ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Modernizacja chodnika przy ulicy Łużyckiej w Żaganiu (na odcinku od Placu Słowiańskiego do skrzyżowania z ul. Wałową – strona lewa) - unieważniony

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-10-26 09:46:23 przez Dariusz N

Akapit nr - brak tytułu

Żagań, dnia 24.10.2017 r.
WZP.271.2.16.2017
 
 
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
w postępowaniu o zamówienie publiczne o wartości szacunkowej powyżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 6 000 euro a nieprzekraczającej wyrażonej w złotych kwoty 30 000 euro
 
Burmistrz Miasta Żagań
Plac Słowiański 17
68-100 Żagań
tel. (068) 477-10-40 lub (068) 477-10-08
fax. 068 477-10-17
 
zaprasza do składania ofert na wykonanie zamówienia publicznego pod nazwą: „Modernizacja chodnika przy ulicy Łużyckiej w Żaganiu (na odcinku od Placu Słowiańskiego do skrzyżowania z ul. Wałową – strona lewa) ”.
                                                                                                                               
Zgodnie z art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - tekst jednolity
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) do przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
I. Określenie przedmiotu zamówienia publicznego:
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa istniejącego chodnika przy ulicy Łużyckiej w Żaganiu na odcinku od Placu Słowiańskiego do ulicy Wałowej – strona lewa. Ulica Łużycka zlokalizowana jest w Centrum miasta w obszarze zespołu urbanistyczno-krajobrazowego wpisanym do rejestru zabytków. W chwili obecnej stan techniczny chodników jest niezadawalający. Nawierzchnie chodników wykonane są
w większości z płyt betonowych o wym. 35 x 35 x 5 cm, oraz kostki brukowej betonowej typu „polbruk”,
a także z kostki granitowej. Z uwagi na wspomnianą wcześniej zabytkową lokalizację ulicy modernizacja chodników obejmować będzie kompleksową wymianę istniejącej nawierzchni na nawierzchnię z kostki
i płyty granitowych z pozostawieniem istniejących krawężników kamiennych.
 
Zakres przewidywanego zamówienia w szczególności obejmuje:
  1. Rozbiórkę istniejącej nawierzchni chodnika.
  2. Rozbiórkę istniejących krawężników kamiennych i obrzeży betonowych.
  3. Wykonanie koryta pod nową nawierzchnię.
  4. Mechaniczne zagęszczanie podłoża.
  5. Wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych o frakcji 0-63 mm stabilizowanej mechanicznie na
    gr. 10 cm.
  6. Oczyszczenie krawężników rozbiórkowych i ponowne ich wbudowanie na ławach betonowych.
  7. Wykonanie podsypki z grysu j 2- 6 mm.
  8. Wykonanie nawierzchni chodników z:
  • kostki kamiennej granitowej o wym. 10 x 10 x 8 cm (kostka rozbiórkowa, materiał inwestora),
  • płyt kamiennych granitowych ciętych promieniowanych o wymiarach 120 x 60 x 8 cm w kolorze szarym.
  1. Wykonanie kamiennego murka oporowego.
  2. Uporządkowanie terenu z wywiezieniem i utylizacją pozostałego gruzu.
 
 
 
Zakres przewidywanych robót w szczególności obejmuje:
W zakresie przewidywanych robót ujęto do wykonania rozbiórkę istniejącej nawierzchni chodnika z płyt chodnikowych 35x35x5 cm z wywozem i utylizacją gruzu. Istniejące krawężniki kamienne należy rozebrać, oczyścić i przygotować do ponownego wbudowania. Krawężniki te będą ponownie wstawiane na ławach betonowych z oporem. Powstałe szczeliny pomiędzy krawężnikami, a jezdnią należy wypełnić zaprawą cementową bądź odpowiednimi masami bitumicznymi. Zasadniczo na całej długości krawężniki będą ograniczać jezdnię od chodnika wystając ponad poziom jezdni 12 cm. Nowa nawierzchnia chodników wykonana będzie z nowych płyt kamiennych granitowych o wym. 120 x 60 x 8 cm, oraz kostki granitowej o wym. ok. 10 x 10 x 10 cm dostarczonej przez Inwestora - koszty materiału (kostki) nie należy uwzględniać w ofercie jedynie jej transport na odległość do 1km.
Płyty kamienne należy układać równolegle do krawężnika (za wyjątkiem łuków) w odległości co najmniej 60 cm od krawędzi jezdni w jednym lub dwóch rzędach, w miarę centralnie w osi chodnika.
Warstwy konstrukcyjne chodnika zawierają:
  1. Warstwa ścieralna – kostka /płyta gr. 8 cm
  2. Podsypka grysowa 2-6 mm, gr. 5 cm
  3. Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego (lub tłucznia) o frakcji 0 - 63 mm – gr. 10 cm.
 
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby przy przebudowie nawierzchni istniejącej nie spowodować „podniesienia” terenu przy istniejącym wzdłuż chodnika budynku zabytkowego kościoła.
 
Zamawiający informuje, że rezygnuje z części robót zapisanych w projekcie - dotyczących przełożenia istniejącej nawierzchni kamiennej i konieczności wykonania przeciwwilgociowego zabezpieczenia ścian budynków bezpośrednio przyległych do nawierzchni chodnika poprzez wbudowanie pasa z membrany kubełkowej. 
 
 
Orientacyjne zestawienie liczbowe:
  1. Rozbiórki:
  1. Nawierzchnia z płyt betonowych 35x35x5cm – ok. 215 m2
  2.  Nawierzchnia z kostki – ok. 27 m2
  3. Krawężniki betonowe – 5 mb
  4. Krawężniki kamienne - ok. 95 mb
  5. Wywiezienie i utylizacja gruzu z rozbiórki
  1. Roboty ziemne:
  1. Korytowanie – ok. 242 m2
  2. Wywiezienie nadmiaru gruntu – ok. 38 m3 +12 m3
  3. Zagęszczanie mechaniczne gruntu – ok. 242 m2
  4. Podbudowa z kruszyw łamanych gr. 10 cm (chodniki) – ok. 248 m2
  1. Prace nawierzchniowe i towarzyszące:
  1. Nawierzchnie chodników z kostki kamiennej na podsypce z grysu , gr. 5 cm - ok. 127 m2
  2. Nawierzchnie chodników z płyt kamiennych 120 x 60 x 8 cm na podsypce z grysu gr. 5 cm – ok. 115 m2
  3. Układanie krawężników kamiennych (po wcześniejszym oczyszczeniu) na ławach betonowych
    z oporem – ok. 97 m
  4. Wypełnianie szczelin zaprawą cementową pomiędzy krawężnikiem a asfaltem – ok. 97 m
  5. Wykonanie murka oporowego z koszy gabionowych szer. 0,40m, wys. 0,60 m, dł. 12 m
 
 
 
Uzgodnienia branżowe:
LWKZ Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Zielonej Górze - decyzja z dnia 18.08.2017 r.
nr ZN.5142.110.2017[mŻag], mówiąca min o:
  • Konieczności niezwłocznego zawiadomienia konserwatora zabytków o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych.
  • Konieczności prowadzenia robot ziemnych w sposób niepowodujący zagrożenia dla starodrzewu oraz zabytkowej zieleni.
  • Z uwagi na lokalizację inwestycji oraz możliwość natrafienia podczas prowadzenia prac ziemnych na relikty warstw historycznych, inwestor zobowiązany jest zapewnić badania archeologiczne w granicach inwestycji, na które należy uzyskać pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków trybie decyzji administracyjnej.
  • Dokonanie odbioru końcowego wykonanych robót budowlanych z udziałem przedstawiciela wojewódzkiego konserwatora zabytków.
 
UWAGA: Zamawiający, jako jednocześnie Inwestor nakłada powyższe obowiązki na Wykonawcę robót.
 
II.  Termin realizacji zamówienia: 
Termin rozpoczęcia robót ustala się na dzień przekazania terenu robót, który ma nastąpić nie później niż do 14 dni od daty podpisania umowy. Termin zakończenia robót ustala się na 22.12.2017 r.
Termin zakończenia robót obejmuje zakończenie wszelkich robót oraz wykonanie wszelkich wynikających
z nich poprawek i zaleceń, jak również całkowite uprzątnięcie terenu, na którym wykonywane były prace wraz z wywiezieniem resztek materiałów.
 
III. Warunki udziału w postępowaniu i sposób dokonania oceny ich spełnienia:
  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają warunki dotyczące:
  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej;
  5. nie podlegają wykluczeniu z postepowania.
Na potwierdzenie spełnienia ww. warunków Wykonawca składa odpowiednie oświadczenie znajdujące się w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia.
  1. W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Oferent wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem złożenia oferty (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie) wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, które obejmowały budowę/przebudowę/rozbudowę drogi, parkingu lub chodnika o nawierzchni z kostki brukowej kamiennej lub brukowej betonowej o powierzchni nie mniejszej niż 200 m². Na potwierdzenie tego warunku Oferent złoży wykaz zadań (zał. nr 2), z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zadania których dotyczy poświadczenie, zostały wcześniej wykonane, Oferent nie ma obowiązku przedkładania poświadczenia.
  2. Oferenci mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie Konsorcjum).
3.1. W przypadku wspólnego ubiegania się, Oferenci ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Oferenci załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo. 
3.2. Jeżeli oferta Oferentów ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Oferentów.
 
3.3. Oferenci występujący wspólnie, warunki dotyczące udziału w postepowaniu mogą spełnić łącznie natomiast warunek dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą spełnić oddzielnie dla każdego Oferenta.
3.4.  Oferenci występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
  1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie złożonych przez Oferenta oświadczeń żądanych przez Zamawiającego, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Z dokumentów
    i oświadczeń musi wynikać, iż Oferent spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu albo nie wykazania
    w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Oferent zostanie wykluczony z postępowania – po wyczerpaniu czynności związanych z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów lub oświadczeń.
  2. Ofertę Oferenta wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 
 
 
IV. Sposób przygotowania oferty:
  1. Oferent składa tylko jedną ofertę, w formie pisemnej, na załączonym formularzu oferty.   
  2. Wraz z ofertą Oferent składa oświadczenia i wymagane dokumenty.
2.1. Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta. Poświadczenie zgodności z oryginałem następuje zgodnie z zasadą reprezentacji Oferenta, wskazaną w dokumencie rejestrowym Oferenta albo poprzez poświadczenie przez osobę umocowaną
w sposób właściwy do dokonania czynności poświadczenia dokumentów za zgodność z oryginałem.
2.2. W przypadku Oferentów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów na zasobach, których Oferent będzie polegał, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Oferenta lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Oferenta lub przez te podmioty.
  1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, przy użyciu nośnika pisma nieulegającego usunięciu.
  2. Oferta musi być podpisana przez Oferenta lub upełnomocnionego przedstawiciela Oferenta.
  3. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  4. Oferent podaje cenę brutto, zgodnie z wymogami określonymi na formularzu ofertowym.
  5. Cenę oferty należy obliczyć uwzględniając wszelkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia, w tym wynikające z dokumentacji projektowej oraz wzoru umowy.
  6. Załączony przedmiar służy jedynie jako materiał pomocniczy. Oferent zobowiązany jest przed złożeniem oferty do dokonania wizji na miejscu, zapoznania się w terenie z przedmiotem zamówienia i wykonanie kalkulacji w oparciu o własne obmiary i ustalony zakres robót.  Powoływanie się przez Wykonawcę po zawarciu umowy na przedmiar w przypadku wystąpienia dodatkowych robót nie ujętych w przedmiarze będzie traktowane jako błąd w kalkulacji popełniony wyłącznie z winy Wykonawcy i nie będzie brany pod uwagę.
  7. Cena oferty stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe, które nie podlega zmianie w czasie trwania umowy.
  8. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy z wyszczególnieniem zastosowanych
    w kosztorysie ofertowym składników cenotwórczych (stawka r-g w zł: Kp – koszty pośrednie w % od R
    i R, Kz – koszty zakupu w % od M do Z; Z – zysk w % od R,S, Kp). Kosztorys ofertowy będzie służył jedynie do obliczenia należnego wynagrodzenia wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy lub rezygnacji zamawiającego z wykonania części przedmiotu umowy, a podane stawki w przypadku wystąpienia robót zamiennych.
  9. Wykonawca nie ma obowiązku załączenia kosztorysu ofertowego do oferty.
 
 
V. Miejsce i termin składania ofert:
  1. Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w Urzędzie Miasta Żagań, ul. Jana Pawła II 15, Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego - pok. nr 20, do dnia 02.11.2017 r. do godziny 10.00. z zaznaczeniem, czego oferta dotyczy i dopiskiem: „Nie otwierać przed 02.11.2017 r. przed godziną 10.00. Koperta powinna zawierać również nazwę Oferenta i jego adres.  
  2. Oferent może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.                   
  3. Oferty niekompletne podlegają uzupełnieniu, w terminie określonym przez Zamawiającego.
 
VI. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
  1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie: ceny – 60% i okresu gwarancji – 40%.
  2. Opis sposobu oceny oferty: 
   Kryterium nr 1 – CENA:                 
                                najniższa oferowana cena brutto
 L. pkt ocenianej oferty dla kryterium ceny = --------------------------------------------- x 60 % x 100 pkt
                                                                                        cena badanej oferty brutto  
 
  Kryterium nr 2 – OKRES GWARANCJI: 
                                                                                       okres gwarancji badanej oferty*
L. pkt ocenianej oferty dla kryterium okres gwarancji = ------------------------------------------ x 40 % x 100 pkt
                                                                                            najdłuższy okres gwarancji**
 
* minimalny okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 m-cy i nie dłuższy niż 72 m-ce (należy podać w m-cach)
** 72 miesiące 
 
W przypadku zaoferowania okresu gwarancji powyżej 72 miesięcy oferta otrzyma liczbę punktów za maksymalnie 72 miesiące gwarancji. Oferta z propozycją gwarancji poniżej 36 miesięcy zostanie odrzucona.
  1. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt. Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą punktację po zsumowaniu liczby punktów uzyskanych w kryterium cena i liczby punktów uzyskanych w kryterium okres gwarancji.
  2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
 
VII. Postanowienia końcowe:
  1. Istotne elementy, które zostaną zawarte w umowie z Wykonawcą zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do Zaproszenia do składania ofert.  
  2. Obowiązującą formą odszkodowania będą kary umowne – określone we wzorze umowy.
  3. Zapłata z tytułu wykonania zamówienia dokonana zostanie jednorazowo po zakończeniu zadania, przelewem na konto wskazane przez wykonawcę w umowie, w terminie do 30 dni, licząc od daty wpływu faktury do zamawiającego.
  4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia przedmiotowego zamówienia w przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia.
  5. Załączniki do Zaproszenia stanowią również:
  • Decyzja LWKZ z dnia 18.08.2017 r. nr ZN.5142.110.2017[mŻag],
  • Przedmiar robót,
  • Projekt budowlany,
  • Przekrój poprzeczny przez chodnik,
  • Projekt zagospodarowania terenu i schemat.
 
   BURMISTRZ
Daniel Marchewka

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony