ˆ

Protokoły 2011

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XIII/2011 z sesji nadzwyczajnej Rady Miasta Żagań z dnia 09 listopada 2011r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-01-19 14:20:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ  NR XIII/2011
z sesji nadzwyczajnej Rady Miasta Żagań z dnia 09 listopada 2011r.

1.Otwarcie sesji stwierdzenie prawomocności obrad.
Obrady sesji nadzwyczajnej otworzył Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka o godz.14.05. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie uchwał.
Przewodniczący przywitał przybyłych gości i radnych (listy obecności radnych i gości stanowią odpowiednio załączniki Nr  1 i zał. nr 2 do protokołu).
Nieobecny usprawiedliwiony to radny Stanisław Kucab.
Obrady odbyły się w Pałacyku przy ul. Jana Pawła 15. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty uchwał przesłano wraz z zawiadomieniem.
2.Przyjęcie porządku obrad.
Zaproponowany porządek obrad stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu. Przewodniczący Rady zarządził przegłosowanie porządku obrad.
Głosowanie 20 radnych –„ za” 20 jednogłośnie.
Po przyjęciu porządku obrad Komisja Gospodarki Miejskiej i Komisja Budżetu  i  Finansów  odczytały protokoły ze wspólnego posiedzenia, które odbyło się dnia 07 listopada w sprawie tzw .uchwał podatkowych. Protokoły stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego protokołu.
Przed rozpoczęciem głosowania nad uchwałami Burmistrz Sławomir Kowal odczytał swoje stanowisko w sprawie  projektów uchwał  jak również przedstawił stanowisko dot. skutków ich niepodjęcia.
Wystąpienie burmistrza stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
3. Przyjęcie uchwał w sprawach:
3.1       określenia zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej na terenie miasta Żagań oraz wyznaczenia inkasentów.(zał Nr 7)
Głosowanie:  „za” 9, „przeciw” 11, „ wstrzymujący się” -  1
Uchwała nie została przyjęta.
3.2     określenia wysokości stawek  podatku od środków transportowych. (zał nr 8)
.         Głos w dyskusji zabrał Radny Stanisław Dziura. Poprosił o uzasadnienie wcześniej przedstawionego stanowiska  przez Komisje Finansów i Gospodarki Miejskiej , ponieważ nie brał udziału w spotkaniu w dniu 07.11. 2011 a chciałby je poznać. Odpowiedź w tej sprawie udzieli Przewodniczący Daniel Marchewka. Stwierdził, że uzasadnienie tego stanowiska było przedmiotem dyskusji jaka miała miejsce na spotkaniu w dniu 07.11.2011r. i nie będzie pytał o to uzasadnienie ponieważ komisje już wyraziły swoją opinię. Radny Stanisław Dziura zapytał czy,  dobrowolne zgromadzenie przedstawicieli rady  jest organem prawnym rady i  stwierdził ,że nie zobowiązuje radnego  do uczestnictwa w tym zgromadzeniu. Zapytał również czy decyzje tam podjęte są obowiązujące?. Nie zgodził się również ze stanowiskiem Przewodniczącego Rady w tej sprawie. Ponownie głos zabrał Przewodniczący Rady.  Stwierdził, że komisje autonomicznie podjęły takie rozstrzygniecie i nie jest to wątek który przy tej dyskusji należy roztrząsać. Radny Stanisław Dziura stwierdził, że nie widzi przeszkód aby jeszcze raz na sesji przedstawić decyzje komisji . Przewodniczący Rady udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Budżetu i Finansów Panu Henrykowi Sienkiewiczowi. Stwierdził on, że jeżeli chodzi o określenie stawki podatku od środków transportu tak i pozostałych stawek to od kilku lat były niezmienne. A, że handel w mieście się nie rozwija poza marketami, to należy sprzyjać rozwojowi  drobnego handlu. Umożliwić naszym przedsiębiorcom utrzymanie się przy rosnących kosztach . Takie stanowisko Komisji zostało zawarte. Na tym dyskusję zamknięto i przystąpiono do głosowania.
Głosowanie: „za -„8, „przeciw”- 11 , „wstrzymał się"- 1
Uchwała nie została przyjęta.
3.3     określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.( zał. Nr 9)
        Przewodniczący otworzył dyskusję nad projektem .Pytanie do Przewodniczącego komisji Budżetu i Finansów skierował Radny Dariusz Kudła. Pytał Jakie będą braki jeżeli ta uchwała nie zostanie przyjęta? Przed udzieleniem głosu Przewodniczącemu Komisji Przewodniczący Rady stwierdził, że nawet Pani Skarbnik miała problem z określeniem tego. W tym momencie Pani Skarbnik poprosiła o głos. Stwierdziła, że precyzyjnie określiła kwotę i sposób w jaki liczyła ewentualny niedobór środków jeżeli stawki podatków zostaną na dotychczasowym poziomie. Tak, że prosi aby nie zarzucano jej braku umiejętności liczenia. Głos w dyskusji zabrał Przewodniczący Komisji  Pan Henryk Sienkiewicz, który przekazał, że różnice z tytułu niepodwyższenia podatku to kwota rzędu 630 tyś. O tyle nie zwiększy się przychód miasta.  Na tym dyskusję zakończono i przystąpiono do głosowania.
Głosowanie: „za” – 8, „przeciw” – 11, „wstrzymał się” -1.
Uchwała nie została przyjęta.
3.4     uchwały Nr XII/114/2011 w sprawie     zmiany uchwały budżetowej na 2011 rok Gminy Żagań o statusie  miejskim.  (zał. Nr 10)
         Głos zabrała Pani Skarbnik wyjaśniając, że projekt uchwały jest związany z przyznaniem Gminie grantu od Europejskiego  Banku Inwestycyjnego. W związku tym grantem konieczne jest podpisanie aneksu do umowy kredytu bankowego. Zwiększy to stronę rozchodową budżetu gminy. Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2011 – 2036 (punkt 3.5 w porządku obrad) jest konsekwencją zmiany projektu budżetu na rok 2011. Po wystąpieniu Pani Skarbnik głos zabrał Pan Henryk Sienkiewicz prosząc o zaakceptowanie tych zmian. Dyskusję zakończono i przystąpiono do głosowania.
Głosowanie:  „za” – 20 –jednogłośnie.

3.5     uchwały Nr XIII/115/2011 w sprawie  zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2011 – 2036.                                 Dyskusji nie podjęto , przystąpiono do głosowania.
Głosowanie: „za” – 20 jednogłośnie.
Na tym sesję zakończono.


Protokołowała: Dorota Paluch

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-19 14:04:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-19 14:20:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-01-19 14:20:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1517 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony