ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Na sesję w dniu 23 marca 2006 r.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2006-03-22 15:12:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

B.0055/6/06
  
Sprawozdanie
Burmistrza Miasta Żagań z działalności między sesjami Rady Miasta Żagań
 
 
W okresie od 24 lutego 2006r. podjęte zostały następujące działania:
  1. Przygotowane zostały projekty uchwał oraz informacje i sprawozdania na obecną sesję Rady Miasta.
  2. Udzieliłem odpowiedzi na interpelacje radnych.
  3. Wydałem szereg zarządzeń, m.in. w sprawach:
-    zmian w budżecie gminy,
-    zmiany układu wykonawczego budżetu gminy,
-    upoważnienia dyrektorów budżetowych jednostek organizacyjnych gminy do dokonywania zmian w planie wydatków dochodów własnych oraz w planie finansowym na 2006 r.
-    wyznaczenia do sprzedaży nieruchomości komunalnych,
  1. Wraz z moim Zastępcą podjęliśmy szereg działań dotyczących spraw istotnych dla naszego miasta, między innymi:
1)       27.02.06
-    odbyły się spotkania;
·   z Prezesem Białym, w sprawach bieżących Spółek ŻWiK oraz SWŚ „Bóbr”,
·   z Panią Teoludzką, Przewodniczącą Zarządu Uniwersytetu III Wieku w sprawach bieżących tej instytucji.       
2)       28.02.06
-    odbyły się spotkania;
·   z Komendantem Policji Powiatowej w sprawach bezpieczeństwa w mieście oraz dewastacji dokonywanych w mieście w dni weekendowe,
·   z Dyrektorem Publicznego Gimnazjum Nr 1, w sprawach bieżących szkoły,
3)       2.03.06
-    na spotkaniu z projektantami obwodnicy miejskiej w sprawie zalewania drogi zbiorczej w rejonie ul. Krętej omówiono aktualną sytuację i przyjęto wstępną koncepcję wprowadzenia poprawek mających zapobiegać uszkodzeniom drogi przez wody spływające w kierunku ul. Krętej, stwierdzono również, że błędy leżą po stronie Pracowni Projektowej.
4)       4.03.06
-    w gmachu głównym „Gazety Wyborczej” Spółki AGORA odebrałem certyfikat „Przejrzysta Polska”. Głównym celem tej akcji jest promowanie uczciwości i skuteczności urzędów oraz pobudzenie aktywności obywatelskiej. W ramach akcji Urząd zrealizował 6 zadań:
§   opracowano karty usług (55 kart), które zawierają najważniejsze informacje o sposobie załatwiania spraw w Urzędzie Miasta. Karty wraz z formularzami wniosków są ogólnie dostępne,
§   Kodeks Etyki precyzuje zasady, jakimi powinni kierować się urzędnicy wykonując swoje obowiązki służbowe,
§   wprowadzona procedura naboru pracowników na wolne stanowiska w Urzędzie, gwarantuje równy dostęp do tych stanowisk wszystkim kandydatom,
§   opracowano regulamin współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz powołano koordynatora tej współpracy,
§   opracowano informację o rozwoju miasta. Podstawą opracowania było Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, w perspektywie do 2015 r.
§   „Informator budżetowy” zawiera podstawowe dane o dochodach i wydatkach budżetu gminy,
-    odbył się XXXII Cross Żagański, Grand Prix PZLA w biegach przełajowych.
5)       7.03.06
-    na zebraniu Zarządu Łużyckiego Związku Gmin, które odbyło się w Ratuszu w Lubsku, odbyła się prezentacja projektu „Gospodarka odpadami w obrębie powiatów żarskiego i żagańskiego”. Przedyskutowano możliwość włączenia do tego projektu gmin powiatu krośnieńskiego, przyjęto sprawozdanie z wykonania budżetu Związku w 2005 r. oraz ustalono porządek obrad i termin XX Sesji Zgromadzenia.
6)       8.03.06
-    odbyło się spotkanie z Prezesem „Coldtechnica”, który poinformował o zmianach właścicielskich w Spółce – dotychczas było trzech udziałowców, pozostał jeden; udziały dwóch, zostały wykupione. Prezes poinformował o planach inwestycyjnych Spółki oraz pytał o możliwość zmiany planu zagospodarowania przestrzennego nieruchomości,
-    na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników ZGC Sp. z o. o., m. in.:
·         podjęto uchwałę o zbyciu 7821 udziałów gminy na rzecz ECO SA Opole,
·         dokonano zmian w składzie Rady Nadzorczej ZGC Sp. z o. o.   
-    z okazji Dnia Kobiet w Żagańskim Pałacu Kultury odbyło się spotkanie z kobietami z żagańskich firm i instytucji.
7)       8-12.03.06
-    udział w Targach Turystycznych ITB w Berlinie,
8)       9.03.06
-    przedstawiciele Pracowni Projektowej przedstawili projekt planu zagospodarowania przestrzennego terenu Żagańskiej Strefy Przemysłowej, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz prognozą skutków finansowych uchwalenia planu (projekt planu zostanie przedstawiony radnym do konsultacji w m-cu kwietniu),
-    w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się spotkanie dotyczące budowy drogi łączącej Żary i Żagań z udziałem przedstawicieli powiatów żagańskiego i żarskiego, władz miast Żagań i Żary, Gminy Wiejskiej Żary oraz Generalnej Dyrekcji DKiA i ZDW. Omówiono warianty zaproponowanych rozwiązań projektowych uwzględniających nowe uwarunkowania prawne (zmiana ustawy o ochronie środowiska). Z uczestnictwa w porozumieniu wycofał się Zarząd Dróg Wojewódzkich, ponieważ na obecnym etapie, sprawa nie dotyczy dróg będących w ich zarządzie. Wszystkie pozostałe strony zgodnie postanowiły kontynuować opracowanie kolejnych etapów prac projektowych,
-    spotkanie w Poznaniu z przedstawicielami Pomorza Przedniego (Niemcy), z udziałem przedsiębiorców polskich i niemieckich, w sprawie możliwości inwestycyjnych.
-    na spotkaniu z kierownictwem Bob Polska omówiono bieżące funkcjonowanie zakładu, plany oraz sprawę uszanowania prawa pracowników do bieżących wypłat wynagrodzenia (wg informacji uzyskanych od kierownictwa Zakładu, problemu wynagrodzeń nie ma. Zapłata w dwóch ratach jest na prośbę pracowników).
9)       10.03.06
-    na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników MPOiRD Sp. z o. o. m.in. podjęto uchwały w sprawie:
·         zmiany w składzie Rady Nadzorczej Spółki,
·         zmiany wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej.
 
10)   13.03.06
-    odbyły się spotkania;
·         z właścicielem Sun - D - Yan w sprawie planów inwestycyjnych
·         z Wójtem Gminy Żagań oraz Prezesem MPOiRD Sp. z o.o. w sprawie rozbudowy wysypiska śmieci w Chrobrowie. Zostanie opracowany projekt techniczny, pozwalający na rozbudowę wysypiska poprzez podniesienie jego czaszy, co przedłuży okres eksploatacji tego obiektu,
·         z młodzieżą żagańskich szkół ponadgimnazjalnych, która miała okazję uzyskania informacji o bieżących sprawach miasta oraz możliwości rozpoczęcia studiów wyższych w Żaganiu,
·         z właścicielem Sunset Textile w sprawie bieżącego funkcjonowania zakładu, planów, uszanowania prawa pracowników do bieżących wypłat wynagrodzenia (w/g uzyskanych informacji, zaległe wynagrodzenia za styczeń i luty, zostaną wypłacone do końca marca 2006r.). Aktualnie trwa restrukturyzacja zakładu, do Żagania jest przenoszony Zakład Włókienniczy 9 Maja z Łodzi, wraz z wykonywaną przez ten zakład produkcją.
11)   14.03.06
-    na posiedzeniu Komitetu Monitorującego przy Wojewodzie Lubuskim:
·         dokonano oceny ZPORR w województwie lubuskim,
·         złożono sprawozdanie z realizacji Kontraktu Wojewódzkiego w 2005r.,
·         wysłuchano informacji na temat wdrażania Inicjatywy Wspólnotowej Interreg III A,
             - spotkanie z dyrygentem J. Markiewiczem w sprawie Koncertu Rocznicowego,
                który odbędzie się 2 kwietnia 2006 r. o godz. 20.00 w kościele pw. św. Piotra
       i Pawła w Żaganiu.
12)   15.03.06
-    odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników ŻTBS Sp. z o.o., na którym m.in. podjęto uchwały w sprawie:
·   podwyższenia kapitało zakładowego,
·   ustalenia stawki czynszu za 1 m2 powierzchni, w budynku przy ul. Bema 68-76,
·   wyrażenie zgody na wybór biegłego rewidenta,
    -  spotkanie z inwestorem wyrażającym zainteresowanie inwestowaniem
        w Żagańskiej Strefie Przemysłowej,
    -  spotkanie z Komendantem WKU w sprawach bieżących Komendy,
13)   16.03.06
-          na Zwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników ŻWiK Sp. z o.o., porządek obrad przewidywał m.in. podjęcie uchwał w sprawie:
·   rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za 2005 r.,
·   podziału czystego zysku,
·   udzielenia absolutorium dla Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki,
             Ze względu na konieczność uzupełnienia przygotowanych na Zgromadzenie
             materiałów, zarządzono przerwę w obradach do dnia 24 marca 2006 r.
-          podpisano akt notarialny z Gminą Żydowską, co zaspokaja roszczenia tej Gminy w zakresie nieruchomości, na której była zbudowana synagoga,
-          spotkanie z udziałem Dyrektora ZGM oraz Prezesem ŻTBS Sp. z o.o. w sprawie strategii budownictwa mieszkaniowego w Żaganiu. Będzie ona zawierała m.in. informacje o potrzebach, lokalizacji i źródłach finansowania budownictwa socjalnego, komunalnego oraz osiedli domów jednorodzinnych aby uatrakcyjnić miasto. Chcemy by radni otrzymali „Strategię” w kwietniu, celem wniesienia uwag i propozycji na majowej sesji Rady, co umożliwiłoby podjęcie stosownej uchwały.
-          w dniach 16-18 marca delegacja Żagania przebywała w Wilnie, na zaproszenie samorządu dzielnicy tego miasta – Naujoji Vilnia. Celem wizyty było podpisanie listu intencyjnego w sprawie nawiązania współpracy w dziedzinach oświaty, kultury, sportu oraz gospodarki. Zostały wstępnie określone ramy współpracy, zdaniem obu stron będzie to przede wszystkim współpraca w zakresie programów unijnych dotyczących spraw oświaty, kultury i sportu.
 
14)   17.03.06
-          na spotkaniu z autorami opracowań projektowych kanalizacji kol. Laski i oś. Moczyń, przedstawiono uwagi do opracowanych projektów, podniesiono sprawę niedotrzymania przez projektantów terminów umownych oraz poinformowano o obowiązku naliczenia kar umownych za nieterminową realizację prac projektowych. Projektanci zobowiązali się dokonać koniecznych poprawek w jak najkrótszym terminie,
-          na zaproszenie Dyrekcji i uczniów PSP nr 7, udział w programie „Cudze chwalicie, swego nie znacie”,
-          Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny oraz pion Promocji Zdrowia PSSE, kontynuując program Profilaktyki Wirusowego Zapalenia Wątroby typu A dla dzieci w wieku przedszkolnym, wystąpiły o przyłączenie się do realizacji tego zadania na terenie Żagania. W ramach włączenia się do programu Urząd Miasta przeznaczy środki finansowe na szczepienie 86 dzieci w wieku 4 lat, uczęszczających do przedszkoli podległych Gminie. Uwzględniając cenę 1 szczepionki w wysokości 61,94 zł, koszt szczepienia wyniesie 5.326,84 zł.
15)   20.03.06
-          odbyły się spotkania:
·         z właścicielem agencji brokerskiej,
·         z Prezesem „Poli-Eco”,
16)   21.03.06
-          spotkanie z Dyrektorem „Dialogu” w sprawach bieżących tej spółki na terenie Żagania.
17)   22.03.06
-          konferencja w Berlinie. Uczestnikami spotkania były firmy wytypowane przez Wydział Ekonomiczno Handlowy ARP oraz partnera handlowego – VBKI.
W spotkaniu wziął udział największy w Niemczech miesięcznik informujący o rynkach środkowowschodnich OST-WEST CONTACT.
Przedstawiliśmy naszą ofertę inwestycyjną, przeprowadziliśmy rozmowy z potencjalnymi inwestorami, zainteresowanymi inwestowaniem w Polsce.
18)   23.03.06
-          spotkanie zorganizowane dla przedsiębiorców, w sprawie nowego portalu Żagań 4 Bizness,
-          otwarcie Miejskiej Biblioteki Publicznej (po przeniesieniu).
19)   ponadto, w okresie sprawozdawczym:
-          zawarto umowy na wykonanie dokumentacji technicznej:
·         schody przy ul. Bolesławieckiej
·         chodnik przy ul. Fornalskiej
·         parking przy ul. Szprotawskiej
·         chodnik przy ul. Miodowej
·         nawierzchnia ul. Krętej
·         oświetlenie ul. Krętej
·         oświetlenie ul. Środkowej
       -     zawarto umowy na wykonanie robót i usług:
·         budowa zasilania energetycznego zespołu garaży przy ul. Asnyka
·         wykonanie oświetlenia ul. Augustynów, Lipowej, Dworcowej i Dębowej (podwieszenie dodatkowych lamp)
·         mechaniczne oczyszczanie dróg gminnych w okresie 1.04.2006–31.03.2007r.
·         dostawa materiałów eksploatacyjnych do komputerów i drukarek,
-     ogłoszono zamówienia publiczne na:
·         przebudowę ul. Asnyka na odcinku od skrzyżowania ul. Dębowej, do skrzyżowania ul. Zamkowej
·         opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu pomiędzy ul. Bolesławiecka i Żarską
·         budowę parkingu dla samochodów osobowych przy ul. XXX-lecia
·         kompleksową obsługę imprezy plenerowej „Żagańska Majówka”
·         wszczęto procedurę zamówień publicznych na opracowanie planu zagospodarowania terenu pomiędzy ul. Bolesławiecką i Żarską.
-    w toku uzgodnień jest plan zagospodarowania przestrzennego terenu zawartego
     w kwartale ulic Kilińskiego, Traugutta, Koszarowa i Przyjaciół Żołnierza.
- środki pomocowe:
·         wniosek dotyczący dofinansowania projektu „Rewitalizacja obszaru Starego Miasta - I etap”, złożony w ramach Mechanizmu Finansowego EOG przeszedł pozytywnie ocenę formalną, jednak nie został zakwalifikowany na listę rankingową z powodu nieuzyskania wymaganej liczby punktów przy ocenie merytorycznej i ograniczonych środków finansowych. Wnieśliśmy odwołanie do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Termin następnej aplikacji przewidywany jest w II półroczu 2006 r.
·         w ramach programu operacyjnego ogłoszonego przez Ministra Kultury, przygotowywany jest wniosek na modernizację fontann w parku przypałacowym,
·         ponownie zostanie złożony wniosek w II naborze (do 15.04.2006 r.) na modernizację kaplicy i krypty wieży.
 
 
Burmistrz Miasta Żagań
Sławomir Kowal
« powrót do poprzedniej strony