ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Kierownictwo Ośrodka (Kierownik, z-cy kierownika)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2004-02-06 13:59:21 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

KIEROWNICTWO OŚRODKA

p.o. kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej

Piotr Puchalski
Nr pokoju 27 (II piętro)
Dyżury: każdy poniedziałek 9.00 – 12.00

Do kompetencji kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej należy:
1. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Ośrodka.
2. Wydawanie zarządzeń regulujących pracę Ośrodka.
3. Wydawanie decyzji administracyjnych przyznających świadczenia ze środków pomocy społecznej w ramach zadań własnych i zleconych.
4. Współpraca w zakresie pomocy społecznej z organizacjami społecznymi, instytucjami, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
5. Prowadzenie gospodarki finansowej w ramach otrzymanych środków budżetowych, dotacji, subwencji.
6. Analiza i ocena zjawisk występujących na terenie miasta Żagania pod kątem pomocy społecznej.
7. Występowanie o środki na realizację zadań zleconych i własnych.
8. Zbieranie, opracowywanie i analiza materiałów statystycznych z zakresu pomocy społecznej (wykonywanie sprawozdań, meldunków i bilansów).
9. Organizowanie i nadzór nad całokształtem pracy Ośrodka Pomocy Społecznej.
10. Reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz.
11. Inicjowanie przedsięwzięć mających na celu rozszerzenie dotychczasowych form i metod pracy OPS.


z-ca kierownika ds. pomocy społecznej

Małgorzata Olczak
Nr pokoju 20 (I piętro)
Dyżury: każda środa w godz. 9.00 - 12.00

Pani Małgorzata Olczak jest z-cą kierownika ds. pomocy społecznej i podlega służbowo kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej.

Do kompetencji zastępcy kierownika ds. pomocy społecznej należy:

1. Kierowanie i nadzór nad pracą podległych komórek organizacyjnych:
a) sekcją świadczeń i analiz,
b) sekcją środowiskową.
2. Analiza sprawozdań z wykonania świadczeń z zakresu zadań własnych i zleconych.
3. Kontrola wydawanych środków finansowych na świadczenia z zakresu zadań własnych i zleconych – ścisła współpraca z księgowością.
4. Współpraca w zakresie pomocy społecznej z organizacjami społecznymi, instytucjami, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
5. Pełnienie zastępstwa kierownika OPS podczas jego nieobecności.
6. Systematyczne podnoszenie wiedzy fachowej oraz obowiązkowy udział w szkoleniach z zakresu pomocy społecznej.
7. Reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz w przypadku delegowania przez kierownika OPS.
8. Inicjowanie przedsięwzięć mających na celu rozszerzenie dotychczasowych form i metod pracy OPS.

z-ca kierownika ds. opiekuńczych

Danuta Siemiątkowska
Nr pokoju 4 (parter)
Przyjęcia interesantów – na bieżąco

Pani Danuta Siemiątkowska jest z-cą kierownika ds.opiekuńczych i podlega służbowo kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej.

Do kompetencji zastępcy kierownika ds. opiekuńczych należy:

1. Kierowanie i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem podległych komórek organizacyjnych.
a) Centrum Usług Opiekuńczych (stołówki, Domu Dziennego Pobytu).
b) Sekcji usług opiekuńczych.
2. Dbałość o prawidłowe funkcjonowanie stołówki pod względem sanitarnym, bhp, p.poż.
3. Bieżąca kontrola zakupów i wydatków- systematyczna, ścisła współpraca z księgowością w sprawach zakupów, rozliczeń finansowych – zgodnie z posiadanymi środkami oraz potrzebami.
4. Comiesięczne wydawanie bonów obiadowych podopiecznym.
5. Codzienne wydawanie dyspozycji w sprawie ilości potrzebnych artykułów żywnościowych w celu sporządzenia posiłków na dzień następny.
6. Półroczna kalkulacja cen posiłków jedno i dwudaniowych oraz usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych.
7. Organizowanie i wydawanie paczek z okazji różnego rodzaju świąt dla pensjonariuszy DDP oraz dzieci korzystających ze świetlicy socjoterapeutycznej.
8. Pozyskiwanie sponsorów oraz nawiązywanie współpracy w zakresie pomocy społecznej.
9. Współpraca w zakresie pomocy społecznej z organizacjami społecznymi, instytucjami, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
10. Sprawowanie nadzoru nad organizacją imprez kulturalnych oraz okolicznościowych dla pensjonariuszy DDP.
11. Sporządzanie miesięcznych, półrocznych i rocznych meldunków oraz sprawozdań dot. działalności Centrum Usług Opiekuńczych.
12. Realizowanie Ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie dokonywania wszelkich zakupów oraz usług prowadzonych przez OPS.
13. Prowadzenie stosownej dokumentacji ewidencji wszystkich dostaw, usług i robót budowlanych zgodnie z wymogami Ustawy o zamówieniach publicznych, dotyczącej całokształtu funkcjonowania OPS.
14. Sporządzanie umów dotyczących wynajmu pomieszczeń CUO oraz umów użyczenia.
15. Nadzór nad czystością na terenie posesji OPS.
16. Wykonywanie innych prac zleconych przez kierownika OPS, związanych z działalnością Ośrodka.
17. Reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz w przypadku delegowania przez kierownika OPS.
18. Inicjowanie przedsięwzięć mających na celu rozszerzenie dotychczasowych form i metod pracy Ośrodka.
19. Zgłaszanie wniosków, których celem jest zwiększenie efektywności pracy Ośrodka.
« powrót do poprzedniej strony