ˆ

Protokoły 2010

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR I / 2010 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 1 grudnia 2010 r.

Informacja ogłoszona dnia 2010-12-28 10:07:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR I / 2010
Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 1 grudnia 2010 r.

1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady I sesji VI kadencji otworzył Przewodniczący Rady Miasta
poprzedniej kadencji Zdzisław Mirski o godzinie 10:00 w Sali Kurlandzkiej Centrum Kultury (porządek obrad stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu).
Przewodniczący powitał radnych obecnej kadencji oraz zaproszonych gości
( lista radnych oraz zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2
i nr 3 do niniejszego protokołu) i dalsze prowadzenie sesji przekazał radnemu seniorowi Stanisławowi Dziurze.
Obejmując prowadzenie sesji radny Stanisław Dziura stwierdził ,
że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 21 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum
do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji.
O terminie sesji radni zostali powiadomieni pisemnie.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.

2.WRĘCZENIE ZAŚWIADCZEŃ O WYBORZE NA RADNEGO
PRZEZ PRZEWODNICZĄCĄ MIEJSKIEJ KOMISJI WYBORCZEJ.
Pani Franciszka Teoludzka przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej wręczyła nowo wybranym radnym zaświadczenia
o wyborze na radnego w VI kadencji Rady Miasta na lata
2010 – 2014 w wyborach ,które odbyły się 21 listopada 2010 r.
Przewodnicząca Komisji pogratulowała wszystkim nowo wybranym radnym.

3.ŚLUBOWANIE RADNYCH.
Prowadzący sesję radny Stanisław Dziura odczytał tekst roty ślubowania ,
po czym radni złożyli ślubowanie indywidualnie ,
w kolejności alfabetycznej , poprzez powstanie i wypowiedzenie słowa „ślubuję”.
Niektórzy z radnych dopowiadali słowa „ tak mi dopomóż Bóg”.

4. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Zaproponowany porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Prowadzący sesję poddał pod głosowane przyjęcie porządku obrad.

Głosowanie : za – 21 – jednogłośnie

5.WYBÓR KOMISJI SKRUTACYJNEJ.
Prowadzący obrady radny Stanisław Dziura zaproponował ,aby radni zaproponowali skład Komisji Skrutacyjnej.
Radni zgłosili kandydatury:
1)radny M. Ramza zgłosił radną E.Adamczyk-Bryszewską –radna wyraziła zgodę
2)radny D. Kudła zgłosił radną K.Hucał – radna wyraziła zgodę
3)radny S. Kucab zgłosił radnego Z. Białkowskiego- wyraził zgodę
4)radny A.Łukasiewicz zgłosił radnego T. Wołoszyna – radny wyraził zgodę
5)radny A.Łukasiewicz – zgłosił radnego A. Budziłło- radny wyraził zgodę
Więcej kandydatur brak.
Komisja spośród swego grona wybrała na przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej radną Krystynę Hucał.
Prowadzący sesję poddał pod głosowanie skład Komisji Skrutacyjnej

Głosowanie : za -20, przeciw – 0, wstrzymało się -1

Radny prowadzący S. Dziura ogłosił przerwę- godz. 11;05-11-;20.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum 21 radnych.

6. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWIE:
a)wyboru przewodniczącego Rady Miasta Żagań.
(I/1/2010), (zał.nr 4).
Prowadzący sesję radny senior Stanisław Dziura poprosił o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego Rady Miasta Żagań.
1)Radny Dariusz Kudła zgłosił kandydaturę radnego Stanisława Dziurę
– radny wyraził zgodę.
2)Radny Henryk Sienkiewicz zgłosił kandydaturę radnego
Daniela Marchewkę – radny wyraził zgodę.
3)Radny Andrzej Łuksiewicz zgłosił kandydaturę radnego
Stanisława Piniutę – radny nie wyraził zgody.
4)Radny Cyprian Maszlong zgłosił kandydaturę radnego Zdzisława Opalę
- radny nie wyraził zgody.
5)Radny Antoni Budziłło zgłosił kandydaturę radnego Rafała Goliczko
- radny nie wyraził zgody
6)Radna Krystyna Hucał zgłosiła kandydaturę radnego Henryka Sienkiewicza- radny nie wyraził zgody
7) Radny Antoni Budziłło zgłosił kandydaturę radnej Haliny Szyposz
- radna nie wyraziła zgody.
Więcej kandydatur brak.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia tajnego głosowania
na Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej radna Krystyna Hucał odczytywała według listy obecności nazwiska radnych, którzy podchodzili do urny odbierając kartę do głosowania i za parawanem oddając głos, po czym wrzucając ja do urny.
Po przeprowadzonym głosowaniu Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeliczenia głosów.
Po przeliczeniu głosów członek Komisji Skrutacyjnej radny Zbigniew Białkowski odczytał protokół z tajnego głosowania ( w załączeniu do protokołu sesji wraz
z kartami do głosowania, jako zał. nr 4a) stwierdzając że:
- za kandydaturą radnego Stanisława Dziury na przewodniczącego Rady
głosowało 6 radnych
-a za kandydaturą radnego Daniela Marchewki na Przewodniczącego Rady Miasta
głosowało 15 radnych.
Radny senior Stanisław Dziura odczytał uchwałę stwierdzającą wybór na Przewodniczącego Rady i poddał ją pod głosowanie.

Głosowanie : za – 21- jednogłośnie

Przewodniczącym Rady Miasta VI kadencji został wybrany Daniel Marchewka.

Radny senior Stanisław Dziura pogratulował nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady wyboru, po czym przekazał mu prowadzenie sesji.
Przewodniczący rady Daniel Marchewka podziękował Radzie za wybór i przejął prowadzenie sesji.
Radny D. Kudła poprosił o 15 min. przerwę . 12:10-12:25.
Po przerwie wznowiono obrady – kworum 21 radnych .
b) w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miasta Żagań.
(I/2/2010), (zał. nr 5)
Przewodniczący Rady D. Marchewka poprosił o zgłaszanie kandydatur
na Wiceprzewodniczących Rady Miasta.
1)radna Halina Szyposz zgłosiła kandydaturę radnego Stanisława Piniutę
- radny wyraził zgodę,
2)radny Zdzisław Opala zgłosił kandydaturę radnego Dariusza Kudłę
- radny wyraził zgodę,
3)radny Stanisław Kucab zgłosił kandydaturę radnego Mirosława Ramzę
- radny wyraził zgodę.
Radca prawny Maria Wrońska wyjaśniła sposób głosowania na dwóch Przewodniczących Rady
Wybrana wcześniej ta sama Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia tajnego głosowania na Wiceprzewodniczących Rady Miasta Żagań. Przewodnicząca komisji Skrutacyjnej radna Krystyna Hucał odczytywała według listy obecności nazwiska radnych, którzy podchodzili do urny odbierając kartę do głosowania i za parawanem oddając głos, po czym wrzucając ją do urny. Po przeprowadzonym głosowaniu komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeliczania głosów.
Po przeliczeniu głosów członek Komisji Skrutacyjnej radny Zbigniew Białkowski
odczytał protokół z tajnego głosowania (w załączeniu do protokołu sesji wraz
z kartami do głosowania, jako zał. nr 5a) stwierdzając że:
- za kandydaturą radnego Stanisława Piniuty na Wiceprzewodniczącego Rady
głosowało 15 radnych
- za kandydaturą radnego Dariusz Kudły na Wiceprzewodniczącego Rady
głosowało 9 radnych
- za kandydaturą radnego Mirosława Ramzy na Wiceprzewodniczącego Rady
głosowało 12 radnych.
Na Wiceprzewodniczących Rady wybrano:
1) Stanisława Piniutę
2) Mirosława Ramzę.
Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka pogratulował wybranym odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : za – 13, przeciw – 0 , wstrzymało się 8.

Przewodniczący Rady poprosił nowo wybranych Wiceprzewodniczących Rady
o zajęcie miejsca obok niego przy stole prezydialnym.

7. INTERPELACJE, WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Interpelacji nie było.

8. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
W związku z brakiem interpelacji nie było odpowiedzi.

9. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w sesji i wyznaczył prawdopodobny termin najbliższej sesji na dzień 14 grudnia 2010 r.
Rozdano radnym druki oświadczeń majątkowych do wypełnienia na dzień wyboru i określono 30 dniowy termin zdania do Biura Rady Miasta .
Rozdano również nowo wybranym radny ustawę o samorządzie gminnym wraz ze Statutem Miasta Żagań oraz załącznikami do Statutu.

10. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady Daniel Marchewka poinformował, że porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłasza zakończenie I sesji VI kadencji.
Sesję zamknięto o godzinie 13;30.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała :
Janina Kaczor




Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marek Piotrowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-12-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marek Piotrowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-12-28 10:07:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-12-28 10:07:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-12-28 10:07:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1876 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony