ˆ

Protokoły 2011

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XII/2011 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ Z DNIA 28 października 2011R.

Informacja ogłoszona dnia 2012-01-19 13:59:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR XII/2011
Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 28 października 2011R.


1.  OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE PRAWOMOCNOŚCI OBRAD

Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka o godz. 11.00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 19 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zgromadzonych gości (lista radnych oraz gości stanowi załączniki nr 1 i nr 2 do niniejszego protokołu). Na sesję zostali zaproszeni również dyrektorzy żagańskich szkół w celu zaprezentowania funkcjonowania szkół w roku szkolnym 2010/11.
Obrady odbywały się w Sali Kurlandzkiej Pałacu Książęcego przy ul. Szprotawskiej nr 4. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.

Nieobecni:
1)    K. Jankowska
2)    St. Kucab


2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD

Zaproponowany porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Do porządku obrad została dodana 1 uchwała „pocztą burmistrzowską” oraz 1 uchwała zgłoszona w dniu sesji  przez Przewodniczącego Rady Miasta Daniela Marchewkę .
Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka zaproponował, aby na sesji przyjąć 2 uchwały, a uchwały z pkt. 9.7, 9.8, oraz 9.9 wycofać z porządku obrad sesji. Pozwoli to na spokojne przedyskutowanie na posiedzeniu Komisji zaplanowane na dzień 7 listopada br.

Przewodniczący Rady Miasta zarządził przegłosowanie porządku obrad z włączeniem zaproponowanych uchwał pod obrady oraz wycofaniem 3 projektów.

 Głosowanie nad przyjęciem do porządku obrad uchwały zmieniającej Uchwałę Nr VIII/52/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Żagań o statusie miejskim,
Głosowanie: Za – 10,  wstrzymało się - 0, przeciw - 9.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie przyjęcie do porządku obrad uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego  planu zagospodarowania przestrzennego terenu w kwartale ulic: Plac Kilińskiego, Dworcowa, Traugutta, Koszarowa, Przyjaciół Żołnierza,
Głosowanie: Za – 17,  wstrzymało się - 1, przeciw - 1.


Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wycofanie z  porządku obrad uchwały w sprawie określenia zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej na terenie miasta Żagań oraz  wyznaczenia inkasentów,
Głosowanie: Za – 10, wstrzymało się - 0, przeciw - 9.

Projekt wycofano z  porządku obrad.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wycofanie z  porządku obrad uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
Głosowanie: Za – 10, wstrzymało się - 0, przeciw - 9.

Projekt wycofano z  porządku obrad.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wycofanie z  porządku obrad uchwały w sprawie określenia  wysokości stawek podatku od nieruchomości,
Głosowanie: Za – 10, wstrzymało się - 0, przeciw - 9.

Projekt wycofano z  porządku obrad.


 Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad.
Głosowanie: Za – 11, wstrzymało się - 0, przeciw - 8.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Protokół z sesji był wyłożony w BRM do wglądu. Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

4.  Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności między sesjami.

Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta (zał. nr 4) do niniejszego protokołu. Uwag ani pytań nie było.
Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

5.  Informacja z pracy Komisji Rady.

Przewodniczący odczytali protokoły z posiedzeń Komisji. Protokoły z Komisji są do wglądu w Biurze Rady.
-  Komisja Gospodarki Miejskiej – sprawy sesji.

- Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury –  sprawy sesji

Radny Antoni Budziłło – zapytał o powód wykluczenia z porządku obrad pkt. 9.7, 9.8, 9.9?

Przewodniczący Komisji Zbigniew Białkowski – odpowiedział, iż każdy wniosek wpływający do Komisji należy poddać pod głosowanie. Było za mało informacji w sprawach podatkowych, więc projekt został przegłosowany 4 za, 2 przeciw aby przenieść je na sesję listopadową.

Przewodnicząca ZNP Zofia Zawadzka – zapytała Przewodniczącego Komisji dlaczego ZNP nie jest informowane o pracach nad uchwałami oświatowymi, ponieważ przy tego typu uchwałach powinna być opinia ZNP.  Dlatego obecność przedstawicieli ZNP na takich komisjach byłaby wskazana.

Przewodniczący Komisji Zbigniew Białkowski – odpowiedział, iż do Komisji wpłynęła od Burmistrza propozycja dot. reorganizacji oświaty. Aktualnie Komisja gromadzi materiały, aby się odnieść do powyższej propozycji. Przewodniczący zaprosił p. Zawadzką na posiedzenie Komisji Oświaty jakie ma się odbyć w listopadzie br.

-  Komisja Budżetu i Finansów – sprawy sesji.

-  Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – sprawy sesji.
W związku, iż Stowarzyszenie „Huragan” kilkakrotnie zwracał się z prośbą o umorzenie czynszu za najem lokalu, Komisja wnioskuje o przekazanie sprawy do Komisji Rewizyjnej celem wyjaśnienia sprawy.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie powyższy wniosek,
Głosowanie: Za – 18, wstrzymało się - 0, przeciw - 1.

-  Komisja Rozwoju i Promocji Miasta – sprawy sesji.

- Komisja Rewizyjna – sprawy sesji, dodatkowo Radna Krystyna Hucał jako wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej zwróciła się prośbą do Rady Miasta o przegłosowanie  następujących wniosków:
    1) wyrażenie zgody na sfinansowanie niezależnej ekspertyzy prawnej dotyczącej kontroli spółek gminnych,
    2) wyrażenie zgody na sfinansowanie niezależnej ekspertyzy prawnej dotyczącej uczestnictwa przedstawicieli rady w komisjach, które dokonują rozstrzygnięć istotnych kwestii wynikających z realizacji zadań własnych miasta Żagań.

    Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wniosek nr 1,
Głosowanie: Za – 16, wstrzymało się - 1, przeciw - 2.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wniosek nr 2,
Głosowanie: Za – 16, wstrzymało się - 1, przeciw - 2.


6.  Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady.

Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta (zał. nr 5) do niniejszego protokołu. Uwag ani pytań nie było. Rada przyjęła sprawozdanie.

7. Ocena funkcjonowania szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz osiągnięć edukacyjnych szkół podstawowych i gimnazjów w mieście. (zał. nr 6)

Zaproszeni dyrektorzy szkół dokonali prezentacji swoich szkół w następującej kolejności:
1)    Dyrektor PSP nr 1 - Pani Małgorzata Kalinowska,
2)    Dyrektor PSP nr 2 – Pani Dorota Maćkowska,
3)    Dyrektor PSP nr 3 – Pani Danuta Urban,
4)    Dyrektor PSP nr 4 – Pani Agata Synowiec,
5)    Dyrektor Zespołu Szkół Nr 1 – Pani Małgorzata Zdanowicz,
6)    Dyrektor Zespołu Szkół Nr 2 – Pan Artur Kubala.

Po zakończeniu prezentacji szkół radny Stanisław Dziura zaproponował ogłoszenie przerwy.

Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka stwierdził, że  najpierw odbędzie się dyskusja a następnie po zakończeniu dyskusji będzie ogłoszona przerwa. Następnie oddał głos Przewodniczącemu Komisji Oświaty.

Przewodniczący Komisji Oświaty Zbigniew Białkowski zaproponował aby pierwszy zabrał głos Naczelnik Wydziału Oświaty Zdzisław Mirski.

Naczelnik Wydziału Oświaty Zdzisław Mirski zabrał głos i podziękował dyrektorom szkół za dobrą współpracę oraz krótko omówił stan oświaty w mieście (m.in. słabe wyniki egzaminów gimnazjalnych, środki finansowe przeznaczone z budżetu miasta na oświatę, propozycje zmian w oświacie).

Obrady opuścił Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka, obrady prowadzi Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta.
Kworum – 18 Radnych.

Radny Zdzisław Opala zapytał czy przy tworzeniu filii szkoła musi być zlikwidowana?

Naczelnik Wydziału Oświaty odpowiedział, że tak ponieważ takie są wytyczne kuratorium oświaty.

Przewodniczący Rady Miasta wrócił na salę obrad.
Kworum – 19 Radnych.

Przewodniczący Komisji Oświaty Zbigniew Białkowski omówił materiały przedłożone przez Naczelnika Wydziału Oświaty i prosił o uzupełnienie str. 17. Przewodniczący ocenił pozytywnie funkcjonowanie żagańskich szkół, w tym wyniki sprawdzianów szkół. Ocenił, że Gimnazjum Nr 1 jest bardziej humanistyczne, natomiast Gimnazjum Nr 2 bardziej matematyczne. Oba Gimnazja nie odbiegają od średniej krajowej. Języki obce są na wysokim poziomie jak również uczestnictwo uczniów w konkursach oraz olimpiadach pozaszkolnych.

Burmistrz Miasta Żagań przywitał Radną Sejmiku Województwa Lubuskiego Panią Grażynę Stawowczyk oraz przekazał jej interpelację dot. połączenia kolejowego Żagań-Miłkowice. Następnie podsumował funkcjonowanie szkół w roku szkolnym 2010/11. Odniósł się także do informacji dot. likwidacji szkół.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie pozytywna opinię Przewodniczącego Komisji Oświaty dot. funkcjonowanie żagańskich szkół w roku szkolnym 2010/11.
Głosowanie: Za – 19 – jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Miasta ogłosił 15 minutową przerwę (13:30).
Po przerwie wznowiono obrady.
Kworum – 19 radnych.


8.  Interpelacje,  wnioski i zapytania

Radny Tadeusz Wołoszyn
wystąpił z wnioskami ( zał. 7):
1)    zwiększenie stanowisk parkingowych dla niepełnosprawnych przy ul. Mickiewicza, Pl. Słowiańskiego, ul. XXX-lecia.
2)    zwrócenie większej uwagi przez Straż Miejską na zajmowanie miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych przez pojazdy nieuprawnione.

Radny Antonii Budziłło
wystąpił z wnioskami (zał. 8):
1)    wykonać objazdy dla tirów ponieważ rozjeżdżają nowe drogi w centrum miasta,
2)    ul. Żarska skrzyżowanie z drogą Mazura – zniwelować hałdy ziemi,
3)    Straż Pożarna – brak sygnalizacji świetlnej przy wyjeździe,
4)    ul. Żarska, na wysokości Kościoła Garnizonowego – co ze znakiem zakazu zatrzymywania?

Przewodniczący Rady Miasta udzielił głosu mieszkańcowi miasta Żagań Panu Ryszardowi Muzylakowi, szefowi żagańskiego WOPR.

Ryszard Muzylak zwrócił uwagę radnym na kwestie niedoinformowania mieszkańców  w sprawach dot. miasta, lakoniczne informacje w Gońcu Żagańskim nt. sesji, brak kontaktów radnych z mieszkańcami.

Przewodniczący Rady Miasta odpowiedział, że informacje oraz sesje są jawne i każdy może w nich uczestniczyć.

Burmistrz Miasta odpowiedział, że będzie namawiał radnych na dofinansowanie Gońca Żagańskiego.

Radny Zdzisław Opala
Złożył interpelację dot. sygnalizacji świetlnej przy restauracji Piastowska.

Radny Dariusz Kudła
Złożył interpelację dot. wywożenia śmieci wielkogabarytowych  do lasku na Kolonii Laski.

Radny Marian Świątek
złożył następujące interpelacje:
1)    na parkingu przy rondzie przy Poczcie Głównej postawić znak ograniczający parkowanie do 15 min.,
2)    wysepka przy rondzie przy Poczcie Głównej jest za wysoka,
3)    parking przy ul. Kożuchowskiej ma za wysokie krawężniki.


Radny Stanisław Piniuta
Złożył interpelację dot. postawienia znaku ograniczającego czas parkowania na ul. Keplera/Pomorska.

Radny Andrzej Łukasiewicz
Odniósł się do artykułu prasowego Gazety Regionalnej dot. zabierania głosu przez radnych na sesjach.


9. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH

9.1  Uchwała Nr XII/104/2011 z dnia 28 października 2011 zmieniająca Uchwalę Nr VIII/52/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 26 maja 2011 w sprawie opłat za świadczenia udzielone przez przedszkola publiczne prowadzone przez Gminę Żagań o statusie miejskim (zał. nr 9)

Przewodniczący  odczytał treść uchwały oraz uzasadnienie. Rozpoczęto dyskusję. Radny Antoni Budziłło stwierdził, że z poprzedniej sesji przeniesiono dyskusję na ten temat na sesję obecną aby wyjaśnić skąd znajdą się finanse by nie zrobiła się dziura?
Na to pytanie odpowiedział Przewodniczący Daniel Marchewka. Stwierdził, że tę uchwałę chce wprowadzić od 2012 roku i konfrontować jej wyniki z nowym budżetem. Poinformował, że zwrócił się do Urzędu o podanie informacji jakie skutki finansowe przyniesie jej wprowadzenie, ale tej informacji nie uzyskał. Stwierdził, że będziemy tworzyć nowy budżet i na pewno znajdzie się rozwiązanie.
Następnie głos w dyskusji zabrał radny Stanisław Dziura. Stwierdził, że na poprzedniej sesji podjęto uchwałę, że te rodziny których dochód jest poniżej określonej stawki będą zwolnione przez okres 6 m-cy z opłat o połowę na pierwsze dziecko natomiast jeżeli w rodzinie jest więcej dzieci tej kwoty nie płacą. Z wyliczeń wynika, że kiedy przez pół roku- bo tyle może trwać zniżka- to przez pól roku zapłaci 180zł. Dotychczas przy ryczałtowej stawce płaciła 600 zł. Jeżeli rodzic zabiera dziecko o 14-tej i korzysta przez pół roku z 50-cio procentowej zniżki
zapłaci  480 zł za 10 miesięcy. Dotychczas płacił 1000 ryczałtowo. Jeżeli zabierze o 15-tej to zyska 160 zł. I tylko wtedy , kiedy zabiera o 16-tej będzie musiał dopłacić w ciągu 10 miesięcy 260 zł..Czy stawka 2,91 w tym układzie rzeczy jest za wysoka? Przyjdą kolejni rodzice, którzy zarabiają jeszcze mniej i też zechcą obniżki. Dojdzie do tego, że trzeba będzie dopłacać rodzicom, że oddają dziecko do przedszkola. Pominę już fakt, że musimy dyskutować na d tematem na który mieliśmy 5 minut na zapoznanie. Wszystko wydaje mi się populistyczne.
Do tych wypowiedzi odniósł się Przewodniczący Daniel Marchewka.
Jaka jest ilość rodzin która korzysta tej ulgi? Stwierdził, że ci co pracują i przekraczają nawet o 1 zł to wyśrubowane minimum muszą płacić. Na ręce burmistrza wpłynęła petycja rodziców, którzy się na tą podwyższę nie godzą i też tego nie widzieliśmy. Glos społeczny jest taki, że gdy był ryczałt w wysokości 100 zł to dziecko zostawało w przedszkolu, teraz trzeba organizować rodzinę lub znajomych by dziecko odebrać po 5 godzinach. Sytuacja ekonomiczna wymusza zabranie dzieci z przedszkola i na tej godzinie ponad wymiarowej zostaje 1-2 dzieci, a płacimy tyle samo za prąd i dla nauczyciela.
Glos ponownie zabrał radny Stanisław Dziura.
Stwierdził, ze dwójka dzieci nie pokryje tych kosztów i trzeba będzie znaleźć pieniądze w budżecie.
Kolejny głos w dyskusji zabrał radny Dariusz Kudła.
Dziecko w przedszkolu przebywa 5 godzin za darmo. Jeżeli chodzi do oddziału w szkole to po tych 5 godzinach odprowadzane są na świetlicę. Wtedy rodzice nic nie płacą, a w przedszkolu ponoszą opłatę. I znów wrócimy do tego tematu, bo będą skargi, że jest to niesprawiedliwe.
Przewodniczący daniel Marchewka podziękował za zasygnalizowanie tego problemu i stwierdził, że trzeba będzie nad tym się zastanowić.
Na tym zakończono dyskusję. Przystąpiono do glosowania.
Głosowało 19 radnych. „za” 10, „przeciw” 8, „wstrzymało się” 1

9.2 Uchwała Nr XII/105/2011 z dnia 28 października 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim. (zał. nr 10)

Opinie komisji rady pozytywne
Dyskusji nie podjęto. Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie uchwałę.
Głosowało 19 radnych. – „za” 19 jednogłośnie

9.3 Uchwała Nr XII/106/2011 z dnia 28 października 2011r.  w sprawie wyrażenie zgody na  udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim lecz wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu.(zał. nr 11)

Opinie komisji rady pozytywne.
Dyskusji nie podjęto. Zarządzono głosowanie.
Głosowało 19 radnych. – „za” 19 – jednogłośnie.

9.4 Uchwała Nr XII/107/2011 z dnia 28 października 2011r. w sprawie wyrażenie zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu oddania nieruchomości stanowiącej własność Gminy Żagań o statusie miejskim w trwały zarząd.(zał. nr 12)

Opinie komisji rady pozytywne.
Dyskusji nie podjęto. Zarządzono głosowanie.
Głosowało 19 radnych – „za” 19 – jednogłośnie

9.5 Uchwała Nr XII/108/2011r z dnia 28 października 2011 r w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej udzielonej z budżetu Gminy Żagań  o statusie miejskim dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu na 2011r.(zał. nr 13)

Opinie komisji rady pozytywne.
Dyskusji nie podjęto. Zarządzono głosowanie.

Głosowało 19 radnych – „za” 18, „przeciw”- 1

9.6 Uchwała Nr XII/109/2011 z dnia 28 października 2011 w sprawie programu współpracy Gminy Żagań o statusie miejskim z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok (zał. nr 14)

Opinie komisji rady pozytywne
Dyskusji nie podjęto. Zarządzono głosowanie.

Głosowało 19 radnych. –„za” – 19 jednogłośnie

Obrady opuścił Radny Marian Świątek
Kworum – 18 radnych

9.7. Uchwała Nr XII/110/2011 z dnia 28 października 2011r. w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Żaganiu (zał. nr 15)

Protokół  dot. opinii Zespołu dla wyboru ławników odczytała Radna Ewa Adamczyk - Bryszewska (zał. nr 16)

Następnie dokonano wyboru Komisji Skrutacyjnej:
1)    radny Zbigniew Białkowski – wyraził zgodę,
2)    radny Cyprian Maszlong – wyraził zgodę,
3)    radny Mirosław Ramza – nie wyraził zgody,
4)    radna Halina Szyposz – wyraziła zgodę,
5)    radny Zdzisław Opala – wyraził zgodę,
6)    radny Rafał Goliczko – wyraził zgodę.

W celu ukonstytuowania się Komisji Skrutacyjnej, Przewodniczący Rady Miasta ogłosił 10 minutową przerwę (14:43).
Po przerwie wznowiono obrady.
Kworum – 18 radnych.

Radny Zbigniew Białkowski zapoznał radnych z zasadami wyboru na ławników (zał. nr 17)
Następnie radni przystąpili do głosowania tajnego wg. listy alfabetycznej wyczytywanej przez członka Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący Rady Miasta ogłosił 5 minutową przerwę (15:04) w celu ustalenia wyników głosowania oraz sporządzenia protokołu przez Komisję Skrutacyjną.
Po przerwie wznowiono obrady.
Kworum – 18 radnych.

Protokół Komisji Skrutacyjnej odczytał radny Zbigniew Białkowski (zał. nr 18)

Radny Marian Światek wrócił na salę obrad.
Obrady opuścił radny Stanisław Dziura.
Kworum – 18 Radnych.

Rada Miasta Żagań dokonała wyboru następujących ławników do Wydziału Rodzinnego i Nieletnich Sądu Rejonowego w Żaganiu:
1)    Zawadzka Zofia
2)    Błahuta Romana
3)    Fechner Lechosław
4)    Dziedzic Ewa

Rada Miasta Żagań dokonała wyboru następujących ławników do Wydziału Pracy Sądu Rejonowego w Żaganiu:
1)    Marzec Czesław
2)    Opala Lucyna
3)    Aleksander Teresa
4)    Wołujewicz Maria
5)    Dulnikiewicz Bronisława
6)    Bochenek Wiesław
7)    Sala Krystyna
8)    Tomicz Mirosław

Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 18 - jednogłośnie.

Skarbnik Miasta poprosiła o zmianę w porządku obrad dot. zmiany kolejności uchwał, tj.
Pierwszy powinien być głosowany projekt w sprawie zmiany  uchwały budżetowej na
2011r. Gminy Żagań o statusie miejskim a jako drugi projekt zmiany Wieloletniej Prognozy
Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2011-2036.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie ww. wniosek.

Głosowanie: Za – 18 - jednogłośnie.


9.8 Uchwała Nr XII/111/2011 z dnia 28.października 2011 w sprawie zmiany  uchwały budżetowej na 2011r. Gminy Żagań o statusie miejskim , (zał. nr 19)
Opinie komisji rady pozytywne.

Skarbnik Miasta wniosła poprawki do uchwały polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków budżetu gminy w związku ze zmianami budżetu dokonanymi w ostatnim czasie zarządzeniem Burmistrza. Zmianami tymi wprowadzone zostały do uchwały budżetowej na 2011 rok dotacje celowe w łącznej kwocie 401338,97 zł. W świetle powyższego o wymienioną kwotę zwiększą się: dochody ogółem, w tym dochody bieżące, wydatki ogółem, w tym wydatki bieżące.
Zmiany wynikające z zarządzenia Burmistrza przekładają się także na załącznik nr 1 do uchwały zmieniającej Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2011-2036.

Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 18 - jednogłośnie.

9.9 Uchwała Nr XII/112/2011 z dnia 28 października w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2011-2036
(zał. nr 20)
Opinie komisji rady pozytywne.

Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 18 - jednogłośnie.

9.10    Uchwała Nr XII/113/2011 z dnia 28 października 2011r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego  planu zagospodarowania przestrzennego terenu w kwartale ulic: Plac Kilińskiego, Dworcowa, Traugutta, Koszarowa, Przyjaciół Żołnierza. (zał. .nr 21)
Opinie komisji rady pozytywne.

Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 18 - jednogłośnie.


10. Odpowiedzi na interpelacje.

Burmistrz S. Kowal odpowiedział:

1)    Należy wziąć ponownie pod rozwagę ewentualności przedłużenia strefy płatnego parkowania do godziny 17.

2)    Komisji Bezpieczeństwa, że sprawa „Huraganu” jest już dawno załatwiona. Dostali propozycję rozłożenia należności na raty. Jak zapłacą odsetki zostaną umorzone.

3)    W sprawie „Szron” – miasto pomaga, ale czy dalej będzie nas stać na dofinansowanie to się okaże. Należy poszukać projektów UE na dofinansowanie klubu.

4)    Radnej Krystynie Hucał, że prosi o sprecyzowanie zakresu prawnej kontroli oraz o jakie komisje chodzi.

5)    Radnemu Tadeuszowi Wołoszynowi, że przyjrzymy się sprawie.

6)    Radnemu Antoniemu Budziłło, że brakuje obwodnicy i trzeba wprowadzać odpowiednią regulację ruchu a nie wszystkie drogi są miasta. Walczymy o obwodnicę na ul. Lotników oraz rondo na ul. Armii Krajowej. W budżecie na 2012r. będą na to pieniądze, miasto musi sfinansować 100% inwestycji bo powiat nie chce się dołożyć.
Jeżeli chodzi o pobocze przy Kościele Garnizonowym to tam parkować nie można. Na wspólnych spotkaniach z Policją, Komisja Bezpieczeństwa powinna wymóc to.
Hałdy ziemi na drodze Mazura zostaną zniwelowane.
Sygnalizację świetlną przy Straży Pożarnej należy zgłosić do Starostwa Powiatowego.

7)    Radnemu Zdzisławowi Opali oraz Marianowi Świątek, że inwestycje nie zostały jeszcze oddane do użytku. Uwagi zgłaszamy na bieżąco.

8)    Radnemu Dariuszowi Kudle, że należy zwracać uwagę śmieciarzom i to również powinni robić mieszkańcy.

9)    Radnemu Stanisławowi Piniucie, że rozpatrzy zasadność postawienia znaków.


11. Sprawy organizacyjne.

Burmistrz Miasta zwrócił się z wnioskiem do Rady Miasta w sprawie przyjęcia pozytywnego stanowiska dot. zakazu organizowania na terenie Miasta Żagań przedstawień cyrkowych z udziałem zwierząt.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wniosek.

Głosowanie: Za – 15, wstrzymało się - 3, przeciw - 0.

Przewodniczący Rady Miasta przypomniał o spotkaniu radnych w sprawach uchwał podatkowych, planowanym na 7 listopada, godz. 16:00. Oraz zapowiedział, że w ostatnim tygodniu listopada odbędą się spotkania z mieszkańcami.

Radny Andrzej Łukasiewicz zapytał czy sesje rady mogłyby się odbywać od godziny 10:00?

Radny Henryk Sienkiewicz odpowiedział, że nie ma takiej potrzeby ponieważ wielu radnych jest w stosunku pracy.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że popiera radnego Sienkiewicza, że wiele osób pracuje i godz. 11:00 jest ok.

Radny Antonii Budziłło stwierdził, że istnieje potrzeba opracowania kalendarza książkowego (tewo) dla radnych na przyszły rok, z aktualnymi nr telefonów oraz pracą Urzędu.


12. Zamknięcie sesji.

Przewodniczący Rady Miasta poinformował, że porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 16.04.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Magdalena Wiadomska-Łażewska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-19 13:41:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-19 13:59:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-01-19 13:59:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2057 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony