi zbiorczej w rejonie ul. Krętej omówiono aktualną sytuację i przyjęto wstępną koncepcję wprowadzenia poprawek mających zapobiegać uszkodzeniom drogi przez wody spływające w kierunku ul. Krętej, stwierdzono również, że błędy leżą po stronie Pracowni Projektowej.
4) 4.03.06
- w gmachu głównym „Gazety Wyborczej” Spółki AGORA odebrałem certyfikat „Przejrzysta Polska”. Głównym celem tej akcji jest promowanie uczciwości i skuteczności urzędów oraz pobudzenie aktywności obywatelskiej. W ramach akcji Urząd zrealizował 6 zadań:
§ opracowano karty usług (55 kart), które zawierają najważniejsze informacje o sposobie załatwiania spraw w Urzędzie Miasta. Karty wraz z formularzami wniosków są ogólnie dostępne,
§ Kodeks Etyki precyzuje zasady, jakimi powinni kierować się urzędnicy wykonując swoje obowiązki służbowe,
§ wprowadzona procedura naboru pracowników na wolne stanowiska w Urzędzie, gwarantuje równy dostęp do tych stanowisk wszystkim kandydatom,
§ opracowano regulamin współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz powołano koordynatora tej współpracy,
§ opracowano informację o rozwoju miasta. Podstawą opracowania było Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, w perspektywie do 2015 r.
§ „Informator budżetowy” zawiera podstawowe dane o dochodach i wydatkach budżetu gminy,
- odbył się XXXII Cross Żagański, Grand Prix PZLA w biegach przełajowych.
5) 7.03.06
- na zebraniu Zarządu Łużyckiego Związku Gmin, które odbyło się w Ratuszu w Lubsku, odbyła się prezentacja projektu „Gospodarka odpadami w obrębie powiatów żarskiego i żagańskiego”. Przedyskutowano możliwość włączenia do tego projektu gmin powiatu krośnieńskiego, przyjęto sprawozdanie z wykonania budżetu Związku w 2005 r. oraz ustalono porządek obrad i termin XX Sesji Zgromadzenia.
6) 8.03.06
- odbyło się spotkanie z Prezesem „Coldtechnica”, który poinformował o zmianach właścicielskich w Spółce – dotychczas było trzech udziałowców, pozostał jeden; udziały dwóch, zostały wykupione. Prezes poinformował o planach inwestycyjnych Spółki oraz pytał o możliwość zmiany planu zagospodarowania przestrzennego nieruchomości,
- na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników ZGC Sp. z o. o., m. in.:
· podjęto uchwałę o zbyciu 7821 udziałów gminy na rzecz ECO SA Opole,
· dokonano zmian w składzie Rady Nadzorczej ZGC Sp. z o. o.
- z okazji Dnia Kobiet w Żagańskim Pałacu Kultury odbyło się spotkanie z kobietami z żagańskich firm i instytucji.
7) 8-12.03.06
- udział w Targach Turystycznych ITB w Berlinie,
8) 9.03.06
- przedstawiciele Pracowni Projektowej przedstawili projekt planu zagospodarowania przestrzennego terenu Żagańskiej Strefy Przemysłowej, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz prognozą skutków finansowych uchwalenia planu (projekt planu zostanie przedstawiony radnym do konsultacji w m-cu kwietniu),
- w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się spotkanie dotyczące budowy drogi łączącej Żary i Żagań z udziałem przedstawicieli powiatów żagańskiego i żarskiego, władz miast Żagań i Żary, Gminy Wiejskiej Żary oraz Generalnej Dyrekcji DKiA i ZDW. Omówiono warianty zaproponowanych rozwiązań projektowych uwzględniających nowe uwarunkowania prawne (zmiana ustawy o ochronie środowiska). Z uczestnictwa w porozumieniu wycofał się Zarząd Dróg Wojewódzkich, ponieważ na obecnym etapie, sprawa nie dotyczy dróg będących w ich zarządzie. Wszystkie pozostałe strony zgodnie postanowiły kontynuować opracowanie kolejnych etapów prac projektowych,
- spotkanie w Poznaniu z przedstawicielami Pomorza Przedniego (Niemcy), z udziałem przedsiębiorców polskich i niemieckich, w sprawie możliwości inwestycyjnych.
- na spotkaniu z kierownictwem Bob Polska omówiono bieżące funkcjonowanie zakładu, plany oraz sprawę uszanowania prawa pracowników do bieżących wypłat wynagrodzenia (wg informacji uzyskanych od kierownictwa Zakładu, problemu wynagrodzeń nie ma. Zapłata w dwóch ratach jest na prośbę pracowników).
9) 10.03.06
- na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników MPOiRD Sp. z o. o. m.in. podjęto uchwały w sprawie:
· zmiany w składzie Rady Nadzorczej Spółki,
· zmiany wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej.
10) 13.03.06
- odbyły się spotkania;
· z właścicielem Sun - D - Yan w sprawie planów inwestycyjnych
· z Wójtem Gminy Żagań oraz Prezesem MPOiRD Sp. z o.o. w sprawie rozbudowy wysypiska śmieci w Chrobrowie. Zostanie opracowany projekt techniczny, pozwalający na rozbudowę wysypiska poprzez podniesienie jego czaszy, co przedłuży okres eksploatacji tego obiektu,
· z młodzieżą żagańskich szkół ponadgimnazjalnych, która miała okazję uzyskania informacji o bieżących sprawach miasta oraz możliwości rozpoczęcia studiów wyższych w Żaganiu,
· z właścicielem Sunset Textile w sprawie bieżącego funkcjonowania zakładu, planów, uszanowania prawa pracowników do bieżących wypłat wynagrodzenia (w/g uzyskanych informacji, zaległe wynagrodzenia za styczeń i luty, zostaną wypłacone do końca marca 2006r.). Aktualnie trwa restrukturyzacja zakładu, do Żagania jest przenoszony Zakład Włókienniczy 9 Maja z Łodzi, wraz z wykonywaną przez ten zakład produkcją.
11) 14.03.06
- na posiedzeniu Komitetu Monitorującego przy Wojewodzie Lubuskim:
· dokonano oceny ZPORR w województwie lubuskim,
· złożono sprawozdanie z realizacji Kontraktu Wojewódzkiego w 2005r.,
· wysłuchano informacji na temat wdrażania Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A,
- spotkanie z dyrygentem J. Markiewiczem w sprawie Koncertu Rocznicowego,
który odbędzie się 2 kwietnia 2006 r. o godz. 20.00 w kościele pw. św. Piotra
i Pawła w Żaganiu.
12) 15.03.06
- odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników ŻTBS Sp. z o.o., na którym m.in. podjęto uchwały w sprawie:
· podwyższenia kapitało zakładowego,
· ustalenia stawki czynszu za 1 m2 powierzchni, w budynku przy ul. Bema 68-76,
· wyrażenie zgody na wybór biegłego rewidenta,
- spotkanie z inwestorem wyrażającym zainteresowanie inwestowaniem
w Żagańskiej Strefie Przemysłowej,
- spotkanie z Komendantem WKU w sprawach bieżących Komendy,
13) 16.03.06
- na Zwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników ŻWiK Sp. z o.o., porządek obrad przewidywał m.in. podjęcie uchwał w sprawie:
· rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za 2005 r.,
· podziału czystego zysku,
· udzielenia absolutorium dla Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki,
Ze względu na konieczność uzupełnienia przygotowanych na Zgromadzenie
materiałów, zarządzono przerwę w obradach do dnia 24 marca 2006 r.
- podpisano akt notarialny z Gminą Żydowską, co zaspokaja roszczenia tej Gminy w zakresie nieruchomości, na której była zbudowana synagoga,
- spotkanie z udziałem Dyrektora ZGM oraz Prezesem ŻTBS Sp. z o.o. w sprawie strategii budownictwa mieszkaniowego w Żaganiu. Będzie ona zawierała m.in. informacje o potrzebach, lokalizacji i źródłach finansowania budownictwa socjalnego, komunalnego oraz osiedli domów jednorodzinnych aby uatrakcyjnić miasto. Chcemy by radni otrzymali „Strategię” w kwietniu, celem wniesienia uwag i propozycji na majowej sesji Rady, co umożliwiłoby podjęcie stosownej uchwały.
- w dniach 16-18 marca delegacja Żagania przebywała w Wilnie, na zaproszenie samorządu dzielnicy tego miasta – Naujoji Vilnia. Celem wizyty było podpisanie listu intencyjnego w sprawie nawiązania współpracy w dziedzinach oświaty, kultury, sportu oraz gospodarki. Zostały wstępnie określone ramy współpracy, zdaniem obu stron będzie to przede wszystkim współpraca w zakresie programów unijnych dotyczących spraw oświaty, kultury i sportu.
14) 17.03.06
- na spotkaniu z autorami opracowań projektowych kanalizacji kol. Laski i oś. Moczyń, przedstawiono uwagi do opracowanych projektów, podniesiono sprawę niedotrzymania przez projektantów terminów umownych oraz poinformowano o obowiązku naliczenia kar umownych za nieterminową realizację prac projektowych. Projektanci zobowiązali się dokonać koniecznych poprawek w jak najkrótszym terminie,
- na zaproszenie Dyrekcji i uczniów PSP nr 7, udział w programie „Cudze chwalicie, swego nie znacie”,
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny oraz pion Promocji Zdrowia PSSE, kontynuując program Profilaktyki Wirusowego Zapalenia Wątroby typu A dla dzieci w wieku przedszkolnym, wystąpiły o przyłączenie się do realizacji tego zadania na terenie Żagania. W ramach włączenia się do programu Urząd Miasta przeznaczy środki finansowe na szczepienie 86 dzieci w wieku 4 lat, uczęszczających do przedszkoli podległych Gminie. Uwzględniając cenę 1 szczepionki w wysokości 61,94 zł, koszt szczepienia wyniesie 5.326,84 zł.
15) 20.03.06
- odbyły się spotkania:
· z właścicielem agencji brokerskiej,
· z Prezesem „Poli-Eco”,
16) 21.03.06
- spotkanie z Dyrektorem „Dialogu” w sprawach bieżących tej spółki na terenie Żagania.
17) 22.03.06
- konferencja w Berlinie. Uczestnikami spotkania były firmy wytypowane przez Wydział Ekonomiczno Handlowy ARP oraz partnera handlowego – VBKI.
W spotkaniu wziął udział największy w Niemczech miesięcznik informujący o rynkach środkowowschodnich OST-WEST CONTACT.
Przedstawiliśmy naszą ofertę inwestycyjną, przeprowadziliśmy rozmowy z potencjalnymi inwestorami, zainteresowanymi inwestowaniem w Polsce.
18) 23.03.06
- spotkanie zorganizowane dla przedsiębiorców, w sprawie nowego portalu Żagań 4 Bizness,
- otwarcie Miejskiej Biblioteki Publicznej (po przeniesieniu).
19) ponadto, w okresie sprawozdawczym:
- zawarto umowy na wykonanie dokumentacji technicznej:
· schody przy ul. Bolesławieckiej
· chodnik przy ul. Fornalskiej
· parking przy ul. Szprotawskiej
· chodnik przy ul. Miodowej
· nawierzchnia ul. Krętej
· oświetlenie ul. Krętej
· oświetlenie ul. Środkowej
- zawarto umowy na wykonanie robót i usług:
· budowa zasilania energetycznego zespołu garaży przy ul. Asnyka
· wykonanie oświetlenia ul. Augustynów, Lipowej, Dworcowej i Dębowej (podwieszenie dodatkowych lamp)
· mechaniczne oczyszczanie dróg gminnych w okresie 1.04.2006–31.03.2007r.
· dostawa materiałów eksploatacyjnych do komputerów i drukarek,
- ogłoszono zamówienia publiczne na:
· przebudowę ul. Asnyka na odcinku od skrzyżowania ul. Dębowej, do skrzyżowania ul. Zamkowej
· opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu pomiędzy ul. Bolesławiecka i Żarską
· budowę parkingu dla samochodów osobowych przy ul. XXX-lecia
· kompleksową obsługę imprezy plenerowej „Żagańska Majówka”
· wszczęto procedurę zamówień publicznych na opracowanie planu zagospodarowania terenu pomiędzy ul. Bolesławiecką i Żarską.
- w toku uzgodnień jest plan zagospodarowania przestrzennego terenu zawartego
w kwartale ulic Kilińskiego, Traugutta, Koszarowa i Przyjaciół Żołnierza.
- środki pomocowe:
· wniosek dotyczący dofinansowania projektu „Rewitalizacja obszaru Starego Miasta - I etap”, złożony w ramach Mechanizmu Finansowego EOG przeszedł pozytywnie ocenę formalną, jednak nie został zakwalifikowany na listę rankingową z powodu nieuzyskania wymaganej liczby punktów przy ocenie merytorycznej i ograniczonych środków finansowych. Wnieśliśmy odwołanie do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Termin następnej aplikacji przewidywany jest w II półroczu 2006 r.
· w ramach programu operacyjnego ogłoszonego przez Ministra Kultury, przygotowywany jest wniosek na modernizację fontann w parku przypałacowym,
· ponownie zostanie złożony wniosek w II naborze (do 15.04.2006 r.) na modernizację kaplicy i krypty wieży.
Burmistrz Miasta Żagań
Sławomir Kowal